ПРОБЛЕМ със СУПЕРХОСТИНГ !

Статус
Not open for further replies.
От: ПРОБЛЕМ със СУПЕРХОСТИНГ !

И от всички възможности за ръчна намеса служителят е преценил, че най-подходящото е да се спрат сайтовете на въпросния потребител заради две снимки?

Бе аз и друго си мисля. След като са спрели сайтовете, тия линкове пак са си стояли и са връщали 404. И ква им е била файдата относно натоварването?
 
От: ПРОБЛЕМ със СУПЕРХОСТИНГ !

Здравейте,

Реших и аз да се включа, за да внеса повече яснота в конкретната ситуация.
В нашата система за мониторинг, сме забелязали вчера следобед рязко голямо увеличаване на броя конкурентни връзки. Например, ако един хостинг сървър има средно около 200-300 паралелни връзки, в един момент те са се увеличили до над 1500. Винаги в конфигурацията на уеб сървъра се задават максималния брой такива връзки (прави се от гледна точка на защита срещу претоварване). При надхвърляне на този брой, уеб сървъра спира да приема следващи връзки. В резултат на което, започват да не се зареждат сайтовете на клиентите. Един от нашите администратори поема случая, като стандартно първо прави анализ за причината за това увеличение, а тя, повярвайте ми, може да бъде най-различна. Локализирайки проблема, а именно неестествено голям брой паралелни връзки към един конкретен сайт, се проверява от къде идват те и дали това не е някаква атака към този сайт. Междувременно обаче, броят връзки продължава да се увеличава, което води до влошаване на качеството на услугата. В този случай трябва да се вземе бързо решение:
1. Дали да поемем трафика към този сайт или да се опитаме да го ограничим, като през това време се влошава качеството на услугата на всички клиенти.
2. Да спрем достъпа до сайта, което в голяма част от случаите това решава глобално случая, т.е. останалите клиенти не разбират, че има проблем, а реално засегнат е само един сайт. Решението не е лесно, като ние винаги се стремим към решение 1. В този случай се е наложило все пак да се вземе решение 2, поради огромния и ненамаляващ брой връзки към сайта.
Тъй като сме били принудени да вземем по-неприятното и за клиента, а и за нас решение. След решаването на проблема, колегата е започнал да подготвя имейл към клиента, за да е уведомен и да знае за взетите мерки. Подготвянето на едно такова писмо отнема поне 10-15 минути, като през това време клиента се е свързал с нас, при което сме му отговорили. Важно е да отбележа, че ако е възможно и ситуацията позволява, винаги първо уведомяваме клиента и му даваме време да реагира, преди да предприемем инвазивни мерки спрямо сайтовете.
Надявам се, че съм успял да опиша максимално подробно ситуация.
Относно общите ни условия за сервирането на съдържание... в интерес на истината, този член е поставен превантивно, именно, за да предпазва и клиентите, и нас при такива ситуации. Много рядко се е налага да се позоваваме на него. Причината да го има е, че за съжаление няма как един акаунт за споделен хостинг, да може да предостави такива ресурси и да може да поеме толкова потребители, колко може един много натоварен сайт. Да, понякога hotlink-инга се използва за атака и този тип атаки са много неприятни. Доста по-често, обаче, става дума за не добре разчетени и оценени ресурси за обслужване на даден трафик или брой паралелни посетители. За такива случаи има много по-подходящи решения, както са писали и колегите ми по-горе.
Защо CloudLinux не върши работа точно в този случай? CloudLinux реално създава микро виртуална среда с определени параметри за даден Linux потребител. А картинките към сайтовете, се обработват от уеб сървъра. При подобни ситуации за лимитиране на заявките към даден сайт, защитите, които могат да се направят в CloudLinux са следните:

а) максимален брой процеси за съответния потребител;
б) максимален брой паралелни връзки към уеб сървъра, които се обслужват от скриптове. (Статичното съдържание, например картинките, не влиза в тази категория);

В случая, CloudLinux не решава проблема, защото той не попада в нито една от горните 2 категории.

Има други техники, за контролиране на броя паралелни връзки, но те също са ефективни до време. Например, имаме модул за Apache, който реализира защитата. Той работи така:

Идва входяща връзка, проверява се за кой уеб сайт е тази връзка, и модулът решава дали да прекрати връзката или не. В този момент, въпреки че той ще върне например Forbidden, то е твърде късно, защото вече имаме изградена HTTP сесия и съответно зает сървърен процес, който го обслужва. Въпреки, че след това връзката се прекратява при голям брой паралелни заявки (например 2-3000/сек) проблемът си остава.

Така че, колегите, които считат, че CloudLinux е панацея, нека да не се заблуждават. Той върши перфектна работа в много случаи, но както предполагам ще се съгласите, няма 100% универсални решения.

Както съм писали и друг път, всяка такава ситуация реално води до усъвършенстване на политиката при нас. Факт е, че откакто работим, се стараем да подобряваме обслужването, в резултат на натрупването на знания. И наистина ми е неприятно, когато чета, че според някои наши клиенти не се справяме по-добре. Понякога наистина такива мнения са много субективни, но ако получим реални оплаквания по конкретни случаи, винаги ги вземаме предвид за подобряване на обслужването. Оставам на разположение, за допълнителни въпроси по темата.
 
От: ПРОБЛЕМ със СУПЕРХОСТИНГ !

Е те сигурно щото поне не лоудва/зареждата снимката. тя ако е някаква яко тежка си е яко пцу ресурс, и са преценили, че по-добре да спрът акаунта, 404 не е чак такава беля - те могат и само да блокират заявките, ама в случая си има собственик на акаунт. Иначе съм против подобни ограничения, НО ЯВНО е време да се усетиме, че споделените хостинги са тояга работа.... освен моите разбира се :rolleyes:
 
От: ПРОБЛЕМ със СУПЕРХОСТИНГ !

Е те сигурно щото поне не лоудва/зареждата снимката. тя ако е някаква яко тежка си е яко пцу ресурс, и са преценили, че по-добре да спрът акаунта, 404 не е чак такава беля - те могат и само да блокират заявките, ама в случая си има собственик на акаунт. Иначе съм против подобни ограничения, НО ЯВНО е време да се усетиме, че споделените хостинги са тояга работа.... освен моите разбира се :rolleyes:

Споделените, са добре за малки сайтчета, имаш ли гоуем задължително се почва от vps и го тероризираш докато държи, после дигаш плана, после пак, и накрая вече като минеш и трите им и не държи няма да ти е никъв проблем да минеш или на нает. Оти парата ще дъ е гоуема и тя. :D
 
От: ПРОБЛЕМ със СУПЕРХОСТИНГ !

По-разумното в такъв критичен случай е да се блокира достъпа само до съответните файлове и да се пише съобщение до собственика на хостинг акаунта, за да се разбере за какво иде реч. Да защитиш сървъра е важно, но когато се взимат мерки най-важното е да са максимално безболезнени за всички ползватели (включително и за "виновника").

Въпрос:
Какъв е този сървър дето не може да издържи на 1500 паралелни връзки?
 
Re: От: ПРОБЛЕМ със СУПЕРХОСТИНГ !

Това че ползват CL нищо не означава. Всяко ядро след 1.3.73 има възможност да следи ресурсите.

LVE на CL + cpanel дава възможност лесно да се мнеажират акаунтите като на open vz сървър в приятен графичен режим.... това имах на предвид :)
 
От: Re: От: ПРОБЛЕМ със СУПЕРХОСТИНГ !

LVE на CL + cpanel дава възможност лесно да се мнеажират акаунтите като на open vz сървър в приятен графичен режим.... това имах на предвид :)

Да, знам какво искаше да кажеш. Въпроса е, че просто не се връзва :) Не искам да изпадам в подробности, не му е тук мястото. :beer:
 
От: ПРОБЛЕМ със СУПЕРХОСТИНГ !

За съжаление и аз съм имал подобен проблем със Суперхостинг и отдавна съм ги разкарал. Само са споделя безпроблемното и безплатно решение, с което нямаше да се получи настоящият проблем - използването на CLOUDFLARE. С малко повечко бърникане и настройки, можете да имате сайт с 10 000 посещения, който, в комбинация с Cloudflare, пак да не бъде "изгонен" от споделения хостинг.
 
От: ПРОБЛЕМ със СУПЕРХОСТИНГ !

Хоста на Суперхостинг беше много добър до лятото на 2012. Каквото стана след това стана сложиха всякакви лимити, имах сайт който правеше около 15 000 посещения и правеше 20,25 cpu, а сега имам подобен сайт, който прави 500, 600 посещения и прави 50 cpu.
 
От: ПРОБЛЕМ със СУПЕРХОСТИНГ !

Пет въпроса до Суперхостинг

1. В конкретният случай при колко наброй паралелни връзки спряхте акунта

2. Защо спряхте целият акаунт а не само въпросният сайт

3. Защо спряхте акаунта а не използвахте въпросната функция на цпанела

4. Защо принуждавате клиентите си да трият съдържание от други сайтове

5. Какво ще се случи ако клиентът ви няма достъп до въпросният сайт и няма как да изтрие хотлинка
 
От: ПРОБЛЕМ със СУПЕРХОСТИНГ !

"От кога с CloudLinux "гръмвайки" 1 сайт пада целия сървър? Нещо ми се губи връзката тук."

Твърде основателен въпрос - пропуснах този момент. Чакаме разяснения от суперхостинг.

Начира се проблема на шумните съседи.

http://www.liquidweb.com/blog/index.php/why-aws-is-bad-for-small-organizations-and-users/

This is a common problem in cloud environments and has a few solutions, unfortunately most of them are very challenging for small organizations to implement. The noisy neighbor problem is defined by the fact that Cloud in general is based upon shared resources. In this case the physical server upon which customer instances reside hosts multiple virtual machines. While it is generally easy and effective to partition CPU and RAM resources between virtual machines the disk subsystem is one which is extremely difficult to partition. In a noisy neighbor scenario one or more virtual machines on the physical host are consuming very large amounts of disk I/O resulting in very poor performance for the remaining virtual machines.
 
От: ПРОБЛЕМ със СУПЕРХОСТИНГ !

Не знам, колкото и да ми обяснявате, малко по малко Суперхостинг му пада нивото. Започва да се държи като "голям" играч и да не се съобразява с обикновения потребител. Към тях съм вече около 4 години, но не ми харесва отношението на съпорта им в последно време, вече са на принципа: Имаме FAQ - оправяй се или като не ти харесва - има други алтернативи. Принципно може и да са прави ест., но преди като че ли имаше по-голямо разбиране и саможертва от страна на работещите там в помощ на обикновения потребител.
 
От: ПРОБЛЕМ със СУПЕРХОСТИНГ !

Не знам, колкото и да ми обяснявате, малко по малко Суперхостинг му пада нивото. Започва да се държи като "голям" играч и да не се съобразява с обикновения потребител. Към тях съм вече около 4 години, но не ми харесва отношението на съпорта им в последно време, вече са на принципа: Имаме FAQ - оправяй се или като не ти харесва - има други алтернативи. Принципно може и да са прави ест., но преди като че ли имаше по-голямо разбиране и саможертва от страна на работещите там в помощ на обикновения потребител.
Така е, в последно време съпорта е по-дистанциран и те оставя да се оправяш сам. Даже вече се опитам да поддържам редовна база от бекъпи, защото ядох едно дърво миналата година.
 
От: ПРОБЛЕМ със СУПЕРХОСТИНГ !

Това е съпорт, не им плащаш да ти администрират бакиите смятам... Ако искат/могат да помогнат сигурно ще го направят... Иначе нет широк, четеш кое как и така... Ем 4 лева на месец, ем и администрация да му правят... аххахаха...

Айде по-сериозно де!
 
От: ПРОБЛЕМ със СУПЕРХОСТИНГ !

Това е съпорт, не им плащаш да ти администрират бакиите смятам... Ако искат/могат да помогнат сигурно ще го направят... Иначе нет широк, четеш кое как и така... Ем 4 лева на месец, ем и администрация да му правят... аххахаха...

Айде по-сериозно де!

Е да де, ама преди беше друго. Едва ли не всичко правиха без да ги молиш, а сега бегай при ФАКА:) Явно са им доста клиентите вече и не може да се поддържа подобна политика. Аз нямам забележки кум суперхостинг, бил съм при много други и ги знам що за стока са. Въпреки, че малко ги хвана синдрома на голямата компания, твърдо съм си при тях.


Тука ще си позволя да направя една заслужена реклама, защото смятам, че има защо. На Jump.bg съпорта и отношението към клиента е същото като на суперхостинг в ранните им години. Смятам че са другата компания, която доближава нивото на суперхостинг и скоро можем да видим реален конкурен на суперите в тяхно лице.
 
От: ПРОБЛЕМ със СУПЕРХОСТИНГ !

Ами докато не почнат да стават поразии от рода на паднали сайтове без причина нямам основания да се местя, а че съпорта е по-различен от преди е факт, но така е, всичко се променя. Само дето имам лошия навик да плащам за дълги периоди напред, но повече няма да го правя, въпреки промоции и всякакви зарибявки, защото ако ми се случи някоя история като на колегата, заради когото се завихри тая тема, може да се наложи да се местя, а като съм платила за две години напред, няма да ми е приятно.
 
Re: От: ПРОБЛЕМ със СУПЕРХОСТИНГ !


Само че ползват Cloud Linux всеки хостинг акаунт е заключен като впс това дава клауд линукса и за това плащат по $10 на сървър ($15 за първия)

никога не може да се изядът ресурсите на сървъра от един акаунт... сайтовете в акаунта просто се забавят като си изядът заделените ресурси....

http://www.cloudlinux.com/about/how.php

Правилото е предполагам от преди да сложат клауд линукса сега няма смисъл да го има ако са си конфигурирали сървърите правилно.... освен това правилото за минутите също е глупаво при клауд линукс защото реално в лесен графичен режим може да се заключва цпу то като на малък впс или процент от малък впс... така че да има справедливо ползване на ресурсите за цената

ето как изглеждат лимитите - дефултно на 6 цата


LVE id UsernameDomainCPUnCPUvMEM (MB)pMEM (MB)EPnPROCIO (kBps)PACKAGE
DEFAULT--2511024102420-1024VE_DEFAULT

супер хоостинг ползват петица където съм виждал (на едно бизнесче на едно приятелче което консултирам) там няма лимит на ИО обаче ако клауд линукс имат адаптивен кернел от 6 ца предназначен за петица с тези функции който липсват...

да не каже някой че ги хейтвам ей тук проблема беше със тях въобще не съм ги намесвал бях максимално неутрален

веднага излезе от червната зона на паметта Виж файлът 5726


mCPU - Макс. ползване на процесора (%) падна от 50 - 75 на 25 което е 2 до 3 пъти подобрение - дано е достатъчно...

добър съм :) мисля че му реших проблема ... ако иска да подава фиид явно му трябва по голям хостинг план на моя човек...

твоя не можахме толкова бързо понеже нямаме достъп да видим какво става и си беше малко хвъляне на боб...

утре ще каже как е
Аз на моя човек му казах че ако иска да има опредлени модули включени да си пусне по голям план

или да го прави това с генерира веднъж ... сейва като статичен файл през браузъра и спира модула...
 
От: ПРОБЛЕМ със СУПЕРХОСТИНГ !

Хоста на Суперхостинг беше много добър до лятото на 2012. Каквото стана след това стана сложиха всякакви лимити, имах сайт който правеше около 15 000 посещения и правеше 20,25 cpu, а сега имам подобен сайт, който прави 500, 600 посещения и прави 50 cpu.

Ей това вече ме кара да си мисля че има нещо гнило при Суперхостинг.... започвам да гледам как от едно определено време насам натоварването на ЦПУ удри задника в тавана а реално нищо не е правено по сайтовете, посещенията не са се покачили и т.н. Писах им... върнаха ми стандартен отговор!
Може би се опитват да ме накарат да мина на по-горен план... (сега съм на СуперПро) обаче това няма да стане, по-скоро бих ги сменил като хост компания. Поне в това отношение избор бол. Та се радвам че темата се чете от хора от Суперхостинг, та дано се замислят! Иначе лично аз от съпорта им съм доволен, на няколко пъти са ми помагали в кофти за мен ситуации :)
 
Re: От: Re: От: ПРОБЛЕМ със СУПЕРХОСТИНГ !

Интересно ако ставаше дума за ицн.бг дали щеше да си толкова изчерпателен?

видя ли какво съм писал за супер хостинг преди (без да казвам че са те) казал съм на клиента им да си вземе по голям акаунт по неутрално не мога да го направя... мнението ми е доста защитно за компанията да сложат адаптивния кернел и ио лимит и да забравят за такива проблеми.... иначе харчат едни грешни пари за клауд линукса ако си карат по правилата от преди да го сложат

на ицн никога не съм влизал в шеърд хостинг акаунт да го видя как изглежда от вътре (това за минутите) :) освен това ИЦН никога не са ми поставяли съмнително условие да ми хостват форума... защо пък да го хостват суперхостинг ? за да ми ровят в базата ли... още повече че ползвам впси от 2005 и желязо - първият дедидекеитед сървър от от 4 януари 2006... винаги на 100 мегабита интернет порт (някога се доплащаше от 2009 е фрии в чужди дататцентрове)... да ми се обяснява няколко години по късно че трябвало да ме хостват по какъвто и да повод е най малко нахално... като добавим и риселър акаунтит ми имам хостинг 7 датацентъра в 5 държави на 3 контитнета в различни клас ц мрежи... съвсем нахално звучи



и освен това и аз експериментирам клауд линукс и знам как работи
 
Статус
Not open for further replies.

Горе