Шуробаджанащината в Куриерските фирми и по-точно Еконт

Yurnero99

Active Member
Привет Колеги,

Вярвам, че на всеки от вас му се е случвало да изпрати пратка и никой да не я потърси. Това е нормално и трябва да бъде предвидено от всеки един онлайн търговец в България.

Днес обаче за пореден път е подразних от българските мамалигарски номера от Еконт.

Ситуацията е следната :
Пращаш пратка.
Виждаш, че имаш чакащо разпореждане и кликаш там.
Какво да видиш > неуспешен опит за доставка (Получателят няма средства да заплати СД)
wtf.exe

Защо проявяваш интерес по телефона и поръчваш, а нямаш пари да си я платиш ?

След неколкократни подобни случаи установих, че това се случва само в малките населени места (където всички се знаят). Смятам, че това са номера на куриерите и получателите.

Макар, че не съм за 5-6 лева и не съм сигурен дали ще си струва усилията за да дълбая, но ще разследвам и рекламирам съответния куриер и пратка.
 
Просто е. Отказваш поръчки, които са към т. нар. „само в малките населени места“ и обявяваш в сайтът си, че доставяш САМО до Top 20 градовете. Останалите нататък, вкл. села и пещери, ги отрязваш.
 
Разчиташ, че ще са коректни. В едни бизнес ниши е OK, в други – не е. В трети (цели държави) е напълно OK да се праща „до село“, щото тамошното село е като тукашен Top 5 град. Но пак е до манталитет, разплащателен начин (т.е. да няма „завладян пазар“ от 95% НП/ППП) и др. фактори.

От няколко месеца от дадената куриерска компания „пробиват“ яко в Румъния. Това всъщност е страшно зле за тамошните клиенти, тъй като до след 2-3г. ще започнат пък да се появят mirror-нати RO групи с „поръчани стоки, но криещи се клиенти, невземащи пратките си, двойни разходи; поръчани 10 вида стоки от 10 е-магазина, тествани и взета 1, останали 9 върнати“ и т.н., каквито ВЕЧЕ познаваме в BG (през 2 часа в някоя група се поства за поредната scam/abuse история и километрични теми развити). Т.е. тежко и горко на румънците (RO sellers по-точно; RO buyer-abusers е ясно, че ще им щракне рано или късно да го правят).
 
Разчиташ, че ще са коректни. В едни бизнес ниши е OK, в други – не е. В трети (цели държави) е напълно OK да се праща „до село“, щото тамошното село е като тукашен Top 5 град. Но пак е до манталитет, разплащателен начин (т.е. да няма „завладян пазар“ от 95% НП/ППП) и др. фактори.

От няколко месеца от дадената куриерска компания „пробиват“ яко в Румъния. Това всъщност е страшно зле за тамошните клиенти, тъй като до след 2-3г. ще започнат пък да се появят mirror-нати RO групи с „поръчани стоки, но криещи се клиенти, невземащи пратките си, двойни разходи; поръчани 10 вида стоки от 10 е-магазина, тествани и взета 1, останали 9 върнати“ и т.н., каквито ВЕЧЕ познаваме в BG (през 2 часа в някоя група се поства за поредната scam/abuse история и километрични теми развити). Т.е. тежко и горко на румънците (RO sellers по-точно; RO buyer-abusers е ясно, че ще им щракне рано или късно да го правят).

Както обикновено си прав. И пак действителността сами си я правим. Нека всички заработим само с плащания с карти. За кратко хората няма да купуват. После всеки ще почне. Ама нали искаме да има сива икономика, криене на приходи, да имаме магазини без наличност и прочие български действитрелности :). Няма как, ще оцеляваме :).
 
Почнете наистина само с карти и ще е много по-добре. Ако наистина имате силен сайт и продавате уникални неща, хората ще поръчват. Аз вчера реших да пусна обява в olx например и ми искаше задължително да въведа телефон и да го потвърдя, макар че не исках. Въпреки това си го дадох, защото реално нямат конкуренция.
 
Всяка седмица имам върнати пратки... вече съм свикнал и определям една сума за тези непотърсените пратки.. примерно 100лв. на месец.. просто си ги слагаш като разход за фирмата , но определено е дразнещо.. особено като ги потърсиш по телефона и казват , че ще си я вземат до края на дена (били извън града).. и така и не отиват. За това вече даже и не се обаждам , направо връщам пратката... До села и пещери , както се изразиха в по-горните коментари , специално ги питам по телефона дали са сигурни в поръчката си и и повтарям най-малко два пъти.
На скоро имах един случай... звънят ми в Понеделник и поръчват продукта до адрес (село).
На другият ден към обяд ми звънят от Еконта.. жената била вече в Германия :D доста интересно.
 
След неколкократни подобни случаи установих, че това се случва само в малките населени места (където всички се знаят). Смятам, че това са номера на куриерите и получателите.

Нещо куца и при теб :( Щом не разрах точно къде е конспирацията..
какво точно правят куриерите за да се случи това и най-вече ЗАЩо им е да го правят?
 
Силно ме изненадахте в тази тема... Аз живея на село, поръчвала съм онлайн и винаги съм си вземала поръчките с плащане при доставка. Близки и познати също пазаруват онлайн и знам само за един случай на върнат продукт, като тогава се касаеше за детска дрешка, която не беше по мярка на детето и беше подменена с друг модел, съответстващ като размер.
Според мен съветите да отказваш поръчки по селата са глупави. Това е една огромна потребителска група, която няма друга алтернатива за покупка на някои видове продукти. Разбира се, че е тъпо да не си вземеш поръчаната стока, но убедени ли сте, че това се случва само в селата?
 
Нещо куца и при теб :( Щом не разрах точно къде е конспирацията..
какво точно правят куриерите за да се случи това и най-вече ЗАЩо им е да го правят?

Нищо не куца при мен. Ако сам не си се досетил каква е играта при теб нещо куца.

Понеже съм готин ще ти обясня...

Поръчваш си часовник, защото си от Горно Нанадолнище и искаш да се бабуниш с мега-якия часовник в хоремага.

И кой ли ти го носи ? Братовчед ти Мехмед, дето работи у Иконту.

Часовника обаче нещо не се връзва с официалния ти анцуг и решаваш, че ще го върнеш. Братчеда обаче казва, че ще трябва да платиш доставката и в двете посоки, което се равнява на 12-15 лв. (една силна вечер съседното село).

"Аби, нещо не можем ли да нещо измислим ?"

"Няма проблем. Ще напиша, че си нямал пари да платиш нищо, той никой няма да си остави стоката да стои така или иначе."


Ставал съм свидетел на подобни случки, дори в офис на Еконт. Хората просто си тръгват след, като не са харесали артикула. Служители им правят забележка, но само това. Защото те нямат други правомощия. Истината е, че никой закон не може да те задължи да си платиш връщането.

Относно моята наскорошна случка... Оказа се, че куриера просто е въвел буквално каквото получателя му е казал по телефона.

Получателя е казал, че в момента не му е удобно да получи пратката и желае да бъде оставена в офис, откъде ще я вземе и ще си я плати.

Относно плащането с карта..

Всеки онлайн търговец е запознат с проблема преглед и тест. Моето лично мнение е, че, както демокрацията, този метод на получаване на покупки звучи супер на теория. Единствения проблем, че, както демокрацията, може да бъде манипулиран и злоупотребяван. Метода е готин, защото получаваш парите бързо и скъсяваш процедурата за възстановяване на суми. Ако получаваш връщанията с наложен платеж, приятелю, само плащаш за въздух.

Когато плащанията са с карта, получавате парите след 4-5 дни. Доставката в България става за 1 ден. Хората в България никога няма да почнат да плащат с карта, докато пратките пристигат с тест и преглед. Никога няма да си конкурентно способен, ако не предлагаш тези опции.

Относно доставките в малки населени места..

Силно ЗА! Голяма грешка ще бъде да отказваш пратки до там.
 
Дълъг пост за простотии. Остави селата, идиоти клиенти има навсякъде. Проблемът е че някои въобще не отиват за пратката. Сериозно се замислям да спра доставката д о офис. Нямаме невзети пратки до адрес (да не ме чува дявола). Ама до офис има. Е не отиват и това е.

Плащането с пейпал или карта няма да е проблем - само да го наложат всички магазини. Онлайн пазаруването има редица удобства и всеки сериозен купувач ще си пазари и с карта. Как го правят по света?

Нооооо, не всеки търговец го устройва. Както казах и по-горе - има продавачи, които искат без фирма, да укриват приходи, да продават без наличности, да мамят по какви ли не начини. И те така.
 
Някои по-умни предприемачи НЕ желаят да са конкурентоспособни на Балканският (RS/RO/BG/GR/TR) пазар.

При PP/CC има чорени PP accs или чорени карти за извършване на плащания, както и chargebacks (в зависимост от държавата, банката, видът на картата, типът на картата и др. фактори, това може да стане между седмици и 3г.) тези неща не са свикнали тукашните sellers. Загуби и при 2-те има (НП и с невземане на пратките, шарлатанчване ИЛИ PP/CC с чорени акаунти и карти, или просто chargebacks за SNAD). Разликата идва от sales volume (West EU/NA) и от това колко загуба можеш да понесеш (на база реализирани обороти). Ако тук можеш да понасяш 100 лв. загуба (ref.: jufo), то за там трябва да понасяш €/$/£1000 месечна загуба, returns загуби и измами, и др., отделно и изпращане на стока за fulfillment/VAT reg (именно, за да си конкурентоспособен там, където има смисъл, а не тук, където няма смисъл).
 
Някои по-умни предприемачи НЕ желаят да са конкурентоспособни на Балканският (RS/RO/BG/GR/TR) пазар.

При PP/CC има чорени PP accs или чорени карти за извършване на плащания, както и chargebacks (в зависимост от държавата, банката, видът на картата, типът на картата и др. фактори, това може да стане между седмици и 3г.) тези неща не са свикнали тукашните sellers. Загуби и при 2-те има (НП и с невземане на пратките, шарлатанчване ИЛИ PP/CC с чорени акаунти и карти, или просто chargebacks за SNAD). Разликата идва от sales volume (West EU/NA) и от това колко загуба можеш да понесеш (на база реализирани обороти). Ако тук можеш да понасяш 100 лв. загуба (ref.: jufo), то за там трябва да понасяш €/$/£1000 месечна загуба, returns загуби и измами, и др., отделно и изпращане на стока за fulfillment/VAT reg (именно, за да си конкурентоспособен там, където има смисъл, а не тук, където няма смисъл).

С две думи искаш да кажеш, че при всякакви плащания може да има загуби? Да, то в кой бизнес няма риск за загуби. Ама това е прошляво, много низко, да не отидеш, защото си знаеш, че не си дал пари.
 
Аз не разбрах каква е схемата, клона на Еконт няма достатъчно поръчки и за това правят фиктивни такива за да има стокооборот ?
Иначе и аз мога да преведа пример за шуробаджинащина в малко населено място край морето.
 
Колкото повече пращаш реално, толкова повече номера и некоректни клиенти започваш да имаш. За съжаление така е в България. Дали ще се договори с братчеда дето му работи в Еконта или пък директно няма да ти вземе пратката, щото му е студено и не му се ходи до Еконта или просто е изпил парите е все тая за тебе. Крайният резултата е същият. Наистина, ако ги научим да си плащат предварително с карта би било чудесен вариант. Иначе си приготвяш едно 200-300 лв. на месец за куриерски такси и се надяваш от продажбите в крайна сметка да си на плюс.
 
Аз не разбрах каква е схемата, клона на Еконт няма достатъчно поръчки и за това правят фиктивни такива за да има стокооборот ?
Иначе и аз мога да преведа пример за шуробаджинащина в малко населено място край морето.

Човека в Еконт е приятел/роднина/съсед на купувача. Последния преглежда стоката, не го кефи и вместо да плати пътя обратно, казва че няма пари или че въобще не е отишъл.

Простичко е - каквото си направим, това си сърбаме. Помежду си се ебаваме яко, правим фиктивни поръчки, водим до излишни загуби на магазините, ама после искаме да има нормални цени, нормална доставка, нормални стоки. Е няма как да стане, загубите се избиват отнякъде. Ама нормалните и разумни хора не се ебават всъщност, те ги разбират тия неща. Прошляците и кофти мат'риала съсипват всичко.
 
Абсолютно имам чувството, че само в България се получава това - съзнателно да поръчаш и после да не си вземеш поръчката. Преди като си обработвах поръчките им звънях и като ми ги отказваха - изрично им обяснявах защо това нещо същото, дето са го поръчали другият път ще струва с 2-3 лв. повече! И после да не мрънкат, че нямало евтини неща.
 
Толкова ли ви малко продажбите, че тия поръчки да ви изяждат печалбата и изобщо да го правите на въпрос? Ако сте в началото още ОК, ако не замислете се дали не е време да затваряте.
 
Сега се сетих... на 27-ми Февруари изпратих 7 пратки до 7 различни човека , потвърдени по телефона , всичко точно.
От тези 7... върнах 6 , понеже не си ги потърсиха 1 седмица... незнам дали е съвпадение , но ми стана много странно... както и да е , преглътнах го.
 
Толкова ли ви малко продажбите, че тия поръчки да ви изяждат печалбата и изобщо да го правите на въпрос? Ако сте в началото още ОК, ако не замислете се дали не е време да затваряте.

Те едва ли някога ще са толкова много, че чавек да затвори магазина. Но е проблем, много тъп. При всички положения се отразява. По някакъв начин трябва да ги калкулираш тези загуби.

Това клиентите сами да правят неща за увеличаване на цените... безценно :).

Ако процента се увеличи, ще спра доставки до офис. Или парадоксално, ще са по-скъпи от тези до адрес...
 

Горе