SEO тенденциите през 2015: Мнения на експерти

Blinky

Owner
Здравейте,

Подтикнат от този линк, искам да попитам и вас, според така вече протичащите ъпдейти и новости, какво смятате, че ще е печелившо за 2015та година, говореййки за SEO. Както се вика новите тенденции и какво ще се харчи най-вече.

http://www.momentology.com/3523-seo-trends-2015-45-experts-on-the-future-of-search/

Харесаха ми някои твърдения, които и аз смятам, че ще са тенденция - мобилното и локалното. Определено ще се акцентира върху тях, и има защо. ;) Авторитетът ще се гледа доста повече, но и също така добрата концепция на сайта, от към дизайн и структура. ;)

Някой да има някакви по-детайлни наблюдения?
 
От: SEO тенденциите през 2015: Мнения на експерти

Здравейте,

Подтикнат от този линк, искам да попитам и вас, според така вече протичащите ъпдейти и новости, какво смятате, че ще е печелившо за 2015та година, говореййки за SEO. Както се вика новите тенденции и какво ще се харчи най-вече.

http://www.momentology.com/3523-seo-trends-2015-45-experts-on-the-future-of-search/

Харесаха ми някои твърдения, които и аз смятам, че ще са тенденция - мобилното и локалното. Определено ще се акцентира върху тях, и има защо. ;) Авторитетът ще се гледа доста повече, но и също така добрата концепция на сайта, от към дизайн и структура. ;)

Някой да има някакви по-детайлни наблюдения?

Според мен ще се засили ефекта на Колибрито. Никой не го басари май тоя ъпдейт, накрая ще стане весело. :) А иначе като по старо му - много, много контент + линк билдинг. Иначе пак ще си минават далаверките на "големите", които си се класират и с копирано съдържание...

Скорост + мобилно също мисля, че ще се засили ефекта, въпреки, че от адсенс-ова гледна точка, повечето кликове се правят през desktop (поне по мои статистики), а не през мобилни устройства. :)
 
Не го взимат, някои, поради две основни причина: най-важната според мен е, че достатъчно рестрикции слагат другите два, както и причина две - не е от най-агресивните и чести, но това определено не го прави незначителен от останалите.

Много наблягат на локала също, което е добре, защото малкия бизнес реално може добре да се позиционира, и дано се възползват от това.
 
От: Re: SEO тенденциите през 2015: Мнения на експерти

Не го взимат, някои, поради две основни причина: най-важната според мен е, че достатъчно рестрикции слагат другите два, както и причина две - не е от най-агресивните и чести, но това определено не го прави незначителен от останалите.

Много наблягат на локала също, което е добре, защото малкия бизнес реално може добре да се позиционира, и дано се възползват от това.

Те панда и пингвин пък в последно време се държат добре. Пък и ако не се спами, мисля че няма повод за тревоги и дори да има разместване е в краткосрочен план, при положение, че дадения сайт има добър линк профил (пък оптимизатора нали уж си следи за тая работа)...

Той локала хубаво, че се набляга, но в един момент и той ще "изпуши" ми се струва. Аз залагам на Колибрито повече (не е за подценяване) - > айде фирмите с физически адрес ще се боцнат в локала, ами тези, на които бизнеса е онлайн? Примерно информационните сайтове и т.н.? Може ли да се лепне адрес на всеки сайт (особено, ако е някоя голяма медия имаща няколко сайта, с един и същ физически адрес на фирмата)?

За мен 3-те ъпдейта са по-важни от локала - > пингвин+панда+колибри. Сега остава да чакам да видя през 2015 година какво ще се случи. :)
 
От: SEO тенденциите през 2015: Мнения на експерти

Аз на друго обърнах внимание - гледах снимките на интервюираните. Определено има някакви екземпляри, които се държат неадекватно и изглеждат напушени - на тях нищо не бих им доверил като колега.
 
От: SEO тенденциите през 2015: Мнения на експерти

Абе 97% от СЕО то си е чист шаманизъм та в тоя ред на мисли снимките и мутрите на тях са точно такива повечето са се надърпали с лулата на мира другите скоро неса го правили ....
 
От: SEO тенденциите през 2015: Мнения на експерти

Според мен в тази сфера не може да се говори за тенденции. Едни неща работят за едни сайтове, за други не. Ако пък излезе някой нов ъпдейт всичко се променя. Свикнали сме с панди, пингвини и други, но може да излезе нещо ново, което да доведе до големи промени в начина ни на работа, не се знае. Също така се забелязва как в някои ниши работи олд скул SEO, а в други не може и да стъпиш в топ 200 по този начин. Така че, в нещо толко субективно и неточно като материя не може да се говори за тенденции :)
 
  • Like
Реакции: fifi
Re: От: SEO тенденциите през 2015: Мнения на експерти

Според мен в тази сфера не може да се говори за тенденции. Едни неща работят за едни сайтове, за други не. Ако пък излезе някой нов ъпдейт всичко се променя. Свикнали сме с панди, пингвини и други, но може да излезе нещо ново, което да доведе до големи промени в начина ни на работа, не се знае. Също така се забелязва как в някои ниши работи олд скул SEO, а в други не може и да стъпиш в топ 200 по този начин. Така че, в нещо толко субективно и неточно като материя не може да се говори за тенденции :)

Но поне едно ще се остане все още константа - техническата част за момента не се променя кой знае колко, с изключение на това "иде ми, не ми иде" с авторството, което Google премахна. А сега се сетих, че и това може да е някакъв фактор - някой друг експеримент на чичко Google. ;)

Нещо като SSL щуротията, която не знам как стана модна изведнъж, че и доста сайтове наслагаха. :) Но това е отделен въпрос, нищо, че някой скочиха, че криптировката е добра комуникация между сайта и тези на Google, и прави потребителя в "по-безопастни" ръце, но нещо не е много издържано това от SEO гледна точка, но нищо, вече мина и това като вълна, който сменил сменил. :)

Но залагайки на бранд, няма да се сбърка. ;)
 
От: SEO тенденциите през 2015: Мнения на експерти

Никой не каза нищо нищо за оптимизация на изображения и търсене на изображения. Как ще се развиват нещата в този сектор ?
 
Re: От: SEO тенденциите през 2015: Мнения на експерти

Никой не каза нищо нищо за оптимизация на изображения и търсене на изображения. Как ще се развиват нещата в този сектор ?

Винаги фокусът е бил върху web search-а, images е бил малко в страни. Има 2 основни причини, поради което е така - не толкова добрия CTR, който носи трафика от подобен тип сърч, както и че често се случва потребителите на подобен тип сърч да си крадат снимки. Но информационни сайтове и магазини никога не трябва да го пренебрегват. ;) Те си знаят защо. ;)

Мен ми е странно как никой нищо не спомена за уиджитите, които Google дава възможност да се използват. Говоря за рейтинга, сърч бокса, който излиза в SERP-а, под мейн страницата и подобни добавки, като вече видяхме как за някъде около година авторството стана топ прилаган инструмент за CTR, и в същото време го изтеглиха като идея от Google, вече всички се досещаме защо. Но не е това, че е неуспешен проект, поне за потребителите. ;)
 
От: SEO тенденциите през 2015: Мнения на експерти

Мисля, че сайтовете трябва да наблягат все повече на видео материали. Видеото се споделя повече, както и реално потребителя обръща внимание на видеото, доста повече отколкото на статията.

Според мен Ютуб трябва да е номер 1 приоритет, а след това Гугъл. Плюс видеото си помага и за СЕО-то.
 
От: SEO тенденциите през 2015: Мнения на експерти

За мои два нови проекта наблегнах на Bing. Резултатите от единия бяха налице още след 24 часа, говорим за "En". Единия докара още първия ден 1к уникални, защото излезе първи по ключовата фраза. Хубавото на Bing е че все още се дава огромна тежест на EMD-тата и кейуорд стъфинга съчетан с уникален контент прави чудеса. Много се замислям дали изобщо си заслужава да се оптимизира за някои търсачки
 
От: SEO тенденциите през 2015: Мнения на експерти

Полезното съдържание се налага непрекъснато. В момента забелязвам, че една експертна статия която е написана в научен стил се класира след подобна, но написана на "по - човешки", юзер френдли език. Тоест освен полезно, съдържанието трябва да бъде и поднесено комерсиално. Това означава да бъде максимално разбираемо за голяма част от аудиторията (грамотно написана статия, атрактивно заглавие, около 600 - 1000 думи, с акценти, болдове и хашове, инфографики, видеа, и т.н.. това си го знаете).
Като казвам, че статията трябва да е написано на "по- нормален" език, това не означава, че фактите в нея трябва да са изопачени, или недостоверни. Общо взето е нужно да се прави сериозен семантичен анализ, задълбочено проучване на конкретните факти (по даден проблем - ключова дума) и да бъде атракивно представен проблема - най - добре е да има дискуси по въпроса.


Например: "За, или против евтаназията на бездомните кучета?" - "Докога пенсионерите ще хранят 30 годишните безделници?", "Защо жените се комплексират на тема ум, а мъжете на тема пари?" и т.н...

Сами разбирате, че каквото и да продавате, както и да искате да представите дадена идея, продукт, или каквото и да е трябва да го направите неподражаемо. Т.е. не като Пешо, Гошо и "Продавалник", трябва да сте уникални, неподражаеми и всички плагиати да викат искам такова, голЕмо и Яко като на Иван.
 
От: SEO тенденциите през 2015: Мнения на експерти

Тенденцията според мен ще бъде интегрирането на ъпдейтите, които се пускаха през няколко месеца в алгоритъма. Както виждаме, пингвин си върви вече 2 месеца, като доколкото разбрах идеята е да бъде онлайн пушван в реално време. Флуктуациите в serp-а ще бъдат по-чести и мисля ще се редуват често периодични бумове и спадове в органик трафика на сайтовете.

За локал и мобайл е ясно, не бяха малко експериментите, които правиха през годината от google именно в тази насока, включително няколко ъпдейта, които странно защо бяха пропуснати с лека ръка и никой не говори за тях (поне в бг). Мобилна версия на сайта си трябва, струва си инвестицията. Очаквам да се дава предимство на мобилните версии при класирането, т.е. serp-а ще се различава при мобилните устройства (аз лично имам такива наблюдения). А за фирмите, които разполагат и с офлайн магазини/офиси е задължително просто да се ориентират към локал. Реално ако се намираш в Пловдив да речем, не е нужно да търсиш трафик от други градове, ако липсва опция за онлайн покупка на продукта или услугата, което си е логично и търсачката наистина следва да обърне внимание на фактора местоположение на фирмата/сайта и потребителя.
 
Контентът е важен. Бях преди известно време на среща с познат и ми стана много странно, че ще прави магазин, в който мисли да блъска дублирано съдържание и в същото време да се опитва да наема някой да му прави SEO. Нещо, което не само ще обрече SEO експерта му, но ще види доста зор. Не мисля, че е много правилно, да не кажа абсурдно, но поне ще се опита. Та с две думи, съдържанието е от значение и няма да е лошо хората, когато мислят за SEO или дори за бегъл трафик от търсачките, веднага да им пали лампичката, че уникалното и доброто съдържание е неизбежна част от този процес. Изключвам моментите, в които си авторитет като Amazon, eBay и подобни, но тогава теб реално SEO ти е нужно на много бейсик ниво. :) Ако дори и то ти е нужно. ;)

Също така съм забелязал и грешки в заглавията на хора, които правят SEO. Да използвал си правилните кл. думи / фрази, за което адмирации, но какъв е смисъла да излезеш на първа позиция и да не взимаш заслужените за нея кликове (трафик)? Проблемът идва в това, че прекаленото мислене (техническо) за SEO, изключва мозъка им за това, което е маркетинговото им. Случвало ли ви се е често да напишете това, което търсите и след прочитането на първите две-три заглавия да прескочите първото. Не заради домейна или друго, а защото заглавието е нещо от рода на "Кл. дума | Някаква категория | Име на сайт или нещо също толкова сухо. Предполагам, че ще искате да кликнете на заглавие от рода на "Как да кл. дума бързо и лесно" и ако това не ви е заковало, то описанието под него ще ви "затвори" като сделка - клик. :)

Аз смятам, че това вече е нужно да е практика, не някаква тенденция. А ако вече искаш да надскочиш всички, може да въртиш докато не намериш комбинацията която нови не 2%, а 3-4% CTR. :)

Освен това смятам, че и бранд аларнеса ще е от топ тенденциите през идващата година. И ще споделя, колкото повече се пише за вас в мрежата, толкова повече това ви помага да бъдете лесно разпознаваем и от там, авторитетен източник. Нищо, че ви има в някоя статия като бранд.ком, това пак е бенефит и то не малък. Едно време всеки мрънкаше за това, че не са му сложи линк, а сега е просто....абе драсни нещо за мен.... :) Но сега се мрънка за правилното споменаване на бранда. ;) Ако се закачи и някое лого, още по-добре. :)
 
От: SEO тенденциите през 2015: Мнения на експерти

Тенденциите са ясни и то не само за 2015, а за напред. Онсайт СЕО + Уникално съдържание (полезно и дълбоко, за да привлича натурални релевантни линкове) + Сошъл лийдс + UI(Layout, mobile и т.н). С две думи - забравете за спама и обяснете на клиентите си, че е време да създават Value.
 
От: SEO тенденциите през 2015: Мнения на експерти

Според мен основните фактори са и ще са:
1.Количество на контент
2.Качество на този контент
3.Количество линкове
4.Качество на линковете
5.Социалните мрежи и сигналите от тях (щом нещо е качествено се споделя и google го знае, като собствената му социална мреже играе най-важна роля, макар хората да не я използват.) Дори, мисля че миналата година SearchMetrics бяха сложили социалните сигнали на първо място по важност.
 
От: SEO тенденциите през 2015: Мнения на експерти

Основните фактори са каква е конкуренцията отсреща. В България сме шепа хора и не е кой знае какво, пробвайте за някоя тежка дума на английски да видим какво от горните точки ще ви класира добре. Може би само точка 5 и евентуално с много размисли точка 4. Точка 3 няма да ви даде нищо.
 
От: SEO тенденциите през 2015: Мнения на експерти

Съгласен съм, че конкуренцията е важен фактор,но без линкове контента колкото и да добър няма да доведе до особен успех. Тежките думи са трудни, дори невъзможни, но пък има рентабилни long tails .
 

Горе