Новите цени на еконт?

brazer

Member
1. 20% ДДС върху пощенските пратки е решение на държавата, не на куриерските фирми
2. Инфлация... трябва да има за заплати
3. И другите тепърва ще започнат да дигат цени
 

Wllb

Active Member
Пликчетата си ги плащаш и при Спиди, като това си важеше преди Еконт да започне да иска пари.

3. И другите тепърва ще започнат да дигат цени
Другите (визирам Спиди, защото останалите едвам кретат) дори намалиха цени, т.е. при Спиди крайното увеличение с добавен 20% ДДС е средно 17-18%, докато при Еконт се получава около 22%.
Интересен факт е, че при Спиди дори и след добавянето на ДДС, крайната цена ще е по-ниска от тази на Еконт преди да бъде добавено такова. Съмнява ме тези цени да се задържат такива, просто Спиди са го приели като подходяща възможност за заемане на по-голям пазарен дял. И разбира се няма начин да не видим пренос на клиенти, просто разликата в цените при пратките с ниско тегло вече е значителна. Как ще издържат на този пренос е друг въпрос, с малки офиси с по 1 служител няма да им се получат нещата.
 

mysupersite

New Member
Пликчетата си ги плащаш и при Спиди, като това си важеше преди Еконт да започне да иска пари.



Другите (визирам Спиди, защото останалите едвам кретат) дори намалиха цени, т.е. при Спиди крайното увеличение с добавен 20% ДДС е средно 17-18%, докато при Еконт се получава около 22%.
Интересен факт е, че при Спиди дори и след добавянето на ДДС, крайната цена ще е по-ниска от тази на Еконт преди да бъде добавено такова. Съмнява ме тези цени да се задържат такива, просто Спиди са го приели като подходяща възможност за заемане на по-голям пазарен дял. И разбира се няма начин да не видим пренос на клиенти, просто разликата в цените при пратките с ниско тегло вече е значителна. Как ще издържат на този пренос е друг въпрос, с малки офиси с по 1 служител няма да им се получат нещата.
Абсолютно на същото мнение съм. Разликата в цените вече се усеща. Клиентите започват да се оплакват заради непристигнали СМС-и, въпреки, че в системата слагам отметка на "СМС известяване". И торбичките... Изобщо - завладяха пазара и сега за мен се опитват да се правят на монополисти. Ясно е, че 20% не са тяхно решение, но в комбинация с другите неща... Хората ще почнат да се отказват. А и Спиди предлагат "пощенски паричен превод" като изплащане, така, че и това вече не им е такъв позитив. Да добавим и директната им връзка с НАП - за мен не е проблем, но за други е... Та, така - направят нещо читаво и после го о***ат.
 

slavchev

Well-Known Member
Спиди пращат смс-ите по вайбър, където е безплатно. Няма логика еконт да искат по 30 ст. на смс, който им коства макс 5 ст...
 

Svetliooo

Active Member
Спиди пращат смс-ите по вайбър, където е безплатно. Няма логика еконт да искат по 30 ст. на смс, който им коства макс 5 ст...
Не знам до колко е безплатно по вайбър. Ако ти си го пишеш на ръка по всяка вероятност е, но тук става на въпрос за юридическо лице + много по-голям брой съобщения.
Поне при Link mobility съобщението по вайбър струва почти колкото това по СМС.

пс: В еконт е 20 ст. смс-а, което пак не ги оправдава за тези абсурдни цени, при условие че на тях им излиза вероятно макс 5, както ти сам каза. А с това поръчване на килограм, клиента няма ли смс известие, пратката почти сигурно не се взима.
Спиди наистина звучат все по-примамливи.
 

valev

New Member
Няма развитие, Еконт искат пари, а една промяна не са направили. Отиваш до офис с подготвени пратки и висиш на опашка с разни каки които почват да мерят тениски, гащи и т.н. Същата работа и при OLX, кинти за обяви и промо, а промяна никаква. И с този наложен платеж, няма да я бъде тая търговия! Поръчват и не вземат... Я си поръчай така от ebay, amazon...
 

lz1nud

Member
Хайде някой с повече капитал да отвори една куриерска фирма, трябват офиси във всеки град, в по-големите поне по един в квартал, веднага се местя при него. Сигурен съм че дори и цените да бъдат с 50% надолу, фирмата ще е на добра печалба. Въпроса е да успее да удържи първата година с всички наеми, техника и заплати. Като ги научат хората, бързо ще дръпнат напред.
 

Svetliooo

Active Member
И с този наложен платеж, няма да я бъде тая търговия! Поръчват и не вземат... Я си поръчай така от ebay, amazon...
Каква алтернатива предлагаш ?
Направил ли си нещо в тази насока ? ( не е заяждане )
 

valev

New Member
Нищо не съм направил, прекалено съм малък (като бизнес) за да направя :(
Но, си мисля, че опцията наложен платеж не помага на онлайн търговията.
 

Wllb

Active Member
Няма развитие, Еконт искат пари, а една промяна не са направили. Отиваш до офис с подготвени пратки и висиш на опашка с разни каки които почват да мерят тениски, гащи и т.н. Същата работа и при OLX, кинти за обяви и промо, а промяна никаква. И с този наложен платеж, няма да я бъде тая търговия! Поръчват и не вземат... Я си поръчай така от ebay, amazon...
За търговците използващи редовно офис на Еконт с подготвени, опаковани пратки със залепени товарителници, задължението на търговеца се свежда единствено до информирането на служител, че му се оставя някъде пратка.
В случай, че политиката на този офис е различна или пък от тази възможност се възползват само определение търговци, докато другите висят като идиоти на опашка, тогава теглиш звучно майната на този офис и отиваш в друг.
Грешка на Еконт е, че за всички тези години не пожелаха да наложат използването на електронните си кабинети като приоритетно обслужват клиенти с подготвени пратки. С това не искам да кажа, че Спиди са направили нещо повече.
Има още "търговци", които ходят с тефтери и диктуват...
 

valev

New Member
Съблекалня има в Еконт, но бърз вариант за предаване на подготвена пратка, не :) Ама нали трябва да ти поискат и лична карта, по коледа беше лудница с тези л.к.
 

хейтър

Well-Known Member
След съблекалните във Еконт вече няма надежда за тоя кенеф булгаристан.
Другото е кретена пробва пред мен 5 чифта маратонки и взе само еднин чифт. Другите ги отказва да ги плати и тръгва като пич.
Инак еконт са си супер, даже им е евтина доставката.
 

valev

New Member
Ако ги е платил предварително с карта или пейпал, дали ще поръча 5 чифта?
 

cross

Well-Known Member
Клиентът има право да върне пратката в 14 дневен срок по закон. Като не Ви устройства - просто не продавайте. Ясно е, че клиентите прекаляват, но обувките може и да не ти стават. Тогава какво да ги правят?
 

хейтър

Well-Known Member
Клиентът има право да върне пратката в 14 дневен срок по закон. Като не Ви устройства - просто не продавайте. Ясно е, че клиентите прекаляват, но обувките може и да не ти стават. Тогава какво да ги правят?
От 5 години не съм купувал обувки офлайн и всички са ми по мярка.
 

cross

Well-Known Member
От 5 години не съм купувал обувки офлайн и всички са ми по мярка.
Ако беше така щеше да знаеш, че много често 43 за маратонки и 43 за официални обувки често нямат нищо общо, дори като си поръчвам обувки от американска компания се различава номерацията с повечето европейски фирми. А ако си купуваш само Адидас проблемът не е в останалите :)
 

webstil

Well-Known Member
ДДС-то покачва значително цените, но по-големите проблеми са скрити в ДР към ЗИД на ЗПУ, явно за момента не са ги открили много от търговците...
Примерно новата дефиниция за ППП:
„9. Пощенски паричен превод” е пощенска услуга, при която в точка за достъп до мрежата на пощенски оператор, лицензиран по чл. 39, т. 3, подателят подава парична сума в брой и нарежда писмено на хартиен носител пълната сума да бъде изплатена в брой на получателя.”.
Ако това не се промени, означава следното:
1) Ще може да се ползва ППП само при пратки от офис до офис на куриер, за пратки до адрес трябва да се ползва наложен платеж -> касов апарат -> СУПТО -> регистрация в НАП...и всички екстри, които можеха да се избегнат благодарение на ППП.
2) Получаване в брой на парите от ППП, другото безумие, куриерът няма да ги пуска по банка, както всички разумни онлайн търговци действаха до момента, а ще трябва всеки ден примерно служител на фирмата да ходи и да събира парите...
 

Горе