Безплатни СЧЕТОВОДНИ съвети! Задайте своя въпрос ТУК!

От: Безплатни СЧЕТОВОДНИ съвети! Задайте своя въпрос ТУК!

За нуждите на счетоводството в пратката трябва да имаш и фактура.
 
От: Безплатни СЧЕТОВОДНИ съвети! Задайте своя въпрос ТУК!

Не, не е достатъчно. Тази привилегия за безмитен внос до 30 лв важи за физ. лица, но не и за фирми. За да е законен един внос и да е легитимен трябва да имаш минимален набор от документи - фактура, транспортен документ и митническа декларация. Без тези документи вноса, ако е за нуждите на фирмата е незаконен.
 
От: Безплатни СЧЕТОВОДНИ съвети! Задайте своя въпрос ТУК!

Здравей pa_lta, адмирации за поетата инициатива.

Моят въпрос е следния.
При положение, че имам онлайн магазин и в него препродавам нови артикули и улпотребявани (доставките се извършват с еконт наложен платеж), трябва ли да усчетоводявам нещо и ще имам ли проблеми с NAP или някоя друга държавна институция.
И ако ДА, защо? Дали заради новите неща (които всъщност продавам на подстойноста им в магазина, един вид вече като употребявана стока) или цялостно за всичко?
 
От: Безплатни СЧЕТОВОДНИ съвети! Задайте своя въпрос ТУК!

Здравей pa_lta, адмирации за поетата инициатива.

Моят въпрос е следния.
При положение, че имам онлайн магазин и в него препродавам нови артикули и улпотребявани (доставките се извършват с еконт наложен платеж), трябва ли да усчетоводявам нещо и ще имам ли проблеми с NAP или някоя друга държавна институция.
И ако ДА, защо? Дали заради новите неща (които всъщност продавам на подстойноста им в магазина, един вид вече като употребявана стока) или цялостно за всичко?

А към тебе - сериозна критика за правописа. Не се Усчетоводява, а се Осчетоводява. Ако извършваш търговска дейност, било то и с угарки от цигари трета цедка пак дължиш данъци и осигуровки. Дали ще ги дължиш като физическо лице или като фирма зависи по какъв начин ти е организирана дейноста. Но честно - ел. магазин без фирма е идиотско.
 
От: Безплатни СЧЕТОВОДНИ съвети! Задайте своя въпрос ТУК!

ДМА със сигурност не е. Евентуално може да е ДНМА, а по-вероятно да бъде признат за текущ разход - осчетоводяването на придобиването на интернет сайтове и в частностност на интернет магазини е много специфична материя, толкова специфична, че има специално разяснение по въпроса от международния съвет по счетоводство - а те издават такива разяснения много рядко - общо са около 40 и едно от тях е за осчетоводяване на придобиването на интернет сайтове - даже опитни счетоводители обикновено имат затруднения с този въпрос
 
От: Безплатни СЧЕТОВОДНИ съвети! Задайте своя въпрос ТУК!

Включвам се във темата, за да питам хората тук дали някой би се съгласил на партниорство за вече съсществуващ мой проект. Единственото което ще се изисква от партниора ми ще е сайта да оперира под неговата фирма с неговата фирмена Банкова сметка, за получаване на пари за предоставяна услуга. Всичко е легално, няма никакъв риск, разходите са нула. Предлагам 50% от приходите на този който се съгласи. Тоест дефакто той ще трябва да ми праща моите 50% след - данъците. Защо търся някой, а не си го правя сам? Ами защото не живея в България, а услугата е на БГ пазара и искам всичко да е легално, за да мога и да рекламирам и да засиля маркетинга, което съответно ще увеличи и приходите. Уточнявам услугата е работеща сайта е работещ. Препоръчително е името на фирмата да звучи по "Тръстед"
Моля, който е заинтересован да ми пише на лично, запазвам си правото да отговарям по преценка на човека. Няма да давам детайли за проекта на всеки който ми пише ами на който аз преценя, за да отсея тези които само сондират пазара.
Предложението си заслужава. Ще получите допълнителни приходи, а даже и проекта ми да се прекрати, вие нищо няма да загубите.
 
От: Безплатни СЧЕТОВОДНИ съвети! Задайте своя въпрос ТУК!

Включвам се във темата, за да питам хората тук дали някой би се съгласил на партниорство за вече съсществуващ мой проект. Единственото което ще се изисква от партниора ми ще е сайта да оперира под неговата фирма с неговата фирмена Банкова сметка, за получаване на пари за предоставяна услуга. Всичко е легално, няма никакъв риск, разходите са нула. Предлагам 50% от приходите на този който се съгласи. Тоест дефакто той ще трябва да ми праща моите 50% след - данъците. Защо търся някой, а не си го правя сам? Ами защото не живея в България, а услугата е на БГ пазара и искам всичко да е легално, за да мога и да рекламирам и да засиля маркетинга, което съответно ще увеличи и приходите. Уточнявам услугата е работеща сайта е работещ. Препоръчително е името на фирмата да звучи по "Тръстед"
Моля, който е заинтересован да ми пише на лично, запазвам си правото да отговарям по преценка на човека. Няма да давам детайли за проекта на всеки който ми пише ами на който аз преценя, за да отсея тези които само сондират пазара.
Предложението си заслужава. Ще получите допълнителни приходи, а даже и проекта ми да се прекрати, вие нищо няма да загубите.

И тотва, че не си в България какво ти пречи да оперираш чрез собствена българска фирма, та ти трябва някоя друга? Аз имам клиенти, които си живеят в чужбина и не са стъпвали в България с години и това въобще не им пречи да си имат действаща българска фирма. Ако този вариант те интересува мога да помогна.
 
От: Безплатни СЧЕТОВОДНИ съвети! Задайте своя въпрос ТУК!

Искам да попитам как мога да вкарам стока закупена с лични средства в фирмата която съм отворил.Смисал като произход на пари и стока които се завъртат в фирма.Има ли някакъв проблем.Имам фактури и различни разходи но на мое име не на фирма
 
За да оперираш чрез фирмата с лични средства, тогава отпускаш знаем на фирмата, като тя ти издава ордер, че е взела пари от теб за еди какъв си период, и еди каква си лихва ще ти бъде изплатена на годишна база или с изплащането на сумата. С две думи отпускаш заем на фирмата си, за да стане ликвидна и да оперира. Аз съм го виждал в случаи, в които се направи, за да не е касата на минус.

Сега можеш просто да продадеш това, което имаш на фирмата, но в зависимост от стоката може и да мине като фирмен разход. Това го знам от счетоводител, който е му го показа на живо как се случва. Ако бъркам, нека някой ме поправи. Не съм счетоводител, за това само споделям видяно. :) Така съм виждал кола да минава към фирма, като физ. лице и я продава.
 
Последно редактирано:
От: Безплатни СЧЕТОВОДНИ съвети! Задайте своя въпрос ТУК!

Да .Стоката е закупена с лични средства и идеята е тая стока легално да се продава чрез наскоро направена фирма.Става въпрос за дрехи.Да кажем при проверка да мога да обясня откаде е стоката и откаде и как е закупена и завартяна в фирмата.Имам предвид да вкарам всичката стока легално в фирмата и да ползвам фактурите на мое име за разход на фирмата.Малко счетоводителят ми не е на ти с онлайн търговията и затова ще оценя мненията тука.По просто казано имам да кажем 100 дрешки закупени с мои пари след това отварям фирма и искам да ги продавам чрез нея и парите да влизат в фирмената сметка вече.
 
Re: От: Безплатни СЧЕТОВОДНИ съвети! Задайте своя въпрос ТУК!

Бъркаш много, ама и обяснението е дълго, а аз съм с мобилен телефон - утре сутрин - повече

Да, би ли ме поправил, защото това го знам на практика. В смисъл да става, а не казвам, че е нещо умно и редно. ;) Поне за заема нямаше какво друга да измислят на момента. :)
 
От: Безплатни СЧЕТОВОДНИ съвети! Задайте своя въпрос ТУК!

Написах, че грешиш,защото беше написал някакви неща за касови бонове, ама виждам, че си се коригирал.

Как би трябвало да стане на практика с тези дрехи - за да влязат във фирмата, ти трябва да й ги продадеш.
Това няма нищо общо с онлайн бизнеса, така, че може да приемеш, че счетоовдотеля ти не е наясно по принцип.
Не можеш да ползваш фактурите, които имаш на твое име за разход на фирмата, те са си твои фактури, а не на фирмата.
Можеш с договор за покупко-продажба да продадеш на фирмата каквото си искаш, включително и тези дрехи - така фирмата ще се сдобие с документ за произхода на тази стока.
Тъпото е, че ти ще дължиш данък за получените пари от тази сделка, но това е единствения начин да узакониш стоката във фирмата.

А за заемите, или по-точно за въведени пари от собственика във фирмата си има различни начини, по които могат да се въведат без да се дължи лихва за тях. Овен това е по-добре да се планира предварително, още преди регистрацията на фирмата и тя да се регистрира с толкова капитал, че да и стигне като за начало преди да започне да има приходи и да не се налага да се внасят допълнително пари.
 
От: Безплатни СЧЕТОВОДНИ съвети! Задайте своя въпрос ТУК!

Имам два въпроса свързани с осигуровки.

1. Как стои въпроса с осигуровките на човек, който работи на трудов договор и си плаща осигуровките през фирмата. Искам да открия ЕООД на негово име. Какво се прави в случая? Дължат ли се още осигуровки всъщност и какво се прави изобщо.

2. Въпроса е същия като горния, но човека не е на трудов договор, а е инвалид с 60 процента инвалидност и взема инвалидна пенсия. Има ли някакви облекчения относно осигуровките за инвалиди? Всъщност имат ли инвалидите някакви облекчения изобщо, ако са собственици на фирми.

Мерси предварително
 
Последно редактирано:
От: Безплатни СЧЕТОВОДНИ съвети! Задайте своя въпрос ТУК!

Ако правилно съм разбрал първия ти въпрос ето тук е отговора на същия въпрос, който съм задал аз.
 
От: Безплатни СЧЕТОВОДНИ съвети! Задайте своя въпрос ТУК!

Да, мерси, първия въпрос го изяснихме, освен ако някой не иска да допълни нещо.

Остана да разберем инвалидите ползват ли преференции.
 
От: Безплатни СЧЕТОВОДНИ съвети! Задайте своя въпрос ТУК!

Да, мерси, първия въпрос го изяснихме, освен ако някой не иска да допълни нещо.

Остана да разберем инвалидите ползват ли преференции.

Само не разбрах червената ряпа от благодарност ли ми я даде?!?!?!
 

Горе