Счупена стока след опция за преглед? Решение?

webstil

Well-Known Member
Как процедирате в следният случай, изпратили сте функционираща и напълно здрава стока, да кажем телевизор, часовник или нещо друго, което може да се счупи. Клиента приема стоката, като изрично сте сложили възможност за преглед и тест до 15 минути. След около час след приемането, клиента звъни и казва, че стоката е счупена и натрошена, че не е имал възможност да я прегледа, че е бързал и чак като се е прибрал в тях видял и т.н.?

Доста често в онлайн търговията има подобни казуси и ми е интересно да чуя вашето мнение.
 
От: Счупена стока след опция за преглед? Решение?

Ако искаш да си коректен я подменяш, ако ли не просто му казваш да се спасява. В даден спор всеки си е прав за себе си.
 
Честно казано в практиката ми, случи ли се това, или ти ил дропшипъра (ако то го праща) пият по една студена вода, защото деминджа, който може такъв клиент да ти направи е доста по-сериозен от стойността на стоката. ;)
 
От: Счупена стока след опция за преглед? Решение?

Прегледа и теста си е опция на куриера. Няма никакво значение дали я има или не. При несъответствие клиента има право да върне стоката. Самото несъответствие може да се установи за срок от 2 години. В този случай повредена стока си е живо несъответствие с поръчаното, така че трябва да я подмениш или ремонтираш за твоя сметка.

Варианта, че идиота може сам да си я е счупил и да иска да му я смениш също остава, но доказването е много трудно. Естествено може и транспортна злополука да се е получила, за там си има застраховки и обявена стойност, ако не си ги маркирал сопата си остава при теб отново.

Ако питаш мен и стоката е евтина, направо я заменяй. Ако е нещо скъпо и ще те увътри много ще се наложи да се занимаваш. Ако клиента е много упорит, най-много да пусне жалба в КЗП. Ако не си 100% изряден с всичко по добре не стигай до там.
 
От: Счупена стока след опция за преглед? Решение?

Въпросът е по-скоро принципен според мен. biaaro това за двете години е съвсем различно нещо. Опцията за преглед приравнява сделката на такава сключена в магазин според мен, от една страна е гаранция за клиента че получава това, коеето е поръчал - говорим видимо, а не за скрити дефекти и от друга страна е гаранция за търговеца, че стоката е получена в добър външен вид. Давам ти прост пример, отиваш в технополис, купуваш си телевизор, излизаш вън на паркинга, аха да го сложиш в багажника и го изпускаш на земята и го чупиш. Връщаш се след 15 минути в Технополис и им казваш какъв е проблема, ще ти го заменят ли с нов? :)
 
От: Счупена стока след опция за преглед? Решение?

Ми щом не се е възползвал от възможността за преглед той е виновен, мен лично са ме карали да пиша "не желая преглед" и подпис на листа един път от еконт (Предполагам това търговеца предварително го е поискал, може да видиш дали го има като опция..след като някой е написал че не иска преглед трябва да е невероятно нахален да тръгне да се оплаква). Повечето пъти просто казвам че няма нужда от преглед, при което положение ако после отворя стоката и е счупена дори няма да звъня да притеснявам търговеца, ясно че е моя вината че не съм използвал тази опция. Виж си договора и общите условия, електрон.бг примерно на повечето стоки приемат връщане до 15 дни, ако и ти имаш нещо такова са ясни нещата...

Ако е евтина стока(спрямо/в сравнение с дохода ти - под 1/20 примерно) разбира се му я заменяш, че даже му се извиняваш, че и подарък дори може да му направиш, че да му стане неудобно :) Ако е скъпа и ти е проблем финансово да му я замениш незнам, отказваш му възможно най-учтиво предполагам, по телефон най-добре.

Аз преди година някъде от мегапартс.бг поръчах една част за кола, която 3 минути след като куриера си замина я монтирах и установих че е развалена. Веднага му звъннах и отговора беше еми сори бате не ми се връща до вас, трябва в склада да я върнеш. След 3 часа и 20 лева за такси я бях върнал, ама от тогава обяснявам на всички какви боклуци са мегапартс, сигурно 20 човека съм отказал оттам да пазаруват и това е само заради отношението, малко по-учтив ако беше куриера нямаше да ги плюя толкова предполагам :)
 
Последно редактирано:
От: Re: Счупена стока след опция за преглед? Решение?

Честно казано в практиката ми, случи ли се това, или ти ил дропшипъра (ако то го праща) пият по една студена вода, защото деминджа, който може такъв клиент да ти направи е доста по-сериозен от стойността на стоката. ;)

А ако изпращаш ТВ за 2000?
 
От: Счупена стока след опция за преглед? Решение?

Нищо не е различно, същото е. Зависи на кое от правата си ще се позове клиента. Той може да отвори пакета след 1 година и пак има право да ти го върне, ако сметне, че не е получил това, което е поръчал. Затова ти го написах това за двете години.

Ако щеш ми вярвай, КЗП изобщо не им пука какви опции си активирал за доставка. Преглед, тест, няма значение. Единственото важно е какво ще напише клиента в жалбата. Гарантирам ти, че няма да напише нищо в твоя полза, ще каже, че така го е получил, никой няма и да пита какви опции са активирани. Пак ти казвам, тази опция не значи абсолютно нищо. Гледа се какво си обявил като характеристики, спецификации, размери и тн. и какво е получил клиента. Сделката се сключва в момента на поръчката, не при получаване на стоката. Схващаш ли? Той поръчва нещо здраво и ново, ти му пращаш счупено. Край на дилемата! Единствения вариант е да се застрахова стоката и да си разправяш с куриера, а на клиента да заменяш веднага.



Въпросът е по-скоро принципен според мен. biaaro това за двете години е съвсем различно нещо. Опцията за преглед приравнява сделката на такава сключена в магазин според мен, от една страна е гаранция за клиента че получава това, коеето е поръчал - говорим видимо, а не за скрити дефекти и от друга страна е гаранция за търговеца, че стоката е получена в добър външен вид. Давам ти прост пример, отиваш в технополис, купуваш си телевизор, излизаш вън на паркинга, аха да го сложиш в багажника и го изпускаш на земята и го чупиш. Връщаш се след 15 минути в Технополис и им казваш какъв е проблема, ще ти го заменят ли с нов? :)
 
От: Счупена стока след опция за преглед? Решение?

Как процедирате в следният случай, изпратили сте функционираща и напълно здрава стока, да кажем телевизор, часовник или нещо друго, което може да се счупи. Клиента приема стоката, като изрично сте сложили възможност за преглед и тест до 15 минути. След около час след приемането, клиента звъни и казва, че стоката е счупена и натрошена, че не е имал възможност да я прегледа, че е бързал и чак като се е прибрал в тях видял и т.н.?

Доста често в онлайн търговията има подобни казуси и ми е интересно да чуя вашето мнение.

Правиш си сметка как ще ти е най - добре на теб да процедираш в този вариант, описваш процедурата, така както ти я виждаш, наричаш описанието правила при връщане на стоки, добавяш текста към правила за поръчка и караш клиента да се съгласи при покупка :) Останалото ти е ясно или спазваш правилата за поръчка или правиш изключение, ако ти е изгодно ;)
 
От: Счупена стока след опция за преглед? Решение?

Нищо не е различно, същото е. Зависи на кое от правата си ще се позове клиента. Той може да отвори пакета след 1 година и пак има право да ти го върне, ако сметне, че не е получил това, което е поръчал. Затова ти го написах това за двете години.

Ако щеш ми вярвай, КЗП изобщо не им пука какви опции си активирал за доставка. Преглед, тест, няма значение. Единственото важно е какво ще напише клиента в жалбата. Гарантирам ти, че няма да напише нищо в твоя полза, ще каже, че така го е получил, никой няма и да пита какви опции са активирани. Пак ти казвам, тази опция не значи абсолютно нищо. Гледа се какво си обявил като характеристики, спецификации, размери и тн. и какво е получил клиента. Сделката се сключва в момента на поръчката, не при получаване на стоката. Схващаш ли? Той поръчва нещо здраво и ново, ти му пращаш счупено. Край на дилемата! Единствения вариант е да се застрахова стоката и да си разправяш с куриера, а на клиента да заменяш веднага.

Добре, може би си прав. Но тогава какво се прави в посоченият от мен пример с ТВ-то, ще ми дадат ли нов? :)
Ще посоча в жалбата, че към момента, в който съм направил поръчката в магазина съм искал здрав телевизор, а после на паркинга съм видял, че той случайно е бил със счупен екран? :)
 
От: От: Счупена стока след опция за преглед? Решение?

Отиваш директно в КЗП, пишеш един дълъг и сърцераздирателен ферман, как си бил тежко измамен от некоректния търговец и каквото стане. В крайна сметка най-вероятно ще ти сменят телевизора само и само да се отърват от тебе. Сега по леко ли ти стана :)


Добре, може би си прав. Но тогава какво се прави в посоченият от мен пример с ТВ-то, ще ми дадат ли нов? :)
Ще посоча в жалбата, че към момента, в който съм направил поръчката в магазина съм искал здрав телевизор, а после на паркинга съм видял, че той случайно е бил със счупен екран? :)
 
От: От: Счупена стока след опция за преглед? Решение?

Ми не!

Първият и основен сред тях изисква в договора да няма „значително и неоправдано несъответствие между правата и задълженията на страните .... в ущърб на потребителя”. Водещи критерии при преценката на несправедливостта на отделни договорни условия са:

- вида на стоките и услугите, предмет на договора;

- обстоятелствата, съпътстващи сключването на сделката;

Съществуват определени групи уговорки, които законът забранява да бъдат включени в договори, а ако бъде направено, то те да нямат обвързваща сила и се считат за нищожни. По правило това са клаузи, които пряко противоречат на закона или го заобикалят.

С цел да осигури максимална защита на потребителите , ЗЗП обявява за нищожни редица клаузи, които поставят потребителя в особено неравностойно положение спрямо търговеца или създават сериозен риск за увреждане на неговите интереси. Най – общо казано, това са случаи, при които на търговеца се дава право едностранно и без обективни предпоставки да променя първоначалния договор, да определя съответствието на предадения продукт с уговорените характеристики, както и такива, които водят до блокиране на правото на потребителя да търси защита.



Сега не се обиждай, ама чудя се понякога как развивате търговия без елементарна подготовка.


Правиш си сметка как ще ти е най - добре на теб да процедираш в този вариант, описваш процедурата, така както ти я виждаш, наричаш описанието правила при връщане на стоки, добавяш текста към правила за поръчка и караш клиента да се съгласи при покупка :) Останалото ти е ясно или спазваш правилата за поръчка или правиш изключение, ако ти е изгодно ;)
 
От: Счупена стока след опция за преглед? Решение?

Силно се интересувам да покажете с цитат къде точно в ЗЗП е посочено, че търговеца отговаря за несъответствие на стоката за период от 2 години.
Второ несъответствие е да пратиш часовник, за който е посочено, че има хронометър, а той да няма. Не е несъответствие, че е на сол.
Трето ако има опция преглед и тест, той е длъжен да напише, че отказва ако не иска. Тук си търсиш документи от куриера за този факт.
Четвърто ако е прегледал и взел е подписал, с което е декларирал, че е ок. Можеш да искаш запис от камерите на куриера.
 
От: Счупена стока след опция за преглед? Решение?

Срокът на гаранцията за стоки е 2 години, но не по-късно от 2 месеца от установяване на несъответствието.
Ако дефектът или несъответствието на стоката се прояви до 6 месеца след доставката й, се приема, че е съществувало при доставката й. в този период тежестта на доказване на съответствието на стоката с договореното е на търговеца.
Ако се докаже, че несъответствието се дължи на естеството на стоката, то Вие не може да се възползвате от правото си на законова гаранция.
Има изключение от двугодишната гаранция. Това са случаите, в които се касае за стоки, чийто „естествен” живот е по-кратък от 2 години, като например бельо, чорапи и др.

Несъотвествие в всичко, което е различно от първоначално договореното.

Пак казвам, преглед и тест не значи нищо. Това е услуга на куриера и не значи нищо и не доказва нищо. Подписите, камерите и другите неща са си за куриера.

Прочети по-горното.

Пичове, има си закони, четете тях, стига с тоя еконт и продавалнишки номера.....




Силно се интересувам да покажете с цитат къде точно в ЗЗП е посочено, че търговеца отговаря за несъответствие на стоката за период от 2 години.
Второ несъответствие е да пратиш часовник, за който е посочено, че има хронометър, а той да няма. Не е несъответствие, че е на сол.
Трето ако има опция преглед и тест, той е длъжен да напише, че отказва ако не иска. Тук си търсиш документи от куриера за този факт.
Четвърто ако е прегледал и взел е подписал, с което е декларирал, че е ок. Можеш да искаш запис от камерите на куриера.
 
А ако изпращаш ТВ за 2000?

Тогава правиш всичко възможно да решиш проблема без да си назяд. Тук е много важно с кой си партнираш, какви условия спазвате и най-важното какво имате като мерки в подобни ситуации. В моя случай дропшипъра, който се подписва под бранда си взима мерки. Но това е нещо общоприето в сащ, тук с мишкарските изпълнения не знам как реагират, ако въобще реагират. Свържи се с дропшипъра, ако не си на слад и обсъдете ситуацията. Ако си ги, ще се наложи да влезеш в тежки преговори. Най-малкото е да му искаш доказателства за думите му. ;)
 
От: Счупена стока след опция за преглед? Решение?

Ти си този, който бърка гаранция и несъответствие. Гаранция 24м, несъответствие до 6 месец в тежест на търговеца....
 
От: От: Счупена стока след опция за преглед? Решение?

Отиваш директно в КЗП, пишеш един дълъг и сърцераздирателен ферман, как си бил тежко измамен от некоректния търговец и каквото стане. В крайна сметка най-вероятно ще ти сменят телевизора само и само да се отърват от тебе. Сега по леко ли ти стана :)

Еми да, значително по-леко. Това бих го пробвал, но правната ми логика някак ме води към изход, в който няма да получа нов телевизор, пък да видим, може и да ми излезе късмета. :D
За 2-те години го знам, само че там става въпрос за друго несъответсвие според мен, а именно за характера на стоката. Примерно телевизор с някакви функции, а после се оказва че ги няма. На мен лично са ми отказвали замяна на стока без да е ползвана в магазин още на следващият ден от покупката (говорим за 14-те дни) и тук не става въпрос за онлайн. Предлогът беше: "Тези неща за нас не важат". Обяснявам аз, европейски регламенти, всичко там и то става въпрос просто за замяна с друг модел на същата цена, не се губят пари и няма дефекти. И пак отказаха... и не съм тръгнал да се занимавам. Смятам, че онлайн търговците са достатъчно коректни и то в някои случаи даже повече от останалите. Но не е много на добре да ни се качват на главите все пак. Закон за защита на търговците няма нали? :D
 
От: Счупена стока след опция за преглед? Решение?

Офффф Това е гаранция за съответствие, не техническа гаранция. Чесно не ми се спори, кой както иска така да ги разбира нещата. Аз съм дал пари на когото трябва и когато трябва и са ми разяснявали достатъчно.



Ти си този, който бърка гаранция и несъответствие. Гаранция 24м, несъответствие до 6 месец в тежест на търговеца....
 
От: Счупена стока след опция за преглед? Решение?

В магазина, който поддържам, ако клиента не е доволен до 7 дневен срок му връщаме парите.
 
Последно редактирано:

Горе