IAB България отчете, че пазарът на интернет реклама се е свил със 7%

От: IAB България отчете, че пазарът на интернет реклама се е свил със 7%

ох, тв:

тази статистика е глътка въздух за тези които не са се настройли на помитащата ги вълна "интернет", след 1-3 години само майка и татко дето са на вилата ще гледат тв...или с 2 думи тв ще си рекламират "космодиска".
Имайки предвид застаряващото ни население IAB България може и да имат право!
Но тук възниква въпроса другите фирми какво ще им продадат на моите родители?
Всеки ще каже останаха само пенсионери в тази държава и ще рекламираме за тях, но колко вземат един пенсионер ;(

според мен малкото останали тук в България, ще си набавят инфо от нета. Всеки е зает и ако му трябва нещо, ще си го намери в нета, а не да чака и гледа спиннати новини по нашите телевизионни к"анали..

един съвет: дерзайте към интернет :)
 
От: IAB България отчете, че пазарът на интернет реклама се е свил със 7%

Аххх, от твоите уста в божите уши, ама не вярвам толкова бързо да стане. :)
ох, тв:

тази статистика е глътка въздух за тези които не са се настройли на помитащата ги вълна "интернет", след 1-3 години само майка и татко дето са на вилата ще гледат тв...или с 2 думи тв ще си рекламират "космодиска".
Имайки предвид застаряващото ни население IAB България може и да имат право!
Но тук възниква въпроса другите фирми какво ще им продадат на моите родители?
Всеки ще каже останаха само пенсионери в тази държава и ще рекламираме за тях, но колко вземат един пенсионер ;(

според мен малкото останали тук в България, ще си набавят инфо от нета. Всеки е зает и ако му трябва нещо, ще си го намери в нета, а не да чака и гледа спиннати новини по нашите телевизионни к"анали..

един съвет: дерзайте към интернет :)
 
От: IAB България отчете, че пазарът на интернет реклама се е свил със 7%

Waldes, ще се опитам да дам най-краткото обяснение, което ми хрумва. Темата ТВ реклама срещу интернет такава, може да се дискутира дълго, но все пак ще бъда максимално кратък.
ТВ рекламата таргетира масата хора, при нея се набляга на ефекта на повторението.
За интернет, предполагам си добре запознат, а и както си казал, там рекламата е таргетирана, т.е. хора интересуващи се в нишата , в която рекламираш, не залагаш толкова на "промиване" така да се каже.
Надявам се, че си ме разбрал, какво искам да кажа, сигурен че можеше и по-добре да опиша това, което ми беше в ума, но с едното око спя вече. :)

Хубава вечер.
 
От: IAB България отчете, че пазарът на интернет реклама се е свил със 7%

Ай, сега да ми обясниш как таргетират рекламата? Аз си пускам да гледам новини или нещо примерно политическо предаване те ми пускат реклама за превръзки има и по-големи абсурди де? Ако туй е таргетиране , аз съм трамвай. Иначе виш космодиска наистина могат да го въртят като луди по турските сериали, които така или иначе заляха всичко. ;)

Да не казвам за наглите от нова, че те и даже онлайн да си пуснеш предаване, не стига , че плеъра им и сайта им е изключително бъгав ами и на всичкото от горе и там само да кликнеш да превъртиш 15 секунди или 30 ли бяха реклама. :D

ТВ рекламата таргетира масата хора, при нея се набляга на ефекта на повторението.
 
От: IAB България отчете, че пазарът на интернет реклама се е свил със 7%

Каквото и да си говорим, тв. никога не може да таргетира както би го направил скрипт в нета. Те просто гледат да лапат, щото както каза колегата по-горе му се вижда края, а те не са готови още за туй. Ей тука що нова си купиха вбокса :D
 
От: IAB България отчете, че пазарът на интернет реклама се е свил със 7%

По е интересно точно по обяд, като почнат да пускат реклами за хапчета против газове, запек, за простатата или други подобни болести :cry:
 
От: IAB България отчете, че пазарът на интернет реклама се е свил със 7%

uni-web, което исках да кажа, е че не таргетира конкретни потребители, а масата хора т.е. всеки, точно както си го описал ти с превръзките.
Или не съм бил достатъчно ясен и наистина ми се спи или на теб ти се спи повече :)
 
От: IAB България отчете, че пазарът на интернет реклама се е свил със 7%

Таргета са платежоспособните, а те по моя проста преценка са на възраст извън графата младежи. Доста от хората на възраст да речем 40+ години са скарани с компютрите. Да им въртиш банери не върви за това по се харчи ТВ рекламата. Така мисля пък може и да не съм прав. :)
 
От: IAB България отчете, че пазарът на интернет реклама се е свил със 7%

uni-web, което исках да кажа, е че не таргетира конкретни потребители, а масата хора т.е. всеки, точно както си го описал ти с превръзките.
Или не съм бил достатъчно ясен и наистина ми се спи или на теб ти се спи повече :)
Беше, ясен, но май на Уни му се събра доста напоследък и е малко разсеян/ или влюбен?:-o!!! Уни да няма нова звезда на хоризонта?!:)
 
Таргета са платежоспособните, а те по моя проста преценка са на възраст извън графата младежи. Доста от хората на възраст да речем 40+ години са скарани с компютрите. Да им въртиш банери не върви за това по се харчи ТВ рекламата. Така мисля пък може и да не съм прав. :)

На все повече хора им се налага да ползват компютъра. Не само за работа, но и за лични цели. Днес искаш да разбереш как се прави мусака. Какво? Ще чакаш някое кулимарно предаване ли? Едва ли. Отваряш куликарен сайт и ровиш. YouTube също. От там се научих да връзвам вратовръзка.

Но си прав. След, може би по мои изчисления, след 50 годишна възраст, забравяме за тази аудитория. Там са тв, вестниците и аутдор рекламата. :)

За да вдигнем % в полза на Интернет, трябва да се променят някои демографски неща. Но една черта е важна за Интернет като канал - намираш това, което търсиш на момента. :)
 
От: IAB България отчете, че пазарът на интернет реклама се е свил със 7%

Тази вечер е ясно звезди много, даже лягам да ги броя даже :D
Беше, ясен, но май на Уни му се събра доста напоследък и е малко разсеян/ или влюбен?:-o!!! Уни да няма нова звезда на хоризонта?!:)
 
Re: От: IAB България отчете, че пазарът на интернет реклама се е свил със 7%

Интересно, бюджета ни за интернет реклама тази година отново е по-голям от предходната. Възможно е да има свиване, но може би е по-скоро за малките рекламодатели и сайтове. Големите интернет медии (поне тези , които използваме) не изглежда като да имат намаляване на желаещите за реклама.

Тук ще се съглася с теб. Ако забележите листа. Ако на някой му е попадал в ръцете. Та там са все същите рекламодатели, като изключим само бетинг сайтовете. Което означава, че свиването е при малките. Знам го от опит. ;) Както и някой големи бизнеси поемат сами кампаниите си в рекламните мрежи. Не може да имаш цял отдел маркетинг и никой там да не ги управлява. ;)
 
От: Re: IAB България отчете, че пазарът на интернет реклама се е свил със 7%

На все повече хора им се налага да ползват компютъра. Не само за работа, но и за лични цели. Днес искаш да разбереш как се прави мусака. Какво? Ще чакаш някое кулимарно предаване ли? Едва ли. Отваряш куликарен сайт и ровиш. YouTube също. От там се научих да връзвам вратовръзка.

Но си прав. След, може би по мои изчисления, след 50 годишна възраст, забравяме за тази аудитория. Там са тв, вестниците и аутдор рекламата. :)

За да вдигнем % в полза на Интернет, трябва да се променят някои демографски неща. Но една черта е важна за Интернет като канал - намираш това, което търсиш на момента. :)

Сега се замислих, представяш ли си ако ни тресне една здрава магнитна буря и ни остави без нет за месеци какво ще правим - и мусака няма да знаем как да си направим. :D
 
Re: От: Re: IAB България отчете, че пазарът на интернет реклама се е свил със 7%

Сега се замислих, представяш ли си ако ни тресне една здрава магнитна буря и ни остави без нет за месеци какво ще правим - и мусака няма да знаем как да си направим. :D

Мани ти мусаката. Някой ще останат без секс. Хахаха. :)
 
От: IAB България отчете, че пазарът на интернет реклама се е свил със 7%

Blackfriday, това със спиннатите новини е оригинално:wink:

Иначе от друга гледна точка, като се вземе факта, че населението застарява и донякъде ниската интернет култура на бг-то, то тв рекламата би трябвало още едни към 5 годинки да е водещ канал за пласиране на стока:) Постепенно везните обаче ще се накланят към нетя, но ще е бавен и мъчителен процес за бг уебмастърите:(
 
Да, както винаги демографски нещата трябва да се погледнат и после да се видят защо статистиките са такива. ;) Но пък го има и другия момент - тези, които използват активно Интернет са по-платежоспособната част от населението. Има го и момента, че сегашните 40+ годишни са почнали работа около средна възраст 20 години. Демек, 1994 г. След 2000 г, няма начин да не са се сблъсквали с компютър. А веднъж наложи ли ти се да го използваш, няма начин да престанеш. И като се замислиш, всичко в момента с силно обвързано с тях. Дори и ежедневните неща. :) Добрите университети учат студентите си (дори мисля, че и в училищата е практика) да търсят информация, която не им е в главата. Не може да знаеш всичко, за това подсказват на студентите от къде да си я набавят. А къде по-актуална информация от Интернет. :)
 
От: IAB България отчете, че пазарът на интернет реклама се е свил със 7%

По е интересно точно по обяд, като почнат да пускат реклами за хапчета против газове, запек, за простатата или други подобни болести :cry:

Те са масови затова. Тук на пример в форума ще е печелившо да се рекламират мазила против хемороиди.
 
От: IAB България отчете, че пазарът на интернет реклама се е свил със 7%

За мен има и друга страна. Валдес добре попита и аз се чудя същото. Смисъл не бих платил на ТВ, защото парите за нет реклама ще извлека повече за някои ниши. Та това, което не се споменава е - нивото на културата на БГ потребителя. ТВ го чува, вижда, ако е добре поднесена може и да има интерес, докато нет рекламата за ГОЛЯМ брой потребители (млади дори) е "аааа там не цъкам, за да не хвана вирус". Отделно доста хора не могат да се оправят с поръчки през нета без да викнат комшията да им направи акаунт и т.н. Та обобщено - ТВ рекламата достига и се разбира (поне в повечето случай) от хора с интелект по-близък до маймуните, отколко до хората. Ние гледаме през нашата призма, но ТВ все още е лидер.
 
Re: От: IAB България отчете, че пазарът на интернет реклама се е свил със 7%

За мен има и друга страна. Валдес добре попита и аз се чудя същото. Смисъл не бих платил на ТВ, защото парите за нет реклама ще извлека повече за някои ниши. Та това, което не се споменава е - нивото на културата на БГ потребителя. ТВ го чува, вижда, ако е добре поднесена може и да има интерес, докато нет рекламата за ГОЛЯМ брой потребители (млади дори) е "аааа там не цъкам, за да не хвана вирус". Отделно доста хора не могат да се оправят с поръчки през нета без да викнат комшията да им направи акаунт и т.н. Та обобщено - ТВ рекламата достига и се разбира (поне в повечето случай) от хора с интелект по-близък до маймуните, отколко до хората. Ние гледаме през нашата призма, но ТВ все още е лидер.

Те си плащат монополите и големите бизнеси на телевизията, защото за тях това е ефективната реклама. Да те види куцо и сакато. ;) Ей такива маркетинг директори работят в големите фирми, абсолютни заленчуци. Един не съм видял да е част от някакво експертно общество някъде. Вс некви връзкари и глупаци. Седят, набутват компанията и после ги сменят с други такива. Греда пълна. Но това е друга тема. Много пъти обсъждана при това.

Относно спада на интернет рекламата. Няма такова нещо. И искам да кажа, на милите "експерти" от IAB България, че за да саим обективни статистиките трябва да питат повече фирми, занимаващи се с онлайн кампании - управление и менажиране. Тези, които са им участници, не е лошо. Но ако знаят колко още има други, които не са членове и които прохождат агресивно. Тук всяка БГ организация се е таковала отзад, като е БАИТ, Комицията за електрона търговия, Бг интернет асоциацията и натам. Ако от тях си правите изводите, значи и вие нямате точна информация.

Плюс това, около 30% от хората около мен вече са със втори смартфон. Не знам с колко вдига дигиталната реклама, но със сигурност не я сваля. :)
 
От: IAB България отчете, че пазарът на интернет реклама се е свил със 7%

ТВ и интернет би трябвало да се използват за различни реклами. Тъпо е да се рекламира онлайн магазин по ТВ, както е тъпо докато гледаш клипче във вбокс, беграунда да ти е осеян с кренвирши. Незабравяйте, че за ТВ рекламите работят доста психолози и там се влияе на всички човешки сетива. Вече се стремят да влияят на подсъзнанието, повтаря се нещо, като мантра, докато ти се вклини в мозъка. Аз примерно, като почнат реклами почвам да ровя в таблета, но автоматично чувам какво се говори. После, като идеш в магазина и търсиш сирене, а не си запознат с всички марки, ще потърсиш това, което ти е повтаряно.
Относно тия специалисти от IAB България - имат уникалната способност да говорят и да не казват нищо, като да им мине времето на сцената. Само се хвалят един друг кой от кой е по-голям гуру, сакън някой да критикува, да не им се развали веселата дружинка.
 

Горе