Сюрприз от Grabo

От: Сюрприз от Grabo

не го зхващам това мислене.

Виж посоката. В единия случай фирмата дава повече за да си изгради бранд, а в другия уебмастъра дава повече за да изгради бранда на някой друг.

ICN си градят бранд - > гледат да правят всичко възможно потребителите да са доволни
Случая с kuzmanin Grabo градят "бранд" -> гледат да минат тънко, ако може безплатно и някой друг да им го направи
 
От: Сюрприз от Grabo

Обаче ако трябва един webmaster да направи нещо за без пари, на някой рекламодател и да очаква бъдеща полза от това, веднага се залита в открити нападки за измама, ощетяване и т.н. :) не го зхващам това мислене.

Добре де аз нямам намерение да правя нещо за без пари за някой който нито познавам нито нищо, виж за приятел няма проблем. И все пак аз изказвам лично мнение и не ангажирам никой с него, ти ако искаш да им помагаш вече си е въпрос на твоя преценка и мнение. ;)
 
Последно редактирано:
От: Сюрприз от Grabo

Случая с kuzmanin Grabo градят "бранд" -> гледат да минат тънко, ако може безплатно и някой друг да им го направи

Този случай се отнася до всички webmaster-i, който презентират Грабо през афилиейт схема. Надали съм само аз .....
 
От: Сюрприз от Grabo

Този случай се отнася до всички webmaster-i, който презентират Грабо през афилиейт схема. Надали съм само аз .....

Така е. Просто ти си ми подръка :)

Много ми е чудно ако го нямаше афф и трябваше да правят директна реклама, дали щеше да е същото :)
 
От: Сюрприз от Grabo

Така е. Просто ти си ми подръка :)

И аз искам такъв подарък, ако има навити да им давам банер, пък като дигнем бранда ще купя няколко ярета с много каси бира и ще ги хапнем и пийнем на някоя готина морава в планината. :lol:
 
От: Сюрприз от Grabo

Можехте да пуснете валчери на Fancy на различни стойности - примерно Хапни за X лв. и плати X/2 лв. - идеята щеше да е същата и алифиейтите щяха да вземат процент - което ми се струва правилното решение.

Да, щеше да е най-доброто решение за всички, само че не зависеше от нас. Предпочетохме да направим една такава кампания, отколкото да пропуснем възможността за работа с Fancy. И при други големи брандове сме правили компромиси - най-често откъм ниски проценти.

Защо този 1 лев, който го прибират, да не го дадът на сайта и да остане доволен.

Всъщност е доста просто. Офертата дава безплатен купон. В момента са "грабнати" (дори ми е странно да кажа "купени" в случая) 2600 ваучера. От тези ваучери, сигурно половината потребители може и да забравят да ги ползват, но няма значение - нали са безплатни. Ако офертата не беше изключена от банер системата и агрегиращите портали, то бройката нямаше да е 2600, а сигурно тройна. И това е само за ден и половина (а ще има още няколко). Та да кажем, че потенциалът на офертата щеше да е 14-15 хиляди ваучера. Както споменах, правим компромиси, за да работим с големи брандове - възнаграждението ни по тази оферта е доста скромно. Не мога да го публикувам тук, защото по договор е конфиденциално, но ако разделим сумата на потенциалния брой ваучера, то ще се падне около 6 стотинки на ваучер, което би значило 3 стотинки за афилиейта, ако не и по-малко.

Тогава пък ще се почнат запитванията: "Ама що взимаме само по 3 стотинки, вие нещо ни лъжете!" :) Нали все трябва да има недоволни :)

Не мисля, че точно от тези ваучери ще си правят приходите.

Тук между другото без да искаш отваряш една съвсем нова тема. Някои от офертите, които се публикуват, не целят пряк приход. Бизнес моделът до момента е успешен, защото предлага на клиентите голямо разнообразие. Ако има само приходоносещи оферти, то никой няма да ги купува, защото сайтът няма да е интересен и няма да е посещаван :) Например, от оферта за кола маска не може да бъде направен смислен приход. Но такива оферти създават разнообразието и привличат интереса, покрай което се продават и приходоносещите оферти (например туристическите).

Тук между другото аз без да искам отварям една съвсем нова тема. Продаваемостта зависи от аудиторията. В афилиейт системата ни има регистрирани доста сайтове, които лично според мен са с безсмислена аудитория, която няма как да е платежоспособна или заинтересована от такива неща. Визирам всякаква тйин аудитория покрай сайтове с фън картинки, или пък музикални сайтове, или пък неориентираната аудитория покрай сео сателитките. Такива сайтове няма как да печелят добре, защото добавената им стойност е спорна.
 
От: Сюрприз от Grabo

В заключение искам да кажа, че лично аз не считам за коректно kuzmanin да има претенции за продажби (които реално не са продажби, а downloads) от оферта, която не е рекламирал (защото не участва в банер системата).

Нямам възможност да продължа участието си в дискусията, тъй като ме чакат доста ангажименти. Иначе, с удоволствие, даже за предпочитане на живо :)


С уважение,
Никола Павлов
Grabo.bg
 
От: Сюрприз от Grabo

Виж посоката. В единия случай фирмата дава повече за да си изгради бранд, а в другия уебмастъра дава повече за да изгради бранда на някой друг.

ICN си градят бранд - > гледат да правят всичко възможно потребителите да са доволни
Случая с kuzmanin Grabo градят "бранд" -> гледат да минат тънко, ако може безплатно и някой друг да им го направи


Ами не е такава посоката - в единия случай webmaster-а не плаща нищо и е доволен, в д ругия случай на него му се налага да не му платят за извършена услуга и е недоволен. Просто го дадох като пример, защото от скоро съм във форума и следя повечето теми, може би занапред няма да ми прави такова впечатление.
 
От: Сюрприз от Grabo

Сайта и бизнеса си е ваш, решенията също.
Афилиейтите в случая са от 'слабата' страна и нямат глас.

Аз лично след този случай ще преразгледам афилиейт партньорите си и ще поставя Грабо на по-долна позиция при промотирането на оферти.
Не успяхте да ме убедите, че сте прави и си заслужава да продължавам да промотирам сайта ви със същата активност.

Все пак до момента сме показал банерите ви над 2.5 милиона пъти в сайтовете ни.
 
От: Сюрприз от Grabo

Сайта и бизнеса си е ваш, решенията също.
Афилиейтите в случая са от 'слабата' страна и нямат глас.

Аз лично след този случай ще преразгледам афилиейт партньорите си и ще поставя Грабо на по-долна позиция при промотирането на оферти.
Не успяхте да ме убедите, че сте прави и си заслужава да продължавам да промотирам сайта ви със същата активност.

Все пак до момента сме показал банерите ви над 2.5 милиона пъти в сайтовете ни.

Ако бях на теб до сега да съм ги махнал.
 
От: От: Сюрприз от Grabo

Всъщност е доста просто. Офертата дава безплатен купон. В момента са "грабнати" (дори ми е странно да кажа "купени" в случая) 2600 ваучера. От тези ваучери, сигурно половината потребители може и да забравят да ги ползват, но няма значение - нали са безплатни. Ако офертата не беше изключена от банер системата и агрегиращите портали, то бройката нямаше да е 2600, а сигурно тройна. И това е само за ден и половина (а ще има още няколко). Та да кажем, че потенциалът на офертата щеше да е 14-15 хиляди ваучера. Както споменах, правим компромиси, за да работим с големи брандове - възнаграждението ни по тази оферта е доста скромно. Не мога да го публикувам тук, защото по договор е конфиденциално, но ако разделим сумата на потенциалния брой ваучера, то ще се падне около 6 стотинки на ваучер, което би значило 3 стотинки за афилиейта, ако не и по-малко.

Именно тук се вижда каква точно ви е стратегията (куца според мен) - вместо да ги дадете тези 6 ст, вие започвате да си ги карате през афф процентите (3 ст) и в крайна сметка вие давате 0. Ясно се вижда, че може да се дадът 3 ст, хайде да не са 6 ст, че ще се нарушат много приходите, но вие не ги давате.

Бизнес моделът до момента е успешен, защото предлага на клиентите голямо разнообразие. Ако има само приходоносещи оферти, то никой няма да ги купува, защото сайтът няма да е интересен и няма да е посещаван :) Например, от оферта за кола маска не може да бъде направен смислен приход. Но такива оферти създават разнообразието и привличат интереса, покрай което се продават и приходоносещите оферти (например туристическите).

Не бих казал, че модела е много успешен тъй като още от самото начало идеята беше много изменена и упорочена от тази на групона. Тук всички се лякомяхте за бърза и голяма печалба и какво се получи - нямало било достатъчно доверие. Е как да има, вие сами си го направихте. Какви ли не оферти, никакъв контрол, важното е пари да се правят. Сега скед дъжд качулка, ще замазваме положението. Къде точно е основната идея на груповото пазаруване?
 
От: Сюрприз от Grabo

Ами не е такава посоката - в единия случай webmaster-а не плаща нищо и е доволен, в д ругия случай на него му се налага да не му платят за извършена услуга и е недоволен. Просто го дадох като пример, защото от скоро съм във форума и следя повечето теми, може би занапред няма да ми прави такова впечатление.

В единия случай има ощен за сметка на друг
 
От: Сюрприз от Grabo

В единия случай има ощен за сметка на друг

И в двата случая има ощетени - или субекти в минорна позиция (ако искаш така го наричай). Бил съм и от страната на хостинг доставчиците и от страната на webmaster-ите.
 
От: От: От: Сюрприз от Grabo

Не бих казал, че модела е много успешен тъй като още от самото начало идеята беше много изменена и упорочена от тази на групона. Тук всички се лякомяхте за бърза и голяма печалба и какво се получи - нямало било достатъчно доверие. Е как да има, вие сами си го направихте. Какви ли не оферти, никакъв контрол, важното е пари да се правят. Сега скед дъжд качулка, ще замазваме положението. Къде точно е основната идея на груповото пазаруване?
Много точно казано! Абсолютно изменена и упорочена беше идеята на групона с безочливата им лакомия за бързи големи печалби! Само че почна май да им замират тези бързи и големи печалби, а е известно като си свикнали на лесни бързи пари колко боли да замрат те и да им се налага да работят повече!
Ама те (визирам всички , не само Грабо де) гледат май да си запазят статуквото не с повече работа и инвестиции, а на гърба на други! На големите като Грабо им е лесно да ти го начукат...На всичко това отгоре са и нагли сега и ти обясняват колко хубаво те чукат, с пиниз, и трябва да си доволен даже и да им имаш доверие и да си траеш, защото не разбираш, че е за твое добро да ти го начукват сега и това ти е инвестиция за бъдещето ти ;) Обясняват ни, че трябва да градят доверие, защото изчуканите от тях хора изгубили доверие в тях :lol:
Може и да съм прозвучал грубо и просташки, но аз така ги виждам нещата....
 
От: От: Сюрприз от Grabo

В заключение искам да кажа, че лично аз не считам за коректно kuzmanin да има претенции за продажби (които реално не са продажби, а downloads) от оферта, която не е рекламирал (защото не участва в банер системата).

Нямам възможност да продължа участието си в дискусията, тъй като ме чакат доста ангажименти. Иначе, с удоволствие, даже за предпочитане на живо :)


С уважение,
Никола Павлов
Grabo.bg

Никола,
Вие на какъв пост сте в грабо, ако не е тайна?

С горното Вие съвсем спокойно вече можете да се простите с огромен брой аффове. И се надявам да стане точно така.
Ето защо: Аз съм ви афф и вие показвате само един банер - да речем, нещо генерично - 'елате в грабо - има безплатни оферти' и хората от моя сайт идват при вас с 30 дневно куки. А при вас всички оферти са по 0 лв. Хората взимат - вие си взимате рекламната терифа от рекламираната фирма, да речем 1 лв, колкото и да е тя.
Като асе сметне по броя на аффовете си става една доста прилична цифра за вас на ден.

Сега изясни ли ви се за кво иде реч?
 
От: От: От: Сюрприз от Grabo

Именно тук се вижда каква точно ви е стратегията (куца според мен) - вместо да ги дадете тези 6 ст, вие започвате да си ги карате през афф процентите (3 ст) и в крайна сметка вие давате 0. Ясно се вижда, че може да се дадът 3 ст, хайде да не са 6 ст, че ще се нарушат много приходите, но вие не ги давате.

Проблемът е следният. Въпросната сума, както споменах, е малка (поради компромис заради бранда на Fancy) и фиксирана (т.е. колкото повече ваучера се "грабнат", толкова по-малко се пада на ваучер). Афилиейт системата няма как да изчисли афилиейт приход, при положение че не е ясно колко е на ваучер, и при положение че "цената" е нула лева. Затова решението беше офертата да не участва в афилиейт програмата. Вие какво бихте направили на наше място?

Малко е дразнещо, че хората предпочитат да си мислят, че всички се опитват да ги прецакат, защото така е по-лесно.

Ами ако тази оферта накара доста потребители, които влязат в сайта през афилиейт реклама на друга оферта, да се регистрират и да си вземат безплатно ваучерче, а после в резултат на това след седмица, получавайки дневния e-mail абонамент, влязат от него и си купят реален ваучер. Това ще генерира афилиейт приход! Aфилиейт партньорите ни, които ни рекламират от по-дълго време, могат да видят в статистиките си, че не малка част от прихода влиза пасивно!

Това всъщност е втората такава оферта за година и девет месеца. Ето това беше първата: http://grabo.bg/sofia/optichen-internet-do-100-mbps-bezplatno-za-5-mesetza-034zkw

Сетих се за друг случай. Преди време провеждахме засилени експерименти с банери, които не рекламират конкретни оферти, а привличат интереса на потребителите с идеята да се запишат за e-mail абонамент. Тогава пак се почна афилиейт партньорите да се оплакват как едва ли не сме се опитвали да ги заобиколим. А резултатът от експеримента беше, че записалите се тогава, към днешна дата генерират пасивен приход...

И един въпрос конкретно до kuzmanin:
Ако сайт, който рекламираш на афилиейт принцип, например постави рекламен банер към друг сайт, ти претендираш ли за проценти от прихода от този банер??
 
От: От: От: От: Сюрприз от Grabo

Ами ако тази оферта накара доста потребители, които влязат в сайта през афилиейт реклама на друга оферта,

Ами ако не ги накара какво правим, прецакваме уебмастърите а за нас си вземаме нашето. ;)
 
От: От: От: От: Сюрприз от Grabo

Проблемът е следният. Въпросната сума, както споменах, е малка (поради компромис заради бранда на Fancy) и фиксирана (т.е. колкото повече ваучера се "грабнат", толкова по-малко се пада на ваучер). Афилиейт системата няма как да изчисли афилиейт приход, при положение че не е ясно колко е на ваучер, и при положение че "цената" е нула лева. Затова решението беше офертата да не участва в афилиейт програмата. Вие какво бихте направили на наше място?

Малко е дразнещо, че хората предпочитат да си мислят, че всички се опитват да ги прецакат, защото така е по-лесно.

Ами ако тази оферта накара доста потребители, които влязат в сайта през афилиейт реклама на друга оферта, да се регистрират и да си вземат безплатно ваучерче, а после в резултат на това след седмица, получавайки дневния e-mail абонамент, влязат от него и си купят реален ваучер. Това ще генерира афилиейт приход! Aфилиейт партньорите ни, които ни рекламират от по-дълго време, могат да видят в статистиките си, че не малка част от прихода влиза пасивно!

Това всъщност е втората такава оферта за година и девет месеца. Ето това беше първата: http://grabo.bg/sofia/optichen-internet-do-100-mbps-bezplatno-za-5-mesetza-034zkw

Сетих се за друг случай. Преди време провеждахме засилени експерименти с банери, които не рекламират конкретни оферти, а привличат интереса на потребителите с идеята да се запишат за e-mail абонамент. Тогава пак се почна афилиейт партньорите да се оплакват как едва ли не сме се опитвали да ги заобиколим. А резултатът от експеримента беше, че записалите се тогава, към днешна дата генерират пасивен приход...

И един въпрос конкретно до kuzmanin:
Ако сайт, който рекламираш на афилиейт принцип, например постави рекламен банер към друг сайт, ти претендираш ли за проценти от прихода от този банер??
Стига си дъвкал и предъвквал едно и също де! Колко време и енергия само отдели да повтаряш и да се опитваш да ни умиеш очите, а защо се правиш на умряла лисица и не коментира думите ни, че тотално изкривихте и упорочихте идеята на групон? Зададоха ти и въпрос да обясниш каква е идеята, какво всъщност е груповото пазаруване?
Променете си отношението, за да не станете като bTV ....
 
От: Сюрприз от Grabo

Айде нова тема :) Сега пък "защо изкривихте и упорочихте идеята на групон". Ами защото пазарът се промени в тази посока. Принос за това имат над 150 фирми, които оперираха в този бранш. Може би донякъде и конкретната концепция е малко неприложима в България, при положение че никой не плаща с кредитни карти, което беше в основата на създаването на такъв ексклузивитет, при който офертата да е достъпна след събирането на определен брой хора, които предплащат с карта, но ако не се съберат, парите им се връщат автоматично по картата...
 
От: Сюрприз от Grabo

Айде нова тема :) Сега пък "защо изкривихте и упорочихте идеята на групон". Ами защото пазарът се промени в тази посока. Принос за това имат над 150 фирми, които оперираха в този бранш. Може би донякъде и конкретната концепция е малко неприложима в България, при положение че никой не плаща с кредитни карти, което беше в основата на създаването на такъв ексклузивитет, при който офертата да е достъпна след събирането на определен брой хора, които предплащат с карта, но ако не се съберат, парите им се връщат автоматично по картата...
Темата хич не е нова, но така ви изнася да говорите ;)
И пустият му пазар, той сам самичък ли се променя - ей така от само себе си?? Ти сам отговори де - определят го няколко фирми, а коя беше първата и с най-голямо влияние и досега, а?
Започвам да ми се струва, че вие ,и ти конкретно, си мислите, че тия неща ги говорите на семкаджиите от Столипиново и си мислите, че тук всички са такива!:? Припомням ви за bTV ...
 

Горе