избягвайте от superhosting.bg -мнения

От опита мога да кажа, че продажбата на домейни и една от най-неблагодарните пера на който и да е хостинг. Не само, че %, който се взима за всеки, ако продаваш на регулярна цена, но и един домейн може да създаде адски много работа на даден сървис провайдър, като вие като хора от страната на собственика му знаете най-добре. То не са абюси, трейндмарк нарушения, фейк инфо и какво ли не. За това и някои продавачи на домейни са решили, че оправданата цена, не е тази която е ниската пазарна, а реално по-висока. За жалост това като клиент няма как да се разбере, защото те просто имат едно годишно (или две-три и нагоре) подновяване, което им се вижда идея повече от това при някои други.

Не защитавам никой, просто правя бърза констатация на това, което притеснява хората, плащащи повече. Сигурен съм, че и @s1yf0x ще даде идея по-компетентно мнение по-въпроса, да не кажа най-компетентното. :) Не се гледа само самия домейн и това, че някъде е по-скъп, другаде не, а и качеството на услугата зад него - а именно отдаването му. Бях на Godaddy, които едно време бяха с най-тънките .com домейни, поне по мои наблюдения тогава, но когато ставаше дума за каквито и да нарушения бях забелязал, че за разлика от nickname и namecheap, не те питат, а директно си спират домейна....другите пращаха мейли с това, че някой има еди какво си оплакване и е нужно някакви действия от страна на собственика преди каквото и да е действие от тяхна страна, което е по-правилната политика и е свързана със съпорт, риск от съдебни проблеми. Така, че зад домейна не седи само един домейн, а цяла услуга.
 
Вдигнаха цените супер много, аз затова се махнах от тях. Имам два много леки сайта, за които ми трябва възможно най-евтиното, но при тях за 2 домейна трябва да си на средния план, който е 17.75 на месец. Затова се прехвърлих към ns1, където за 3.20 месечно може да имам до 16 домейна. Сами преценете каква е разликата - 174лв годишно.
 
Ако тези сайтове генерират пари, не е ли най-нормалното нещо да се плати за хостинг с uptime SLA?
Ако не бъркам, Суперхостинг не гарантират никакъв uptime, нито предлагат обезщетения за downtime?
А кои предлагат?
 
А кои предлагат?
Всички пишат 99,98% и някъде около тази цифра, но реално може да е повече или по-малко, което е по-лошия вариант. Но имат някакви написани за маркетинг. Честно казано някой си го смятат и си го публикуват. Всичко под 94% е тегава работа. :) Дори и нагоре е прието да е тегаво. :)

А и някои хостинги все пак публикуват сървър статуса на машините си, ей така, да е по ясно и прозрачно за хората, които им са се доверили. :)
 
Ако тези сайтове генерират пари, не е ли най-нормалното нещо да се плати за хостинг с uptime SLA?
Ако не бъркам, Суперхостинг не гарантират никакъв uptime, нито предлагат обезщетения за downtime?

А кои дават такъв ? Второ, не зависи от мен, а от клиента, какъв хостинг ще си забият. Аз казвам какво ще е нужно като капацитет за сайта който искат... Един имапе доктор, къде ми дойде.. ПИЧА СЕ КРЪНЗАШЕ ЗА 3 лева разлиак и не можа да си избере :D :D :D Вика ми ще ис помисля... Аз му казах, да не би от мен да ги купува, влиза в сайтовете регистрира се и си купува.... И до там :D
 
А кои дават такъв ? Второ, не зависи от мен, а от клиента, какъв хостинг ще си забият. Аз казвам какво ще е нужно като капацитет за сайта който искат... Един имапе доктор, къде ми дойде.. ПИЧА СЕ КРЪНЗАШЕ ЗА 3 лева разлиак и не можа да си избере :D :D :D Вика ми ще ис помисля... Аз му казах, да не би от мен да ги купува, влиза в сайтовете регистрира се и си купува.... И до там :D
Аз ако видя клиент с мнение за хостинг ми става ясно, че ще е тегавина. Не, че има голяма разлика между отделните компании, но някак си си по-добре като си на вече хоста, с който си работиш и знаеш, че отсреща държат да теб и на клиентите ти. Бате, ако взимаш голяма сума за сайта, направо си прибави в офертата и хоста. Това е след като разбереш дали има или не. За домейн ясно, там си го имат.
 
Аз ако видя клиент с мнение за хостинг ми става ясно, че ще е тегавина. Не, че има голяма разлика между отделните компании, но някак си си по-добре като си на вече хоста, с който си работиш и знаеш, че отсреща държат да теб и на клиентите ти. Бате, ако взимаш голяма сума за сайта, направо си прибави в офертата и хоста. Това е след като разбереш дали има или не. За домейн ясно, там си го имат.

Тук съм съгласен. Много по-трудно е ако всичките клиенти са разпръстнати по различни хостинг фирми. Много по-добре когато всичките са в една хостинг фирма, дори в различни акаунти пак е по-добре. Разбира се винаги има хора които държат да ползват дадена хостинг фирма и тогава трябва да приемеш или откажеш работата.
 
Тук съм съгласен. Много по-трудно е ако всичките клиенти са разпръстнати по различни хостинг фирми. Много по-добре когато всичките са в една хостинг фирма, дори в различни акаунти пак е по-добре. Разбира се винаги има хора които държат да ползват дадена хостинг фирма и тогава трябва да приемеш или откажеш работата.
Да, това винаги ме е дразнило и мен. Да не говорим, че поне 3-4 мейла се разменят докато му ги искаш и клиента знае реално какво да ти предостави. Не говорим за това, което ще намериш вътре. :) Сега на скоро попаднах на един дето е някъде на хост и е без контролен панел. Не че е драма, ама някак си е един вид забавяне.

Друг пък не знае кой му дръжи данните за хоста. Трети пък са си ресетнали паса и не знаят какво е. Абе чуя ли за някакъв техен хост бил на някой и ми става едно такова неприятно. А не дай си боже и да са стипци и да го избирал по цена. :) Както се вика ако е имал той или дева му проблем, резко става и твой, ако се навиеш да му правиш каквото и да не. :)
 
Абе, въпрос към хостингите - много ли досадници има в тикетите, един му умрел един сайт, друг не бил се зареждал като ората, трети неразположен, света му виновен, а трябва да се отгоравя. Не че аз съм цвете за мирисане, но много ли киселяци се разхождат из тези среди:)
 
Мога да кажа едно, че колкото си по-адванс, толкова по-малко тъпи тикети генерираш. И ако случайно има тикет, то е конкретен, а не "това не ми работи". По-скоро е "не ми зарежда, защото базата не прави канекция" или нещо такова. :) Друго, което съм знам от колеги в бранша (съпорт) е, че масово не се чете наръчници, библиотеки и уикита с информация как се оправя нещо, а директно се отваря тикет или чат с проблема. Като в тези Knowledgebase-ове са описани именно решени тикети и проблеми, плюс още много, които евентуално са възможни да се използват в работата си с даден хостинг провайдър.

Аз съм от страната на клиента винаги, но имам и гледната точка на съпорта на този тип бизнеси. И честно казано успявам да направя някаква средна "истина" за нещата.
 
Да,нормално е хората да отварят билети и за най-малкото понякога.
Това е,защото не знаят,че в google може да открият решение на проблема по-бързо отколкото да пишат и да занимават екипа на хоста.
 
Да,нормално е хората да отварят билети и за най-малкото понякога.
Това е,защото не знаят,че в google може да открият решение на проблема по-бързо отколкото да пишат и да занимават екипа на хоста.
Да, и не само. Решавайки някакъв такъв проблем, ти просто вдигаш левъла. :) Но някой просто разчитат, че нито им се занимава, нито могат да се справят и лесния начин е един - друг да го направи. :)
 
Да, и не само. Решавайки някакъв такъв проблем, ти просто вдигаш левъла. :) Но някой просто разчитат, че нито им се занимава, нито могат да се справят и лесния начин е един - друг да го направи. :)

И аз съм бил така,но това опира до няколко неща,дали ще си мързелив,някой който грам не разбира или просто са уАкали работата повече. :D
Иначе тази година за първи път съм им клиент и хоста им един път не спря,доволен съм и то без да плащам,3 месеца фрий хост заради .eu домейн покупка. :)

Писал съм лс,колега.
 
Не разбират до момента, в който не седнат на прочетат. Странно ми е някой хора как имат културата да си пълнят количките в някой онлайн магазин, а не могат да си направят примерно един email в cpanel-а. Едното е по-лесно и то определено не е това с онлайн магазина. Но да речем, че това е проблем при много малък % от хората, връщането на бекъп също се вижда сложна процедура на някои, да не говорим, че никой няма култура да прави локален през някой друг месец. Но пък си има сървърни приложения, които са с тази цел с няколко дати в листа. И въпреки това според мои познати си има тикети от рода на "Можете ли да ми върнете бекъпа от ...."

Не съм запознат с работата на повечето хостинг съпорти, но съм сигурен, че една не малка част от тикетите са именно такива - неща, които можеш сам, но не си намерил време да прочетеш или пробваш, за да не занимаваш съпорта. Бяха ми дали и пример с телевизията - все едно да викнеш съпорта да ти върне настройките на каналите (тяхната подредба). Тяхната работа реално е да ти пуснат сигнала до устройството, да проверят дали всичко е наред, да направят първоначалните настройки и от там е клиента.

Не ме разбирайте погрешно, много хостинг фирми (по думите на моите познати) съдействат дори и когато не им е работа, но идеята е сам да се оправиш, ако не - наемаш човек за целта. Това го пиша, защото @waldes повдигна въпроса. :)

П.П: Да, отговорих ти.
 
Това с мързела си го има. По принцип, повечето проблеми лесно могат да се разрешат с един бърз сърч в гугъл - излизат ти поне 10-на сходни проблема из разни форуми, платформи етц. Вече ако се омаже сериозно базата, тогава си трябва и професионална помощ.
- Ало, хостинга ли е?
- Добър ден, свързахте се с ЕТ ''Антенанет'' - Вашият хостинг доставчик. С цел подобряване на обслужването разговорът не се записва. С какво можем да ви помогнем?
- Абе, оня ден ми спре сайта, не работи, аз за какво ви плащам, вижте нещо го оправете.
- Бихте ли конкретизирали проблема? С цел по добра комуникация ви препоръчваме да ползвате нашата система за поддръжка на адрес - антенанет точка нинджа наклонена черта билети
- Ама какви билети, аз да не съм ти автобус 280 понеделник сутрин, виж да видите да ми оправите сайта, не мога да влезна в него:mad:
- Бихте ли си казали потребителското име на хостинг профила ви, ще се опитаме да установим проблема.
- Аааа да чакай малко да извада тефтера, значи пишеш ли - значи [email protected] нали това ми е името в хостинга. А паролата да ти я казвам ли, че сина ми я знае, а той е на работа
- Благодаря, ще проверим и в най-кратки срокове ще ви върнем обаждането. Все пак ви препоръчваме да ползвате системата за поддръжка на клиенти на адрес - антенанет точка нинджа наклонена черта билети
4 мин loading...
- Господин Никола Николов, здравейте. Прегледахме профила ви и не установихме никакви проблеми, свързани с функционирането на сайта ви. Бихте ли дали повече информация?
- Ало, абе сина ми сега му звъннах, той не е платил интернета и са ни спрели затова, сега го платих и сайта влизам вече в него.
- Благодаря, екипът на антенанет точка нинджа ви желае приятен и успешен ден.
 
Както каза Blinky,всичко се дължи на мързел или липса на умения с търсачката.
Аз пък с какви глупости съм занимавал съпорта едно време,да ми сменят php версията,да ми направят бекъп и подобни глупости,които от контролния панел за 1-2 минути се оправят.
Който работи с google цял живот ще е добре. :)
 
Многооо години съм до тях, карали сме се, сърдили сме се, но още съм си там сега ми остана само ВПС бизнес скъп е, но след като се настрои вече нямам никакви грижи, а ходих и при други (по-старите знаят) и ми изгоряха 3 големи сайта с хвърлен огромен труд по тях и си останах капо аз нямах бекъп на тях защото се предоверих. За разлика от другите при тях не съм имал загуба на сайт или нещо от сорта, а има сигурно вече близо 15 години от как ги ползвам. Пак ще се караме и спорим, ако се наложи, но нямам намерение да рискувам повече както преди! ;)
Иначе всеки сам решава за себе си!
 
На попиталите не мога да отговоря - не се занимавам със споделен хостинг, избягвам да препоръчвам и не съм сигурен до колко в България изобщо някой предлага наистина SLA, или е просто маркетинг, както каза @Blinky . Нямаме и клиенти от БГ, които да поразпитам. В нашата сфера uptime гаранциите са съвсем реално нещо и се приспадат пари от фактури, дава се кредит бонус и тн., ако има нужда. Но все пак е различна услуга от споделения хостинг. Иначе, за чуждестранни знам, че A2 и Maple го спазват, но личен опит нямам.

По повод дискусията по-горе за мързела на клиентите (за съжаление е абсолютна истина, никъде никой никога не чете документцията), Суперхостинг помагат за абсолютно всичко, според хората които работят в съпорта им. Нищо не ти се отказва, за всичко до колкото може ти се помага, дори и когато би трябвало да те отрежат. Това ми казват тези, които са работили там. Ако е вярно, напълно оправдава и по-високите цени. да те държат за ръчичка трябва да се заплаща допълнително. Много хора имат сранното схващане, че една кутия цигари да струва 6 лв. е ОК, ама един месец хостинг за толкова или малко повече е скъпо. После дори и бизнес се опитват да правят от това. Ако си конфигурарират един сървър в Перси, купят го, договорят се за пространство в дейта център, вземат си и малко мрежово оборудване и после се договорят за хубав бленд от интернет доставчици, платят си RIPE таксата, пуснат си няколко крос-кънекта, рязко ще им стане ясно какво реално можеш да получиш срещу тея пари дето плащаш на месец. Когато е нужно повече от това, има VPS, HA, CDN, менажирани всякакви услуги, и тн.
 
Искам да ви разкажа един интересен случай, който имах със Superhosting.

Преди няколко години имах един сайт-копие на 9gag, с много готин домейн (worldwide). Сайтът ми започна да прави по 20k посещения месечно. От Суперхостинг ми СПРЯХА сайта, с обяснението, че съм надвишил някакъв си лимит, без дори да ме известят за това нещо. Докато се усетя, сайта не работеше няколко дни, около седмица.

Друго интересно нещо, относно VPS цените им.

Направете кратко сравнение с цените на Linode и Суперхостинг

https://www.linode.com/pricing

https://www.superhosting.bg/web-hosting-page-servers-vps.php

Linode - Minimal

$5/mo / 8.44 лв. на месец
1 GB RAM
1 CPU Core
25 GB SSD Storage
1 TB Transfer
40 Gbps Network In
1000 Mbps Network Out

Superhosting - Minimal

VPS Mini
  • 1 GB памет (RAM)
  • 25 GB пространство
  • 1 процесорно ядро (CPU)
  • до 30 Mbps Интернет
  • 24.75 лв.
 
....без дори да ме известят за това нещо....Тук изфантазира бясно. Суперхостинг предупредителните писма ги нямат за нищо. Месец преди да предприемат каквито и да е действия спрямо сайт, хост или домейн ти наливат пощата до пръсване.
 

Горе