Новите цени на еконт?

Wllb

Active Member
Съблекалня има в Еконт, но бърз вариант за предаване на подготвена пратка, не :) Ама нали трябва да ти поискат и лична карта, по коледа беше лудница с тези л.к.
Или ти не знаеш как да си поискаш, или този офис са най-големите смотаняци. Да искат лична карта на редовните си клиенти-търговци, това е пълен абсурд. Никой уважаващ се търговец няма да си го причинява това, уверявам те. Всеки редовен клиент на офиса просто влиза, оставя чувалчето с подготвени пратки и си заминава. Ако имаш повечко пратки ще се разберете куриер да минава и да си ги събира от офиса ти. Това не е официална политика но е прието като практика от много години.
 

webstil

Well-Known Member
Или ти не знаеш как да си поискаш, или този офис са най-големите смотаняци. Да искат лична карта на редовните си клиенти-търговци, това е пълен абсурд. Никой уважаващ се търговец няма да си го причинява това, уверявам те. Всеки редовен клиент на офиса просто влиза, оставя чувалчето с подготвени пратки и си заминава. Ако имаш повечко пратки ще се разберете куриер да минава и да си ги събира от офиса ти. Това не е официална политика но е прието като практика от много години.
Това за вземането от офиса е трудна работа поне при Еконт, аз съм пробвал не се съгласиха, донякъде има резон, защото ако ги хванат от Русе, че офисът прави такива схеми ще го ядат голям. Сметни примерно на едни 100 пратки разликата в цените за доставки адрес - офис / адрес - адрес и офис - офис / офис - адрес. Нали знаеш, че тези пари реално куриерската фирма ги губи? Офисът на франчайз е доволен, защото те запазва като клиент, ти си доволен също като търговец, но централата не е доволна, защото ще губи доста пари. Не знам дали някой някъде го прави това с офиси на Еконт, говорим за техните автомобили иначе сигурно, ако ти ги вземат пратките с частен автомобил може да стане.
 

John Galt

Well-Known Member
Аз доколкото знам от познати, които работят в сферата. Куриерите, които доставят на адрес също са франчайз, отделен от самите офиси (мога и да греша, такова инфо ми беше попдадено от човек, който има Еконт).
Всеки офис си има личен автомобил (или нает от Еконт) с който карат в края на деня пратките от офиса до централата на Еконт за съответния град.
В случая в който офисът си оперира с частен автомобил то не виждам никакъв проблем пратките да се оформят от офис.
 

Yurnero99

Active Member
Няма как да ти идва куриера от еконт да ти взима пратките от адреса и да ти ги пише офис.
Имат камери навсякъде.
По-добре се разбери с някой таксиметров да им ги кара.
 

Wllb

Active Member
Това за вземането от офиса е трудна работа поне при Еконт, аз съм пробвал не се съгласиха, донякъде има резон, защото ако ги хванат от Русе, че офисът прави такива схеми ще го ядат голям. Сметни примерно на едни 100 пратки разликата в цените за доставки адрес - офис / адрес - адрес и офис - офис / офис - адрес. Нали знаеш, че тези пари реално куриерската фирма ги губи? Офисът на франчайз е доволен, защото те запазва като клиент, ти си доволен също като търговец, но централата не е доволна, защото ще губи доста пари. Не знам дали някой някъде го прави това с офиси на Еконт, говорим за техните автомобили иначе сигурно, ако ти ги вземат пратките с частен автомобил може да стане.
Нищо няма да хванат защото по никакъв начин не ги бърка или ощетява. Куриера пренася пратките до офиса, където става приемането от служител в офиса. Това естествено не е официална услуга защото е извън параметрите на универсалната пощенска услуга. Те винаги са се движили по ръба при предлагането и но тук става много явно. Естествено, че няма да е предложат на всеки, дадох го за пример колко е абсурдно да се чака и виси на опашки с готови пратки, когато има дори такива опции. Всичко е въпрос на договорки спрямо свободното време и възможностите на офисите. Има офиси, при които франчайза държи освен офиси също и доставки до адрес, има франчайзи, които са само доставки до адрес, но има и такива, които са само офиси. Дори да е само офис, към него има поне един автомобил. В повечето случаи франчайза държи повече от един офис и има повече от един автомобил, който постоянно е в движение.
 

SoloContraTutti

Well-Known Member
Та, след толкова изписани неща, в цифри нещата как изглеждат, Еконт срещу Спийди?
Ако куриерската за една пратка преди е била 6 лв. при Еконт, то сега - повишението със смс-а (20 стотинки) + 20-те % ли е (6 + 1.20 лв. + 0.20 лв.)?
Някой има ли примери, където е купувал нещо идентично и го е получавал през Еконт и Спиди, за да каже каква е реалната разлика в цената.
 

Wllb

Active Member
Питаш в тема за търговци дали някой е купувал нещо от друг търговец за да разбере цената на доставката при положение, че новите цени са обявени от 1 месец и са видими дори за обикновен потребител...
Повишението не засяга куриерските услуги а пощенските. Никой не те задължава да използваш СМС.
Цените на Спиди за пощенски пратки са значително по-ниски. При куриерските няма промяна.
 

SoloContraTutti

Well-Known Member
Пич, calma. ;)
Въпросът ми е изцяло насочен към това да знам (както аз, така и евентуално други четящи, които са в моето положение), дали не е време да се мигрира към Спийди, без значение дали изпращам или получавам пратки, защото дори и по-рядко да се случва първото, то има значение.
А това, че темата главно се обсъжда от хора, които държат онлайн магазини или търгуват (поне според твоите думи), не мисля, че забранява на останалите да питат това, което ги "мъчи".

Като "нетърговец" ми е последната работа да следя сайта на Еконт, за да съм актуално информиран за "новите цени, видими дори и за обикновен потребител". Затова и питам тук, така и така се е подхванала темата.
 

VMiloykov

Well-Known Member
В момента цената на Спиди за доставка офис - офис е 3.60лв(с таската за наложен платеж, без ДДС). Като това е цена без договор, ако имаш достатъчно брой пратки може да получиш отстъпка. Като предлагат все още СМС известие, не по вайбър. Също така може да дойдат да ги вземат от адреса ти, ако имаш договор.
Еконт за офис - офис е 5.40лв(с таската за наложен платеж, без ДДС).

Разликата е значителна. :)
 

Blinky

Owner
Разликата е значителна. :)
По мои наблюдения и качеството е значително. :) Но определено някои ще се преместят, все пак 2,20 лв. на пратка са си сериозна сума при да речем 20 пратки на ден. Било то за клиента или за търговеца. ;)
 

VMiloykov

Well-Known Member
По мои наблюдения и качеството е значително. :) Но определено някои ще се преместят, все пак 2,20 лв. на пратка са си сериозна сума при да речем 20 пратки на ден. Било то за клиента или за търговеца. ;)
Пък и Спиди имат по-добра интеграция.
Аз лично съм много доволен от Спиди и като клиент. Не съм имал проблеми с тях, до колкото с Еконт съм имал.
 

Blinky

Owner
Пък и Спиди имат по-добра интеграция.
Аз лично съм много доволен от Спиди и като клиент. Не съм имал проблеми с тях, до колкото с Еконт съм имал.
Да. За интеграцията сме на едно мнение. Аз като клиент и хора около мен като клиенти правят сериозна разлика в обслужването на двете куриерски фирми, и определено не е в положителна посока за Спиди.
 

Wllb

Active Member
Спиди имат значителен прогрес в ценово отношение и предлагането на допълнителни услуги, но в качеството на обслужване са още много назад. Очаквам сериозно движение на клиенти в посока Спиди, но също така очаквам Спиди да не се справят с поемането им. Следващите 3-4 слаби месеци са последният им шанс да си оптимизират работата, защото след Септември ги чака апокалипсис (както и всички използващи услугите им като крайни клиенти или търговци).
Моето желание е да видя движение на клиентите в посока други куриери, но не съм оптимист това да се случи.
Цените на Спиди са значително по-ниски, но на всички трябва да е ясно, че те няма да останат такива дълго време и след 1-2 години ще се движат в посока изравняването им с тези на Еконт. Тогава ще са останали само 2 куриера, пазара ще е разпределен и всичко ще приключи. Ще видим това, което се случва в момента при мобилните оператори - вътрешни договорки, повишение на цените, орязване на услуги.
 

devilx

Well-Known Member
Незнам при други дали е така, но аз имам проблем с ЕКОНТ!!!

Значи преди да се въвеждат услугата за СМСи аз бях много доволен от тях.. Откакто е въведоха тази услуга се получава следното..

Преди:

Пращам една пратка още на следващия ден ходят и си взимат пратките..

След:

Пускам опция СМС.. някои не получават смс--и.. А дори да получават ходя и ги търся 3 пъти за 1 седмица да ги карам да идат до офиса..

Преди тези работи просто не съм имал проблем.. още на следващия ден взимаха си всички пратки.. Просто сега минава си 10 дена преди да отидат да си ги вземат..


П>С. Според мен по някакъв начин трябва да се измисли и да се предпазим от хората които си поръчват и не търсят.. Просто след 3-4 такива случая телефона на човека да си влиза в някакъв черен списък и да не може да се праща стока към този телефон.. За 1 седмица.. имах към 5-6 непотърсени пратки.. което е загуба на 70 лв.. Според мен тука трябва да направим нещо по въпроса..
 

Wllb

Active Member
Не разбирам как получаването на един SMS от Еконт би имал по-голяма тежест от лично известяване по телефон, че пратката му е пристигнала. Дори email известяване трябва да има същия ефект.
Решение за магазините е да известявате клиентите по email при промяна на статуса на тракинга - пристигнал в офис или в процес на доставяне от куриер. Еконт правят това само за клиентите с регистрация а се предполага, че за разлика от тях, Вие имате e-mail-ите на всеки клиент.
Аз не виждам значима промяна на непотърсени пратки. Въпреки това съм на мнение, че Еконт допуснаха огромна грешка при прехода и не направиха нищо по въпроса за повишаване на броя на регистрираните потребители получаващи безплатни известия по email. Всичко можеше да бъде постигнато плавно с активна кампания, която да насърчи и използването на електронните кабинети, т.е. двоен ефект. Но в тази посока Еконт са си пълни дебили.
Дори не беше необходимо всеки да прави регистрация на кабинет, можеха да сложат една проста форма с 3 реда на сайта си и така всеки клиент бързо да асоциира e-maila с телефонен номер и съответно получаване на обратен СМС за верификация на телефона. Беше необходим един голям постер на видно място във всеки офис и един скапан QR код с линк до формата. Хората щяха да го правят още докато чакат на опашка и 90% от драмите за клиенти, търговци и служители в офисите щеше да си ги спестим. Но както казах - ДЕБИЛИ!
 

ivanitza

Member
Те хубаво вдигнаха цените с 20% (заради закона реанимиращ пощите), но тъпото е че махнаха цената на килограм. Преди беше всеки килограм 0.40ст, а сега 5.100кг е 9.47(без допълнителни екстри) и 9.900кг е толкова. Малко нагорно ми идва вече:)
 
Последно редактирано:

Горе