Защо Google избира да показва различни ключови думи взети произволно а не посочени в title и мета описанието?

ju78

New Member
Имам питане защо при спазени правила за oптимизация на заглавието на тага <title> index страницата гугал си избира друг текст описан в страницата. Същото се отнася и за <meta name="description"

Въпроса ми е не трябва ли да има ключовите думи с които бих искал да акцентирам за по-добра позиция в търсачката или
има друг начин за повлияване да се показва това което посочвам в двата тага title и мета описанието?
 
Накратко - Защото страницата е оптимизирана за тях. Детайлите вече са е самата оптимизация, както on page, така и off page. А като не намира точно съвпадение, прави лонг тейл кл. фрази, които благодарение на техния алгоритъм слага на първи позиции най-ревантното и оптимизирано съдържание.
 
Как може да бъде поправено това при задване на конкретните ключови думи в тайтъл и meta name="description ?
 
Как може да бъде поправено това при задване на конкретните ключови думи в тайтъл и meta name="description ?
Като станеш СЕО-специалист след много четене и практика или като си наемеш такъв? :)
 
Трудно можете да намерите уеб сайт в Гугъл, на който да видите точно текста, който е в meta description тага. Това не трябва да ви притеснява особено много. От дълго време този текст в тага няма връзка с класирането, а огромни уеб сайтове като Pubmed Central даже нямат meta description
 
Последно редактирано:
Допълнение към краткия отговор на @Blinky
Google не винаги показва дословно съдържанието на title и description, дори да са оптимизирани според добрите практики. Алгоритмите му понякога преценяват, че друг текст от страницата е по-релевантен към конкретното търсене/заявка от потребител. Това особено важи за мета описанията, които често се заменят с фрагмент от съдържанието на дадена страница, който съдържа ключовите думи от заявката.

Ако искаш по-голям шанс Google да запази твоите title и description, те трябва да са релевантни, уникални и да отразяват реалното съдържание на страницата. Провери в сърч конзолата какви заявки водят трафик към страницата, защото Google понякога адаптира снипета според тях.

За жалост, няма 100% гаранция, че ще се покаже точно твоя текст. Понякога взема описания от meta description, description поле в JSON-LD на структурираните данни, съдържание от страницата като параграфи, заглавия и др. Ако алгоритъмът прецени, че друг текст е по-подходящ за конкретното търсене, ще го покаже вместо зададения от теб. Затова ти препоръчвам да синхронизираш съдържанието в meta description, структурирания data description и реалния текст на страницата, за да увеличиш шанса Google да използва желаното от теб.
 

Горе