Картините като инвестиция.

Re: От: Картините като инвестиция.

Моля За помощ. Трябва ми оценка на тази картина..Виж файлът 11349

Мен много ми харесва. Нещо, което бих си сложил в хола го водя за добро, но за съжаление съм опериран от такива творчески напливи, за това и не смея да се ангажирам с някакво сума. Някой по запознат, ако може да се включи.
 
От: Картините като инвестиция.

Снимката е много лоша.
Смело мога да каже че с такава снимка никога няма да я продадете онлайн.
Още повече че авторът е и непознат.
Освен вашата обява в базар нищо друго няма за този човек.
Единственото ценно нещо което сте показала е годината.
С тази година тя минава почти за антика. Така че това е добре.

Ако искате да я продадете трябват много по-качествени снимки. С висока резолюция.
Особено за непознат автор и антика трябва 1200-1500 пиксела да ви е височината.
Много важно - снимките да са на фокус.
Трябва да е снимана добре осветена. Ако нямате осветление изнесете я на слънце.
Светлината да пада под около 10-15 градуса към повърхнината на платното. Така ще се види и релефа (допускам че има)
Втора снимка трябва да дадете отстрани - дебелината.
Трета снимка гърба. Ако има отзад подписи , печати трябва за тях отделна снимка отблизо.
Пета и шеста снимка дайте детайли снимани от близо (30-50см) за да се види рисунъка , движението на четката .
Много важно - намерете информация за автора
Ако е "господин никой" всичките неща погоре ще донесат минимален ефект.
Иначе като изпълнение не е кой знае какво. Плахо, неуверено рисуване, по-скоро любителско, тук-там сбъркана перспектива.
Но ако имате хубава история за автора може да я продадете.
 
Последно редактирано:
От: Картините като инвестиция.

Винаги ми е било интересно как точно се оценя една картина. Ясно е, че стойността и е в рисунъка а не в платното и рамката. Но въпреки всичко, с какво точно един Ван Гог например е по-скъп от някой друг художник - негов съвременник?
 
От: Картините като инвестиция.

+ за идея, много добри насоки за продажбата на една картина, но разбира се тези неща трябва да се прилагат на качествени работи, иначе и те придобиват същата стойност, като на картината. Може би би я продал на по чаша добър алкохол с някого, на който разкажеш интересна история около самата картина, защото нищо друго не ме грабна мен лично като я гледам.

Ето една интересна история около картина на скъп майстор - http://www.dailymail.co.uk/news/art...spite-claiming-fist-fell-heart-condition.html

Сега не се знае дали това ще намали цената и, или ще я повиши заради случката.
 
От: Картините като инвестиция.

Винаги ми е било интересно как точно се оценя една картина. Ясно е, че стойността и е в рисунъка а не в платното и рамката. Но въпреки всичко, с какво точно един Ван Гог например е по-скъп от някой друг художник - негов съвременник?

Оценяването на изкуство е професия - art appraiser. Учи се за тази работа. Оценяването се заплаща. По света започва от стотина долара за една картина до няколко хиляди и нагоре.
В цената се вземат предвид много неща.
Като художествената стойност не е най-важната (противно на това, което си мислят повечето от хората)
Тук за ценното в художествено отношение има изписани много книги. Ако питаш за това, то е много дълбока тема.



Други фактори:
Стил
Техника на рисуване
Гoляма разлика в цената има дали е оригинал, копие, реплика, някакъв принт украсен с маски на ръка (напоследък са много актуални. От една ръка разстояние не можеш вече да го отличиш от оригинал, а за любители е абсурд).
Физически как изглежда картината.
Възраст.
Големина.
Носител - платно, дърво, бои
Повреди.


За оценяването на картина обаче на първо място е автора. Като най-важната съставка на фактора автор е неговата известност.

Много важно е възрастта на автора, ако е жив. Колкото е по-възрастен е по-добре. Най-добре е да е умрял.
На какви цени са продавани други картини от този автор. Излагани ли са в галерии. В кои галерии. Колко изложби е имал автора.
Публикации по вестници и списания за художника.

За формирането цената на скъпите картини много е важно и кой е бил предишния собственик !

И накрая картината може да има персонална , сантиментална стойност, която може да се случи да надхвърли всички останали стойности.


Сигурно изпускам неща но това е накратко, несистематизирано без много да го мисля.

Въпроса ти за Ван Гог е интересен, но ще пиша за него утре.

Междувременно ето това филмче е правено миналата година, но тази година десетката на най-скъпите картини е малко променена.
През изминалата година първите 18 продажби на картини са за 1,2 милиарда долара.

[video=youtube;ET5pvDI-TOY]https://www.youtube.com/watch?v=ET5pvDI-TOY[/video]
 
Последно редактирано:
От: Картините като инвестиция.

Винаги ми е било интересно как точно се оценя една картина. Но въпреки всичко, с какво точно един Ван Гог например е по-скъп от някой друг художник - негов съвременник?

Това е много интересен въпрос.
Нека измислим една хипотетична ситуация.
Например нещо такова: Някакъв странен холандец намира на тавана на някаква порутена къща 5 неизвестни картини на Ван Гог.
(За сравнение. Преди 2 години беше открита неизвестна картина на Ван Гог, която се оценява за над $70 милиона. www.artyou.com/newsview/14 )
И понеже е малко откачалка решава да се пошегува със света.
Взима картините и идва в България. Слага ги в дебели рамки така че да се закрият подписите на Ван Гог.
Намира някакъв студент в чиито картини се улавя имитация на известния художник.
Договаря се с него да покаже картините като рисувани от българина. Организират изложба, в която между другите картини се закачат и оригиналите на Ван Гог.
Канят известни познавачи в това число и посланици и познавачи от Холандия.
Всички много хвалят студента, но вероятно се досещаш никой не купува картина, макар че цените са за 500 - 1000$

Това е една измислена история но тя като нищо може да се случи.
Целта ми да я разкажа е, че цената на изкуството е производна на нагласата на обществото към него, а не толкова на фактическото въздействие от произведението.

Ще продължа още малко.......
 
От: Картините като инвестиция.

Благодаря че отделяте от времето си да пишете по тази тема. За мен, а предполагам и за повечето хора, ще е интересно да прочетат нещо от "кухнята". Вероятно оценката е субективна и много голяма част от цената се дължи на "бранда" в случая името на художника и историите около него. Във по-предния ви пост ми направи впечатление следното - "Плахо, неуверено рисуване, по-скоро любителско, тук-там сбъркана перспектива" Което ме навежда на мисълта, че не се продава само името а и нещо повече, може би няма смисъл да навлизате в техниките на рисуване. По скоро се интересувам, как да купя картина която след време ще струва повече от колкото днес :) ?
 
От: Картините като инвестиция.

частта "най-добре е да е умрял" е култова :D ...

Иначе наистина нагласата на хората за изкуството го определя най-много. Още много отдавна един художник на име Казимир Малевич (суперматист, не съм сигурен дали той не е основател на суперматизма), е рисувал само черни или червени квадрати, а за шедьовър се смята неговият "бял квадрат", който представлява бял квадрат върху бял лист, с което той показва именно това - че изкуството е стигнало такъв етап, че е по-важно какво ще се говори за него, отколкото какво точно е то...

Ако 'идея' беше казал вместо тези негативни коментари, че например забелязва нещо, което никъде другаде го няма(че облаците изглеждат като пуканки) в този тип картини, и имаше достатъчно голяма аудитория, то някой щеше да си купи тази картина.
 
От: Картините като инвестиция.

Благодаря че отделяте от времето си да пишете по тази тема. За мен, а предполагам и за повечето хора, ще е интересно да прочетат нещо от "кухнята". Вероятно оценката е субективна и много голяма част от цената се дължи на "бранда" в случая името на художника и историите около него. Във по-предния ви пост ми направи впечатление следното - "Плахо, неуверено рисуване, по-скоро любителско, тук-там сбъркана перспектива" Което ме навежда на мисълта, че не се продава само името а и нещо повече, може би няма смисъл да навлизате в техниките на рисуване.

Да, точно за това исках да продължа До тук говорих за външните фактори, които влияят върху цената на картината.
За всичко, което не е свързано с майсторството в нарисуваното.
Логично би било художественото майсторството да е най-силния фактор във формирането на цената, но за съжаление не е така.
Това е в сила не само за изобразителното изкуство но и за другите изкуства.
С други думи това е въпроса за кое или какво превръща едно творение в изкуство.
Една картина като правило е многопластова работа. Картината като произведение на изкуството служи за изпращане на невербално послание от художника към зрителя. Това ще рече да умее без думи художникът да каже нещо на зрителя. Да интригува неговото внимание и да докосне възприятията и душевните му вълнения. Не е задължително в картината да се съдържа някакво символично послание "Не на войната " , "не късайте цветята " и т. н.
Понякога в една картина единственното послание е естетическото. Това като правило важи за абстрактните картини, някой пейзажи и натюрморти.
Много често някой художници използват набор от изразни средства за да объркат и зашеметят зрителя и по такъв начин да го заблудят че картината обладава някакво скрито "сакрално" въздействие.
Според своето ниво, подготовка , талант и натюрел художникът реализира в картината си това което го е вълнувало и което би трябвало да вълнува и зрителят.
Ако се получи така, че вълнението на художникът се предава и на зрителя то ние схващаме че има на лице реализирано послание. Зрителят е "получил" от художника SMS.
Това послание може контекстно да се съдържа в художественния образ на картината. например осъзнатата непоправимост на стореното в картината на Репин "Иван Грозни убива сина си " един от пластовете на посланието в тази картина е тънкия човешки психологизъм който явно владее безупречно Репин.

REPIN_Ivan_Terrible%26Ivan.jpg





В друг случай наблюдаваме как освен фабулата и естетическия пласт в картината ние се сблъскваме и с едно невидимо подсъзнателно внушение,
както например успява да ни внуши Пикасо нерадостната перспектива на щафетата на мизерията в картината "Дете и просяк" (от синият му период)




pp-b4.bmp



Виждаме седналите просяк и дете и подсъзнателно възприемаме в това дете бъдещия грохнал просяк.. като че ли имаме видение в бъдещето.. в това което още не е но в подсъзнанието ни като че ли се е реализирало вече.

Това е внушение.
Не да покажеш, а да подскажеш.
Сюжетът е само повод за живописване.
Големите живописци се стремят не да нарисуват розата а да я внушат.
Да се внуши нейното ухание. И дори не само да внуши ухание а да внуши чувство за пролет.
Е това е висше майсторство!
Пролетта в изкуството е отношение, а не просто сезон !
Както се казва в песента "нарисувай ми художнико любов "
Любовта не може да се нарисува. Любовта може единственно да се внуши от художника.
Обратно, колкото и да е ловък, модерен и "пекан в занаята" един художник той не би създал вълнуваща творба носеща внушение към зрителят ако сам не разкрива своята душевност на платното. Ако сам не се вълнува от това което прави.

И сега нещо с практическо приложение. Ако заставайки пред една картина в теб има желание и решимост цял живот да я гледаш.
Ако застанал пред нея ти чустваш как някакси израстваш, извисяваш се, ако в ушите ти напира някаква музика, то това неуспоримо е произведение на изкуството.
Ако ли пък само се възхищаваш от умението на художникът то навярно става дума до добре изпълнена занаятчийска работа пред която и самия художник не се е вълнувал а е работил над лустрото за да повдигне пазарната цена. Да баламоса някой по-лековерен сноб и да му скатае париците.
Има много художници които умеят добре да боравят с четки и бои, но това не значи че картините им са истинско изкуство. Те по-скоро са нещо ей така... за препитание на рисуващия.

Най-добре е все пак ти сам да достигнеш до правилния свой извод и избор. Така ще е най-сладко и за теб.
Което се дава на готово не радва.... и какво ли би споделил с твой приятел за картините ти в хола, ако ти самия не ги чувстваш по някакъв начин.
 
Последно редактирано:
От: От: Картините като инвестиция.

За оценяването на картина обаче на първо място е автора. Като най-важната съставка на фактора автор е неговата известност.[/B]

дето се вика ако е известен и да пръдне и оцапа бяло платно ще струва милиони :D
 
От: Картините като инвестиция.

Не винаги е така.Един автор може да е много известен и никой да не купува картините му.Известен не значи автоматично купуван.Също ми прави впечатление ,че много хора си мислят,че човек като стане известен ще стане и богат.Известност и богатство често не вървят ръка за ръка.Важно е с какво си известен.И какъв е твоя продукт.Може да се каже ,че могат да поскъпнат картините на художник който инвестира,който създава активи.Но не е зъдължително.Особенно в България.Тук много от художниците оцеляват много трудно.По голямата част от тях се отказват от рисуването или рисуват само като хоби.Може да се предположи ,че на един художник ще му се покачи цената на картините когато-рисува от години,има много картини,има блог или сайт,има художествено образование и т.н.Но повтарям,не е задължително.
 
От: Картините като инвестиция.

Аз ще добавя едно клише, което гласи "Красотата е в очите на зрителя". За един може картината да е супер ценна, много интересна и предизвикваща емоции, но за друг да не означава нищо. От обратната страна пък е и случая, че нещо много грозновато и слабо като техника за някой може да е супер красиво, защото отразява моментното му състояние или поради други причини. А и както каза stranen, важно е с какво си известен. Хората както са направили някой известен, така по същия начин могат да го забравят при негов провал или пък появата на "нов играч". А и хората, които днес продават и са успешни с картините си, не са задължително супер известни. За щастие ако си упорит и не печелиш значи просто си работил в тази посока, т.е. сам си направил така, че да не спечелиш. Мисля, че в тази тема невярно се говори, че изкуството не може да е актив и т.н., но сега изкуството е бизнес повече от всякога.
 
От: От: Картините като инвестиция.

Аз ще добавя едно клише, което гласи "Красотата е в очите на зрителя". За един може картината да е супер ценна, много интересна и предизвикваща емоции, но за друг да не означава нищо. От обратната страна пък е и случая, че нещо много грозновато и слабо като техника за някой може да е супер красиво, защото отразява моментното му състояние или поради други причини.

Е да, разбира се. Това важи не само за изкуство но и за всяко нещо, което подлежи на оценка. Винаги има субективно отклонение в една или друга посока. При това може оценките да са диаметрално противоположни. Пример: Майли Сайръс или коя да е чалга певица. Има коренно противоположни субективни оценки. Това е нормално.

Факторите за оценяване на изкуството които коментирах горе обаче не са субективни, не са лично мои. Те са общоприети обществени.

Оценката на индивида зависи и от познанията му около това което оценява.
Един футболен фен знае с подробности маса неща за играта. За него да присъства на Финала на Световното е най-великото нещо което може да види. Пиршество на емоции. Пулсът му може да стигне 250.
Докато някой получава инфаркт на стадиона, друг който гледа същия мач го смята за скучен и безинтересен. Защо? Защото незнае абсолютно нищо за футбола. Дори незнае правилата на играта. Е няма как да те развълнува нещо, когато нямаш никаква предварителна информация за него.

Така е и с изкуството.
 
От: Картините като инвестиция.

Тъй като може би съм от малкото хора тук с някакъв опит в тази сфера, чувствам се длъжен да дам някои насоки за желаещите да инвестират в изкуство. Моята лична история е най-малко обект на тази тема, а също така и не бих искал да правя реклама на дейността си. Ще кажа само, че продажбата на картини (на български художници) е основна моя дейност от дълги години.

1. Ако искате да купувате стойностно изкуство, което да има инвестицонна стойност, започнете с ДОБРА ГАЛЕРИЯ. Добрият галерист не е просто търговец, а инвестиционен посредник.
2. Заложете на галерия с дългогодишна история - освен опит, това ви гарантира, че галерията стои реално в пазара на изкуство, има реални цени, продава добре и познава тенденциите в тази област.
3. Не купувайте картини за 100-200 лева, особено на случаен художник. Имаше едно мнение в тази тема, че ако купиш 1000 картини за по 100 лв., все накрая ще ти излезе късмета и ще случиш на шедьовър. Няма такова нещо. Стойностното изкуство струва пари.
4. Не купувайте от много автори. Съсредоточете се върху 2-5 автора.
5. Ако искате бърза ликвидност, купувайте стари майстори. Ако искате по-добри цени и перспектива за покачване на цените на автора - купувайте съвременни автори.
6. Не купувайте инсталации и други "модерни" претенции с нулева ликвидност.
7. Ще повторя най-важната точка: Ако искате да купувате стойностно изкуство, което да има инвестицонна стойност, започнете с ДОБРА ГАЛЕРИЯ. Добрият галерист не е просто търговец, а инвестиционен посредник.

Успех!

P.S. Оценката на изкуство никога не е субективна. Доверете се на професионалист.
 

Горе