Списък на некоректни клиенти на електронни магазини

От: Списък на некоректни клиенти на електронни магазини

че какво пречи да има списък някъде в чужбина.
регистрира се Ханс Мерхел (Иван Иванов) плаща си членският внос с пей пал и всичко е точно.
Споделянето е незаконно но ползването на такава информация може би си е напълно законно. А и от къде някой ще знае че я ползваш след като не е админ
 
От: Списък на некоректни клиенти на електронни магазини

Ако се впише в Общите условия на сайта, че има опция данните му да бъдат споделени с 3-ти лица?
Закона си е закон...

Знаете как е - конституция->закон->правилник->наредба (последните две може да са обратно). За мен няма как. Отделно, че ако прочета, че някой ще ми шерва инфото по негова преценка на база това дали съм му се сторил читав, знаеш ли кога ще си поръчам нещо...
 
От: Списък на некоректни клиенти на електронни магазини

Идеята не е добра. Това, че Пена е поръчала 2 парфюма от мен за 200 лв и ги е отказала, не означава, че няма да приеме 10 кг. арпаджик поръчани от магазина на Иво! Най-много да изпуснете някоя друга поръчка! ;)
 
От: Списък на некоректни клиенти на електронни магазини

Като цяло... ако тръгне да се пише списък на некоректните клиенти.. мислиш, че някои от магазините ще има време да прегледа всеки клиент - това от страна на твоята идея. Отделно всеки магазин си има общи правила и защита на данните на потребителите! Лично аз съм имал клиентка, която 2 пъти поръча изпратих продукта - 2 пъти ми са върна след непотърсена пратка, пак поръча и накрая ги взе.. така, че е супер относително
 
От: Списък на некоректни клиенти на електронни магазини

Не съм чел цялата тема, но ще споделя защо според мен е добра идея подобен списък:
Аз имах следната ситуация - клиен си поръчва слушалки за 50 лева, изпращаме му ги и той иска да ги "отвори и пробва" в куриерската фирма. Ние изрично забраняваме, след което обаче, клиента се разбира със спедиторката (малък град, всички се познаваме), отваря слушалките - пробва ги на телефона си и отказва пратката. Разбира се, леко нарушена опаковка, ние назад с 8 лева куриер + едни осрани слушалки :)

Ся, въпроса е, дали този човек, ако беше отнесъл слушалките в къщи да ги пробва, щеше да ги върне?
Пректиката показва - не. Имам от същия вид продадени още 5 пъти, проблема не е в слушалките, а в клиента.

Има и друг случай - поръчваш лаптоп, ползваш 2 седмици (естествено без да нарушаваш ОС или лаптопа е без ОС) и го връщаш, след като си си свършил работата - читав и без драскотини, но и да има драскотини - ако си свестен търговец, пак го приемаш, оти не сакаш да си имаш работа със КЗП.
 
От: Списък на некоректни клиенти на електронни магазини

Няма такова нещо като -8 лв. за куриер отиване и връщане, независимо колко е малък града.
Защото от Еконт например имат камери в бусовете, в офисите и ако е отворена праката, а при подготовка на товарителница сте писали изрично как се процедира при върната стока, то клиентът е длъжен да заплати всички разходи. Както и нарушената опакова/продукт.
 
От: От: Списък на некоректни клиенти на електронни магазини

Идеята не е добра. Това, че Пена е поръчала 2 парфюма от мен за 200 лв и ги е отказала, не означава, че няма да приеме 10 кг. арпаджик поръчани от магазина на Иво! Най-много да изпуснете някоя друга поръчка!

Така е.
Да си призная миналата година получих толкова ниско качествени боти и обувки на стойност 200 лв., че им вдигнах скандал и не заплатих доставката и връщането. Бяха толкоа зле, че нищо не можеше да ме накара да им платя.
 
От: Списък на некоректни клиенти на електронни магазини

Не съм чел цялата тема, но ще споделя защо според мен е добра идея подобен списък:
Аз имах следната ситуация - клиен си поръчва слушалки за 50 лева, изпращаме му ги и той иска да ги "отвори и пробва" в куриерската фирма. Ние изрично забраняваме, след което обаче, клиента се разбира със спедиторката (малък град, всички се познаваме), отваря слушалките - пробва ги на телефона си и отказва пратката. Разбира се, леко нарушена опаковка, ние назад с 8 лева куриер + едни осрани слушалки :)

Ся, въпроса е, дали този човек, ако беше отнесъл слушалките в къщи да ги пробва, щеше да ги върне?
Пректиката показва - не. Имам от същия вид продадени още 5 пъти, проблема не е в слушалките, а в клиента.

Има и друг случай - поръчваш лаптоп, ползваш 2 седмици (естествено без да нарушаваш ОС или лаптопа е без ОС) и го връщаш, след като си си свършил работата - читав и без драскотини, но и да има драскотини - ако си свестен търговец, пак го приемаш, оти не сакаш да си имаш работа със КЗП.


С тестването все пак е имало шанс 50/50 да ги вземе. Без него направо би отказал пратката и пак сте назад с 8лв. Не ми се мисли какво би станало ако ги беше занесъл в тях и след това е пожелал да ви ги върне.... Явно се съмнявате в качеството на стоката си след като толкова много ви тревожи прегледа преди да се заплати.
 
От: От: От: Списък на некоректни клиенти на електронни магазини

Идеята не е добра. Това, че Пена е поръчала 2 парфюма от мен за 200 лв и ги е отказала, не означава, че няма да приеме 10 кг. арпаджик поръчани от магазина на Иво! Най-много да изпуснете някоя друга поръчка!

Така е.
Да си призная миналата година получих толкова ниско качествени боти и обувки на стойност 200 лв., че им вдигнах скандал и не заплатих доставката и връщането. Бяха толкоа зле, че нищо не можеше да ме накара да им платя.



Принципно правилата на еконт са първо плащаш доставката и тогава гледаш пратката :)
 
От: Списък на некоректни клиенти на електронни магазини

Това пък как го реши. Винаги първо разглеждам(изпробвам ако е техника) пратката и тогава плащам. Как ще платя нещо ако е съмнително и не се знае какво има вътре и дали изобщо работи?
 
От: Списък на некоректни клиенти на електронни магазини

Това пък как го реши. Винаги първо разглеждам(изпробвам ако е техника) пратката и тогава плащам. Как ще платя нещо ако е съмнително и не се знае какво има вътре и дали изобщо работи?

Зависи, батенце.

Може да изпратиш пратка с опция преглед и тест след заплащане на куриерската услуга. Така работя стандартно.
Можеш и да пратиш пратката без преглед и тест, тогава плащаш стойността на пратката и тогава отваряш и ако евентуално искаш да връщаш - по каналния ред - обратната пратка за сметка на клиента, парите се връщат по усмотрения на търговеца в срок от 30 работни дни.

Това е според законодателството.

Съвсем друг въпрос е шуробаджанащина между куриер и клиент или допълнителни уговорки с клиента.
 
От: Списък на некоректни клиенти на електронни магазини

Няма такова нещо като -8 лв. за куриер отиване и връщане, независимо колко е малък града.
Защото от Еконт например имат камери в бусовете, в офисите и ако е отворена праката, а при подготовка на товарителница сте писали изрично как се процедира при върната стока, то клиентът е длъжен да заплати всички разходи. Както и нарушената опакова/продукт.

Има, бъди сигурна - въпрос на обороти и уговорки със спедиторите е. В нашия случай излезе толкова, като щеше да е и по-евтино, ако нямаше наложен платеж.
Колкото до връщането на стока - да, според законодателството е за сметка на клиент и в това е проблема, че са позволили от СП*** отваряне на пратката, което не е било разрешено. Опаковката майната й, нерегламентирано отваряне на пратка е сериозен пропуск обаче.
 
От: Списък на некоректни клиенти на електронни магазини

С тестването все пак е имало шанс 50/50 да ги вземе. Без него направо би отказал пратката и пак сте назад с 8лв. Не ми се мисли какво би станало ако ги беше занесъл в тях и след това е пожелал да ви ги върне.... Явно се съмнявате в качеството на стоката си след като толкова много ви тревожи прегледа преди да се заплати.

Няма такова нещо, говори за маркови слушалки (геймърска периферия), а не за китайски боклуци. Въпроса е принципен и си има стандартна процедура, поя която се работи. Опцията преглед и тест в нашия спедитор обаче се плаща - сещаш се, на слушалки за 50 лева, с безплатна доставка колко е печалбата...

От друга страна, ако не бяха си позволили своеволия от спедитора, за наша сметка щеше да е само изпращането. Въпрос на принципи, но като цяло се нервя на такива смотаняшки изпълнения, щото ако момчето си беше занесло слушалките вкъщи нямаше да ги върне, поне според мен.


Едит: Много постове станаха, за тва едитвам - тук да споделя, че момичето от СП*** почти се разплака, че е дала на клиента да отвори пратката - просто той е бил или много нахален или наистина са били приятели / познати.
 
От: От: Списък на некоректни клиенти на електронни магазини

Няма такова нещо, говори за маркови слушалки (геймърска периферия), а не за китайски боклуци. Въпроса е принципен и си има стандартна процедура, поя която се работи. Опцията преглед и тест в нашия спедитор обаче се плаща - сещаш се, на слушалки за 50 лева, с безплатна доставка колко е печалбата...

От друга страна, ако не бяха си позволили своеволия от спедитора, за наша сметка щеше да е само изпращането. Въпрос на принципи, но като цяло се нервя на такива смотаняшки изпълнения, щото ако момчето си беше занесло слушалките вкъщи нямаше да ги върне, поне според мен.



Едит: Много постове станаха, за тва едитвам - тук да споделя, че момичето от СП*** почти се разплака, че е дала на клиента да отвори пратката - просто той е бил или много нахален или наистина са били приятели / познати.

Сменяй куриера. Сключи договор и няма да плащаш по 8 лв доставки. При мен продукт на стойност 50.00 лв е с 3.29 лв доставка до офис на куриера и 5.33 до адрес на клиента. При отказана пратка ползвам бонуси и ми излиза безплатна.

И без значение произхода на стоката ако си сигурен в качеството опцията преглед и тест не би трябвало да те притеснява поне на нашия пазар е в полза на продажбите.
 
От: От: Списък на некоректни клиенти на електронни магазини

Сменяй куриера. Сключи договор и няма да плащаш по 8 лв доставки. При мен продукт на стойност 50.00 лв е с 3.29 лв доставка до офис на куриера и 5.33 до адрес на клиента. При отказана пратка ползвам бонуси и ми излиза безплатна.

И без значение произхода на стоката ако си сигурен в качеството опцията преглед и тест не би трябвало да те притеснява поне на нашия пазар е в полза на продажбите.

Може да не съм се изразил правилно - някъде 8 лева е в двете посоки разхода. В случая, опцията преглед и тест би сринала бизнеса, ако е безплатна брат. Магазина е с клиенти над 50% под 20 години... Сещаш се, колко ще се явят да "пробват". И пак - точно въпросният господин беше по-възрастен :)

Както и да е - наспамихме темата :)
 
От: Списък на некоректни клиенти на електронни магазини

А какво ще кажете за проверка с хеширане на данните?
Например, АПИ сървър, който пази основните данни за дадена поръчка ( имейл, телефон и ИП ) в хеширан формат, например MD5
Собственик на магазин, който е добавен в системата и притежава АПИ код може да направи заяка за проверка и заявка за добавяне на некоректен клиент (неговите хешираните данни).
По този начин:
- АПИ сървърът не пази никакви лични данни в явен и четим формат
- Собственикците на магазини също не споделят лични данни
 
От: Списък на некоректни клиенти на електронни магазини

Зависи, батенце.

Може да изпратиш пратка с опция преглед и тест след заплащане на куриерската услуга. Така работя стандартно.
Можеш и да пратиш пратката без преглед и тест, тогава плащаш стойността на пратката и тогава отваряш и ако евентуално искаш да връщаш - по каналния ред - обратната пратка за сметка на клиента, парите се връщат по усмотрения на търговеца в срок от 30 работни дни.

Това е според законодателството.

Съвсем друг въпрос е шуробаджанащина между куриер и клиент или допълнителни уговорки с клиента.

Изпратил съм хиляди поръчки и ми е пределно ясно всичко около доставката на всякакви стоки. Никога не плащам продукт преди да го видя или изпробвам, да не ми го праща брат ми или братовчед ми, че да съм сигурен, че няма да ме прекара. Ти можеш да си пращаш продуктите и с танцьорка ако искаш само и само да си платят преди преглед, после чудиш ли се защо ти връщат поръчки?
 
От: Списък на некоректни клиенти на електронни магазини

Изпратил съм хиляди поръчки и ми е пределно ясно всичко около доставката на всякакви стоки. Никога не плащам продукт преди да го видя или изпробвам, да не ми го праща брат ми или братовчед ми, че да съм сигурен, че няма да ме прекара. Ти можеш да си пращаш продуктите и с танцьорка ако искаш само и само да си платят преди преглед, после чудиш ли се защо ти връщат поръчки?

Пич...

Накрая завършваш с въпросителен знак, но не виждам въпрос в изказването ти.

Аз съм написал ясно позицията си, стандартните практики, както и какво е определено от законодателството.
Ти от своя страна си написал какво си направил и какво правиш. Окей, само че не виждам, защо това, което ти си решил, че ще правиш трябва да е правилно или стандартна практика.

Щом като ти е пределно ясно всичко, кое точно от написаното от мен поставяш под съмнение?

Какъв тие въпроса, не те разбрах?

ПП: Ти да не би да си собственик на някой от "големите" или на еМаг, че даваш опция преглед и тест на всяка пратка? На този не ми отговаряй, не е необходимо, мерси за разбирането!
 

Горе