Не се обиждай, но тези примери, които си дал в началото са от детска математика. Има още 1000 други знайни и незнайни променливи. Ако беше толкова лесно, света нямаше да има нужда от маркетолози, анализатори, коучинг мотиватори (?) и т.н. Има буквално хиляди фактори, които няма да обяснявам, защото всеки се е сблъсквал с тях.
На идеята ти "всеки може да събира ххх лв..пушеш ли, пиеш ли и ядосаното емоджи" - дано не го изпиташ на гърба си. Повярвай ми, има достатъчно хора, които ще ти дадат история от 1-ва ръка как понякога и 1лв е много за събиране.
Работа след работа ? - цепи дърва цял ден на 36 градуса на сянка и да видим събота и неделя за каква допълнителна работа ще намериш сили (просто пример);
Пушил, пиел, залагал и ходил по жени - това е човешкия фактор. Всеки има хобита и пороци, които прави за "награда" от усилията през деня. Даже разхода си има термин в маркетинга. Така мозъка произвежда допамин, серотонин и адреналин, които ти дават "сила" за следващия ден. Иначе по твоя начин на мислене скоро ще изпаднеш в т.нар. Burnout.
Изобщо цялото въведение, което си направил ми прилича малко на ония коучинг модерни идеи, където всичко е възможно. Истината е, че нещата зависят от много фактори - среда, личност, момент основно.
Не го казвам с цел нападка. Усетих, че си добронамерено настроен, но има неща, които не зависят от индивидуалната личност (желания, цели, мечти). Истината е in between. Какво искаш, какво ти предлага средата, с какво разполагаш и какво ще се получи.
Иначе темата е готина. Ще я следя.