НАП - регистър на собствениците на е-магазини

biaaro

Well-Known Member
Деба мама им, пак ли ще ги мъкнем тея апарати по сервизите!, това ли значи? Тъкмо ги взех, ама съм сигурен, че нямат автоматични отчети. Това е прекалено! Почва да ми писва... Цяла година се занимаваме с тъпотиите им... гдпр, супто, тъпотии, още тъпотии... ебаси ...

Интересно: moreto.net/novini.php?n=400568 - вече няма да ги има ония големи книги с хвърчащи бележчици. Аз последно съм виждал по малките магазинчета за хр. стоки и сергиите на пазара.
 

sstankov

Active Member
По интересно днес забелязах че Еконт вече изплащат паричен превод ,думата пощенски вече липсва......всеки сам може да тълкува колко прозрачна е системата
При мен винаги в превода е пишело “ППП”. Сега погледнах, получените преводи са с “основание на плащане ППП”.
 

webstil

Well-Known Member
Има и промени в определението за ППП.
Мдаа, както писах в другата тема, още на 17 май, това е по-сериозният проблем, не знам защо никой не го коментира:

„9. Пощенски паричен превод” е пощенска услуга, при която в точка за достъп до мрежата на пощенски оператор, лицензиран по чл. 39, т. 3, подателят подава парична сума в брой и нарежда писмено на хартиен носител пълната сума да бъде изплатена в брой на получателя.”.
Ако това не се промени, означава следното:
1) Ще може да се ползва ППП само при пратки от офис до офис на куриер, за пратки до адрес трябва да се ползва наложен платеж -> касов апарат -> СУПТО -> регистрация в НАП...и всички екстри, които можеха да се избегнат благодарение на ППП.
2) Получаване в брой на парите от ППП, другото безумие, куриерът няма да ги пуска по банка, както всички разумни онлайн търговци действаха до момента, а ще трябва всеки ден примерно служител на фирмата да ходи и да събира парите...-> касов апарат -> СУПТО -> регистрация в НАП...и всички екстри, които можеха да се избегнат благодарение на ППП.

Или някаква вратичка трябва да се намери, но едва ли, аз се сещам само да се натрупват парите до 10 000 и тогава Еконт да са задължени да ги пращат по банка...
 

tuger

Well-Known Member
Мдаа, както писах в другата тема, още на 17 май, това е по-сериозният проблем, не знам защо никой не го коментира:

„9. Пощенски паричен превод” е пощенска услуга, при която в точка за достъп до мрежата на пощенски оператор, лицензиран по чл. 39, т. 3, подателят подава парична сума в брой и нарежда писмено на хартиен носител пълната сума да бъде изплатена в брой на получателя.”.
Ако това не се промени, означава следното:
1) Ще може да се ползва ППП само при пратки от офис до офис на куриер, за пратки до адрес трябва да се ползва наложен платеж -> касов апарат -> СУПТО -> регистрация в НАП...и всички екстри, които можеха да се избегнат благодарение на ППП.
2) Получаване в брой на парите от ППП, другото безумие, куриерът няма да ги пуска по банка, както всички разумни онлайн търговци действаха до момента, а ще трябва всеки ден примерно служител на фирмата да ходи и да събира парите...-> касов апарат -> СУПТО -> регистрация в НАП...и всички екстри, които можеха да се избегнат благодарение на ППП.

Или някаква вратичка трябва да се намери, но едва ли, аз се сещам само да се натрупват парите до 10 000 и тогава Еконт да са задължени да ги пращат по банка...
Болднатото означава, че подателят трябва да е в офиса, а не получателят.
 

webstil

Well-Known Member
Точно така, подателят на пощенски паричен превод е клиента, а търговецът е получател, той получава паричния превод. Тоест клиента ти трябва да е в офис. А това за изплащането в брой също никак не е за пренебрегване.
Тоест ППП остава само това, което правеше един мой състудент в унито, а именно баба му му праща пари в брой от неговото село от пощата и той ходи да си ги взема от пощата в брой в другият град. Освен, ако не се измисли някаква вратичка :)
 

tuger

Well-Known Member
12. (доп. - ДВ, бр. 37 от 2006 г., в сила от 05.05.2006 г., изм. - ДВ, бр. 53 от 2019 г.) "Наложен платеж" е допълнителна услуга, при която пощенската пратка се доставя на получателя срещу заплащане на определена от подателя сума.

В случая всичко си е наложен платеж и приема характеристиката на ППП. ППП се превръща в western union.
 

webstil

Well-Known Member
Да, но при наложен платеж трябва касов бон, а при ППП не трябва и оттам...
 

tuger

Well-Known Member
Да, но при наложен платеж трябва касов бон, а при ППП не трябва и оттам...
Това ясно, но мисля, че идеята е да се промени това
 

Mladtehnik

Active Member
Кучетата си лаят, а керванът си върви! - които си е бил легален, пак ще си е, който не е - същото
Тази тяхна акция за регистрация на онлайн магазини много прилича навремето имаше - " Коректна фирма" за физическите магазини, е същото ама онлайн ...
 

John Galt

Active Member
Това за ППП да си го мислят куриерите. То техен проблем. :)
Аз им цъкам в товарителницата, че искам плащането да се извърши чрез ППП, а те какво и как правят си е тяхна работа. :)
 

biaaro

Well-Known Member
То хубу, ама според новия закон е така:

Пощенски паричен превод“ е пощен-
ска услуга, при която в точка за достъп до
мрежата на пощенски оператор, лицензиран
по чл. 39, т. 3, подателят подава парична сума
в брой и нарежда по електронен път или
писмено на хартиен носител пълната сума
да бъде изплатена в брой на получателя без
никаква удръжка.“
Никъде не пише, че сумите по наложен платеж са пощенски паричен превод и може да се изплащат като пощенски паричен превод по банка. Точно обратното (болднатото) :) Наложен платеж изплатен по банков път не върши работа. Което е проблем, може да се окаже голям проблем, за доста малки фирми.

Нищо не твърдя, ама така ми изглежда...




Това за ППП да си го мислят куриерите. То техен проблем. :)
Аз им цъкам в товарителницата, че искам плащането да се извърши чрез ППП, а те какво и как правят си е тяхна работа. :)
 

John Galt

Active Member
Съгласен съм, но аз в куриерската услуга никъде не ползвам услугата "наложен платеж", поне при Спиди това са две отделни услуги и дори самите им товарителници изглеждат различно. Едната е с голям надпис "Наложен платеж", а другата си е с един чекбокс до ППП.
Т.е. аз съм казал на куриера предостави ми услуга ППП. Той какво и как прави отново не е моя грижа. Негова работа си е да спазва закона и да ми предостави услугата, която съм посочил ИЛИ ако не може да ми я предостави - да ме уведоми и да ми каже да се шибам и да си търся начин как да ползвам НП. :)

Отговорността в коректното предоставяне на услугата лежи в оператора, който е лицензиран по съответния закон, не в мен.
Отделно, че имам изрично сключен анекс със Спиди за получаване на ППП. Как те правят магията си е тяхна работа.
 

vutov

Member
В сайта на Спиди и Еконт не намирам нищо за тази промяна. Има само за това че събират лични данни.
От прочетеното излиза, че Еконт вече няма да има право да ни превежда ППП по банков път, нищо че сме посочили номер на споразумение при генериране на товарителницата.
 
Какво цели наредба 18?Да подреди хаоса в неотчитане на продажбите или да предизвика тотален хаос с пълната неяснота какво точно да прави един търговец....
 

ico3d

Member
Възникна ми един риторичен въпрос, но все пак да питам - ако имаме една фирма с няколко онлайн магазина как ще се процедира? Регистрация на всеки един поотделно в НАП със всичките плюсове от това :) ?
 

Blinky

Owner
Всеки един магазин се вписва. А зад него съответно фирмата. То на практика една бланка има поле за един, нали? Поне от това, което видях аз. И честно казано не са го измисли добре с тия полета. Не са достатъчно насочващи какво се иска в някои от тях като данни. Но за това и има хора на информационните гишета все пак. :)
 

Горе