Безплатни СЧЕТОВОДНИ съвети! Задайте своя въпрос ТУК!

Здравейте! Извинявам се, ако въпросът ми вече е задаван.
Имам електронен магазин, който от този месец има сключен договор с Еконт за наложен платеж чрез пощенски паричен превод.
Въпросът ми е как се осчетоводяват приходите от пощенските парични преводи получени по банков път? Трябва ли да се събират разписките за пощенските парични преводи и да се дават на счетоводството? Необходимо ли е издаването на фактура за всяка пратка?
 
Здравейте! Извинявам се, ако въпросът ми вече е задаван.
Имам електронен магазин, който от този месец има сключен договор с Еконт за наложен платеж чрез пощенски паричен превод.
Въпросът ми е как се осчетоводяват приходите от пощенските парични преводи получени по банков път? Трябва ли да се събират разписките за пощенските парични преводи и да се дават на счетоводството? Необходимо ли е издаването на фактура за всяка пратка?

Не се събират разписки нали СЧЕТОВОДСТВОТО получава справка на движението по фирмената сметка.

Ако не издаваш,фактури - как ще закриваш всяко плащане в "основание на плащането" какво ще пише?
 
Здравейте! Извинявам се, ако въпросът ми вече е задаван.
Имам електронен магазин, който от този месец има сключен договор с Еконт за наложен платеж чрез пощенски паричен превод.
Въпросът ми е как се осчетоводяват приходите от пощенските парични преводи получени по банков път? Трябва ли да се събират разписките за пощенските парични преводи и да се дават на счетоводството? Необходимо ли е издаването на фактура за всяка пратка?
Осчетоводяват се така: 411/702. А сега сериозно, трябва да давате на счетоводството месечно извлечение/справка от онлайн профила Ви при куриера за пратките. Фактура издавате само при поискване от клиента, иначе съставяте месечен отчет за продажбите. Пазете си всякакви разписки, товарителници и т.н.
 
Здравейте, с прясно регистрирана фирма съм и въпроса ми е трябва ли да правя нещо относно GDPR? Фирмата ще се занимава главно с търговия,внос на стоки и никакви данни не са опработват освен информацията от сайта която гоогъл сабира за анализите и имейлите на клиенти който ни пишат.
 
Абе хубава е да имаш някакви процедури, отговарящи на GDPR изискванията. Идеята тук е, че сигурно ще имаш договори, клиенти, на които ще имаш някакви лични данни. От там вече става препоръчително да имаш. Друг е въпроса, че е пълна простотия, но за жалост си го искат. Дори една контакт форма да имаш, пак е задълже да имаш разписани условия и процедури къде, как и какво ще правиш тия данни, постъпили към теб. За това, играй на сигурно направо. ;) Успехи.
 
Здравейте, с прясно регистрирана фирма съм и въпроса ми е трябва ли да правя нещо относно GDPR? Фирмата ще се занимава главно с търговия,внос на стоки и никакви данни не са опработват освен информацията от сайта която гоогъл сабира за анализите и имейлите на клиенти който ни пишат.

Е на теб като клиент ако не ти пука как ти обработват данните / съхраняват - все един клиент твой ще му пука и ако види, че го ебаваш - ще те репортне и край с фирмата :)
 
Могат ли да се осчетоводят разходи, без фактура или друг документ само по граждански договор? Мисълта ми е следната: Например фирма сключва договор за реклама във фейсбук страници с физическо лице, могат ли да се осчетоводят тези разходи, след като физическото лице не може да издаде фактура?
 
Могат ли да се осчетоводят разходи, без фактура или друг документ само по граждански договор? Мисълта ми е следната: Например фирма сключва договор за реклама във фейсбук страници с физическо лице, могат ли да се осчетоводят тези разходи, след като физическото лице не може да издаде фактура?

Е защо ще подписвате договор, който ТИ декларираш като разход - ФЛ декларира като приход. Тоест разход си е за теб...
 
Могат ли да се осчетоводят разходи, без фактура или друг документ само по граждански договор? Мисълта ми е следната: Например фирма сключва договор за реклама във фейсбук страници с физическо лице, могат ли да се осчетоводят тези разходи, след като физическото лице не може да издаде фактура?
Гражданския договор е документ. След като изплатите сумата се издават сметка за изп.суми и служ.бележка. Това са документите на фирмата за признаване на разход.
 
Кой ми я издава тази служебна бележка? Смисъл от човека, с който съм подписал договора ли? Той подписва бележка, че е получил сумата, така ли и с този документ ми се признава за разход ?
 
Кой ми я издава тази служебна бележка? Смисъл от човека, с който съм подписал договора ли? Той подписва бележка, че е получил сумата, така ли и с този документ ми се признава за разход ?
Вие като фирма издавате служебната бележка. Ако удържате данък и осигуровки ги вписвате в бележката. Също така трябва и да ги внесете тези данъци и осигуровки. Подават се и други декларации за гражданските договори.
Намерете си счетоводител. Не е кратко за да се опише в 2-3 реда и сроковете са различни.
 
Здравейте,
при работа като самоосигуряващо се лице (след регистрация в агенцията по вписванията като лице упражняващо свободна професия), какъв договор трябва да сключа с бъдещия си (дългосрочен) работодател?

Изработената работа ще се заплаща на час. Идеята ми е да се заплаща чрез фактури (+ декларация че в качеството си на самоосигуряващо се лице работодателят не дължи осигуровки), всеки месец. Така всяка фактура да описва извършената през месеца работа и съответната сума. Ангажимента е от една страна дългосрочен, от друга не е ограничен от време или крайна сума за изпълнение - колкото часа изработя, толкова ще ми бъдат заплатени. Например този месец изработвам 100 часа, следващия месец 10 часа (и на толкова съответно си плащам данъци/осигуровки).

Освен фактурите, трябва ли да имаме допълнително споразумение/вид договор (граждански договор?) и какво трябва да бъде то?

Благодаря за съветите.

Поздрави!
 
(след регистрация в агенцията по вписванията като лице упражняващо свободна професия),
Трябва да подадете и декларация за започване на дейност в НАП.

Например този месец изработвам 100 часа, следващия месец 10 часа (и на толкова съответно си плащам данъци/осигуровки).
Не е точно така. Осигуровките се заплащат минимум на 560лв. всеки месец. В края на годината се прави изравняване.

Отбелязала съм някои неща - виж горе.
За договора - зависи от дейността - напр. договор за изработка. При заплащането служебна бележка или фактура.
Трябва да тримесечие да подавате декларация и да плащате авансов данък - Ваше задължение и отговорност.
Всеки месец подавате декларация за осигуровките - също Ваше задължение и отговорност.
 
Здравейте, захванал съм се с онлайн търговия и вече е време да регистрирам фирма. След консултации с познати, най-удачен вариант ми се струва ДЗЗД. Въпроса, който ме гложди е дали ДЗЗД може да се занимава с онлайн търговия. Знам със сигурност, че може да се отвори физически магазин и до там, за онлайн не намерих информация, а счетоводителката, с която говорих е от "старото" поколение :D

Предварително благодаря на от отзовалите се!:)
 
регистрирам фирма. След консултации с познати, най-удачен вариант ми се струва ДЗЗД

Това не е фирма!

Дружество по закона за задълженията и договорите (ДЗЗД) е неперсонифицирано гражданско дружество, създадено с договор между 2 или повече лица за обединяване на своята дейност и постигане на обща цел, т.е. за извършване на съвместна дейност. Този тип неперсонифицирани дружества се регламентира от Закона за задълженията и договорите (ЗЗД).
 
Моля да ме извините за неправилното изразяване, но материята ми е малко "Тъмна Индия".
Въпросът обаче все още остава: мога ли да регистрирам ДЗЗД с предмет на дейност онлайн търговия?
И също така можете ли да препоръчате счетоводител във Варна, който да се занимава с това? Болшинството нямат проблем с физически магазини, но в момента, в който чуят "онлайн" казват "Не е за мен"
 
Моля да ме извините за неправилното изразяване, но материята ми е малко "Тъмна Индия".
Въпросът обаче все още остава: мога ли да регистрирам ДЗЗД с предмет на дейност онлайн търговия?
И също така можете ли да препоръчате счетоводител във Варна, който да се занимава с това? Болшинството нямат проблем с физически магазини, но в момента, в който чуят "онлайн" казват "Не е за мен"


Купете книгата и се образовайте.

https://share.icloud.com/photos/0blHMzZlaETZrK8kdFFPW1lsg#Sofia_-_zhk_Geo_Milev
 
Здравейте!

Искам да попитам: при назначаване на допълнителен трудов договор по чл. 111, изисква ли се трудова книжка? Преди години, не са ми искали, не знам дали са се променили изискванията. Благодаря!
 

Горе