Подкрепяте ли новият закон за целогодишно каране с включени светлини?

Подкрепяте ли новият закон за целогодишно каране с включени светлини?

  • Подкрепям

    Votes: 25 55.6%
  • Не подкрепям

    Votes: 20 44.4%

  • Общо гласове
    45
От: Подкрепяте ли новият закон за целогодишно каране с включени светлини?

Ето още нещо по темата
[video=youtube;6GpSC6Yc_4o]https://www.youtube.com/watch?v=6GpSC6Yc_4o[/video]
 
От: Подкрепяте ли новият закон за целогодишно каране с включени светлини?

Не всеки има на разположение кола, която има "дневни светлини".

Това е пълна простотия? Какво ще помогнат пуснати фарове при жарко слънце в 12 часа на обяд? Единствената полза е за катаджиите!

Дава им се право по "законен път" да взимат пари...
 
От: Подкрепяте ли новият закон за целогодишно каране с включени светлини?

Аз нямаше да пиша повече даже се отписах от темата ама щом тези дето сме против ни изкарвате невежи, да видим кои са невежите.

Карането на фарове пред деня на пук на логиката не спасява животи, а увеличава инцидентите. Вижте източника, който ще дам там е обяснено да не го пиша.

Дневните светлини са опасни за Вашия живот и този на околните. Те затрудняват разпознаването на участници в движението без включени светлини и на такива, които нямат - например пешеходци и колоездачи; скриват мотористите.

Да му мисли @rombeca с колелото. :wink:

Малко статистика:

  • В Хърватска от май 2009 година дневните светлини са отменени.
  • В Австрия са отменени от януари 2008, поради ръст на инцидентите от 12.2% непосредствено след въвеждането им.
  • В Полша след въвеждането им през 2007 инцидентите скочиха с 5.7%.
  • В България след 2006 година убитите са 8.7% повече;
  • В САЩ от 1997 насам General Motors вграждат дневни светлини в колите си и ръстът е 3.7%.
  • В САЩ през 2008 Агенцията по сигурността на трафика (NHTSA) заключи, че "светлините нямат статистически значима полза".

Българската статистика(има я подробна в сайта по-долу):
Понеже КАТ използват тези цифри за мерило на ефективността на работата си, нека да отбележим, че преди да ни накарат да държим фаровете включени загиналите на година бяха 960, 943 и 957, а след това скочиха на 1043, 1006 и 1061.
Лобистите, които прокараха идеята "с фарове да предотвратим 15% от инцидентите и смъртните случаи" и законодателите, които го гласуваха след това постигнаха увеличение от 8.1%.

Източник: Светлините пречат

Накрая на сайта прочете експеримента в Австрия и становището на ЕК. Колко още гафа трябва да направи правителството да раберете, че не стават.

Извод: Ще се увеличат инцидентите и парите от глоби в хазната. Айде със здраве и congratulations! :)
 
От: Подкрепяте ли новият закон за целогодишно каране с включени светлини?

Следващият път някой разбеснял се Бай Ганьо, като блъсне ДЕТЕТО ВИ, което не го е видяло, че идва с тъмната си кола в облачно време срещу него... какво ще направите?
И авторът на това изречение обвинява хората, които са против светлините, че пишели глупости? Ако ще да се окичиш със светлини като коледна елха пак няма да спреш или намалиш инцидентите с деца. Истинската глупост в случая е вярата, че правителство, което увеличи максимално допустимата скорост по магистралите едва преди няколко месеца е загрижено за живота на когото и да е, особено на децата.

Ако зад волана има тъп дръвник подобен закон не може да го спре да убива деца на пътя. За съжаление това е факт и вместо такива тъпотии, като тази, на която е посветена темата просто трябва да се въведат драконовски наказания за пияните шофьори и другите фрапиращи случаи, които сега се наказват само с укорително размахан пръст от страна на безсилния катаджия. Нормално ли е един шофьор десетки пъти да го хващат пиян и да не могат да му вземат книжката, защото законът не го позволява, а същевременно да се приемат такива простотии и да се твърди, че щели да спасят живота на някого? В САЩ например, карането пиян е углавно престъпление, за което се влиза ефективно в затвора, а при нас е точно обратното.

Абе хора, имате глави, използвайте ги по предназначение. Толкова ли е трудно да се види очевадното? Няма воля за борба със смъртта на пътя в тази държава. Това със светлините е едно голямо смърдящо нищо. Ако ще се борим за живота на хората това не е правилен начин.
 
От: От: Подкрепяте ли новият закон за целогодишно каране с включени светлини?

Аз нямаше да пиша повече даже се отписах от темата ама щом тези дето сме против ни изкарвате невежи, да видим кои са невежите.

Карането на фарове пред деня на пук на логиката не спасява животи, а увеличава инцидентите. Вижте източника, който ще дам там е обяснено да не го пиша.



Да му мисли @rombeca с колелото. :wink:

Малко статистика:



Българската статистика(има я подробна в сайта по-долу):


Източник: Светлините пречат

Накрая на сайта прочете експеримента в Австрия и становището на ЕК. Колко още гафа трябва да направи правителството да раберете, че не стават.

Извод: Ще се увеличат инцидентите и парите от глоби в хазната. Айде със здраве и congratulations! :)

You must spread some Reputation around before giving it to gangster again. - Пак ме изпревариха.

В един ясен ден преди време мина един познат, който кара оранжев камион-влекач, на чиято платформа бе качен доста голям жълт верижен багер, и спря пред ханчето да пием по кафе. Друг от компанията го попита защо не е включил жълтата мигаща светлина на покрива. А той отговори:
- Ако не види в това ясно време този голям оранжев камион, и този жълт голям багер, дали ще види малката жълта мигаща лампа на покрива?
 
От: Подкрепяте ли новият закон за целогодишно каране с включени светлини?

Заради кое точно си против? Утре нали твоето дете ще изскочи на улицата и няма да види някой "с глава на раменете" (както определи някой шофьорите в тази тема) ще го смаже.
Много глупости и изчисления изчетох в тази тема. Много крайни мнения без никакъв смисъл.
Вие деца нямате ли? Или за вас са важни 2 крушки и няколко милилитра гориво. Имам чувството, че някои хора си спорят просто за спорта.
Ама вие изкарахте тази мижава светлинка през деня истинско чудо. Някак си не си го представям как като караш на фарове през деня и като ти изкочи дете пред теб, фаровете ще спасят ситуацията ???
 
От: Подкрепяте ли новият закон за целогодишно каране с включени светлини?

Проблема е че перфектните условия са малък процент от всички 24 часови 365 дни и в другите условия хич да не голямо чудо са особено в облачно време, сумрак, зазоряване, залязване и т.н
 
От: Подкрепяте ли новият закон за целогодишно каране с включени светлини?

Проблема е че перфектните условия са малък процент от всички 24 часови 365 дни и в другите условия хич да не голямо чудо са особено в облачно време, сумрак, зазоряване, залязване и т.н

В закона си пише, че ако не са перфектни условията(при намалена видимост) се кара задължително на светлини сега, че не се спазва е друг въпрос. :)
 
Последно редактирано:
От: Подкрепяте ли новият закон за целогодишно каране с включени светлини?

Поредната простотия на правителството - Причината за катастрофите и жертвите в БГ са лошата организация на пътното движение и калпавата ни пътна мрежа.

Според мен не само че трябва да не се кара на включени светлини през светлата час на деня ами и да се глобяват тези които карат на фарове защото по този начи правят по трудно забележими останалите дето карат без фарове. В закона си има специален текст до колкото си спомнят там пише неправилно употреба на светлините на превозното средство. И всичките гъзета дето се правите на борчета да ви прибират по някоя кинта - Благодарете се че на власт дойде баш мутрафона на републиката та да осъществи мечтата на всички селяни да карат на фарове като борците в зората на демокрацията.

Тук зимно време се стъмва още към четири следобед и въпреки това не задължават хората да карат на фарове през целият ден - но им е такава организацията на движението че шанса да се стигне до челен сблъсък с друг автомобил е сведен почти до нула - всички по главни пътища са с разделени ленти и повечето кръстовища са с кръгови - насрещно движение има само по малките квартални улички където и без това се кара бавно защото на всяко кръстовище нивото на асфалта е с около 20см по високо и ако не намалиш ще излетиш като по рисуваните филмчета.
 
От: Подкрепяте ли новият закон за целогодишно каране с включени светлини?

В интерес на истината у нас няма забрана да се кара на фарове. Могат да са светнати по желание във всяко време на денонощието. Забранено е да се кара с включени фарове за мъгла, когато няма намалена видимост поради мъгла, силен дъжд или снеговалеж. Забранено е още да се кара на габарити по всяко време. Те могат да се ползват само когато колата не се движи. Забранено е и слагането на сини светлини на мястото на габаритите или където и да е по колата. Това обаче никой не го спазва, а и полицаите като цяло не глобяват по този параграф. Един от най-големите кошмари за мен при нощно каране е когато при ясно време срещу мене излезе някой с фарове за мъгла. Заслепяват така качествено, че едвам можеш да се държиш в лентата си, а да видиш какво става отпред е невъзможно, докато не се разминеш с насрещния идиот.

А за шофьорите в Англия впечатленията ми са, че настъпват доста при всеки удобен случай. Хвърчат с огромна скорост по разни тесни улички и на моменти направо ти се изправя косата.
 
От: Подкрепяте ли новият закон за целогодишно каране с включени светлини?

Поредната простотия на правителството - Причината за катастрофите и жертвите в БГ са лошата организация на пътното движение и калпавата ни пътна мрежа.

Според мен не само че трябва да не се кара на включени светлини през светлата час на деня ами и да се глобяват тези които карат на фарове защото по този начи правят по трудно забележими останалите дето карат без фарове. В закона си има специален текст до колкото си спомнят там пише неправилно употреба на светлините на превозното средство. И всичките гъзета дето се правите на борчета да ви прибират по някоя кинта - Благодарете се че на власт дойде баш мутрафона на републиката та да осъществи мечтата на всички селяни да карат на фарове като борците в зората на демокрацията.

Тук зимно време се стъмва още към четири следобед и въпреки това не задължават хората да карат на фарове през целият ден - но им е такава организацията на движението че шанса да се стигне до челен сблъсък с друг автомобил е сведен почти до нула - всички по главни пътища са с разделени ленти и повечето кръстовища са с кръгови - насрещно движение има само по малките квартални улички където и без това се кара бавно защото на всяко кръстовище нивото на асфалта е с около 20см по високо и ако не намалиш ще излетиш като по рисуваните филмчета.

Не си прав. Много по-безопасно е с фарове. Днес като се разкарвах за пореден път се убедих. Няма как да сравняваш Англия и България.
 
От: От: Подкрепяте ли новият закон за целогодишно каране с включени светлини?

В закона си пише, че ако не са перфектни условията(при намалена видимост) се кара задължително на светлини сега, че не се спазва е друг въпрос. :)

Да но не е, защото е субективно понятие перфектни условия. Други вариант е да се слагат датчици и при интензитет над еди си колко лумнии да се изключват фаровете - перфектни условия биха били през лятото от 10 до 3-4 грубо - за останалото време какво правим се пита? Има и другото в далечината трудно си правиш преценка къде е колата, щото фаровете лъжат, но само заради това да се забранява то няма логика, как се кара нощем. Идеята, е че дори и в идеални условия ако кара някой с някаквка светла на цвят кола и в жегата, много трудно се вижда.

Законите са си закони, в голямата си част има изключения дето заради тях трябва всичко се съобразява. А и така или иначе ме съмнява, да навреди на шофьорите да са с включени фарове, като би подобрило повече от колкото влошило. Заради един промеждутък от деня и то само в даден сезон, заради това изключение, да се счита за глупав закона, за мен е несъстоятелно
 
От: Подкрепяте ли новият закон за целогодишно каране с включени светлини?

Сега ми попадна една статия, където се мъчат да изчислят колко ще струва на хората в САЩ евентуалното въвеждане на постоянно светнати фарове. По цени на бензина от 2008 година излиза 7.62 милиона долара на ден. По сегашни цени сигурно ще е 10 милиона вече. Там цените на бензина са по-ниски, но колите по-мощни и харчат повече, тъй че можем да приравним бройката на хората към българската и да сметнем горе долу колко ще е при нас. Моите груби изчисления показват, че у нас на година разходите за фарове ще са около 70 милиона долара. Тъй като през зимата и сега е задължително можем да я извадим от цената и да оставим само лятото. Тогава обаче се кара повече, така че според мен допълнителният разход на държавата ще е 70 милиона лева, а това съвпада с някакви други цифри, които бяха пуснати в началото на темата.

За 70 милиона лева на година могат да се подновят маркировките на хиляди пешеходни пътеки, да се направят десетки кръгови движения на опасните места и да се вземат други мерки, които ще спестят много повече животи от светнатите в слънчево време фарове. Някой съгласен ли е с моята логика или все още смятате, че законът, който е обект на тази тема е по-правилно решение?
 
От: От: Подкрепяте ли новият закон за целогодишно каране с включени светлини?

А и така или иначе ме съмнява, да навреди на шофьорите да са с включени фарове, като би подобрило повече от колкото влошило.

То на шофьорите нема да навреди, а на пешеходци, колоездачи и мотористи. Има статистика не съм си го измислил. Що не го въведат и в другите европейски държави щото са по-прости от мутрафона ли? То затова има и криза в Европа щото не го послушаха да си направят заплатите като българските. :lol:

Как да е вече са го приели все пак трябва да има лапачка за милицията и мат'рял за журналистите. Лошото е че дори да се увеличат инцидентите нема да го кажат никъде.

Аре аз се отписвам щом на статистиката в доста други държави не вервате няма смисъл....
 
От: Подкрепяте ли новият закон за целогодишно каране с включени светлини?

Сега ми попадна една статия, където се мъчат да изчислят колко ще струва на хората в САЩ евентуалното въвеждане на постоянно светнати фарове. По цени на бензина от 2008 година излиза 7.62 милиона долара на ден. По сегашни цени сигурно ще е 10 милиона вече. Там цените на бензина са по-ниски, но колите по-мощни и харчат повече, тъй че можем да приравним бройката на хората към българската и да сметнем горе долу колко ще е при нас. Моите груби изчисления показват, че у нас на година разходите за фарове ще са около 70 милиона долара. Тъй като през зимата и сега е задължително можем да я извадим от цената и да оставим само лятото. Тогава обаче се кара повече, така че според мен допълнителният разход на държавата ще е 70 милиона лева, а това съвпада с някакви други цифри, които бяха пуснати в началото на темата.

За 70 милиона лева на година могат да се подновят маркировките на хиляди пешеходни пътеки, да се направят десетки кръгови движения на опасните места и да се вземат други мерки, които ще спестят много повече животи от светнатите в слънчево време фарове. Някой съгласен ли е с моята логика или все още смятате, че законът, който е обект на тази тема е по-правилно решение?

Въпроса е, че нищо няма да се направи и всичко го знаем.
 
От: От: Подкрепяте ли новият закон за целогодишно каране с включени светлини?

Да но не е, защото е субективно понятие ...
А и така или иначе ме съмнява, да навреди на шофьорите да са с включени фарове, като би подобрило повече от колкото влошило.
И това е субективно. ;)
Както и всички твърдения, че е по-добре с фарове. :p
 
От: Подкрепяте ли новият закон за целогодишно каране с включени светлини?

Сега ми попадна една статия, където се мъчат да изчислят колко ще струва на хората в САЩ евентуалното въвеждане на постоянно светнати фарове. По цени на бензина от 2008 година излиза 7.62 милиона долара на ден. По сегашни цени сигурно ще е 10 милиона вече. Там цените на бензина са по-ниски, но колите по-мощни и харчат повече, тъй че можем да приравним бройката на хората към българската и да сметнем горе долу колко ще е при нас. Моите груби изчисления показват, че у нас на година разходите за фарове ще са около 70 милиона долара. Тъй като през зимата и сега е задължително можем да я извадим от цената и да оставим само лятото. Тогава обаче се кара повече, така че според мен допълнителният разход на държавата ще е 70 милиона лева, а това съвпада с някакви други цифри, които бяха пуснати в началото на темата.

За 70 милиона лева на година могат да се подновят маркировките на хиляди пешеходни пътеки, да се направят десетки кръгови движения на опасните места и да се вземат други мерки, които ще спестят много повече животи от светнатите в слънчево време фарове. Някой съгласен ли е с моята логика или все още смятате, че законът, който е обект на тази тема е по-правилно решение?
Ето това е нещо обективно.
По-обективно от числа и статистика няма.
 
От: От: От: Подкрепяте ли новият закон за целогодишно каране с включени светлини?

Аре аз се отписвам щом на статистиката в доста други държави не вервате няма смисъл....
Не се коркай.
Човека е субективно същество и хич не му е лесно да мисли и възприема обективно.

Бил се разходил и бил се убедил. Това може ли да бъде обективно???


. И всичките гъзета дето се правите на борчета
Много точно казано! :|
 
Последно редактирано:
От: Подкрепяте ли новият закон за целогодишно каране с включени светлини?

Ако ще да се окичиш със светлини като коледна елха пак няма да спреш или намалиш инцидентите с деца.
Ако зад волана има тъп дръвник подобен закон не може да го спре да убива деца на пътя. За съжаление това е факт и вместо такива тъпотии, като тази, на която е посветена темата просто трябва да се въведат драконовски наказания за пияните шофьори и другите фрапиращи случаи, които сега се наказват само с укорително размахан пръст от страна на безсилния катаджия.

За това си прав, че и 200 светлини да има пак ще има катастрофи. И аз съм ЗА да има драконови мерки за пияни и дрогирани шофьори.

Добре, вие какво бихте направили за да намалите катастрофите с деца на пътя? Нека да "обърнем" малко темата.
 
От: Подкрепяте ли новият закон за целогодишно каране с включени светлини?

Добре, вие какво бихте направили за да намалите катастрофите с деца на пътя? Нека да "обърнем" малко темата.

Затвор, като за предумишлено убийство без право на помилване. Като за начало.
Затвор за доказано корумпиран катаджия. 10 години примерно.
Горното да важи и за следовател, дознател, прокурор и съдия.
След като се замислят (горните) и вече не са толкова корумпирани... масови проверки за алкохол и наркотици.
Редовно подновяване на пешеходните пътеки и местата са пресичане, тоест максимално добри условия за пешеходците.
Адекватни курсове или уроци или там... лекции на децата с инструкции за правилно пресичане и внимание в училищата и детските градини. Така измислени, че да им се набие в главите. Дали под формата на игра, състезание, картинки или де да знам... важното е да им грабне вниманието.

Същото и за по големите. Да пресичат на правилните места.
 

Горе