ТВ. Рекламата в БГ. напоследък!

uni-web

Well-Known Member
Абе не знам на вас как ви се струва, но според мен напоследък почти не виждам качествена реклама по телевизиите.

Аз ли съм се извратил или просто няма нищо качествено? :shock:
 
От: ТВ. Рекламата в БГ. напоследък!

Не е само напоследък. Винаги е било така, но разликата най-добре се вижда когато човек има база за сравнение. Щом поживееш в друга страна известно време и гледаш тяхната телевизия контрастът става още по-голям, защото по света не преобладават рекламите със серящи виетнамчета, тоалетни чинии пълни с микроби, лекарства за гъбички, диария и простата, и други подобни гнусотии. Това го има само у нас.
 
От: ТВ. Рекламата в БГ. напоследък!

Аз пък от 4-5 години го бях разкарал телевизора и си гледах предаванията NG и дискавърито онлайн и реших да си взема сега покрай празниците един SMART телевизор, че викам явно изостанах много .... пък то какво, преди 4-5 години и сега дават абсолютно същите тъпизми и олигофренски реклами. Абсолютно никаква промяна.
 
От: Re: ТВ. Рекламата в БГ. напоследък!

И аз не ползвам, но на пц. си пускам да гледам някои предавания дето са ми интересни. :)
От 4 месеца нямам телевизор. Най-доброто решение в живота ми.
 
От: ТВ. Рекламата в БГ. напоследък!

Как бе! Не ве ли кефи рекламата "Ани нямаше да е толкова щастлива, ако имаше цистит!" или нещо такова хахахах
 
От: ТВ. Рекламата в БГ. напоследък!

Рекламите са според аудиторията. Държавата ни е болна а от там и всичко останало. Тук не ти трябва качествена реклама за да убедиш някой да си купи определено лекарство, трябва просто да му кажеш, че съществува, защото народът ни купува всякакви лекарства, купува всякакви джаджи, телевизори и непотребни стоки за да се спаси малко от ежедневието и собствената си безпомощност.... Абе отивам оффтопик и затова ще спра, но разбрахте ми мисълта.
 
От: ТВ. Рекламата в БГ. напоследък!

Май много време сте се застояли пред компютъра щом не виждате :D

Рекламата на новите парфюми на D&G е много добра.

Иначе тея нашите с "Това бяха 20 секунди" и другите бълбук мълбук...
Толкос могат толкос праят хората
 
От: ТВ. Рекламата в БГ. напоследък!

Еми тя темата си е у офтопика, така, че няма проблем. :)
Рекламите са според аудиторията. Държавата ни е болна а от там и всичко останало. Тук не ти трябва качествена реклама за да убедиш някой да си купи определено лекарство, трябва просто да му кажеш, че съществува, защото народът ни купува всякакви лекарства, купува всякакви джаджи, телевизори и непотребни стоки за да се спаси малко от ежедневието и собствената си безпомощност.... Абе отивам оффтопик и затова ще спра, но разбрахте ми мисълта.
 
От: ТВ. Рекламата в БГ. напоследък!

"Работим работа, която не ни харесва, за да си купуваме стоки, от които нямаме нужда."

Боен Клуб
 
От: ТВ. Рекламата в БГ. напоследък!

Как бе! Не ве ли кефи рекламата "Ани нямаше да е толкова щастлива, ако имаше цистит!" или нещо такова хахахах
Те тази и уная за дегъзин (разкарай газовете) ги пускат точно, когато ям копелетата....:confused:

П.С. Без тях вече не мога и да преглъщам...
 
От: ТВ. Рекламата в БГ. напоследък!

Моя телевизор не е гледан повече от 1 час последните 15 дена. Единственото нещо, което да ме накара да купя телевизор / монитор с големи размери е, ако си купя конзола. :p
ПТ: К'во да коментирам, ханко брат? Да се смея ли или да плача? Такива реклами ми бъркат вътре в душата, макар че да не съм голям патриот или пълен българин (полуруснак и полубългарин).
 
От: ТВ. Рекламата в БГ. напоследък!

Човек,
аз на моето тв гледам само неща свалени от нета - някой сериал или филм. Ефирна ТВ не съм гледал от много време, само по някой мач от време на време.
То как да гледаш ТВ като на 15 минути те тормозят с реклами. Свалям си после от нета чисто и си го гледам.
 
Един френд от голяма компания ми каза, че специално за рекламите били наеми чужди фирми, защото на тукашни им липсвали креативност и идеи. Като цяло клиповете и тв рекламите нещо не са ми много интересни. А че гледаме тъпотии, то никога не са били нещо кой знае какво. Чат пат някоя ни изненадва с доба концепция или паразитна фраза, която в последствие влиза в употреба, като "къде е млякото" мисля, че беше на Нестле, "малко е" от Хенди, "птици трепат прасета, брат" на Хенди пак и подобни.

Ако забележите и колко е голям % на реклами, които са хванати от чуждестранния представител и фирмата производител, и са преведени тук, някой дори и със субтитри. Което говори за две неща - малък бюджет и ниска култура. Ако нещо продава добре на англичаните, не знам дали ще е същия и % успеваемост тук. По-скоро НЕ.
 
От: ТВ. Рекламата в БГ. напоследък!

Те рекламите описват ежедневието на булгаристанеца - кредити от български лихварски институции(Банки), после булгаристанеца като изтегли кредита отива от мобилните таргаши да си купи най-скъпия и безполезен акълтелефон може ида не знае как се пуска SMS ама е гъзария. :mrgreen:

След това му рекламират вкусни ГМО пържоли и менте бира да хапне да пийне, от там му се натрисат куп здравословни проблеми и естествено как няма да пропусанат да му предложат 5к хапчета за всеки от тях.

Накрая идва времето да връща на лихварите кинтите и какво по-подходящо от реклама на 20 хапове за главоболие. :D
 
От: ТВ. Рекламата в БГ. напоследък!

Здравейте,
аз като един млад предприемач,човек занимаващ се с младежка политика,човек който гледа поне по 2-3 часа телевизия на ден съм съгласен с вас,че рекламите са отвратителни.
Понякога има добри попадения на рекламите но повечето са " Анти - Конти " ... това с въпросната реклама която Blinkey визира до някъде е много вярно за процентите ... но какво трябва да продаваш,че да си позволиш реклама с холивудска звезда .... " наркотици или продавалник " мисля,че други няма да спечелят много ... но иначе да ТРЯБВА ИМ ОГРОМНА ДОЗА КРЕАТИВНОСТ ИЛИ ДА НЯМА РЕКЛАМИ :3 но това както и 800 лева минимална заплата ... няма да стане :С
Поздрави!!!
 
От: ТВ. Рекламата в БГ. напоследък!

Сега по Коледа имаше два реклами, който ми бяха много странни и съм се чудил кой "гений" ги е измислил.
Едната е на мобилен оператор, където 4-5 мъже на около 30 години празнуват Коледа на хижа сами, без нито една жена. Подаряват си подаръци и имам чувството, че още малко ще започнат и да се целуват.
Другата реклама е на наша марка бира, където е същата работа. Пак само мъже, подаръци, мили усмивки и прегръдки. Просто всеки път съм им се чудил.
А аз принципно гледам много телевизия, без да работи телевизора не мога. Гледам предимно научнопопулярни канали и каналите, където пускат комедийни сериалчета. Всякакви там новини, времето, разни игри и шоута веднага им тегля една майна и ги махам като ги пуснат.
 
Последно редактирано:
Имаме си местни звезди и много подходящ пример, за който се сещам е на банка ДСК с картата без подпис, с Калин Врачански. Много добре направена. По слухове знам, че и тази банка използва чужда компания за изготвяне на рекламите си. ;) И си личи де.

Да, ще се съглася, че не е нужно креативност. Но поне малко талант. :)
 
Re: От: ТВ. Рекламата в БГ. напоследък!

@petrov_mm, имаше още няколко ценни попадения. Да не забравяме за една реклама на мебелна къща, в която русата мацка имаше корени като на тези жени в хотел Мара на Лъвов мост. :) Уж поздравителен клип за празниците, но някак да ти се отще. :)

Или на една верига за бързо хранене, в която главната героиня проси на улицата, за да си вземе голям порция.
 
От: ТВ. Рекламата в БГ. напоследък!

ДСК се опариха с децата по "Чл.17.7. Търговската комуникация не трябва да внушава, че притежанието или използването на популяризирания продукт ще донесе на децата или подрастващите физически, психологически или социални преимущества пред техните връстници, или че непритежаването на този продукт би имало обратния ефект." и сега с безразличието към телевизионните звезди се стараят да предотвратят подобни моменти.

Мен най-много ме дразнят рекламите, в които се манипулират деца или се използват деца, за да провокират родителския инстинкт, затова ми харесаха следните мотиви:

Решение



Етичната комисия намира жалбата относно телевизионна реклама на „Банка ДСК“ ЕАД за основателна по отношение на нарушение на Националните етични правила за реклама и търговска комуникация в Република България.

Етичната комисия обсъди искането на Емилиян Арнаудов за отвод по съответната преписка. След проведена дискусия и с оглед заявеното желание на члена на комисията да не участва в обсъждането на преписката Комисията реши, че основанията за отвод са налице.



Мотиви

Етичната комисия е на мнение, че процесната търговска комуникация е в нарушение на Националните етични правила за реклама и търговска комуникация в Република България.

В телевизионния клип на дебитна карта за деца ДСК Старт, главното действащо лице – момче във видима ранна тийнейджърска възраст е представено с типичните одежди на американска гангстер-хип-хоп звезда, което пристига в огромна бяла стреч лимузина пред хиляди развълнувани от възторг фенове. Бодигардове му помагат да премине през тълпата. Фенки пищят. Момчето се качва на сцена като преди началото на концерт – бурните овации продължават. На сцената се появява огромен ATM терминал, други деца изнасят огромна дебитна карта – и двете с логото на ДСК. В следващия момент се разбира, че момчето сънува и майка му го буди с думите – „време е да ставаш“. В следващата сцена се пренасяме в училищния двор, където други момчета му пляскат ръцете в „дай пет!“ Следва слоганът на продукта: „Бъди звезда!“

Сюжетът на рекламата, макар вероятно да е бил приемлив през 2005 г., е смущаващ от днешна гледна точка. В съня на детето нееднозначно се представя образ и стереотип на поведение, което се предполага, че е желан модел на подражание на целевата група. Този образ не е просто на поп-звезда, а на гангстерски хип-хоп изпълнител. Независимо от популярността на гангстерския рап, представителите на този тип музика, често са считани за обществено противоречиви личности, със съмнителна ценностна система и лайфстайл, и прякото му асоцииране като модел за подражание за деца е притеснителен. Допълнена със слогана „Бъди звезда“, може да се твърди, че тази реклама цели да създаде доста пряка алюзия, че притежаването на дебитна карта ДСК Старт те кара да се чувстваш като хип-хоп звезда. Известен факт е, че децата до определена възраст не правят разлика между реалност и фикция и приемат съдържанието на рекламите за чиста монета.

Дори децата да са вече в състояние да осмислят посланието и да не го приемат буквално, това не променя факта, че процесната реклама прави недвусмислен паралел между притежаването на продукта и популярността на детето сред връстниците му. Затова подобна комуникация не може да се тълкува като възпитателна и отговорна, особено предвид класовото разслоение в обществото ни през последните години. Това разделение се проявява особено болезнено в училищата, където децата се делят на „богати“ и „бедни“, и съответно на „готини“ и „задръстени“. Децата в училищна възраст още не са в състояние да проявяват дискретност относно благосъстоянието на родителите си, още повече, когато е налице комуникация, която внушава, че притежаването на материални блага те правят желан и търсен. Това би могло да даде повод на децата да използват притежаването на дебитна карта, която със сигурност се захранва от родителите, като още един начин да покажат превъзходство над останалите си връстници, чийто родители не могат да си позволят средствата да поддържат дебитна карта на децата си.

Етичната комисия счита, че в рекламата се демонстрира висок материален статус, като не рекламираният продукт създава етичен проблем, а начинът на неговото представяне. Търговската комуникация е в нарушение на чл.17.7 от Националните етични правила за реклама и търговска комуникация в Република България:

http://www.nss-bg.org/read_concl.php?id=128
 

Горе