Подкрепяте ли новият закон за целогодишно каране с включени светлини?

Подкрепяте ли новият закон за целогодишно каране с включени светлини?

  • Подкрепям

    Votes: 25 55.6%
  • Не подкрепям

    Votes: 20 44.4%

  • Общо гласове
    45
От: Подкрепяте ли новият закон за целогодишно каране с включени светлини?

И аз на извънградско си ги пускам винаги, вижда се по-добре със сигурност, ама в града ме мързи.

Аз също извънградско карам с пуснати фарове. Най - вече заради изтрещелците, които карат с 200 в насрещното платно. Включените фарове създават илюзия, че тоя срещу теб е по - близо и се вижда по - добре.
 
От: Re: Подкрепяте ли новият закон за целогодишно каране с включени светлини?

Не съм запознат, но светлините не качват разхода. Климатикът, да, то си е разбираемо, но как пък светлините ще ви качат разхода, че не мога да се сетя??? Те теглят от акумулаторът и по никакъв начин не влияят на двигателя. Чакам някой да ме обори научно, че ми е интересно.
на две преки няма да го усетиш :mrgreen:

акумулатора подава ток на крушките, генератора трябва да зарежда акумулатора допълнително заради тях, генератора се "задвижва" от двигателя - той се натоварва малко повече (в сравнение ако не бяха пуснати фаровете) и той изразходва повече гориво (нормално, щом му е по-тежко :mrgreen: )
та така, нз с колко се увеличава...има някакви изчисления, но ще се усети на много голям пробег - така че относно разхода на гориво не мисля, че има място за тревога :wink:
 
От: Re: Подкрепяте ли новият закон за целогодишно каране с включени светлини?

Не съм запознат, но светлините не качват разхода. Климатикът, да, то си е разбираемо, но как пък светлините ще ви качат разхода, че не мога да се сетя??? Те теглят от акумулаторът и по никакъв начин не влияят на двигателя. Чакам някой да ме обори научно, че ми е интересно.

Акумулатора се зарежда непрекъснато от алтернатора, който се върти от двигателя и (теоритично) при повече тормоз харчи повече. Според мен е незначително увеличението.
Аз така и така си карам на фарове... все ми е тая.
Обаче някакъв миналата седмица профуча с един ( и то слабо светещ) фар с 160 покрай мен на магистралата, през нощта. Едвам го видях, щяхме да се размажем.
Та въпроса си е и такъв... който си е ненормален и 100 фара да му светят, пак ще се натресе в тебе.
 
Карам по около 5000км на месец, спокойно. Не съм от хората, дето си купуват кола, за да са гъзари като ходят на кафе.

Нищо няма да усетиш, както и климатикът ти гори супер малко. Е, ако караш някоя въшка до 1.2 е нормално да се товари, но един двигател 2000 кубика познай кога 2 крушки ще го натоварят.
 
От: Re: Подкрепяте ли новият закон за целогодишно каране с включени светлини?

Карам по около 5000км на месец, спокойно. Не съм от хората, дето си купуват кола, за да са гъзари като ходят на кафе.

Нищо няма да усетиш, както и климатикът ти гори супер малко. Е, ако караш някоя въшка до 1.2 е нормално да се товари, но един двигател 2000 кубика познай кога 2 крушки ще го натоварят.

аз ти казах, защо се вдига разхода
сега точно с колко нямам на идея...
и нямах предвид, че я държиш в гаража, просто казах, че на малък пробег няма да се усети..
 
Да бе ясно, спокойно. Въпросът е дали ще дадеш 5 стинки повече на 100км е все тая.

Бай дъ уей, намерих един сайт, където показват цените на горивата реал тайм. Във Венецуела е най-евтинджаста. 16 стинки за литър бензин и 6 за нафта :D
 
От: Подкрепяте ли новият закон за целогодишно каране с включени светлини?

Увеличението на разхода в най-лошия случай е ~3% повече т.е 0.25 л/100км

The use of DRL increases fuel consumption. Obviously, when the lights are switched on, a bigger load is placed on the dynamo. However, there is a large difference between using the customary dipped headlights and using low-energy LED lights. We will first take a look at the customary dipped headlights. Although the extra consumption due to switching on the dipped headlights is the same per car (2x55W), the relative differences are large.

A fuel efficient car using 6.7 litres per 100 km (1:15) with DRL by using dipped headlights has an extra consumption of 3%. A 10 litres per 100 km (1:10) car, for example, uses 2% more, and a lorry using 33 litres per 100 km uses 1% more (ETSC, 2003).

At the same time, increased fuel consumption causes an increased emission of harmful materials which is bad for the environment. The CO2 emissions of car traffic would increase by 0.6-1.4% (Elvik et al., 2003). Saving fuel and reducing CO2 emissions can be achieved for more than 50% by using special DRL lamps (21W per lamp) and for 90% by using LED (about 5W per lamp).
Another disadvantage of using conventional dipped headlights for DRL is that headlamps burn out faster, because they are switched on longer. This problem is only small if LED lamps are used.

По темата: по-скоро за. Вие може и да виждате добре през деня, но за юзърите с проблемно зрение и по-бавни реакции (да се чете 'баба/дядо с голям диоптър') определено има значение.
 
От: Подкрепяте ли новият закон за целогодишно каране с включени светлини?

Дали някой се е сетил акумулаторът да се зарежда когато се натискат спирачките?

При електрическите автомобили и хибрдните е така - когато спираш кинетичната енергия се преобразува обратно в електрическа (доколкото е възможно, остатъка който не може да се оползотвори се изхвърля като топлина от спирачките). Обаче при обикновените (задвижвани само с гориво) автомобили е доста съмнително дали са се сетили да зареждат акумулатора при спиране (един вид като допълнителна спирачка).
 
От: Подкрепяте ли новият закон за целогодишно каране с включени светлини?

Напълно подкрепям. Всеки ден съм на път и радостното е ,че все повече хора карат в включени фарове.
 
От: Подкрепяте ли новият закон за целогодишно каране с включени светлини?

Според мен разхода на гориво не се вдига. Генераторът непрекъснато се върти. Така че не виждам как точно ще се вдигне разхода. Е, крушките ще се по-натоварени. Едно ПТП, ако бъде избегнато си заслужава да е такъв закона.
 
От: Подкрепяте ли новият закон за целогодишно каране с включени светлини?

Рядко умно решение. Няма смислени доводи против.
 
От: Подкрепяте ли новият закон за целогодишно каране с включени светлини?

Разходът на гориво се вдига, защото когато генераторът е натоварен повече (акумулаторът трябва да се зарежда повече за да може да захрани крушките, а това изисква горенето на повече гориво). Има голямо значение дали генераторът е натоварен или не е натоварен.

Натовареният генератор действа като спирачка.
 
От: Подкрепяте ли новият закон за целогодишно каране с включени светлини?

Дали някой се е сетил акумулаторът да се зарежда когато се натискат спирачките?
Хората са се сетили, но е безмислено за МПС с ДВГ - динамото произвежда достатъчно.
 
От: Подкрепяте ли новият закон за целогодишно каране с включени светлини?

Имах предвид да се натоварва динамото само когато зарядът на акумулатора падне над определена стойност или когато спирачките са натиснати. Така ще се намали малко разхода на гориво.
 
От: Подкрепяте ли новият закон за целогодишно каране с включени светлини?

Рядко умно решение. Няма смислени доводи против.

Четох, някъде, че ще се изгорят 700 хиляди литра гориво повече за една година от всички автомобили в БГ. Не зная колко е вярно. Но дори и един човешки живот да бъде спасен си струва ... Прав си, че рядко това правителство взема "умно решение"
 
От: Подкрепяте ли новият закон за целогодишно каране с включени светлини?

Търговците на гориво ще се радват, ако го приемат.
 
От: От: Подкрепяте ли новият закон за целогодишно каране с включени светлини?

Тези мижави на пръв поглед числа са в състояние да направят милионери определени хора. Общо взето този закон е съчетание на полезното (добри лобисти има в БГ) с популярното (идват избори все пак).
Епизод 1 от латиноамериканската сага ''Парламентарни избори'', чиято развръзка ще стане публично достояние, когато започнат да изникват от нищото разни междублокови площадки, боядисани ''зебри'', летящи кепабчета и запълване на дупки по гетата:).
 
От: Подкрепяте ли новият закон за целогодишно каране с включени светлини?

ми то най-вероятно те и лобират за тоя закон...сигурно и някой друг
каквото ни е смешно парламентчето сигурно скоро ще приемат за задължително да пиеш Кока Кола в кутийка докато шофираш, че видиш ли, приемането на кола(която съдържа кофеин) повишава вниманието на шофьора и неговата концентрация на пътя.
Ебем ти овцете...ако щете и червен буркан и сирена си закачете, пак същото ще е!!
 
От: Подкрепяте ли новият закон за целогодишно каране с включени светлини?

Имал съм 2-3 случая, когато изпреварващ автомобил в насрещното (движещ се срещу мен), го виждам много късно, поради сумрак, кофти цвят на автомобила и изключени фарове.
Ако поне 1 от тези три неща ги няма (сумрак, кофти цвят или изключени фарове), ще мога да го видя по-рано и да намаля навреме. Последния път за малко да излетя от пътя, за да се разминем.
Аз винаги карам с включени фарове и честно казано няма никаква разлика в разхода (в сравнение с предишния собственик) и ако някакви си милилитри ще спасят по няколко човека на година, няма причина да има хора, които да са против. Не знаеш, кога на теб ще ти излезе психопат каращ в насрещното.
 
От: Подкрепяте ли новият закон за целогодишно каране с включени светлини?

Аз съм за! Винаги си карам с включени светлини, пък и се виждаш по-добре на пътя :p
 

Горе