Конверсия и Оптимизация - Ще Помагам с Каквото Мога. :)

От: Конверсия и Оптимизация - Ще Помагам с Каквото Мога. :)

Трябва да го помисля това но съм сложил повече продукти с друга цел google. Ще погледна за свързани продукти или най продавани нещо да му сложа.
 
От: Конверсия и Оптимизация - Ще Помагам с Каквото Мога. :)

Здравей Blinky,
Моля те за мнение дали действията ми са правилни!
Афилиейтът е за туризъм. За да мога да си докарам таргертиран трафик, реших за всяка дестинация да направя отделен поддомейн. като всички ключови думи със средна и висока конкуренция са в поддомейните. В основния ще качвам от време на време статии.
Какво съм направила до момента:
1. В основния домейн сложих подобни публикации и всички статии са навързани една с друга. В страничната лента като къстъм меню има линкове към всички поддоейни, както и в поддомейните. Къстъм менютата във всички сайтове са еднакви. Така си осигурявам линкове за поддомейните. Тези, които са по-силни ще помагат на по-слабите да се класират добре.
Тук въпросът ми е дали няма да си изпатя от някои заблуден алгоритъм, че анкор текста на подобните публикации е еднакъв навсякъде? Дали не е по - добре да слагам различен анкор? Става въпрос за статиите в основния домейн.

2. Всеки поддомейн се оптимизира отделно и идеята е да излиза преди основния домейн.

За оптимизация на поддомейните ползвам два варианта.
1. За всяка една публикация/ оферта/ правя уникално заглавие, снимка и правя редирект 301 към самата оферта, която се намира в основния домейн. В нея е описан хотелът и е дадена оферта с намаление, както и дофолоу линк към съответния сайт за групово пазаруване. Така си мисля, че редиректа ще вземе част от тежестта на основния домейн. Разбира се, офертата е линкната към други подобни в основния домейн, както и от тях има линкове към тази оферта.


2. За всяка една публикация/ оферта/ правя уникално заглавие, снимка и правя редирект 301 направо към сайта за групово пазаруване. Мисля си като кача повече оферти, после да правя същото като в първа точка/ описание на хотела и редирект към описанието в основния домейн, а не към сайта за групово пазаруване.

Започнах да използвам редиректа, защото четох някъде, че това е една доста добра СЕО техника и по този начин тежестта на редиректнатия домейн или страница се прехвърля към новия.
Тук въпросът ми е кое действие с редирект е правилно?
Ако продължа с втория вариант/редирект към сайта за групово пазаруване/, а в основния домейн продължа да си качвам статии, а не описания на хотели ще има ли същия ефект за класирането?

Освен това започнах да пускам оферти и във ФБ и вече имам запитвания за конкретни дестинации.

За поддомейните за момента само един се класира добре. Другите са съвсем нови и още не са се класирали. Имам по около 20 - 30 човека от дума със средна конкуренция, като за този поддомейн дума с около 8000 търсения на месец вече е на трета страница.

Та, Блинки, кажи на прав път ли съм?

И още нещо. Би ли разгледал сайта/ в подписа ми е/ и поддомейните? Трябва ли нещо да се добави или премахне?
Според мен може би банерите разсейват хората, въпреки, че и те ми носят печалба. Иначе самите оферти се стремя да са максимално точни и ясни, защото се убедих, че на хората трябва да им се поднесе информацията сдъвкана.
 
Re: От: Конверсия и Оптимизация - Ще Помагам с Каквото Мога. :)

Да, определено си на права посока. И ще те посъветвам да продължиш така, като в това число ще си кажа и моето мнение.

Няма лошо това с поддомейните, но да знаеш, че си е работа, но за сметка на това си си го отделила в индивидуален блог, което малко или много е добре, от гледна точна на къстамизация и разширяване във времето.

1. Добре си го структурирала. ;) Аз реално го направих на един сайт в горната лента, но ниво две, главното меню си остана, а под него следваха тези поддомейни, но ако не го позволява системата варианта със сайт бара е деален. Не, че не е добре, но аз гледам всичко на потребителя (така де, важните акценти) да са му пред очите още в началото. ;)

То линкове ще си подсигуриш и с вътрешни, от статии, страници или коментари. Често се случва. :) Определено ще имаш добре ранкващи се и не чак толкова добре, но след време всичко ще си дойде на мястото. ;) слагай различни, нищо, че е вътрешно линкване. Примерно, повече тук, още информация и така. А и някой селс изречение пак няма да е зле - "Разбери как да стигнеш там тук". Нещо такова. :)

2. Ааа, зависи за какво ще излиза пред основния. За неговите си думички, със сигурност ще е по-оптимизиран, но за главните, за нишата, което реално главния домейн има, ще е странно. Но пак лошо няма, но логически не ми е подредено.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1. И снимката е е хубаво да е уникална. Като постове предполагам са тези оферти. Защо водиш пак към хоума. Нещо се обърках. Да речем имаш поддомейн varna.site.com и на него имаш постове на оферти, които са за почивки във Варна, което е супер готино, и искаш да водиш към самия хотел ли или? Иначе да - слагай дофолоу линк към сайта за групово пазаруване. Иначе може с този плъгин: http://wordpress.org/plugins/wp-insert/ - с него може да интегрираш и управляваш рекламите на глоба си. Казвам го, защото няма да е лошо да имаш вътрешна ад мрежа за промотиране на горещите оферти. Ако си решила да имаш банери де. Но в такъв тип сайтове, често има.

2. Тук няма какво да кажа толкова. Само ще посъветвам това съдържание да е селс, ако може де. Те на сайта там могат и да купят, могат и да не купят, но ако ги обедиш, ще е по-лесно да вземат решение. А и все пак търсачката повече ще те хареса при лонг тейлите, за кратките кл. думи, ясно е, че и ауторити ще си гледа. :)

Специално за редиректна, те и за слагане на тайтъл в лика казват, че е хубава SEO техника, но ако се прекали, може да се отнесе нещо. За това по-умерено. :) Аз реално с редиректа бих правил само най-важното, не и всичко. И определено може да се редиреква към сайта, но тук бих предпочел линк в нов таб с нофолул. :)

Внимателно и с ФБ, пускай им и интересни неща не само линкове с оферти. ;) Да има диалог. Нещо да се случва, но ти си знаеш де, какво ти бая. :)

Да знаеш, че стигнеш ли 2ра страница, играта малко се променят, там нямаш много право на издънки. Казвам го заради линковете и другите офлайн неща които биха могли да навредят на сайта ти. ;

Мисля, че си на прав път, пак ще го кажа, и си продължавай. Ако мога да съм полезен и с друго, тук. :)

И виж дали не може по някакъв начин покрай офертите да набуташ и малко инфо неща. :) Аз май едно време ти предложих една обиколка по хотелите, за да си ги направиш ревютата. Като стане известен блога, само им кажи, че идваш да пишеш за тях в известния си блог и гледай какво тичане и мазнене има. :)
 
От: Конверсия и Оптимизация - Ще Помагам с Каквото Мога. :)

За статиите в основния домейн мислех да не е линк в самия текст, а най-отдолу под текста да сложа един масив от линкове, като за всяка статия да са различни анкорите. Примерно имам статия за Боровец. На края на текста да сложа линкове към всички статии за почивка на планина и анкорите да са различни. В Боровец например линк към Пампорово. В Хисаря линк към Пампорово, но с различни имена на линковете.
Нещо такова. Всички статии са навързани по между си.

Ключовите дими на основния домейн в общи линии са с много малко търсения и основно смятам да го ползвам за източник на линкове. Ще наблягам на оптимизацията на поддомейните.

Наистина ми трябваше някакъв плъгин за промотиране. Ще го разгледам.

За редиректа - ако не го използвам, май ще си увелича работата в пъти. По принцип в поддомейните всяка оферта е като пост, който сочи към оригиналната оферта. Или пренаписана в основния домейн. Иначе другия вариант е офертите в поддомейните да са в самия поддомейн с дофолоу линк към сайта за групово пазаруване. И да си осигурявам линкове от основния домейн.

Преди време пробвах без редирект и с нофолоу линкове в поддомейна. Думата ми беше на 9 страница. После сложих описанията на хотелите в основния домейн, махнах ноуфоло линковете и ги направи доуфолоу и накрая направих пренасочване от поста в поддомейна към офертата в основния домейн и от 9 страница отидох на 3 -та. Но незнам дали заради тази тактика няма да ме ухапе някое животно на Гошко.

Гледам конкуренцията точно така са процедирали - редирект на офертата в поддомейна към описанието на офертата в основния домейн. Но това са сайтове на по 20 години. Дали мога да се меря с тях. Иначе ефекта е поразителен, но както казваш май клони към черното SEO.


За обиколката по хотелите - хубаво е като идея, но нямам туристически лиценз и не мога да предлагам директно офертите на хотелите. Задължително трябва да мина през сайт за групово пазаруване, иначе ще си имам големи проблеми.

Ето това са двата вида редиректа:
1. Редирект на всеки пост към описанието на хотела, което се намира в основния домейн
Виж
В този поддейн само първата оферта води към сайта за групово пазаруване. Другите са пренасомени към основния домейн.

2. Редирект на всеки пост към конкретна оферта от сайта за групово пазаруване.
Виж

Плъгинът ми за редирект не позволява ноуфолоу. Ще ми предложиш ли някой?
 
Последно редактирано:
Първо ще започна с това да с оправиш футъра. Малко не е довършен.

Ключовите дими на основния домейн в общи линии са с много малко търсения и основно смятам да го ползвам за източник на линкове. Ще наблягам на оптимизацията на поддомейните.
Ако възнамерява да следваш такава стратегия, то гледай да имаш добра свързаност между рут домейна и поддомейните. Както се вика, да се наблегне на тях, без да са второстепенни линкове, което някои допускат като грешка. ;)

Лошото е, че сайтове, които имат висок тръст ранк и са стари са добър пример, само ако си на тяхното ниво, но като те слушам се справят доста по-добре от тях в това отношение. Единствено, което ми идва на ум тук е да правиш всичко логически. Последните ъпдейти на Google следват тази методика. Идеален пример за това е Пингвина и начина, по който третира линковете към теб. Според него нормалния шер на линк е copy-paste, и в това число - брандинга. Като плеснеш URL на сайте, реално не правиш никаква манипулация, за да се класираш, а нещо много просто - даваш ценен ресурс на някой - в повечето случаи - на целия уеб. :)

Кой е казал, че ще пишеш оферти, просто ревюта. Или в най-добрия случай - инфо статии за местността и примерни маршрути, които туристите да споделят. Знаеш ли колко често съм чувал фразата "Ама какво ще гледаме там?" или "Нещо интересно може ли да се прави там през деня?". Една приятелка беше направила на един лист маршрути - нещо от рода на:

9:00 - посещаване на паметника Х, което се намира на....
10:30 - минаване през къщата на еди кой си.....
12:00 - обяд в еди кое си заведение, защото....

Направо ще сцепи. Това е много силно. И ще се споделя адски много.

За плъгин, ще трябва да разровя по-обстойно, че не видях на първо четене. Поне за такъв. :)
 
От: Конверсия и Оптимизация - Ще Помагам с Каквото Мога. :)

Мерси Блинки!
Ще се опитам да изпълня всичките ти съвети.
Нали знаеш, че си злато?!:D
 
Мерси Блинки!
Ще се опитам да изпълня всичките ти съвети.
Нали знаеш, че си злато?!:D
Мерси много. Помисли над тях, може да не съм прав, поне нишата ми е малко по извън полезрението, но следвам логиката на общоприетото. Ще се радвам да бъда полезен и на друг. Както се вика, може да обсъдим и други аспекти, след набирането на трафика - конверсията. Силно препоръчвам, след като сте решили да правите кампания, да си правите добре сметката за на коя и каква страница ги пращате. Едно е всеки 10-ти да прави действие след попадането там, друго е всеки 50-ти, нали? :)
 
От: Конверсия и Оптимизация - Ще Помагам с Каквото Мога. :)

Мерси много. Помисли над тях, може да не съм прав, поне нишата ми е малко по извън полезрението, но следвам логиката на общоприетото. Ще се радвам да бъда полезен и на друг. Както се вика, може да обсъдим и други аспекти, след набирането на трафика - конверсията. Силно препоръчвам, след като сте решили да правите кампания, да си правите добре сметката за на коя и каква страница ги пращате. Едно е всеки 10-ти да прави действие след попадането там, друго е всеки 50-ти, нали? :)
В тази връзка се чудя върху друг въпрос. Вече класирах няколко ниско, средно и високо конкуретни думи на първа страница. Имам трафик от тях, но хората не пазаруват. Примерно от "почивка във Велинград" имам по около 20 търсения на ден. Според Аналистика думата е с 480 месечни търсения. Гледам, че хората търсят по сайта, разглеждат всички оферти за Велинград, влизат в сайтовете за групово пазаруване, но никой не си купува.
Защо? Думата си не съм подбрала или просто вече сезона отмина?
Блинки, между другото не мога да ти дам репутация.
 
Можеш, вече ми даде. :)

Много зависи какво им предлагаш като оферти. Трудно е да продадеш летни оферти този сезон. Да не говорим, че им е нужно нещо сезонно. Дали са пуснали новогодишните оферти? Защото това е в момента най-вървежното. Като се почне от 8-ми декември, мине се през Нова година, че защо не и някоя голяма ваканция за ски и подобни.

То това, че излизат от сайта през рекламите, означава, че ти добре си си направила нещата, но има две неща, които се дънят в момента:

1. Не са поставени правилните кампании
2. Не им е добра конверсията при тях

Това ми се виждат като най-главни причини, а ако не са (което ме съмнява, защото често до там се стига) се дълбае в друга посока. )
 
От: Конверсия и Оптимизация - Ще Помагам с Каквото Мога. :)

Офертите са с ваучери с 50% намаление и се отнасят за м. 10, м. 11.
За конверсията, в сайтовете за групово пазаруване ли не е добра или при мен?
Чудя се дали проблемът не идва от това, че примерно в домейна за Велинград не съм сложила офертите за НГ и Коледа. Те са само в основния домейн.
Има ли вариант някой да търси почивка във ВЕлинград, но да се интересува и от Новогодишни оферти, както във Велинград, така и за други дестинации?
За Нова Година и Коледа и другите празници сложих оферти и за БГ и за чужбина, но те още са на трета страница и няма търсене за тях.
 
За конверсията, за при тях ставаше дума. Няма да е лошо хубавите оферти да са там където е трафика. А не да ги препращаш насам-натам. Няма ли търсения? А ако им дадеш малко повече видимост, дали няма да има промяна? Направи си експеримент. ;)
 
От: Конверсия и Оптимизация - Ще Помагам с Каквото Мога. :)

И понеже преди горе-долу малко повече от месец тук си коментирахме разни неща за 3 магазина (подробности по-напред в темата) мога да споделя и надявам се ще бъде полесно и на други, следното:
Проблема ми беше основно с 3тият магазин, при който конверсията беше ужасно малка, баунс рейта над 65%, а завърналите се под 10%. За разлика от много други тук, аз продължавам да отстоявам позицията, че банерите/слайдерите са крайно НЕполезни за онлайн магазин. Този магазин имаше големи и хубави слайдери. Да, ама за какво са ми когато не продава?!

В подкрепа на твърденито ми относно неполезността на слайдери на фронт пейджа: Магазин 2 също имаше и ги разкарах. Поръчките скочиха с 80%.

Та какво се случи с магазин 3, който най-много ме безпокоеше?
В рамките на 1 седмица:
1. Разкарах банерите
2. Разкарах темата, като я замених с по-свежа от гледна точка цветове, тъй като старата беше в нюанси на сивото
3. Извадих максимум продукти на фронт пейджа, но не си представяйте магазин с 20 мин скролване. Не! 4-5 основни категории и типове, всяка с по 4 продукта на ред. Така фронта-а ми е с 20-тина продукта, но разнообразни.

И понеже си гледам статистиките в момента, ето и за вас резултатите:
1. Баунс рейта е паднал с 25% до 44% и индикира, че продължава да върви надолу
2. Времето прекарано на сайта е скочило с 400% от около 1:20мин на 4:26мин
3. Завърналите се посетители е с ръст от 180% от около 8-9% на 28%
4. Броят прегледани страници на посетител е скочил с малко повече от 100% от 1,3-1,4 на 3,75
5. Най-важното, което дори не знам как да го дам в проценти, но за първите 4 месеца от пускането си магазина имаше 4 поръчки. За първите 2 седмици след промяната 5 поръчки...
 
От: Конверсия и Оптимизация - Ще Помагам с Каквото Мога. :)

....
В подкрепа на твърденито ми относно неполезността на слайдери на фронт пейджа: Магазин 2 също имаше и ги разкарах. Поръчките скочиха с 80%.

Та какво се случи с магазин 3, който най-много ме безпокоеше?
В рамките на 1 седмица:
1. Разкарах банерите
2. Разкарах темата, като я замених с по-свежа от гледна точка цветове, тъй като старата беше в нюанси на сивото
3. Извадих максимум продукти на фронт пейджа, но не си представяйте магазин с 20 мин скролване. Не! 4-5 основни категории и типове, всяка с по 4 продукта на ред. Така фронта-а ми е с 20-тина продукта, но разнообразни.
...

Въпрос - разкарал си абсолютно всякакви банери? Няма например към някоя категория, за да грабнеш вниманието и да насочиш натам посетителя?

Не мога да те възнаградя с Репутация за споделения опит. И все пак благодарско от мен.
 
Последно редактирано:
Re: От: Конверсия и Оптимизация - Ще Помагам с Каквото Мога. :)

Въпрос - разкарал си абсолютно всякакви банери? Няма например към някоя категория, за да грабнеш вниманието и да насочиш натам посетителя?

Не мога да те възнаградя с Репутация за споделения опит. И все пак благодарско от мен.

Не само банери. Премахни и част от излишното меню и ще видиш още покачване в конверсията. Бяха го сметнали преди време, че от 5 линка при махането на 2 (които не са обвързани със страницата), конверсията се покачва с още 21%. Но говорим за много добре изчистена лендинг пейдж. ;)
 
От: Re: От: Конверсия и Оптимизация - Ще Помагам с Каквото Мога. :)

Не само банери. Премахни и част от излишното меню и ще видиш още покачване в конверсията. Бяха го сметнали преди време, че от 5 линка при махането на 2 (които не са обвързани със страницата), конверсията се покачва с още 21%. Но говорим за много добре изчистена лендинг пейдж. ;)

Добре, но не разбирам как мога да създам лендинг, както аз го виждам на готова система за онлайн магазин. Все пак там имам определени възможности и ограничения съответно.

Иначе, като идея е добре - посетителя отива на продукт и му изчезват всичко линкове, други разглеждани продукти, фейбук и прочие и прочие. Само бутона Поръчай :). Но как да стане?!?
 
За онлайн магазин нямаш много опции, все пак там потребителите са свикнали да си гледат и другите неща, но като цяло каквото е излишно може да се премахне. Например, имаше един приятел с банер, който много държеше да се показва на всеки продукт, промотиращ нещо тотално различно от това, което продаваше в магазина. А ако е готова система, винаги може да се направи - така де статична страница с интегриране на HTML. ;)

Винаги съм се чудел на магазините, в които на продуктовата им страница бутона Купи едвам се вижда, а акцента му е върху другите (сходни) продукти. Има доста интересни казуси, но какво да се прави. Всичко е проба грешка в оправянето на конверсията. Има си стандарти, но си има и различна аудитория. Но има и вече доста иновации, които добре ги изразяват в HTML5. Иначе има и доста извращения. Като например това със скрола - скролиш, а то ти върви някакво като клип. Окото ти не може да разбере слизащ ли по страницата или се е плейнало видео. :)
 

Горе