Какво стана с банка ДСК

Света се дигитализира с високи темпове и все по-малко са желаещите да са длъжни на монополисти, както и да им плащат тегави кредити, заеми и прочие.
Да, знам и силно се надявам да е така. За жалост имам и странното чувство, че името тези моднополисти играят партия с държавите, които им гласуват законите и регулациите. Нещо, което ако не се изкорени, трудно ще влезе каквато и да е технология. Вече видяхме нагледен пример. Но аз съм оптимист и силно се надявам да бъркам в това.
 
Скоро ще плащам повече за на ДСК сметките, отколкото за счетоводни услуги на фирмата всеки месец. Това, което го няма на табличката е една допълнителна такса от 5-10лв. на месец, която реално ти удвоява месечната таксса и съм сигурен, че и тя ще скочи двойно. :)

Аз разбирам да ни дерат, обаче като стане 5-6 следобяд до 9 сутринта, когато аз реално работя, тъй като съм по американско време в бизнеса ми, страхотната им система за онлайн банкиране почти никога не работи, а и да работи ме е страх да я ползвам в този помеждутък заради 1001-те бъга.

Няма и месец откакто трябваше да им звъня в нормално работно време(когато онлайн банкирането обикновено е читаво), защото ми се беше бъгнало пак нещо. Всички знаем, че тези нови такси няма да отидат по направление подобряване на услугите.

Ако някой някога успее да си влезне в онлайн банкиране след полунощ без да получи стена от червен текст, че нещщо не работи, да звънне да го черпя една бира.
 
За фирмена сметка си отвори в mypos
Какви точно са ползите. Нали говорим за сметка с всички нужни атрибути, за да оперира като такава.

И въпреки големите такси, пак им е бъгаво онлайн банкирането. :) То цялата тема е за това, а мине, не мине време и в ДЕВБГ пускат нещо от КОЛЕТО. :)
 

Blinky ами освободен си от месечна подръжка, ако си към mypos. Което според мен е голямо нещо. Вече такса превод и теглене от банкомат имат такси, ама са по 1 лв...​

И най вече зависи кой какво прави с тази сметка.....
Аз лично преводи от нея почти не правя.
Саммо плащане с пос терминал и виртуален постерминал.
Също така почти не тегля от нея пари през банкомат.
 
Да де, ама има ли статус на разплащателна сметка, такава като на банка. Може ли счетоводството и в частност - ти, да оперирате също така пълноценно. Доколкото съм запознат, наистина, Revolut са най-близко до това като идея. Фирмена бизнес сметка, която да работи с всяка друга. Ще поразгледам, но мисля, че не говорим май за едно и също. Ще се радвам да греша де. :)
 
Да де, ама има ли статус на разплащателна сметка, такава като на банка. Може ли счетоводството и в частност - ти, да оперирате също така пълноценно. Доколкото съм запознат, наистина, Revolut са най-близко до това като идея. Фирмена бизнес сметка, която да работи с всяка друга. Ще поразгледам, но мисля, че не говорим май за едно и също. Ще се радвам да греша де. :)
да, фирмата ми е към нея.
Там ми е фирмената сметка. Оперирам си, действам каквото ми е нужно. Вадя си отчети, банкови извлечения за месеца и ги давам на счетоводителя. Имат си и онлайн и мобилно банкиране.
 
Абе тея нямат граници. Кога Револут ще почне да предлага най-сетне фирмени банкови сметки, които да работят с бюджета?
irPbyy4.png
Супер. Глупаци. И услугите ще са им поне по 2,3 пъти по-бъгави от сега.
 
Хваля ги уж от ДСК, но и аз наскоро се сблъсках на няколко пъти с неработещото им електронно банкиране през нощта. Но не е това повода да пиша в момента.
На 15 и 16 юли във Валенсия взех кола под наем. Имах да мина едни 500-600км, за които алтернатива с друг транспорт нямаше. Задържаха ми от фирмата депозит от 1100 евро за колата. До тук добре.
Върнах колата, след седмица ми освободиха депозита (обърнах се към тях да ги питам дали всичко е наред) и ми казаха - ако се забавят нещата с освобождаването на сумата в сметката ви, обърнете се към вашата банка.
Влизам си днес в е-банкирането на ДСК и що да видя - сумата все още стои задържана, сложен й е срок до края на август. Изминала е седмица и половина откакто рент-а-кар компанията е оторизирала освобождаването на парите, но нашите юнаци явно са решили да ги държат още един месец и нещо ей така...да не може клиента им да разполага с тях.
Вярно, сумата не е голяма, но ако ползвам няколко пъти в годината такива услуги и се натрупат едни 10-20 000евро, държани с месеци блокирани от ДСК?!?
Пратих им скрийншот от писменото потвърждение на компанията, че е оторизирано освобождаването на парите преди седмица. Очаквам да ми се обади някоя сърдита кака да ми се кара как така им пиша и ги безпокоя (правили са опити да държат тон по телефона и преди) или просто нищо да не се случи.

Струва ми се, че операциите с картата ми от тях ще се сведат до купуване на хляб и яйца от магазина.
 
Това не е специфичност на ДСК, кажи-речи така работи системата при освобождаване на блокирана сума. Често се върти около наемите на кола, защото там сумите блокираните суми често са големи. Общо взето банката не получава автоматично потвърждение за освободената сума и наистина може да има забавяне.

В такива случаи "ръчното" освобождаване, което ти си предприел би трябвало да работи - със скриншот и декларация от колите под наем, че те са освободили сумата и нямат претенции към нея. Ако след имейла ти ДСК си стоят на ушите, може и да им се обадиш.
 
Това не е специфичност на ДСК, кажи-речи така работи системата при освобождаване на блокирана сума. Често се върти около наемите на кола, защото там сумите блокираните суми често са големи. Общо взето банката не получава автоматично потвърждение за освободената сума и наистина може да има забавяне.

В такива случаи "ръчното" освобождаване, което ти си предприел би трябвало да работи - със скриншот и декларация от колите под наем, че те са освободили сумата и нямат претенции към нея. Ако след имейла ти ДСК си стоят на ушите, може и да им се обадиш.
При UnicreditBulbank - 15 min след връщане на автомобила и освобождаване на сумата от страна на rent-acar компанията парите са на разположение в сметката. Но ДСК са пословични с процедурите си, единственото по-бавно нещо от тях са БГ ПОЩИ, а като банка имаше само една по-олигофренична такава - бившата SG expressbank, нищо че ги купиха същите охлюви.
 
При UnicreditBulbank - 15 min след връщане на автомобила и освобождаване на сумата от страна на rent-acar компанията парите са на разположение в сметката. Но ДСК са пословични с процедурите си, единственото по-бавно нещо от тях са БГ ПОЩИ, а като банка имаше само една по-олигофренична такава - бившата SG expressbank, нищо че ги купиха същите охлюви.

На мен в ЦКБ така ми държаха едни блокирани суми 2 месеца, 300-400, бях ги забравил. Като ходих в клона да правя едни вноски се сетих и ги карах да видят какво става, звъняха си на кол центъра, приказваха 15 минути и ги оправиха, така и не се разбра що не са освободени навреме.

Така че и аз мисля, че ги има тези проблеми при повече банки, определено не е само при ДСК :)
 
Другия вариант е да ползвате кредитна карта. Блокираните гаранционни суми не се водят усвоени и респективно банката няма стимул да ги държи и вие да не можете да ги ползвате при нужда. Така ще ви ги освобождават веднага.
 
Щом с Unicredit нещата се получават в нормални времеви граници, просто ще ползвам тяхната карта следващия път. Днес им писах на ДСК, утре може и да се обадя ей така да ги видя какво ще обяснят.
Не са ми притрябвали парите, но е глупаво да се държат пари, месец-два след като са били освободени и реално няма причина за задържането им. Не получават ли едните служебно/автоматично уведомление от другите когато се случи освобождаването на депозита?
 
Щом с Unicredit нещата се получават в нормални времеви граници, просто ще ползвам тяхната карта следващия път. Днес им писах на ДСК, утре може и да се обадя ей така да ги видя какво ще обяснят.
Не са ми притрябвали парите, но е глупаво да се държат пари, месец-два след като са били освободени и реално няма причина за задържането им. Не получават ли едните служебно/автоматично уведомление от другите когато се случи освобождаването на депозита?
Сигурно получават, но много от операциите, които се представят като автоматизирани на крайния потребител, всъщност са ръчно-крачна заявка по мейл с поне две потвърждения на различни лица.
 
Щом с Unicredit нещата се получават в нормални времеви граници, просто ще ползвам тяхната карта следващия път. Днес им писах на ДСК, утре може и да се обадя ей така да ги видя какво ще обяснят.
Не са ми притрябвали парите, но е глупаво да се държат пари, месец-два след като са били освободени и реално няма причина за задържането им. Не получават ли едните служебно/автоматично уведомление от другите когато се случи освобождаването на депозита?
Един-два месеца бонус лихва от твоите пари и още 1 000 като теб са лихви за 2 милиона. Капкап по капка вир се събира.
 
Сигурно получават, но много от операциите, които се представят като автоматизирани на крайния потребител, всъщност са ръчно-крачна заявка по мейл с поне две потвърждения на различни лица.
Затова човешкия фактор не може да бъде пренебрегнат. Тия по банките минаха на принципа на всички в УСЛУГИТЕ. И ще става все по-сложно, ако искат да си задържат работата. Ще трябва да послъгват, гонят се определени бонуси.
 
Преди няколко години попаднах на този филм
 
Щом с Unicredit нещата се получават в нормални времеви граници, просто ще ползвам тяхната карта следващия път. Днес им писах на ДСК, утре може и да се обадя ей така да ги видя какво ще обяснят.
Не са ми притрябвали парите, но е глупаво да се държат пари, месец-два след като са били освободени и реално няма причина за задържането им. Не получават ли едните служебно/автоматично уведомление от другите когато се случи освобождаването на депозита?
Не, че нещо, но в издънките на ДСК може да причислим и още една: Профилактика в последния ден преди плащане на ДДС. Не казвам, че трябва да се чака последния момент, но има хора, които си разчитат на този ден също.


Но като цяло напишете ли в цитираната група ДСК ще разберете за какво става дума. Това е банката с най-лоша репутация в тази група. И предимно издънките са и технически. :)

Аз съм им клиент от има няма 6 години и съм с тях не заради онлайна, а заради близкия офис и услужливите там служители.
 

Горе