URL на кирилица VS URL на латиница

Аз не мисля, че Wikipedia е добър пример. Правят ги така, защото все пак се отнася за бг аудиторията. А и на тях технически не им е нужно да са добре изглеждащи пред Google, той по дифолт си ги лансира. Там реално си си гонят точната кл. дума, което няма лошо. Но пък доста други неща оставят на заден план. Примерно как ще изглежда като се споделя, дали системата ще хареса подобни адреси и още много технически въпроси. Виж например vesti.bg,dnes.bg - има логика да са с подобни URL адреси.
 
От: От: URL на кирилица VS URL на латиница

Но прибързваш с мнението си. Минал си Уикипедия на на няколко думи и прецени, че това е заради кирилските й адреси? Искаш да кажеш, че разбираш повече от хората "правещи" Уикипедия?

Да, точно това казвам - че разбирам повече, отколкото хората, "правещи" Уикипедия! А част от причините Blinky ги изброи в предното мнение.
 
От: URL на кирилица VS URL на латиница

Ето един линк, който може да отговори на доста въпроси поставени в темата - https://sites.google.com/site/webmasterhelpforum/en/faq-internationalisation

Както за всяко друго нещо, се започва от целите. Ако основният ви трафик е от социални мрежи и т.н. е нормално, да искате транслитерирани урл-та на латиница, защото се шерва много по лесно, това е факт.

От СЕО гледна точка, както например ако сте онлайн магазин, който едва ли ще го шерват толкова много, а разчита на Гугъл за продажби, урл-та на кирилица ви дават предимство. Това е така, защото Гугъл правят всичко в посока на user experience и за тях траслитерирано url си е нещо непонятно за потребителя, докато на кирилица му говори точно къде и какво цъка в браузъра. Пример за това са морето.нет Навремето бях направил "новинарски" сайт, в който копи пействам от тях и от други и както се сещате, дупликирано съдържаните. Само че тайтълите ми и урлтата ми бяха малко променени и еднакви и от там ги биех за собствените им новини в SERP-a. Че чак ми звъняха тогава си спомням, заплахи едно друго. :)
 
От: URL на кирилица VS URL на латиница

Привет и от мен!

Напълно подкрепям написаното по-горе! Но лично аз предпочитам златната среда и затова всички публикации, създадени от мен, които са предназначени главно за споделяне в социалните мрежи са с транслитерирани адреси, а останалите, за които целя предимно органичен трафик - с адреси на кирилица. Ако се наложи да споделя някоя от тях в социалните мрежи аз съкращавам адреса чрез bit.ly или друг реномиран доставчик (доста често използвам и url shortener-a на jetpack за wordpress). :)
 
От: URL на кирилица VS URL на латиница

Здравейте,
От много време се чудех за тези линкове. В момента сайта ми е с кирилизирана структура и се дразня когато споделям линк от размера му.

Но от друга страна ако напиша комплект мечо, ме изкарва първи в органичните резултати. Това е сайт, който е стартиран м. Май 2015. Дори в Бинг излиза пред сайтове, които са на пазара от години. Когато стигнем обаче до най-важните ключови думи за нас, напр. детски дрехи, тогава ни няма никакви в органичните резултати. От предните мнения оставам с мнението, че латински линкове са по-добри, но пък така ще си рискувам постигнатото дотук, а сега тепърва се надяваме на по-добър есенен сезон.
Не зная каква е валидността на Byt.ly линковете, аз заради кирилицата също ползвам shortener, но goo.gl - линка е вечен и се маха за спам, privacy or legal причини.

Имам свободен домейн, който се чудя дали да не тествам с успореден сайт, който да е направен с латинска структура на линковете.
За съжаление не съм много advanced с web разработката и сайтовете.
 
От: От: URL на кирилица VS URL на латиница

Здравейте,
От много време се чудех за тези линкове. В момента сайта ми е с кирилизирана структура и се дразня когато споделям линк от размера му.

Но от друга страна ако напиша комплект мечо, ме изкарва първи в органичните резултати. Това е сайт, който е стартиран м. Май 2015. Дори в Бинг излиза пред сайтове, които са на пазара от години. Когато стигнем обаче до най-важните ключови думи за нас, напр. детски дрехи, тогава ни няма никакви в органичните резултати. От предните мнения оставам с мнението, че латински линкове са по-добри, но пък така ще си рискувам постигнатото дотук, а сега тепърва се надяваме на по-добър есенен сезон.
Не зная каква е валидността на Byt.ly линковете, аз заради кирилицата също ползвам shortener, но goo.gl - линка е вечен и се маха за спам, privacy or legal причини.

Имам свободен домейн, който се чудя дали да не тествам с успореден сайт, който да е направен с латинска структура на линковете.
За съжаление не съм много advanced с web разработката и сайтовете.

тук говорим изцяло за стилистика. урл-то ти е най-малкия проблем за сърч трафика, гугъл се справя достатъчно добре с транслитерирани урл-та. Както винаги - най-важното за сърч резултатите ти са - качествени линкове от подобни бизнеси, качествено съдържание
 
От: От: URL на кирилица VS URL на латиница

Под "стилистика" логика на построяване и описание ли имаш предвид, когато линка обяснява продукта?
"Качествени линкове от подобни бизнеси" означава, че трябва да ползвам сходен синтакс при построяването на моите линкове или?

Благодаря.
 
От: От: URL на кирилица VS URL на латиница

Под "стилистика" логика на построяване и описание ли имаш предвид, когато линка обяснява продукта?
"Качествени линкове от подобни бизнеси" означава, че трябва да ползвам сходен синтакс при построяването на моите линкове или?

Благодаря.

За стилистика - да. За качествени линкове - от сайтове с товята тематика. В случая - от блогове за дрехи, мода, красота, женски списания, други магазини за мода и дрехи и т.н. Сайтове, които като съдържание публикуват в тази ниша.
 
От: URL на кирилица VS URL на латиница

В момента сайта ми е с кирилизирана структура и се дразня когато споделям линк от размера му
Копирай линковете без последната наклонена черта, така си остават кратки и на кирилица.
 

Горе