Има ли резултат от стремежа магазин да бъде направен добре? (дискусия)

Най яки са охо бохо - даже не то се обаждат да ти кажат че го няма , но си пише приета поръчка и не си вдигат телефоните.
За разлика от тях Джуск които също не си вдигат телефоните след три пъти отказана поръчка ти я доставят :)
 
Скоро ми трябваше нещо, което намерих в магазин на един тукашен "гуру" по тактиките за онлайн магазини. Човека винаги е с мнение и се чувства капацитет по всички въпроси, като не пропуска да поучава всеки път колко е печен. Да де, ама аз този път бях от другата страна и това, което наричаме "потребителско изживяване" никак не ме изкефи. Ако е масово така, то все по-ясно ми става, че клиента няма как да бъде научен.

.............

За завършек - касов бон или фактура липсват в пакета. Отбелязвам го по повод многото дискусии за сивото в онлайн търговията.

Разказвам всичко това за да покажа, че никой не е съвършен - нито клиент, нито търговец, но явно търговците имаме какво да учим преди да учим клиентите на поведение. В случая разказвам умишлено, защото другарят тук е с изключителното самочувствие на капацитет. А всъщност е минал на широк ляв завой покрай правилното.

Кой е този тарикат? Защо спести името му?
 
Той ако реши ще си каже, макар да се съмнявам.
Важно е другото. Иронията с търпението, тъпотия с доставка и бих казал рисковото продаване на сиво.

Относно ситуацията с неналичност - не се срамувам да си кажа и при мен става. Дали защото съм пропуснал да го нулирам като спирам или защото съм заявил, техниката идва във вторник, а ми поръчват в петък.
Сега съм в ситуация, че доставка дойде, но част от нещата ще дойдат със следващата след 7 дни. В такива случаи и аз държа статус налични
 
Не е проблем наличността, или поне не е най-големият проблем. Може би всеки нормален магазин държи продукти с Наличен, без да е наличен, или да е в недостатъчна наличност. Всеки занимаващ се сериозно знае, че е възможно и как да се справи със ситуацията без клиента да е ощетен.

Проблемът с отношението към доставката, неизясняването към клиента кога трябва да пристигне, това вече е тревожно. Така клиентите не се учат на коректност, защото самите търговци се ебават с тях.
 
Всеки сам си преценява, има плюсове и минуси. Аз съм преценил, че няма нужда да стресирам клиентите с излишни позвънявания от непознат номер. Така или иначе ще получат SMS или куриера ще им звънне на следващия ден
 
А според вас трябва ли да се звъни на всеки клиент при поръчка.....

Имам колега който прозвънява всяка поръчка, има няколко магазина които също ми звънтя на мен когато поръчвам от тях всеки път. Лично аз напоследък звъня самоако има нещо неясно по данните на клиента или имам проблем с наличност, размер или цвят на стока.
 
Да кажа като клиент, това прозвъняване ми е едно от най-досадните неща. Непознат номер, трябва да стана, да излезна, да вдигна само за да се разберем, че поръчката е точна и всичко е ок, нещо което мога да видя и от имейла с потвърждение. Ако има проблеми ми звънете, ако аз съм параноясал - аз ще ви се обадя за потвърждение, но ако всичко е наред, въобще не ми е притрябвало вашето обаждане и ще си помисля дали да ползвам пак вашия магазин.
 
Да кажа като клиент, това прозвъняване ми е едно от най-досадните неща. Непознат номер, трябва да стана, да излезна, да вдигна само за да се разберем, че поръчката е точна и всичко е ок, нещо което мога да видя и от имейла с потвърждение. Ако има проблеми ми звънете, ако аз съм параноясал - аз ще ви се обадя за потвърждение, но ако всичко е наред, въобще не ми е притрябвало вашето обаждане и ще си помисля дали да ползвам пак вашия магазин.

За бг пазара е почти задължително прозвъняването. Не го правя редовно просто от мързел което пък ми излиза солено на 10 поръчки често има 1-2 фейк и то точно тези на които не съм звънял което със новите цени на еконт са от 8 до 20 лв само за да си разходиш продукта из страната.

Да не забравяме липсата на пълни данни за доставка: само едно име, улица без номер и дори населено място и т.н. Искам или не налага се да се звъни
 
За бг пазара е почти задължително прозвъняването. Не го правя редовно просто от мързел което пък ми излиза солено на 10 поръчки често има 1-2 фейк и то точно тези на които не съм звънял което със новите цени на еконт са от 8 до 20 лв само за да си разходиш продукта из страната.

Да не забравяме липсата на пълни данни за доставка: само едно име, улица без номер и дори населено място и т.н. Искам или не налага се да се звъни

Което го прави още по-цинично. Масово по сайтовете липсват данни за продавача - адрес, име на фирма и т.н., но видиш ли трябвало задължително да проверим клиента, че иначе ще се набутаме 8лв. Абе кокошкарска история е целият сектор на онлайн пазаруването тук, и от клиенти, и от продавачи.

Emag, колкото и да ги псувате, имат прилична политика за връщане на стоката и не си спомням да са ме прозвънявали. Явно за определени търговци не е проблем.
 
Което го прави още по-цинично. Масово по сайтовете липсват данни за продавача - адрес, име на фирма и т.н., но видиш ли трябвало задължително да проверим клиента, че иначе ще се набутаме 8лв. Абе кокошкарска история е целият сектор на онлайн пазаруването тук, и от клиенти, и от продавачи.

Emag, колкото и да ги псувате, имат прилична политика за връщане на стоката и не си спомням да са ме прозвънявали. Явно за определени търговци не е проблем.

Емаг също звънят и то на всяка поръчка, от друга страна интересно защо все потребителите ви интересува само връщането на стоката.... Търговците в БГ колкото и да се опитват да са коректни 100 пъти повече клиентите им са леш. Дори тук във форума има тема за тарикатлък как нямало да си вземе пратката от Китай защото търговеца написал телефон а не таблет в манифеста...

И не е проблема в 8-те лева. Проблема е, че масово клиента смята за негово право да не си взема пратката или позовавайки се на 14-те дни право на връщане да ползва стоката и да заплашва с КЗП за да му се върнат парите.
 
Има адски много пишман онлайн търговци. Но е кофти, да се поставят всички под един знаменател.

Хич не е гот да се звъни на всеки клиент, но при нас например се налага. Има клиенти поръчали вечерта и сутринта вече се отказали. Или не могат да преценят точно какво им трябва.

Да не говорим за фрапантните случаи да са отбелязали, чи искат до офис на куриери, с които не работим. Е, не може да не се чуем.

Нещата се подобряват с времето. Не е като преди 5 години. Трябва още да се развиваме обаче.
 
Емаг също звънят и то на всяка поръчка, от друга страна интересно защо все потребителите ви интересува само връщането на стоката.... Търговците в БГ колкото и да се опитват да са коректни 100 пъти повече клиентите им са леш. Дори тук във форума има тема за тарикатлък как нямало да си вземе пратката от Китай защото търговеца написал телефон а не таблет в манифеста...

И не е проблема в 8-те лева. Проблема е, че масово клиента смята за негово право да не си взема пратката или позовавайки се на 14-те дни право на връщане да ползва стоката и да заплашва с КЗП за да му се върнат парите.

Отдавна ги ползвах и си мисля, че не ми звъняха, може и да не помня. Естествено, че всеки клиент ще го интересуват условията за връщане, просто е задължително в днешно време да има читави такива, при положение, че купуваш по картинка. Не търсим възможност да злоупотребим със стоката, а просто базова и основна гаранция при онлайн пазаруването. Пазарувам голяма част от вещите си онлайн, никога не съм връщал нищо, защото обикновено избирам внимателно, но е абсурд да купя каквото и да било само по картинка в интернет и на юнашка дума, без да ми се гарантира, че това което съм купил е това, което получавам.

Просто трябва да навлезнат по-сериозно плащанията с карти, кредитните особено предлагат защити и за двете страни. Така продавачът ще е сигурен, че никой не си прави поръчки за спорта само да му харчи времето, а пък и клиентът ще е сигурен, че ако нещо не е както трябва има опции за въздействие дори чрез картовия оператор. Ама за това наистина има много вода да изтече. Това с наложения платеж при поискване явно се появи като решение в периода, когато нямаше доверие в онлайн пазаруването и малко хора имаха карти, но се превърна в нещо като раково образование и май беше по-добре въобще да не се появява тази опция, а просто да се преболедува този период. В момента повечето хора вече имат карти, ама за какво им е да ги ползват като става и с наложен платеж, а и постоянно някой ги плаши колко е опасно. В същото време си пазаруват като пичове от амазони и ибейове, и въобще не им хрумва там да търсят наложен платеж като опция.

В крайна сметка си играем на стражари и апаши, от една страна съмнителни търговци, от другата съмнителни клиенти. Пазар за чудо и приказ.
 
  • Like
Реакции: ops5
Съвет към търговците... Хора, ако сте написали, че след поръчката някой ще се свърже с вас за потвърждение, а никой не го направи до 2-3 часа, това мен ме влудява значително.
1во Издава лоша търговска практика или нехайно отношение или пренебрежение или т.н.
2ро Аз "седя" и "чакам", да се обади някой, за да му кажа: Да, потвърждавам.

Плащанията с карти ще навлезнат по-сериозно, точно тогава, когато клиентите видят, че има институция, която да ги защити от некоректни търговци. За работеща такава говоря.
До тогава, аз пазарувам с наложен платеж в България и с Пейпал с чужбина. Склонен съм да пазарувам с Пейпал и в България, просто са го измислили добре и на мен ми е удобно. Схемата със тикетите и клеймовете замества доста добре всяка неработеща институция в родината ни.
 
Последно редактирано:
Самият факт че един магазин има плащане с карта или ePay означава че зад този магазин стои фирма.
Когато се кандидатства за виртуален Пос терминал банката извършва проучване на фирмата. А ePay изискват фирмени документи и тогава се извършва регистрация като търговец.
Самото плащане се извършва на сайта на Борика и има 100% сигурност. Собственика на магазина не разполага с данни за картата на купувача.
Е от това по голям сигурност няма как да има.
 
Аз не искам да ми обеснявате кое как е, а ви казвам в мойте очи как стоят нещата. Но в името на дискусията ще попитам, какво ще стане ако поръчам хард диск външен с карта и дойде тухла? Към кой да предевя претенция и дали тази претенция ще бъде уважена така както я уважават в пейпал?
 
Какво ще стане ако получите тухла от Али експрес. Значи от китайците може а от българите не може.
 
Ще предевя претенция през пейпал. Както казах не искам да влизам в спорове. Търговците си гледат интереса, клиентите също. Аз не мисля, че наложеният платеж е нещо лошо, но всеки търговец има право да си избере начин на плащане, ако толкова не им изнася на търговците, нека оставят само плащане с карта и да видим колко поръчки ще имат.
Защо пейпал е по-добрият начин за плащане и защо е по-добър от българските карти, защото всичко се решава с един бутон и кратко съобщение. Пейпал решава кой е прав и кой е крив. Ако получа тухла платена с дебитна кредитна карта, към кой да се обърна, към търговецът, към банката, към кзп и дали това ще стане само с натискането на един бутон или ще трябва да отделя време и средства да се разходя до повече от 1 офис, да изчакам ред да пиша молба с входящ номер и т.н. Това е, като цяло, това е пазарът, това са клиентите и така ще бъде до моментът в който не се роди работещо кзп, което да решава проблеми бързо и коректно..
пс от Али експрес не пазарувам нищо, никога не съм, не смятам и да пазарувам. Пазарувал съм от dx и focal и към двете съм имал претенция през пейпал и винаги всичко се е решавало много бързо, без да се разхождам до никъде.
 

Горе