НАП - регистър на собствениците на е-магазини

Някой има ли идея къде и как ще се регистрира СУПТО в сайта на НАП видях само за производотелите, а за ползвателите нищо ....
 
Здравейте, чета форума от няколко години и ми е супер полезен, но едва сега имам повод пиша. Тази тема е наистина супер полезна и много неща ми се изясниха за регистрацията на ел. магазини. Имаме онлайн магазин, който за момента приема плащания само с ППП, банков превод и Ипей. Ясно е, че при това положение не попадаме в обхвата на Наредба 18, тъй като нямаме задължение да издаваме фиксален бон. Но, не ми стана ясно какво е положението при приемане на плащания с кредитни и дебитни карти. Предстои да въведем такова, но през системата на Ипей, а не през банка. В този случай, след като Ипей е от лицензираните в БНБ, то и за плащанията с карти ли важи същото, т.е. че след като минава плащането през тях, не следва да издаваме фиксален бон? И следователно тогава също няма да възникне задължение за регистрация? Правилно ли разсъждавам или нещо пропускам?

От писмото на НАП: Koгaтo плaщaнeтo ce извъpшвa чpeз "Изипeй" AД, Ерау.bg, Раураl, Еbg.bg. cлeдвa дa ce извъpши пpoвepĸa в пyбличния peгиcтъp пo чл. 17 oт ЗΠУΠC, зa дa ce ycтaнoви дaли пocoчeнитe дpyжecтвa фигypиpaт в тoзи peгиcтъp ĸaтo лицeнзиpaни плaтeжни инcтитyции. Πpи пoлoжeниe, чe cъщитe ca пocoчeни в peгиcтъpa, ce нaлaгa извoдa, чe щe ce ocъщecтвявa плaщaнe чpeз дpyжecтвa, лицeнзиpaни дa извъpшвaт дeйнocт пo нaлични пapични пpeвoди пo cмиcълa нa ЗΠУΠC. B тeзи cлyчaи вeчe пo cилaтa нa чл. 3, aл. 1 oт Hapeдбa № H-18/2006 г. нe e зaдължитeлнo издaвaнeтo нa фиcĸaлнa ĸacoвa бeлeжĸa oт фиcĸaлнo ycтpoйcтвo.
 
Това ми прилича на пълна данъчна ревизия покрай ел. магазина.
Ако получа такова писмо, както си мисля че всичко ми е изрядно и спазвам всички изисквания.......почвам да бегам бате....ЮАР, Боливия, Венецуела....
 
Привет писмото пристигна и е качено в линка:
https://www.kik-info.com/novini/nov...yamat-zadalzhenie-da-izdavat-kasov.143994.php

„Лице, което извършва продажби чрез електронен магазин, но не приема плащания, за които е налице задължение за издаване на фискален бон (например, банкови парични преводи и пощенски парични преводи), не попада в обхвата на задължените по чл. 3 лица, съответно за него не е налице задължение по чл. 52м за подаване на информацията, посочена в Приложение №33 на Наредба №Н-18/2006 г.

Следва да се отбележи, че по желание на лицето, същото може да бъде включено в публичния електронен списък на електронните магазини, който НАП ще поддържа и ще бъде достъпен на интернет страницата на агенцията, след подаване на информацията, посочена в Приложение №33 на Наредба №Н-18/2006 г.“ (курсивът е на редакцията)

Писмото с целия отговор от НАП можете да изтеглите от тук.

Нищо по-различно от това, което пиша и повтарям вече 3-4 пъти. Ето ви го като официален отговор от НАП.
 
Някой има ли идея къде и как ще се регистрира СУПТО в сайта на НАП видях само за производотелите, а за ползвателите нищо ....
СУПТО и ел. магазин се регистрират чрез сайта на НАП с електронен подпис от ползвателя, софтуера трябва да от регистъра на производителите/разпространителите и да е регистриран преди това от тях в другия регистър на НАП. Конкретно за ел магазините, производителите/разпространителите регистрират модула зяа управление на касовия апарат/фискалния принтер. После вие избирате от регистрираните, и регистрирате софтуер/модул за магазина си. Понеже най-вероятно няма да намерите регистриран модул за вашата платформа, наемате си човек/екип/фирма за да ви го направи и го регистрирате като производител и ползвател, спирате сделките изискващи касови бележки или просто затваряте магазина.
 
Последно редактирано:
СУПТО и ел. магазин се регистрират чрез сайта на НАП с електронен подпис от ползвателя, софтуера трябва да от регистъра на производителите/разпространителите и да е регистриран преди това от тях в другия регистър на НАП. Конкретно за ел магазините, производителите/разпространителите регистрират модула зяа управление на касовия апарат/фискалния принтер. После вие избирате от регистрираните, и регистрирате софтуер/модул за магазина си. Понеже най-вероятно няма да намерите регистриран модул за вашата платформа, наемате си човек/екип/фирма за да ви го направи и го регистрирате като производител и ползвател, спирате сделките изискващи касови бележки или просто затваряте магазина.
И последно разбрахме ли
Pay pal и изипей дали изискват или не касов бон, ние до момента и двете маркираме
В понеделник имам среща с двама от одобрените, който предлагат връзка с онлайн магазина, да видим какво ще предложат.
Ми какво правим, ако някой иска да си вземе стоката от нас директно за да не плаща доставка, ще го пратим първо до банката, да направи превод :) Какво правим с поръчките без регистрация, които по GDRP сме дали инфо на клиента, че ако направи поръчка без регистрация, нищо от нея не съхраняваме след нейното изпълнение. Поръчките по телефона, за тези които не искат да дават данни, кво ги правим ???
 
Последно редактирано:
1.Pay pal и изипей дали изискват или не касов бон, ние до момента и двете маркираме - Pay pal не го намерих, но може скоро да има. ИЗИПЕЙ видях, че има. Напишете с кои имате среща, ще е от полза на други които също търсят изход.
2. Ми какво правим, ако някой иска да си вземе стоката от нас директно за да не плаща доставка, ще го пратим първо до банката, да направи превод - Аз ги отделям в друга фирма с касов апарат без онлайн магазин. Тя обслужва работата в търговския обект. Може също да плати с карта през сайта. Нямам за сега друга идея.
3. Какво правим с поръчките без регистрация, които по GDRP сме дали инфо на клиента, че ако направи поръчка без регистрация, нищо от нея не съхраняваме след нейното изпълнение. Поръчките по телефона, за тези които не искат да дават данни, кво ги правим ??? - Тук грешите с тълкуванието по GDPR, длъжни сте да ги съхранявате в 5 годишен срок, тъй като са част от първични счетоводни данни според нашето законодателство.
 
1.Pay pal и изипей дали изискват или не касов бон, ние до момента и двете маркираме - Pay pal не го намерих, но може скоро да има. ИЗИПЕЙ видях, че има. Напишете с кои имате среща, ще е от полза на други които също търсят изход.
2. Ми какво правим, ако някой иска да си вземе стоката от нас директно за да не плаща доставка, ще го пратим първо до банката, да направи превод - Аз ги отделям в друга фирма с касов апарат без онлайн магазин. Тя обслужва работата в търговския обект. Може също да плати с карта през сайта. Нямам за сега друга идея.
3. Какво правим с поръчките без регистрация, които по GDRP сме дали инфо на клиента, че ако направи поръчка без регистрация, нищо от нея не съхраняваме след нейното изпълнение. Поръчките по телефона, за тези които не искат да дават данни, кво ги правим ??? - Тук грешите с тълкуванието по GDPR, длъжни сте да ги съхранявате в 5 годишен срок, тъй като са част от първични счетоводни данни според нашето законодателство.
Фирмите са от вече одобрените Микроинвест и Ай кеш и двете предлагат връзка с онлайн магазин. При нас и реалния и виртуалния са ни на една фирма и ако някой иска да дойде на място си плаща при получаване, в магазина има и пос терминал и често ползват него.При поръчките по телефона, кво ще пазим, той човека не иска да дава данни, ние как точно да ги пазим. Ще ги добавяме ли ?
 
Последно редактирано:
СУПТО и ел. магазин се регистрират чрез сайта на НАП с електронен подпис от ползвателя, софтуера трябва да от регистъра на производителите/разпространителите и да е регистриран преди това от тях в другия регистър на НАП. Конкретно за ел магазините, производителите/разпространителите регистрират модула зяа управление на касовия апарат/фискалния принтер. После вие избирате от регистрираните, и регистрирате софтуер/модул за магазина си. Понеже най-вероятно няма да намерите регистриран модул за вашата платформа, наемате си човек/екип/фирма за да ви го направи и го регистрирате като производител и ползвател, спирате сделките изискващи касови бележки или просто затваряте магазина.
Съвсем се обърках....счетоводителката ми ще подаде данните съгласно наредбата...Но не разбрах, трябва ли да слагам допълнителен модул, който да е свързан с касовия апарат? Един път ще преправям касовия апарат, втори път ще плащам за допълнителен модул....То стана златно това изискване :(
Да уточня: Нямам складова програма. На OpenCart 1.5.6.4. е сайта.
 
Съвсем се обърках....счетоводителката ми ще подаде данните съгласно наредбата...Но не разбрах, трябва ли да слагам допълнителен модул, който да е свързан с касовия апарат? Един път ще преправям касовия апарат, втори път ще плащам за допълнителен модул....То стана златно това изискване :(
Да уточня: Нямам складова програма. На OpenCart 1.5.6.4. е сайта.
Регистрираш си онлайн магазина о ако трябва да издаваш касов бон, ще се наложи да си вържеш магазина към касовия апарат
 
Здравейте! Нов съм в нещата, тепърва ще правя ЕООД по ДДС с цел Amazon FBA САМО в Щатите. Тъй като всички плащания и получавания на пари ще се случват главно в Китай и САЩ, нужно ли е да издавам касов бон и изобщо да се отчитам към НАП? Обмислям да се разплащам чрез дебитна/кредитна карта, а парите да ги получавам чрез Payoneer или Transferwise, след което ще прехвърлям част от парите към моите карти в Б-я.
 
Може ли някой да ми препоръча одобрено СУПТО на което да не плащам месечни такси
За сега само микроинвест от одобрените можем да си купим еднократно, за скромните 150 евро. Няма идея с или без ДДС е това, но след като им развързаха ръчичките, всички останали от одобрените са с месечна такса о за да е по евтино искат едногодишно предплащане....
 
Регистрираш си онлайн магазина о ако трябва да издаваш касов бон, ще се наложи да си вържеш магазина към касовия апарат
Но аз нямам складова програма, нямам наличности. Като я сложа тази програма трябва да вкарам наличности, иначе няма да са видими продуктите в сайта. След като вкарам наличности НАП ще попитат какви са, къде е фактурата, къде ги държа....и още куп въпроси. Другия вариант е да ме принудят да сложа такава програма или да махна касовия апарат. Но в скоро време ще измислят някаква наредбичка с която да премахнат ППП....защото почти всички ще се ориентират към тях.
 
Но аз нямам складова програма, нямам наличности. Като я сложа тази програма трябва да вкарам наличности, иначе няма да са видими продуктите в сайта. След като вкарам наличности НАП ще попитат какви са, къде е фактурата, къде ги държа....и още куп въпроси. Другия вариант е да ме принудят да сложа такава програма или да махна касовия апарат. Но в скоро време ще измислят някаква наредбичка с която да премахнат ППП....защото почти всички ще се ориентират към тях.
Факт, всички имаме продукти, които са в магазина качени, но се продват рядко и ги взимаме при поръчка. От това, което четох аз връзката със софтуера, сайта и касовия апарат, като вкараш продукт в програмата, автоматично се качва и в сайта, което не ни трябва, цените да са еднакви и за реалния и за виртуалния, което пак не е ОК. То и това с ППП ще е до време, утре ще измислят само ел.бележки и пак ще се увъртим с ново изваждане. Утре имам среща с две от фирмите, да си задам въпросите и ще пиша после
 
Последно редактирано:
....При поръчките по телефона, кво ще пазим, той човека не иска да дава данни, ние как точно да ги пазим. Ще ги добавяме ли ?

Вие реално им пазите данните (име, тел и адрес за доставка) в профила на куриерската фирма. А вече как ги изписвате е друг въпрос. В Емаг, ако поръчаш по телефона ти въвеждат поръчката автоматично в сайта и така я имат и партньорите. Ние ги въвеждаме в ексел. Вие решавате как е най-удобно за вашия бизнес модел.
 
1.такса касов апарат
2.такса домейн
3.такса хостинг
4.такса супто
5.ддс
6.данък печалба
7.такса счетоводство
8.куриерски такси(върнати пратки)
9.такса опаковка
10.банкови такси
...............
На каква надценка да работим?
 
1.такса касов апарат
2.такса домейн
3.такса хостинг
4.такса супто
5.ддс
6.данък печалба
7.такса счетоводство
8.куриерски такси(върнати пратки)
9.такса опаковка
10.банкови такси
...............
На каква надценка да работим?


ТОВА Е МИСТЕРИЯ. Трябва с 200 %
 
1.такса касов апарат
2.такса домейн
3.такса хостинг
4.такса супто
5.ддс
6.данък печалба
7.такса счетоводство
8.куриерски такси(върнати пратки)
9.такса опаковка
10.банкови такси
...............
На каква надценка да работим?

Бих добавил и:

11. Процент дефектна/бракувана стока
12. Транспортни разходи за доставка на стоката до вашия склад
13. Заплати
14. Осигуровки
15. Наем за магазин/склад

Сигурно има и други за които не се сещам сега :)
 
Бих добавил и:

11. Процент дефектна/бракувана стока
12. Транспортни разходи за доставка на стоката до вашия склад
13. Заплати
14. Осигуровки
15. Наем за магазин/склад

Сигурно има и други за които не се сещам сега :)
Колко е лесно
 

Горе