Най-абсурдните клиентски запитвания и желания

От: Най-абсурдните клиентски запитвания и желания

Най-абсурдното и БЪЛГАРСКО нещо което ми се случи днес. Един господин от гр. Пловдив си поръчва нещо вчера и желае днес до 12:30 да получи стоката, до тук добре - никакви проблеми. Изпращаме със Спиди, куриера отива днес в 09.40 ч. да го посети, за жалост няма ключ от съответната панелка в която живее този "господин" и разбира се по това време той още спи, не отговаря на обаждането, разбира се куриера връща пратката в офис. До тук добре, звъня на човечеца преди 30 минути и му казвам така и така господине, как желаете да постъпим да Ви кажем в кой офис е пратката? Да я оставим за разнос в някой друг удобен за Вас ден? А този "господин" ми съобщи "АЗ ИСКАХ ПРАТКАТА ДНЕС ДО ОБЯД! КУРИЕРА НЕ МИ Я ДОСТАВИ, ВЕЧЕ НЕ Я ЖЕЛАЯ" и затвори. Ей заради такива нашата хубава държавица няма да се оправи никога. Понеже се стремим да предложим перфектно обслужване към нашите клиенти, а такава некоректност в другата страна, пробвах да му звънна пак все пак да му обясня, че не е проблем да върне пратката, но че не е коректно да постъпва така, този хубав "господин" от така здраво заключената "панелка" не ми вдига, а затваря. Не сме умрели за 5 или 10 лв., не е проблем че се връща пратката, случва се. Отношението е важно. За това приятели, колеги или как да Ви назова, не парите са най-важните, но отношението трябва да е на ниво. Дръжте се така както очаквате да се държат с Вас. Може би не е тук точно мястото на този коментар, но пък си е и комично. Хубав ден и честит празник!
 
От: От: Най-абсурдните клиентски запитвания и желания

И все още не проумявам как хората си поръчват нещо и на следващия ден не го искат....
 
От: От: Най-абсурдните клиентски запитвания и желания

Тука си имаме един такъв папагал - http://www.predpriemach.com/showthread.php?t=60049

Аз като си поръчам нещо, го чакам с нетърпение, отивам, преглед и тест, пари и точка. Като имам съмнение относно продукта, още при куриера го връщам или директно отивам да го видя в дадения магазин. Ама да си играя на "български тарикат пазаруващ онлайн" никога...
 
От: От: Най-абсурдните клиентски запитвания и желания

Размислят, идва им друг акъл, жена/мъжа им им се е скарал/а, някой ги е убедил че всъщност не им трябва, намерили са другаде по-ефтинко, някой им е казал чв ще им го даде без пари, искарчили са парите снощи.... Листа е безкраен

И все още не проумявам как хората си поръчват нещо и на следващия ден не го искат....
 
Re: От: От: Най-абсурдните клиентски запитвания и желания

Размислят, идва им друг акъл, жена/мъжа им им се е скарал/а, някой ги е убедил че всъщност не им трябва, намерили са другаде по-ефтинко, някой им е казал чв ще им го даде без пари, искарчили са парите снощи.... Листа е безкраен

Да, причини много. Повечето в практиката са от страна на купувача, но не е изключен и момента отказът на нещо да бъде предизвикано и от търговеца, но рядко ми се е случвало, защото съм попадал на много разбрани бизнеси. За последните 2-3 години само веднъж им скръцнах със зъби, защото бяха написали нещо на промо, но то не било, просто не са го обявили на сайта си, че вече е изтекла промоцията и си го дадоха на стандартната цена, която е на всички сайтове. Казах си майната му. Но го има и този момент. :) Колкото до клиентите, не съм бил на бг пазара с онлайн магазин, но знам какво им на на нашите търговци, попадат на какви ли не идиоти. :)
 
От: Re: От: От: Най-абсурдните клиентски запитвания и желания

Да, причини много. Повечето в практиката са от страна на купувача, но не е изключен и момента отказът на нещо да бъде предизвикано и от търговеца, но рядко ми се е случвало, защото съм попадал на много разбрани бизнеси. За последните 2-3 години само веднъж им скръцнах със зъби, защото бяха написали нещо на промо, но то не било, просто не са го обявили на сайта си, че вече е изтекла промоцията и си го дадоха на стандартната цена, която е на всички сайтове. Казах си майната му. Но го има и този момент. :) Колкото до клиентите, не съм бил на бг пазара с онлайн магазин, но знам какво им на на нашите търговци, попадат на какви ли не идиоти. :)
Колко неща съм поръчвал и още ги чакам... Повече от година. И от двете страни си има мърша ;)
 
От: Най-абсурдните клиентски запитвания и желания

Аз съм връщал 3 пратки до сега... и винаги съм си поемал транспорта и от двете страни, дори и пратката която ми изпращат да пише ,че те си поемат при евентуално отказване на пратката. После ми се обаждат и ми благодарят , че съм бил коректен и няма никакъв проблем.
 
Re: От: Re: От: От: Най-абсурдните клиентски запитвания и желания

Колко неща съм поръчвал и още ги чакам... Повече от година. И от двете страни си има мърша ;)

Така е брат, но като гледам % съотношение между издънките на търговците и потребителите, определено голямото засиране е при потребителите. :) Доста тъпи същества има и най-лошото е, че се отварят и на онлайн пазарене. ;)
 
От: Най-абсурдните клиентски запитвания и желания

Да ви върна малко в тема, че този разговор за идиотщините с връщане и откази е безкраен.
Та подарявам, чисто символичен жест, на клиенти, които си купуват система, а не само отделни компоненти надпис, че обекта е под наблюдение. На въпросният стикер са изписани името на фирмата, телефон и сайт. Не ми беше хрумвало какво може да ми донесе обаче това....
Преди 2 седмици, в събота ми звъни телефона, вдигам и чувам:
Де сте бе? Искам да си вземам Идно сакенцИ
Реагирах както всеки друг:
Съжалявам, но явно имате грешка...
2ро позвъняване и пак същото. Пак обяснявам, че аз сако не мога да му продам и има грешка. Затварям.
3то позвъняване, а ония вече нервен
Що нИ стИ отворили? Аз съм тука на Чехов
, и в този миг ми просветна, че хайвана виси пред един магазин за дрехи, на който правихме монтаж и стикера е на витрината. Съответно пича до толкова му стига капацитета и мернал телефон и решил да се пусне в атака.

Трябваше ми време да осмисля ситуацията и после подминах. Няколко дни по-късно разказвах на един приятел да се посмеем, ама пича гледаше втрещен. Питам го що ме гледа така, а той мига и вика:

До сега не се бях сетил, ама ти даваш ли си сметка, че имаш стикери и по няколко Еконт-а и твоя филм сега ще започне с почивните дни?!

Тогава му се смях, но на 6-ти всички Еконт-и не работят, а моя телефон си звъни...
:lol: :lol: :lol: :lol:
 
  • Like
Реакции: CTAH
От: Най-абсурдните клиентски запитвания и желания

Проблема с купувачите (потребителите) няма да се реши докато не влезне система като Пейпал в България (мисълта ми е да се ползва масово). Когато потребителя плаща на момента доста ще помисли преди да поръча каквато и да е стока ...
 
Re: От: Най-абсурдните клиентски запитвания и желания

Проблема с купувачите (потребителите) няма да се реши докато не влезне система като Пейпал в България (мисълта ми е да се ползва масово). Когато потребителя плаща на момента доста ще помисли преди да поръча каквато и да е стока ...

Да, и това трябва да върви с доста стегнати регулации, защото да има дисциплина и от двете страни. ;) Ама то и малко до възпитание и манталитет. Много селяци има, захапали монитора да пазаруват онлайн. :) Като се сещам какви случаи съм чел. Някакъв поръчал, пък после го намерил по-тънко на друг сайт (и това докато чака да пристигне поръчката от първия) и някакви много мишкарски истории, които няма да му дойдат на акъла на някой ... да речем холандец. За това и тази тема стигна 15 страници. :) И мисля, че ще стигне поне още толкова по две. ;) Кофти, но факт.
 
От: Re: От: Най-абсурдните клиентски запитвания и желания

Да, и това трябва да върви с доста стегнати регулации, защото да има дисциплина и от двете страни. ;) Ама то и малко до възпитание и манталитет. Много селяци има, захапали монитора да пазаруват онлайн. :) Като се сещам какви случаи съм чел. Някакъв поръчал, пък после го намерил по-тънко на друг сайт (и това докато чака да пристигне поръчката от първия) и някакви много мишкарски истории, които няма да му дойдат на акъла на някой ... да речем холандец. За това и тази тема стигна 15 страници. :) И мисля, че ще стигне поне още толкова по две. ;) Кофти, но факт.

Абсолютно съм съгласен. Тази маса хора "селяци" са буквално маса хора в нашата държава.. може би за това сме на това дередже. И може би този момент с пейпал много трудно би станал основен метод на плащане в България.
 
Еми огледайте се - какво ни управлява, какви простаци са хората навън, как се изразяват и комуникират и ще ти стане ясно веднага какви клиенти ще имаш. Вчера като се прибирах с колата, един селянин с някаква таратайка пред мен си отвори вратата в движение, за да си изхвърли фаса. Ей това са част от клиентите. Представи си го този селендур с кредитна карта и мишка. :) Според мен трябва да има един голям БАН лист с IP-та на такива хора, които всички онлайн търговци трябва да имат и ъпдейтват. Това е добър начин да се намали драстично момента. IP, име, мейл и това е. :) Същото трябва да има и за интернет магазините. :) Звучи крайно, но понякога трябва да се вземат някакви драстични мерки.
 
От: Re: Най-абсурдните клиентски запитвания и желания

Според мен има начин по който може да се оправят нещата и той е прост. Ако куриера реши да стимулира търговците и не го таксува в 2 посоки когато има отказана стока, ако това го направи някоя куриерска фирма ще спечели много клиенти(онлайн търговци) за отрицателен период от време. Разбира се, никой не се наема да го прави защото все пак това си е чиста печалба. Но замислете се реално, какво му коства да върне една пратка на подателя без пари на куриера ? Или да му вкара една символична такса от 1.00 лв. ? Всичко е на добра воля и маркетинг.
 
От: Re: Най-абсурдните клиентски запитвания и желания

Според мен има начин по който може да се оправят нещата и той е прост. Ако куриера реши да стимулира търговците и не го таксува в 2 посоки когато има отказана стока, ако това го направи някоя куриерска фирма ще спечели много клиенти(онлайн търговци) за отрицателен период от време. Разбира се, никой не се наема да го прави защото все пак това си е чиста печалба. Но замислете се реално, какво му коства да върне една пратка на подателя без пари на куриера ? Или да му вкара една символична такса от 1.00 лв. ? Всичко е на добра воля и маркетинг.

Защо да го прави? Защо да се занимава да покрива загубите заради селски тарикати. Нали ще има "ми то нали връщането ви е безплатно, кво плачете!?"

Истината е в плащането напред, защото аз ще докажа, че съм му го изпратил, ако се опита да ме скамне, а ако не успея до Бургас или Ямбол пътя не е дълъг, ще го намеря...
Но докато НП е по-евтин от таксите за ПейПал и Скрилл няма как да стане това, селяните ще продължат да си чукат така.

Обаче, ако НП стане 2 лева например фиксирано, търговците ще се замислят дали да го пускат безплатно и ще го изискват от клиента, който пък ще си каже бе я да си платя точната сума с карта, пък него да го чарджат %. До тогава така...
 
От: Re: Най-абсурдните клиентски запитвания и желания

Защо да го прави? Защо да се занимава да покрива загубите заради селски тарикати. Нали ще има "ми то нали връщането ви е безплатно, кво плачете!?"

Както казах "добра воля и маркетинг" ако направят това което споменах по-горе, със сигурност няма да загубят, а по-скоро ще спечелят.

България е малка, съответно пазара е малък, разстоянията са малки, а хората са недоверчиви. Мисля че няма никакво бъдеще да се очаква предварително плащане от клиентите, НП няма да е 2.00 лв, а даже ще става и по-нисък.
 
От: Най-абсурдните клиентски запитвания и желания

Защо да работят на загуба с безплатно връщане?! Така или иначе колите им пътуват, софтуера ли кое харчи повече?! Облекчавайки финансовите условия, ще се покачи и онлайн търговията. Според мен трябва да уеднаквят и тарифите за търговци. В момента така се получава че големите печелят клиенти само заради ниската или безплатна доставка. На гърба на това им е рекламата.
 
От: Най-абсурдните клиентски запитвания и желания

Вие живеете в някаква утопия или пък може би за вас е все още 1987ма...

Работете вие на 0 като сте толкова ербап. Бих ползвал и вашите услуги, ако ми уреждате нулева цена. Независимо какви са ви услугите - ще ги ползвам, обещавам!
 
Само да кажа, че идеята не е бизнеса да прави компромиси, а по-скоро клиентите и търговците да спазват някакви общо-приети рамки на поведение. За това са тези Общи условия, Условия за ползване, Поверителност, Доставка и плащане и т.н. Иначе то няма да му се види края, ако се почне с глупави решения. Оня да прави нещо фри, защото логически не му коства нищо. Нали ако някоя куриерска фирма се направи на много отворена да предложи това, ще и скочат всички останали, защото това може да е логично от страна на търговеца и клиента, но ангажимента отива към куриера. И какво, на връщане, ако стоката се потурчи, какво се случва? И това е само един елементарен сценарии, които изниква при подобен развой на нещата. Или се спазват някакви правила или всичко отива по дяволите. Специално логистичните фирми са запознали да оптимизират толкова брутално разходите си чрез GPS-и, графици, коли, ако искате дори и персонал и едно такова велико хрумване би съборило доста вече изградените схеми, по които се работи. Това определено не е опция. Все едно някой да направи нещо по някой сайт и клиента да му каже "абе я го върни обратно, че е по-добре както с беше". Това какво, не е ли допълнителна работа? Недейте мислите, че логиката и печалбата са винаги нещо свързано.
 

Горе