Facebook - промени и новости

След последните промени, при които спряха възможността за подсилване (boost) на споделените публикации и дори на албумите, как правите подобен тип реклама?
АЗ ги използвах доста, защото в един албум може да сложа по 1 снимка на 100 продукта и така клиентите ги разглеждат и същевременно си правя реклама на самата ФБ страница и се правят повече лайкове отколкото при директната реклама, където изпращам клиентите извън ФБ - към сайта, за покупка. Сега има ли подобен род алтернатива или? Старите ми споделени постове, които са boost-нати все още вървят, тъй като са одобрени, увеличавам бюджета и се показват, но предполагам ще е временно, защото нови такива не мога да правя. При споделяне на готов албум със снимки или дори при публикуване на нови снимки в албум - не мога да подсилвам. Мога да подсилвам публикации на само 1 снимка!
Какви са новите възможности за реклама според вас?
 
След последните промени, при които спряха възможността за подсилване (boost) на споделените публикации и дори на албумите, как правите подобен тип реклама?
АЗ ги използвах доста, защото в един албум може да сложа по 1 снимка на 100 продукта и така клиентите ги разглеждат и същевременно си правя реклама на самата ФБ страница и се правят повече лайкове отколкото при директната реклама, където изпращам клиентите извън ФБ - към сайта, за покупка. Сега има ли подобен род алтернатива или? Старите ми споделени постове, които са boost-нати все още вървят, тъй като са одобрени, увеличавам бюджета и се показват, но предполагам ще е временно, защото нови такива не мога да правя. При споделяне на готов албум със снимки или дори при публикуване на нови снимки в албум - не мога да подсилвам. Мога да подсилвам публикации на само 1 снимка!
Какви са новите възможности за реклама според вас?

Да ти кажа на мен дори не ми е направило впечатление, че са променили това - просто има повече от един начин да вкараш поста в Ads Manager-а и аз ползвам и трите, като този който описваш е най-праволинейния, не задължително и най-удобния.

Вариант 1: Постваш си поста на FB стената, кликаш с десен бутон на часът на публикуване, отваряш поста в нов прозорец и гледаш горе URL-то има един номер накрая, който е номера на поста. Като си в Ads Manager си дублираш един от старите Ad Set-ове или правиш нов, няма значение, влизаш на Ads таба, даваш едит на рекламния пост, ако има такъв в сета, или натискаш да направиш нов. Избираш коя FB страница искаш да ползваш, имаш избор дали да направиш нова реклама или Use Existing Post. Избираш един пост, и можеш да избереш поста си през падащото меню, или по-лесния начин е просто да копираш пост URL номера в съответното поле. Излезе ли ти поста в preview полето, значи си на прав път. Понякога като пейстнеш номер на пост не го отчита и ти дава грешка тип "Няма такъв пост, да не би да имахте предвид номер еди-кой-си", копираш новия номер и го пействаш - не знам защо се получава при някои страници грешката, но като копираш новия номер, който ти дават, пак ти излиза правилния пост.

Също можеш да пуснеш Dark Post-ове като натиснеш на плюсчето, вместо на Use Existing Post. Не съм пробвал дали можеш да публикуваш директно албуми през тази опция, но е доста вероятно да може.

Другия ти вариант е през Page Post под-раздела на Ad Account-а. Влизаш си в Ad Account-а, пишеш горе в търсачката Page Posts, избираш горе от ляво коя страница искаш да управляваш, публикуваш през там нормален пост или Dark Post( такъв само за реклама). Пак не съм пробвал дали става за албуми, тъй като има и по-лесни начини да ги пуснеш/буустнеш, както обясних по-горе, но шанса да може е по-голям отколкото да не може. :) Като постнеш нещо в Page Post секцията, ти излизат статистиките за него + Post ID. Това пост ID е същото като Post URL ID-то, просто го копи пействаш в Use Existing Post в Ads Manager-а и си свиркаш.

Сигурно ти звучи малко пипкаво, но като цяло бих казал, че е дори по-удобно отколкото директни да си буустваш поста, тъй като имаш възможност да си натроиш предварително таргетирането, вместо после да едитваш ад сетовете един по един.

ЕДИТ: Ако ползваш Вариант 1 - имаш възможност да сложиш Call to Action бутон и подобни благинки само първия път, когато публикуваш нов пост в Ads Manager-а. След това поста от Post ID-то се локва и независимо дали си сложил Learn more/Shop Now бутон или не, после не можеш да махнеш/сложиш бутона, тъй като вече третира поста като рекламен криейтив. Просто да го имаш и това предвид.
 
Последно редактирано:
Да ти кажа на мен дори не ми е направило впечатление, че са променили това - просто има повече от един начин да вкараш поста в Ads Manager-а и аз ползвам и трите, като този който описваш е най-праволинейния, не задължително и най-удобния.

Вариант 1: Постваш си поста на FB стената, кликаш с десен бутон на часът на публикуване, отваряш поста в нов прозорец и гледаш горе URL-то има един номер накрая, който е номера на поста. Като си в Ads Manager си дублираш един от старите Ad Set-ове или правиш нов, няма значение, влизаш на Ads таба, даваш едит на рекламния пост, ако има такъв в сета, или натискаш да направиш нов. Избираш коя FB страница искаш да ползваш, имаш избор дали да направиш нова реклама или Use Existing Post. Избираш един пост, и можеш да избереш поста си през падащото меню, или по-лесния начин е просто да копираш пост URL номера в съответното поле. Излезе ли ти поста в preview полето, значи си на прав път. Понякога като пейстнеш номер на пост не го отчита и ти дава грешка тип "Няма такъв пост, да не би да имахте предвид номер еди-кой-си", копираш новия номер и го пействаш - не знам защо се получава при някои страници грешката, но като копираш новия номер, който ти дават, пак ти излиза правилния пост.

Също можеш да пуснеш Dark Post-ове като натиснеш на плюсчето, вместо на Use Existing Post. Не съм пробвал дали можеш да публикуваш директно албуми през тази опция, но е доста вероятно да може.

Другия ти вариант е през Page Post под-раздела на Ad Account-а. Влизаш си в Ad Account-а, пишеш горе в търсачката Page Posts, избираш горе от ляво коя страница искаш да управляваш, публикуваш през там нормален пост или Dark Post( такъв само за реклама). Пак не съм пробвал дали става за албуми, тъй като има и по-лесни начини да ги пуснеш/буустнеш, както обясних по-горе, но шанса да може е по-голям отколкото да не може. :) Като постнеш нещо в Page Post секцията, ти излизат статистиките за него + Post ID. Това пост ID е същото като Post URL ID-то, просто го копи пействаш в Use Existing Post в Ads Manager-а и си свиркаш.

Сигурно ти звучи малко пипкаво, но като цяло бих казал, че е дори по-удобно отколкото директни да си буустваш поста, тъй като имаш възможност да си натроиш предварително таргетирането, вместо после да едитваш ад сетовете един по един.

ЕДИТ: Ако ползваш Вариант 1 - имаш възможност да сложиш Call to Action бутон и подобни благинки само първия път, когато публикуваш нов пост в Ads Manager-а. След това поста от Post ID-то се локва и независимо дали си сложил Learn more/Shop Now бутон или не, после не можеш да махнеш/сложиш бутона, тъй като вече третира поста като рекламен криейтив. Просто да го имаш и това предвид.

Пробвах вариант 1, но резултата е същият, когато едитвам рекламният пост ми дава:

Fix 1 грешка in 1 Ad
Shared Posts Can't Be Boosted: If you’re the owner of the original post, boost it directly. (#1815928)

И като цъкна на "научи повече" ми пише следното:

Was your boost unavailable? Learn why and what you should do next.
To help you get the most value from your Facebook ads, there are limitations to the types of posts you can boost. We retired boost formats that proved to be less optimal for advertisers, so you can now only boost posts that can help you reach your business objectives. The following post types are posts that can't be boosted on your Page, as they are not supported by our ad buying system:

Profile Pictures
Profile pictures can't be turned into ads. While it's recommended that you apply your budget to boosts and promotions that will drive audience engagement and brand awareness , if your profile picture is a brand creative that you want to share to a wider audience, you can add it to a new post and then boost it.

Post drafts
Posts saved as draft means they aren't published. When a post isn't published, that means it isn't publicly visible. If your post is still in draft, publish it to your Page and then boost it to reach your audience. If you're having trouble, try recreating your post with the same text and creative and publish it without saving as a draft.

Notes or posts containing a link to a Note
Notes are a retired ad format that can't be boosted. Learn more about retired ad formats and why we've removed them from our ad buying system. If there's a piece of information you'd like to share with your audience, copy it into a new post and boost it. If you write long-form content like notes for a blog, consider using the Website Visitors promotion to send people to your site.

Mobile app install posts
Posts with app install buttons on them can't be boosted. Try posting something new to spark engagement on your Page.

Albums
Albums live in a static place within your Page that can be accessed at anytime when someone visits your Photos, so it's advantageous to apply your budget to a post and boost a single image that your audience can focus on. Highlight a single picture by uploading it to a post and boosting it. Add a caption to add more context to your picture so your audience has something to engage with.

Live and scheduled live videos for unverified pages


Only Pages with the blue verified Page can boost live and scheduled videos at this time. Boost a different type of media that's available to all Pages regardless of verification status, such as a standard video. Learn more about advertising with video on Facebook.



Shared Posts
As of June 18th, shared posts can't be boosted.




There are a few different situations where shared posts can't be boosted. Here's what you can do:



  • General shared posts: To ensure every person who sees your content knows who initially published it, go to the original post and boost it directly.
  • Posts containing branded content: To boost shared posts that contain branded content, use theBranded Content Tool. The Branded Content Tool allows brands to view insights on the post in which they've been tagged, and also enables them to boost the post or use it in as an ad.
  • Posts you're featured in: To ensure publication transparency, try creating an ad with a direct link to the website where article was originally published, instead of sharing and boosting the Facebook post.
  • Albums: Boosting full albums isn't supported. Try creating a new post with uploaded photos. To best promote your products and services, try using the carousel or collection ad formats.
 
Пробвах преди минута да направя нов албум и да го Boost-на - получи се веднага, дори по лесния начин през страницата.

Има два варианта:

1. Не пускаш албума правилно. Когато вкарваш албум за Boost-ване, просто го форматирай като пост.
1.1 Влизаш си в страницата
1.2 Цъкаш на полето за писане на текст
1.3 Цъкаш на бутона Photo/Video
1.4 Цъкаш на Add Photo/Video( не цъкай на Create Photo Album)
1.5 Вкарваш си снимките
1.6 Пишеп пост текста
1.7. Публикуваш
1.8 Буустваш през Boost Post бутона или през Ad Account-а с Existing Post + Page Post ID
1.9 Черпиш една бира

Този вариант като визия и функционалност е буквално 1 към 1 като ако го форматираш като Album, така че не би трябвало да породи някакви промени в това как рекламираш нещата ти.

2. Вариант две е страницата ти да се е бъгнала или да са ти блокирали достъпа до опцията на нея. Съмнява ме да е второто, по-скоро първото. Или чакаш да ти се оправи бъга от само себе си, или си правиш втора страница, от която да си рекламираш междувременно.

Понякога се случва някои от рекламните опции да засекат. На мен ми се е слчувало да ми дава да не ми дава да бууствам постове въобще през страницата, но да мога да ги пусна заобиколно през Ads Manager-а. След това се оправя, но отнема 2-3 дни чаканица.

Ако горните ми предложения не проработят им драсни едно мейлче на Facebook съпорт-а.

Поздрави!
 
Пробвах преди минута да направя нов албум и да го Boost-на - получи се веднага, дори по лесния начин през страницата.

Има два варианта:

1. Не пускаш албума правилно. Когато вкарваш албум за Boost-ване, просто го форматирай като пост.
1.1 Влизаш си в страницата
1.2 Цъкаш на полето за писане на текст
1.3 Цъкаш на бутона Photo/Video
1.4 Цъкаш на Add Photo/Video( не цъкай на Create Photo Album)
1.5 Вкарваш си снимките
1.6 Пишеп пост текста
1.7. Публикуваш
1.8 Буустваш през Boost Post бутона или през Ad Account-а с Existing Post + Page Post ID
1.9 Черпиш една бира

Този вариант като визия и функционалност е буквално 1 към 1 като ако го форматираш като Album, така че не би трябвало да породи някакви промени в това как рекламираш нещата ти.

2. Вариант две е страницата ти да се е бъгнала или да са ти блокирали достъпа до опцията на нея. Съмнява ме да е второто, по-скоро първото. Или чакаш да ти се оправи бъга от само себе си, или си правиш втора страница, от която да си рекламираш междувременно.

Понякога се случва някои от рекламните опции да засекат. На мен ми се е слчувало да ми дава да не ми дава да бууствам постове въобще през страницата, но да мога да ги пусна заобиколно през Ads Manager-а. След това се оправя, но отнема 2-3 дни чаканица.

Ако горните ми предложения не проработят им драсни едно мейлче на Facebook съпорт-а.

Поздрави!

Ще пробвам след малко, иначе мисля че ще стане така с нов албум. Но при споделяне на стар албум на стената и да го буустнеш, със сигурност не дава вече.
 
Ще пробвам след малко, иначе мисля че ще стане така с нов албум. Но при споделяне на стар албум на стената и да го буустнеш, със сигурност не дава вече.

Възможно е, но имай предвид, че 80-90% от света изобщо не рекламира с албуми, главно в такива треторазредни страни като нашата работи тази тактика, просто защото трафика е dirt cheap и има повече опции какво може да направи човек с този трафик. Навсякъде другаде е най-ефективно с единична снимка/банер или видео, и да има Call To Action бутон и/или линк в описанието, защото рийча е прекалено скъп да плащаш за зяпачи.

Така че промяната не е чак толкова фрапантна в световен мащаб, още повече, че 99% има начин да си пуснеш албума като пост, както обясних по-горе.
 
Фейсбук удариха дъното! Публикувах тази снимка и написах "Това ли са ветеринарите?" и след пет минути изтриха снимката и получих 30 дневно наказание, понеже съм бил нарушил "правилата на общността"...
345646457575-jpg.16750
 

Прикачени файлове

  • 345646457575.jpg
    345646457575.jpg
    97.9 KB · Преглеждания: 97
Какъв рийч, бе, браточка? За една седмица ми изгоряха три профила, само задето съм изразил капка съмнение в компетентността на управляващото ни правителство. По бай Тошово време имаше повече свобода на словото...
 
Какъв рийч, бе, браточка? За една седмица ми изгоряха три профила, само задето съм изразил капка съмнение в компетентността на управляващото ни правителство. По бай Тошово време имаше повече свобода на словото...
Едва ли някой седи и търси постове против Бойко , че да ти накаже профила. Някаква автоматична защита е , я снимката е била репортвана преди това , я е предизвикала някакви негативни реакции. Пробвай да промениш малко снимката , ако това постваш , примерно да я резнеш малко или добави емотиконка върху нея и едва ли ще има проблем.
 
Винаги променям снимката преди публикуване, навик ми е. Най-малкото я "ресайзвам"... Проблема не е в снимката а в текста. Има си хора, на които им плащат да следят за такива антиправителствени публикации и да репортват. Само можем да гадаем, защо тия от фейсбук им се връзват. Аз лично съм рипортвал коментар, в който са присъствали думите "дебил", "кретен" и "смотаняк", като накрая от фейсбук казаха, че били прегледали коментара, обаче той не нарушавал "правилата на общността им". Профила беше на един гербераски активист...
 
Някой скоро обединявал и е 2 страници в една. Пуснах няколко заявки преди 6 дни, и още нищо не е се е случило. Някой има ли представа тази процедура средно колко време отнема, след пускане на заявката?
 
В момента всичко , което е свързано с одобряване от страна на Фейса отнема месец/и . Нещо така яко са омазали , че само те си знаят.
 
И насрочването на постове нещо днес го бяха пооплескали. Става, но трудно. Дано да е бъг...
 
Насрочването при мен работи само на страници които са с новия дизайн, страниците които са с стария дизайн не мога да нагласям
 

Горе