Програма за лоялност на вашите онлайн магазини, каква?

webstil

Well-Known Member
Интересно ми е да чуя, дали имате такива програми и ако да, какви са те, дали има нещо по-специално. Аз отскоро въведох намаление 5 % при втора поръчка за всичките си продукти, като цяло в началото нямаше много втори поръчки, но сега започнаха да се връщат хора. И то като се има предвид, че продавам модни аксесоари, които човек купува 1-2 пъти в годината, не повече. Ако продавате примерно хранителни добавки с една подходяща програма за лоялни клиенти ще ги убиете. Понеже там се купува през месец два. Та какво правите? Аз лично се чудя дали да не пусна за 3-та поръчка купон с 10%, но да е с определен срок.
 

tanipo

Well-Known Member
Едно време на Златни пясъци за магазин за бижута бяхме направили програма с ваучер от 10%. Купуваш нещо за 300лв, айде ваучер за 30лв, купуваш нещо за 100 лв, айде ваучер за 10лв, правили сме ги на салата чужденките с тия ваучери, седят и купуват по 3-4 неща едно след друго. И аз ще се замисля дали да не го въведа това. Това с точките изисква много работа, но нищо не пречи да имаш код за втора поръчка и за трета.
 

biaaro

Well-Known Member
Аз във всяка пратка слагам талон за 10% отстъпка. На 10 човека 2-ма повтарят. Като при потвърждение ги уведомявам, че в пратката ще има такъв талон, освен флаерите, и може да се преотстъпва. Всеки талон ми е с уникален номер, така че що годе знам какво се случва. Кой какво е поръчал, кога е поръчал, на кого го е дал, той колко време след това е поръчал и тн. статистики може да се води. Не че съм извлякъл някакви супер безценни изводи от това, но е интересно инфо, така или иначе... Метода не е нов, изпитан е през годините и работи добре. На пак зависи от продуктите предполагам, в някой ниши може да са по-добри резултатите, в някой по-лоши. Без да се направят тестове, няма как да се разбере.
 

kris0

New Member
Всички обичат да получат нещо на "далавера" и отстъпките са начина да го получат именно от теб , а не от някой друг , така че и ти да си на "далавера"o_O
 
От един сайт (вижда се и червената лента, видима обаче само през/в профила, не и при product browsing):

upload_2017-4-16_2-28-47.png

От предходен мой коментар преди години:

Link: 4 вида доставки, Free Exchange, безплатен return (поети транспортни разходи), €X discount при получен „damaged“ предмет, calc според начините за разплащане (script), 36 месеца (вместо минималната за ЕС от 24 месеца) гаранция/warranty за продуктите, checkbox tick за избор на 48-месечна гаранция (с доплащане спрямо tiers), Customer Client Card (36 месеца по подразбиране, а ако се закупи 48M long-term warranty, то гаранция авт. се удължава на 60 месеца, terms), връщане на стока БЕЗ касова бележка/фактура (но с имането на клиентска карта), ексклузивни оферти/% за хората с клиентски карти, опция за плащане след време (до 30 дни), независим Buyer Protection (с купища benefits & perks за buyer confidence), 30-дневен return (то за него май е безсмислено да пиша, всеки нормален търговец от 2013г. би следвало да го има като минимум, а не 7 дни до юни 2014 и после 14 дни), Tiers за лоялните клиенти (по примерът със screenshot-а по-горе), опция за обмяна на точки между акаунтите и създаване на „общност“, опция за покупка на gift voucher (вкл. discount-иран, но с опр. срок на действие), Android/iOS App, при пазаруване между 00:00 – 06:00 през нощта – допълнителна отстъпка (% или fixed), опция за подаръчни опаковки/панделки, Pixel Error Check опция преди доставка, начислен fixed fee/%, ако е избран метод за пазаруване „Наложен платеж“ (цел: използване на другите платежни методи), една камара, както OFFLINE, така и ONLINE (domestic) разплащателни методи (за които широко съм писал из една камара постове из форума) с multi-gateway provider, а НЕ само с wallet + CCs, присъствие в сайтовете за сравняване на оферти (kolko, pazaruvaj, sravni и др.), където smart customers претърсват и сортират (и в зависимост от това какви perks предоставят, може би ще имате и бадж там за „Коректен магазин“ + „Безплатна доставка / в наличност“), участия във външни програми за лоялност, спонсорирания на събития (логото Ви ли ще го има или нещо друго, важното е да има упоменаване и споменаване), раздухвания (било платено или безплатно) чрез/през хора със социално влияние, т. нар. „influencers(влиятелни личности, на които може да им се има вяра) на HQ content (products/reviews/previews/etc.).

Друго май на този етап не се сещам, освен ако се размислите Out-of-the-Box още. И разбира се, ползване на Retargeting.

100% съм изпуснал още варианти и опции, които могат да се предоставят на клиентите като perks. Лошото е, че „май, май“ пиша за Западен клиент (че дори и за Източнен, но в Азия), пък тук навярно става въпрос за „Балкански побалканчени клиенти“, съответно почти 0 от горните perks могат да бъдат интегрирани, щото ще бъдат abused/saturated. Добрата част е, че никой не кара „насила“ merchant да седи на тукашния (ултра малък с множество merchants, вкл. нелегални такива) пазар (мога да предоставя stats, след което ще се плесне по лицето или посегне с шамари, чудейки се що още седи тук), поне от 01.01.2007г. насам принципно, има-няма 10+ години вече.
 
Последно редактирано:
  • Like
Реакции: CTAH

Julia_drehi

Member
скептична съм като чуя за отстъпки и подаръци... Има ли трафик, има и поръчки, няма ли трафик каквито и отстъпки да се обещават ... файда няма. Нито за регистрация, нито за празници, нито за нищо, нито за при 2 бр на поръчка...
 

biaaro

Well-Known Member
Прочети пак заглавието на темата. Програмите за лоялност са доказан маркетингов прийом, който има за цел да върне клиента в магазина, не да подтиква към продажба, още по-малко да носи трафик. Макар че и това се случва...

скептична съм като чуя за отстъпки и подаръци... Има ли трафик, има и поръчки, няма ли трафик каквито и отстъпки да се обещават ... файда няма. Нито за регистрация, нито за празници, нито за нищо, нито за при 2 бр на поръчка...
 

Julia_drehi

Member
Нямах предвид това, не сте ме разбрали. Имах предвид че ако нямаш достатъчно трафик такава програма няма да върне нито един от 10-те поръчали за 15- 20 дни, нито ще накара да се регистрира за отстъпка дори 1 от 200-250 посетители дневно. :) От 100 поръчали за 1 месец може и да върнат...
 

biaaro

Well-Known Member
Малко по-горе написах, че при мен на 10 човека 2-ма се възползват от талончето за 10% отстъпка при втора поръчка. Фактически съм си вдигнал продажбите с 20% само с този метод, към който ти си тъй скептична. И не генерализирай, защото продукти много, във всяка ниша е различно. Ясно е че без трафик не става, но тук обсъждаме друго. :) Всъщност трафика няма общо с темата. :) Автора пита за конкретен маркетингов метод....

Нямах предвид това, не сте ме разбрали. Имах предвид че ако нямаш достатъчно трафик такава програма няма да върне нито един от 10-те поръчали за 15- 20 дни, нито ще накара да се регистрира за отстъпка дори 1 от 200-250 посетители дневно. :) От 100 поръчали за 1 месец може и да върнат...
 

CTAH

Well-Known Member
Шерифа е дал най-правилното решение, руснаците му казват "Накопительная скидка" или отстъпка с натрупване. Има го и във вариант като VIP програма.
Има различни конфигурации. Зависи от нишата ценовия клас. Ако ти е интересно ще ти опиша по-подробно и ще дам примери с модули за опенкарт.
Също всякакви игри и зарибявка + социалните сигнали.
Ето един добър пример : https://www.wildberries.ru/looksgallery/look/223233
И тук https://www.wildberries.ru/looksgallery

Разбира се има добри примери и в други ниши
Приканвате потребителя да сподели кога му е рождения ден и му предлагате отстъпка за него
http://www.labirint.ru/help/?clause=3
например , отстъпка за регистрация с социална мрежа, възстановяване на кода за отстъпка , отстъпка за 2ра поръчка и други
Лабиринт са лидер на книжния пазар в Русия , те често правят игри и томболи, много ми харесва, потребителите да заснемат видео ревю на книга и да си изберат подарък от лист със 100 заглавия
 

goran2

New Member
Лоялни клиенти много трудно в България.Винаги съм задоволявал желанията на клиентите, коректен съм в повечето случаи от днес за днес изпращам поръчките.Няма лоялни клиенти.Истината е в трафика!
 

tanipo

Well-Known Member
Лоялни клиенти вече няма никъде, всички се изциганиха, нормално с това предлагане, разводняване и яснота, че марките са ташак и че компаниите са мизерници търсещи само печалба. Но както истината е в трафика, и то не кой да е, то истината е и цифрите, както колегите посочиха с малко усилия има увеличение, така че супер.
 

Горе