Защо Google избира да показва различни ключови думи взети произволно а не посочени в title и мета описанието?

ju78

New Member
Имам питане защо при спазени правила за oптимизация на заглавието на тага <title> index страницата гугал си избира друг текст описан в страницата. Същото се отнася и за <meta name="description"

Въпроса ми е не трябва ли да има ключовите думи с които бих искал да акцентирам за по-добра позиция в търсачката или
има друг начин за повлияване да се показва това което посочвам в двата тага title и мета описанието?
 
Накратко - Защото страницата е оптимизирана за тях. Детайлите вече са е самата оптимизация, както on page, така и off page. А като не намира точно съвпадение, прави лонг тейл кл. фрази, които благодарение на техния алгоритъм слага на първи позиции най-ревантното и оптимизирано съдържание.
 
Как може да бъде поправено това при задване на конкретните ключови думи в тайтъл и meta name="description ?
 
Как може да бъде поправено това при задване на конкретните ключови думи в тайтъл и meta name="description ?
Като станеш СЕО-специалист след много четене и практика или като си наемеш такъв? :)
 
Трудно можете да намерите уеб сайт в Гугъл, на който да видите точно текста, който е в meta description тага. Това не трябва да ви притеснява особено много. От дълго време този текст в тага няма връзка с класирането, а огромни уеб сайтове като Pubmed Central даже нямат meta description
 
Последно редактирано:
Допълнение към краткия отговор на @Blinky
Google не винаги показва дословно съдържанието на title и description, дори да са оптимизирани според добрите практики. Алгоритмите му понякога преценяват, че друг текст от страницата е по-релевантен към конкретното търсене/заявка от потребител. Това особено важи за мета описанията, които често се заменят с фрагмент от съдържанието на дадена страница, който съдържа ключовите думи от заявката.

Ако искаш по-голям шанс Google да запази твоите title и description, те трябва да са релевантни, уникални и да отразяват реалното съдържание на страницата. Провери в сърч конзолата какви заявки водят трафик към страницата, защото Google понякога адаптира снипета според тях.

За жалост, няма 100% гаранция, че ще се покаже точно твоя текст. Понякога взема описания от meta description, description поле в JSON-LD на структурираните данни, съдържание от страницата като параграфи, заглавия и др. Ако алгоритъмът прецени, че друг текст е по-подходящ за конкретното търсене, ще го покаже вместо зададения от теб. Затова ти препоръчвам да синхронизираш съдържанието в meta description, структурирания data description и реалния текст на страницата, за да увеличиш шанса Google да използва желаното от теб.
 
Да, колегите са прави, Google следи както Onpage, така и Offpage оптимизацията. Мета заглавията и мета описанията, вече не играят, чак такава роля. Алгоритъма вади ключови думи от съдържанието на страниците и ги индексира по default. Естествено, добре е да сложите мета таговете, но това не ви гарантира, че ще се класирате по ключовите думи, които са в мета заглавието и мета описанието. Ако използвате Yoast SEO, то тогава си вкарайте заглавие и описание, които да съдържат фразите, към които се стремите. Опитайте да добавите ръчно URL адреса, по който искате да индексирате страница или статия. Вижте, какво ще се получи, но трябва да изчакате поне 5-6 дни. Ако сайтът е нов, този срок може да бъде удължен. Не на последно място, бавно и тактично, се изгражда линковия профил.

Постепенното изграждане на беклинкове към вашето съдържание е добра идея, стига сайтът ви да е завършен. Напишете в Google - site:името на сайта.com например и вижте, кои страници / статии, са се индексирали. Ако желаните от вас страници са индексирани, то тогава можете да пускате от 1 до 4 линка на седмица. Разнообразявайте линковия си профил, като е за предпочитане да си набавите връзки от силни сайтове, с добри метрики (DA, PA, TF, CF, DR). Това може да излезе малко скъпо, но пък резултатите ще бъдат видими след около 2 месеца. Ако имате конкретен въпрос, може да ми го зададете на ЛС и ще се постарая да ви отговоря, без да ви бавя.
 
Съгласна съм, но не напълно. Когато започнах да изграждам сайтове, обръщах особено внимание на структурата им, и потвърждавам, че schema (JSON-LD) оказва значително влияние, особено при локално SEO и разширените резултати.

Мета заглавията и описанията все още играят роля не толкова за директно класиране, колкото за подобряване на CTR, защото насърчават потребителя да избере дадена страница, а това поведение индиректно влияе върху позиционирането. Макар алгоритъмът на Google да индексира съдържанието по подразбиране, добре структурираните мета тагове помагат на търсачката по-добре да разбере контекста и намерението зад страницата. Yoast SEO и подобни плъгини са полезни, но не са магически инструменти – важното е съдържанието да отговаря на търсенето и нуждите на потребителя. Плъгините по принцип товарят сайта, особено при по-големи проекти, и понякога е по-удачно да се направи персонализирана къстъмизация. За начинаещите притежатели на сайтове те са добър старт, тъй като улесняват основната оптимизация. :)

Ръчното подаване на URL в Search Console е удачно за нови или обновени страници, но при добра вътрешна свързаност и sitemap, Google така или иначе ги намира.

Дори и без активен линк билдинг е възможно да се постигне резултат, ако останалите елементи са добре изпипани и съдържанието е стойностно: правилно структуриран сайт, бързо зареждащи се страници, оптимизация за мобилни устройства и качествено съдържание, отговарящо на нуждите и търсенията на потребителите. Ако сайтът е лесен за навигация и полезен, хората ще го посещават и ще го споделят, което води до органично нарастване на линковете. Например, сайт за рецепти може да се класира високо не само заради линковете, а заради уникалните и полезни рецепти, които привличат хората да ги споделят с приятели или да оставят коментари, които се индексират. В допълнение социалните сигнали и споменавания на сайта в други платформи също имат влияние. Линк билдингът е важен в дългосрочен план, но не е единственият фактор. Ако всички други аспекти на SEO са добре оптимизирани, сайтът може да се класира високо дори без активен процес на изграждане на линкове.

За мен най-добрата стратегия е цялостната: стойностно съдържание, ясна онпейдж структура и потребителски фокус. :)
 
Последно редактирано:
Да, съгласен съм с всичко. Особено за това, че мета тайтълите и дескрипшъните водят до подобряване на ctr, освен това прибавянето на 1 - 2 иконки в описанието също е добра идея за ctr, в същото време могат да се добавят и ЧЗВ, макар че Гугъл вече показва само първите три въпроса. Постепенният линк билдинг е от значение, но полезното съдържание и правилната структура на сайта, са най-важните. При оптимизация (ако сайтът е в трудна за класиране ниша) могат да се гонят лонгтейл ключови думи, като блогът в сайта за мен е задължителен.
 

Горе