Продуктова фотография

От: Продуктова фотография

Черни и цветни хартии може да намериш в магазините за художници . фенерчето има много нисък CRI , което влияе на качеството на снимката. Бликовете се контролират с полипропусклива хартия, примерно оризова хартия пред източника на светлина

Може да прочетеш доста за CRI, като цяло професионалните моноблокове имат 99% , фенерчето към 50%
Това е индекс който показва колко процента от видимия спектър излъчва фенерчето
Или грубо казано ако в пръстена има зелен цвят , а фенерчето не излъчва в зеления спектър, то няма да видиш зеления цвят
Още зелените сензори във фоапарата няма да се осветят и резолюцията ще падне два пъти (зелените са два пути повече от сините и червените)
 
От: Продуктова фотография

Беджев Стил, благодаря за полезната информация.
Искам да те питам и за още нещо за продуктовата фотография, което живо ме вълнува. Как мога в домашни условия да създам качествен backlighting (фонова осветеност зад обекта). Искам ми се да снимам дребни детайли, които да изпъкват и кадъра да има дълбочина. Говоря за нещо подобно:
gucci-sneaker-product-photography.jpg
 
От: Продуктова фотография

Точно така, това е чист фотошоп. А и показва безсилието на фотографа да направи добро осветление

Лично мое мнение е че обувки трябва да снимат по двойки, така се виждат на една снимка отпред и отзад
Иначе доново осветление се прави със спот приставки, представляват едни фунии, намаляващи и насочващи светлината,

За моноблоковете са стандартизирани , инаще се правят от черен картон и ножица , и се слегат пред източника
А,бе всичко в продуктовата фотография може да се направи с картон ,лепило и ножица и опит
 
От: От: Продуктова фотография

Много фенска идея! Ще я пробвам задълже! :)
Репче от мен за това!

И мен ме кефи баклайта. Мисля, че не е особено сложно с фенерчетата, дето ги имаш да направиш нещо такова:

ben-lucas-treasure-14.jpg


или такова :)

product_shoot_tutorial_karl_taylor.png


Баклайта напълно променя снимката. Ама не ми е ясно какво трябва да е фронт осветлението. Струва ми се, че то е по-сложното в случая.
За някои предмети е по-добре да имаш back soft shadow. Особено, ако са в много светли цветове.
 
От: Продуктова фотография

Тези дни ми се налага да снимам протектори. Лошото е че нямам идея как да стане те са прозрачни и какъвто и фон да сложа едва ли ще се получи. Приемам всякакви предложения ще се радвам да споделите своя опит.
 
От: Продуктова фотография

Е тука навлизаш в дълбоки води. Затова си има професионални студиа и осветление и фотоапарати

Аз вече избягвам да давам съвети, щото все се намира някой хейтър

Конкретно за паницата, експозицията е неправилна, така че не се прехласвай толкова по такива снимки

Продуктовата и модната фотография е фотография на границата на техническите възможности , а за да ги постигнеш трябва много знания. Сега да почна да обяснявам за RAW файлове и обработката им ще трябва още един форум

Да контролираш бликовете, сенките , типа свелина, меренето на светлината, контраста също още един форум
 
Последно редактирано:
  • Like
Реакции: CTAH
От: Продуктова фотография

Продуктовата фотография е кралска дисциплина. Няма ли как да уговориш снимките от производителя. (Въпреки че снимките, които си направил са доста добри)
 
От: Продуктова фотография

Тези дни ми се налага да снимам протектори. Лошото е че нямам идея как да стане те са прозрачни и какъвто и фон да сложа едва ли ще се получи. Приемам всякакви предложения ще се радвам да споделите своя опит.
Можеш да поекспериментираш като снимаш под ъгъл отразяването на някакъв източник на светлина. Примерно нещо такова:

100804_570_1.jpg


Clear_Screen_Protector_Screen_Protective_Film_Cover_Shield_for_iPhone5_5G.jpg


Или ако можеш да снимаш отразена светлина от цялата повърхност, като това:

SKU068990-1.JPG


Иска си тестове. Още идеи можеш да събереш от магазините, които продават протектори.
 

Горе