xainov
Well-Known Member
Вчера (08.09.2016г.) макар, че малко от медиите писаха, банка ДСК глътнаха вода. Имаха проблеми със системата си и плащанията не минаваха. Едни казваха, че проблема е в картите, други казваха, че е в ПОС терминалите, а трети - в ATM устройствата (банкоматите). Според мен проблемът беше в сървърите, които осъществяват комуникацията между системата на Банка ДСК и БОРИКА. Така картите не могат да направят връзка с банкоматите и ПОС-терминалите на БОРИКА и другите банкови групи. Защо това навреди на много хора и защо се извиха такива опашки? Много просто - вчера беше денят, в който се раздават пенсии. Хората бяха получили смс-и (очевидно телефонната централа и смс гейта им са работили добре, което предполага, че и пеймънт гейта им е бил ок), че имат пари по сметките, но когато опитаха да теглят, им изписваше: "Недостатъчна наличност" или "Опитайте по-късно".
И това не е първия път, когато се случва това. От БОРИКА потвърдиха, че проблема е бил само с карти на банка ДСК.
Някои от баките в България имат собствен авторизационен център, други ползват услугите на БОРИКА, а някои използват комбинирано както БОРИКА, така и собствения си авторизационен център.
Не искам по никакъв начин да ви натрапвам моето мнение, че явно от банка ДСК страдат заради морално остарялата си инфраструктура (в това число и хардуер). Разбира се, че проблеми с плащанията имат и много други банки. Само искам да ви напомня, че това далеч не е първия случай за подобен проблем с втората по големина банка в България. Факт е, че след вчерашния пореден транзакционен апокалипсис при тях, много от клиентите им ще предпочетат да ги обслужва друга банка. Защото въпреки, че пресцентъра им съобщи, че в 14:30ч. вчера системата е възстановена, таксите и сумите тогава започваха да се възстановяват и част от хората трябваше да изчакат до вечерта, за да използват парите си.
И това не е първия път, когато се случва това. От БОРИКА потвърдиха, че проблема е бил само с карти на банка ДСК.
Някои от баките в България имат собствен авторизационен център, други ползват услугите на БОРИКА, а някои използват комбинирано както БОРИКА, така и собствения си авторизационен център.
Не искам по никакъв начин да ви натрапвам моето мнение, че явно от банка ДСК страдат заради морално остарялата си инфраструктура (в това число и хардуер). Разбира се, че проблеми с плащанията имат и много други банки. Само искам да ви напомня, че това далеч не е първия случай за подобен проблем с втората по големина банка в България. Факт е, че след вчерашния пореден транзакционен апокалипсис при тях, много от клиентите им ще предпочетат да ги обслужва друга банка. Защото въпреки, че пресцентъра им съобщи, че в 14:30ч. вчера системата е възстановена, таксите и сумите тогава започваха да се възстановяват и част от хората трябваше да изчакат до вечерта, за да използват парите си.