Кои са любимите ви акции в които бихте инвестирали в момента ?

Инфлацията в САЩ излезе по-ниска от очакваната. Някой подготвя ли се е да печата пари идните 2 седмици? :)

Код:
March CPI MoM +1.2% (+1.2%E)
MoM Core +0.3% (vs +0.5%E)
YoY +8.5%E (vs +8.4%E)
YoY Core +6.5% (vs +6.6%E)
Pre-mkt:
10yr TY 2.736% -4.4bp
SPX +0.7%, NDX +1.2%
 
Правим портфолио на роднина, който иска да купува на заплата акции с дивиденти и разглеждаме как стоят различните компании.

Избрали сме да прегледаме около 500 от различни сектори с дивиденти до около 15%.

Google има тъпо ограничение за importhtml функцията, та ще трябва да измисля нещо да го заобиколя. Лимитира ми броя функции, но ясно се наблюдава корелацията, за която ти споменах по-рано, @Ivo_. Виж дали ще я забележиш и ти. ;)

Търсят се компании с висок дивидент и добър годишен ръст. После ще добавя 15г. и 30г.

П.П. бях забравил колко добра е ABBV/ABT.

Screen Shot 2022-04-14 at 13.47.13.png
 
Хех, че тва е пределно ясно, че тех сектора е предразположен за растеж, най-вече поради скалируемост на бизнеса.
Нужно е да отбележим също, че 2020-2021 беше неадекватно растяща за голяма част от тези компании и както можеш да видиш първия ми коментар в онази другата тема. Ако няма да падат, то в най-добрия случай ще държат около сегашното си ниво още бая време, за да наваксат бързината, с която скочиха. Тъй че тия проценти, които се виждат на дъното вдясно ще придобият друго изражение.
Но да - технологичните компании не се славят като дивидентни.

Едит: а тия най-отгоре пък със сигурност не ги препоръчвам, освен ако не ги хванеш в началото на цикъла, щот иначе няма смисъл. Финансови и имотните.. визирам.

И не виждам нито една компания от енергийния сектор? Вярно че покупките се правеха през последните 2 години, но и сега има компании, които си заслуважат присъствието в портфолио. EPD, ET, PAA. Добри дивиденти и бизнеса им е на база потребление, не на цената на суровините.

Също бих включил и VTRS за дивидентно портфолио.
 
Последно редактирано:
Хех, че тва е пределно ясно, че тех сектора е предразположен за растеж, най-вече поради скалируемост на бизнеса.
Нужно е да отбележим също, че 2020-2021 беше неадекватно растяща за голяма част от тези компании и както можеш да видиш първия ми коментар в онази другата тема. Ако няма да падат, то в най-добрия случай ще държат около сегашното си ниво още бая време, за да наваксат бързината, с която скочиха. Тъй че тия проценти, които се виждат на дъното вдясно ще придобият друго изражение.

Гарантирам ти, че за следващите 5г. Google, Apple, Amazon ще имат поне 30-40% ръст на година въпреки всичко. Няма да е със сегашните темпове, но ще е чудесен. Ето един пример как: https://www.cnbc.com/2022/04/13/ama...th-5percent-fuel-and-inflation-surcharge.html

Но остави тех сектора. Ако искаш даже го игнорирай. Става въпрос за дивидент към годишен ръст.

Но да - технологичните компании не се славят като дивидентни.

Голям дивидент спъва растежа, защото дивиденти дават компании, които нямат в какво друго да вложат парите си.

Ще пусна след 2-3 дни цялата таблица ако Гугъл благоволи да ми зареди всички редове.

Сподели някоя енергийна компания, която според теб има добър дивидент и ще расте? Искам да изберем поне по 3-4 от сектор. Даже май ще си направя и аз такова портфолио, защото IB вече няма такси за отделни акаунти. :)
 
Със сигурност ако ги сложиш едно до друго е по-вероятно изброените да направят този ръст и съответно да "бие" дохода от дивидент, но дивидента ти е кеш пара през три месеца и за разлика от твоите игри с опции, тука риска ти е минимален (нещо от сорта на пандемията би могло да намали/спре дивидент, както се случи вече).
Отделно не изисква нищо, за да си получаваш кешовицата от дивидент.

Голям дивидент спъва растежа, защото дивиденти дават компании, които нямат в какво друго да вложат парите си.
В някои бизнеси нямат много възможности да растат и самия бизнес, като носи пара - то дивидентите правят инвеститорите щастливи и всички са доволни. В други бизнеси има и за растеж и за дивиденти. Тъй че горното твърдение не важи изцяло и за всичко.

Повечето енергийни компании намалиха х2 дивидентите си и въпреки че правят вече бая пара, връщат нагоре постепенно.
Горе ти написах мидстрийм компании, които имат и ъпсайд и се предполага, че ще увелиават и дивидента постепенно. Риска при тях е да спре потреблението на газ и петрол. Скоро няма да е.
BP за мен е добра компания и въпреки загубата на дял в Роснефт (тепърва ще разберем какво ще стане де), цената ще расте, както и дивидентите. То заради кризата с Русия те не спечелиха нищо като стойност на акциите си, тъй че си е отразено вече в цената.

XOM - горе долу същата работа.
Естествено ако считаш, че цената на петрола ще падне (под $80 за барел) скоро, то по-добре да се изчака с влизането, ама както е тръгнало, може да познаят за цени от $150 за барел.

И извън NYSE , вече бях споменал, че разглеждах по Европа положението и тези трите са ОК за подобно портфолио.
E.ON, RWE и Vopak. Енергийни, диверсифицирани, с поглед към бъдещето. :)

Миньори - SBSW - дет ти писах Мъск да ги взима. PGM групата, и като цяло за EV и FCEV нуждите.
 
Последно редактирано:
Фиаското с TWTR:
- Goldman Sachs имат Sell рейтинг и препоръчителна цена от $30
- Борда на TWTR са се свързали с тях да защитят кейса им, че $54.2 е прекалено ниска цена за продажба. :D

Колко ли е голяма шорт позицията им? За мен GS загубиха всякаква релевантност и достоверност...
 
Последно редактирано:
А добро утро. Това важи за всички подобни рейтинги и анализи. "Интереса клати феса" е основния фактор.

Е не всички са като тях. Доста години следя например Ark Invest и те имаха модел за TSLA още от 2014г., който много добре предвижда развитието им.

Относно BEV https://ark-invest.com/articles/analyst-research/electric-vehicles/ статията е от 2016г.

Вчера пуснаха новия им модел - $4641 bear case за 2026г. По-късно ще го прегледам https://ark-invest.com/articles/analyst-research/arks-tesla-model/

Тук има и разни нърд благинки https://github.com/ARKInvest/ARK-Invest-Tesla-Valuation-Model Някой беше фен на Монте Карло.


Едит: въпреки бруталната корекция ARKK все още бие SPY за преиод от 5г. Не съм им фен как продадоха PLTR, но имат доста добри резултати.Screen Shot 2022-04-15 at 9.53.32.png
 
Евала за труда на хората, ама ми изглежда като литературна творба с надежда за хубаво бъдеще.
Ще си продам апартамента и all in :D

Тя беше казала, че ще продаде акциите тази година ако станат $3000, ма ги продаде 3 пъти по-надолу. Купила ли си ги е пак, че не съм гледал?

Иначе за прогнозите от 2016та, вярно, най-близо до цифрата са, само около 3 пъти разлика. :)
На OPEC е ясно, че няма защо да гледаме какво са казали.
На EIA - ще излязат с около 5 пъти песимистични (ако очакваме тая година 10 млн броя, защото нещата нещо почват да се спъват)
На Аркк с тия 17 млн прогноза, 3 пъти над реалностите. (отбелязали са, че гледат само BEV, без хибриди)
Ако ползваме нейния модел за "изхвърляне", значи може да намалим с толко и очакваната цена. :)

Общо взето сметки без кръчмар, но вършат работа. Феновете се кефят.

пс. доста рано е да се говори за "дишане на прах" - и тук се е изхвърлила.
Като цяло х3 цифрата явно ѝ допадат. 10 -17 млн автомобила след няколко години да продава годишно Тесла също ми се вижда бая изхвърляне.
 
Евала за труда на хората, ама ми изглежда като литературна творба с надежда за хубаво бъдеще.
Ще си продам апартамента и all in :D

Тя беше казала, че ще продаде акциите тази година ако станат $3000, ма ги продаде 3 пъти по-надолу. Купила ли си ги е пак, че не съм гледал?

Тя няма от къде другаде да вземе пари за нови позиции освен от печелившите си. Средната им цена е супер ниска.

Иначе за прогнозите от 2016та, вярно, най-близо до цифрата са, само около 3 пъти разлика. :)
На OPEC е ясно, че няма защо да гледаме какво са казали.
На EIA - ще излязат с около 5 пъти песимистични (ако очакваме тая година 10 млн броя, защото нещата нещо почват да се спъват)
На Аркк с тия 17 млн прогноза, 3 пъти над реалностите. (отбелязали са, че гледат само BEV, без хибриди)
Ако ползваме нейния модел за "изхвърляне", значи може да намалим с толко и очакваната цена. :)

Общо взето сметки без кръчмар, но вършат работа. Феновете се кефят.

пс. доста рано е да се говори за "дишане на прах" - и тук се е изхвърлила.
Като цяло х3 цифрата явно ѝ допадат. 10 -17 млн автомобила след няколко години да продава годишно Тесла също ми се вижда бая изхвърляне.

Е седни и го сметни грубо.

В момента за 2022г. се очакват над 20м общо продажби на EV. За сравнение 2016 бяха 1м. Според мен ще е по-бързо превключването, но ако се запази тренда 2026 какво става? Т.е. не е като да няма пазар и интерес.

Едит: промених реда за тренда.

Q1 2022 TSLA имат 300к въпреки всички драми. В същото време останалите компании имат спадове по 30-40%. ;)

За 2021г. имаме почти 1м без двете нови фабрики.
- Капацитета на Тексас е 2м.
- Берлин е 500к
- Да кажем 3м за 2023 докато се звъртят сегашните фабрики.

Ще има фабрика в Индия, разширение на тази в Китай и още няколко, които са TBD. Очакват между 5 и 10 фабрики.

При средно 50% годишен ръст: 2024 -> 4.5м, 2025 -> 6.25м и 2026 те ти 10м.

Дори да не стигне 10м цифрата пак е голяма. А аз ще съм повече от доволен и на $2.5к TSLA, а ако някой влезе на $1,000 това са си 2.5х. :)

Вярно е, сметки без кръчмар... Ама нали това ни е работата - да можем да оценим един бизнес?
 
Къде ги виждат тия прогнози за 20 млн тази година, тъй като ги виждам макс 10 млн и то с хибридите. Ако дублира да е 13 млн, ама нито вярвам, че такъв ръст ще държи темпото, нито пък че сегашните проблеми няма да се отразят. Особено с Китай и локдауните им.

Съответно на този етап не можем да отпишем и недостига на чипове, тъй като TSM ясно показаха с резултатите и гайдънса си, че такова нещо като спад на търсене няма. Анализаторите пак си знаят тяхната и говорят, че има, ама е пределно ясно, че всеги гони свои си цели с тези твърдения.
Та докато има проблем с чиповете, не може да се очакват такива скокове. Отделно при очакваната рецесия някак така да скачат продажбите на нови автомобили ми е струва абсурдно.

Мен идеята ми беше че Катито много много не ги пуска реални анализите. Пък с тва очакване биткойн на 1 млн съвсем попада в графата на плямпащи глупости за привличане на внимание.
 
Къде ги виждат тия прогнози за 20 млн тази година, тъй като ги виждам макс 10 млн и то с хибридите.

Изказах се погрешно. Толкова ще са на пътя и е плюс хибридите. https://www.bloomberg.com/news/arti...ev-fleet-will-soon-hit-a-20-million-milestone

Ако дублира да е 13 млн, ама нито вярвам, че такъв ръст ще държи темпото, нито пък че сегашните проблеми няма да се отразят. Особено с Китай и локдауните им.

Макро проблемите са временни, а Ковид и войната ще приключат до 1г. Ако Путьо не изперка де, но тогава няма да ни притесняват акции.

Вдигането на лихви и рецесии исторически не пречат на добрите бизнеси даже напротив. Не се сещам за друг негативен катализатор? Виж SPY при предишни периоди. TINA! :)

GX32MIFNQNKOZFF533OJDATEVQ.png


Съответно на този етап не можем да отпишем и недостига на чипове, тъй като TSM ясно показаха с резултатите и гайдънса си, че такова нещо като спад на търсене няма. Анализаторите пак си знаят тяхната и говорят, че има, ама е пределно ясно, че всеги гони свои си цели с тези твърдения.
Та докато има проблем с чиповете, не може да се очакват такива скокове. Отделно при очакваната рецесия някак така да скачат продажбите на нови автомобили ми е струва абсурдно.

Мен идеята ми беше че Катито много много не ги пуска реални анализите. Пък с тва очакване биткойн на 1 млн съвсем попада в графата на плямпащи глупости за привличане на внимание.

Не я режи толкова лесно. Все пак има отлична доходност що се отнася дълги периоди. Ако войната спре фондовете й ще избухнат до небето. :)
 
Пич, по време на рецесия автомобилния сектор е един от най-нае..баните.

А за милионните бройки, ти говориш за тотал на пътя, а Катито и аз за годишни продажби. Поне така гледах в линка, който ми даде да се образовам за нейните пророчески умения.
 
Дали е най-на***н не мога да кажа ама според мен гледаш много пенсионерски и късо на нещата. :)

Все пак да те попитам? Debt to equity ratio към Q4 2021 за няколко легаси и по-нови компании.

A low debt-equity ratio is favorable from investment viewpoint as it is less risky in times of increasing interest rates and recessions.

VWAGY 1.226% VW
BMWYY 1.093% BMW
DDAIF 1.524% Mercedes Benz
TM 1.007% Toyota
VLVLY 1.030% Volvo
---
NIO 0.4908%
BYD 0.3574%
TSLA 0.36%

Всички по-горни тепърва ще инвестират в технологии и фабрики.

Кой е позициониран по-добре ако имаме рецесия? Кой може да инвестира по-голяма част от приходите си за r&d и нови фабрики ако няма сериозна рецесия?
 
Аз вече не знам какво коментираме. :D
Просто написах, че няма да имаме годишни продажби от сорта на 20 млн EV през 2022. Ама там се разбра, че ти си имал предвид тотал на пътя.
И също че, на Катито прогнозите летят в облаците. Тя прогнозира 17 млн BEV, а спрямо положението в момента не е ясно дали ще има и 7 млн през тази година, което пак казвам, че не е зле като прогноза, но лети мноого в небесата с подобни твърдения. Оттам и всичко останало, което прогнозира ми се вижда прекалено хвърчащо и чак се чудя защо изобщо се коментира подобно нещо.

А по отношение на рецесията имах предвид, че хората спират да купуват нови коли. Нормално е. Съответно съвсем няма да докараме бройките в продажбите, които са на прогнозни начала на принципа на дублирането.
 
Тя не е единствена с подобен таргет.

Ronald Baron също е с много по-оптимистичен поглед от теб и със сигурност знае повече от нас. Фонда му има средна доходност 27.89% за последните 10г.
 
Пич, фондовете имат правила - една позиция не трябва да става твърде голяма, защото все пак имаш клиенти и заплати за служители. Те дори получиха предупреждение от Morningstar и ги downgrade-наха за прекалено голяма експозиция в Тесла.

И защо не споделиш колко точно е продал като % от портфолиото им и защо? Понеже така "продал ама не купува" звучи много clickbaity.

Аз мога да ти кажа, защото тези интервюта съм ги гледал много отдавна. Около 30% от позицията между август 2020 и февруари 2021.

При положение, че си вкарал $387м и си ги превърнал в около $5.5б (по това време сега е ололо $6.1б) не е ли нормално ако позицията ти е нагоре близо 20 пъти да продадеш малко? Първоначалната инвестиция е била едва 1.6% от фонда...

Въпреки всички продажби TSLA все още е с 12.99% тежест. Следващата им позиция е с 3.79% тежест... Ако продаде отново 1.8м пак ли е лошо? До колкото гледам имат още 6,122,564. :D

Защо не споменеш, че става въпрос за фонда, не за личното му портфолио където не е продал и една акция?

Същото е като да си инвестирал $3,000 и са останали $50,000. И аз да съм ще прода. Би било супер глупаво да не продадеш дори да не си фонд и да стоиш зад регулации. :rolleyes:

Ти тук се радваш на 5-10% на година човека е направил 100х в продължение на няколко години подред...
 
  • Haha
Реакции: Ivo_
Как е? Пазарувате ли или си чакате още корекции? :) Аз добавям от време на време в портфолиото "на заплата с DCA от 0-та".

TSLA я взех за хубост. :)

Screen Shot 2022-04-17 at 19.32.34.png
 
Ти си тръгнал да правиш дивидентно портфолио ли, щот мислех, че ще купуваш по 0,5 -1 акция тесла месечно с този акаунт.

Тъй като искам да хвана сплита на TSLA до тогава това е единствената акция, която ще купувам с DCA всеки месец. Ще влагам между $500 и $1,000.
 

Горе