Отказани доставки

Дискусията в 'Онлайн Магазини' стартирана от strana, Дек 11, 2017.

  1. strana

    strana Well-Known Member

    Рег.:
    Авг 7, 2008
    Съобщения:
    2,855
    Харесвания:
    460
    Точки:
    83
    Здравейте, форумци

    Прегледах дет какво има по въпроса в Мрежата, но явно тук са си хората с по-голям практически опит, та опрях.

    Собственици на онлайн-магазини, какво правите с неоснователно отказани доставки?

    Конкретната ситуация. която ме провокира да пиша.

    Отскоро направихме магазин и за България, в който продаваме дамски стоки (обувки)
    Съобразяваме се със спецификата на клиентелата, че вечер може да им щукне нещо просто по настроение, а на сутринта дори да не помнят за какво е ставало въпрос. Загубите са заложени в калкулацията и се избиват от цените за коректните клиенти (звучи дивашки, но това е ситуацията на бг-пазара и преобладаващите "наложени платежи")
    Но едно е някой да е направил грешка на пияна глава, а друго е абсолютно целенасочено да те набутва с разходи (куриерски най-вече) и след това да ти отказва поръчката, без дори да я погледне (тест и преглед). Това би трябвало да се наказва. Юридически и финансово имам предвид - шамарите по "онижедети" като метод са за други форуми.

    Споделете опит как реагирате в подобни ситуации. Или поне черните си списъци (BL)
     
  2. VMiloykov

    VMiloykov Well-Known Member

    Рег.:
    Ноем 20, 2012
    Съобщения:
    1,882
    Харесвания:
    153
    Точки:
    63
    Как ще накажеш някой? Ще ходиш да му биеш шамари ли? Ако не иска, няма да я вземе. Точка. Нищо не може да направиш. Най-добрият вариант е да си калкулираш загубите в цената на продукта, за да може да не си на загуба. Точно както си направил. Другият вариант е да се договориш с Еконт да ти е безплатно при отказване на стока, но това зависи колко пратки правиш на месец.

    Клиента има право по всяко време да ти я откаже или върне в срок от 14 дни без причина.

    Тази тема е дискутирана десетки пъти във форума. Ето линк към една от темите - тук
     
  3. strana

    strana Well-Known Member

    Рег.:
    Авг 7, 2008
    Съобщения:
    2,855
    Харесвания:
    460
    Точки:
    83
    Отговорът ти е описан предварително в питането ми и е посочен като неподходящ вариант за този форум. Точка.

    Интересуват ме конкретни отговори за декември 2017, а не линкове, които съм изчел преди дори да се регистрираш. Точка.
     
  4. pgplamen

    pgplamen Active Member

    Рег.:
    Апр 1, 2009
    Съобщения:
    827
    Харесвания:
    38
    Точки:
    28
    Аз пък се чудя защо трябва да ми калкулирате загубите. Ако съм редовен защо трябва да плащам за нещо за което нямам вина.
     
    strana харесва това.
  5. VMiloykov

    VMiloykov Well-Known Member

    Рег.:
    Ноем 20, 2012
    Съобщения:
    1,882
    Харесвания:
    153
    Точки:
    63
    Май не четеш добре или бъркаш годинтие. Темата е от 2014, регистриран съм 2 години по-рано. :) Точка. Явно ти предвиждаш какво ще бъде писано няколко години по-рано. Точка.

    Ако прочетеш по-добре отговора ми ще видиш, че съм ти дал и друго предложение. Договори се с Еконт/Speedy да са ти безплатни отакзаните пратки. Всичко е въпрос на преговори и колко пратки правиш

    По-конкретен отговор няма кой да ти даде. В България нямаш много опции, хората все още не плащат с карти и т.н. Което те оставя в една лоша позиция. Всеки си има негова стратегия с която се справя.
     
  6. strana

    strana Well-Known Member

    Рег.:
    Авг 7, 2008
    Съобщения:
    2,855
    Харесвания:
    460
    Точки:
    83
    Абсолютно съм съгласен, но в България съществува това чудо "наложен платеж". За да доставя стоката от ЕС примерно, аз плащам навсякъде с кредитна карта (или paypal) или по банкова сметка, а в България (която се води страна от ЕС) ми плащат с "наложен платеж".

    Калкулирайки загубите от некоректните платци, товаря коректните. Съответно, магазините ми в Германия и Великобритания работят с 4-10% надценка, а в България - с над 30% надценка. Понеже бг-потребителят е по-богат от немския или английския, вероятно.
     
    Последно редактирано: Дек 11, 2017
    petya77 и Странникът харесват това.
  7. strana

    strana Well-Known Member

    Рег.:
    Авг 7, 2008
    Съобщения:
    2,855
    Харесвания:
    460
    Точки:
    83
    Прочел съм отговора внимателно, естествено. Подразни ме "точката" на нещо, което не може да има точка. Сложиш ли му точката на това нещо - това е краят. Не пазарна икономика, а от мизерията няма да излезеш, докато си траеш за подобни неща.
     
    Странникът харесва това.
  8. CTAH

    CTAH Well-Known Member

    Рег.:
    Май 22, 2012
    Съобщения:
    2,585
    Харесвания:
    451
    Точки:
    83
    Пол:
    Мъж
    Място:
    Бургас
    Отговора е много кратък и ясен!
    Няма какво да се направи , това е дупка в закона.
     
  9. biaaro

    biaaro Well-Known Member

    Рег.:
    Май 27, 2008
    Съобщения:
    2,731
    Харесвания:
    687
    Точки:
    113
    Място:
    в кюпа
    Слагаш разпореждане да си поемат транспорта и в двете посоки при отказана пратка. Ако клиента откаже да плати, транспорта се поема от офиса, който обслужва. Това е така, защото при такова разпореждане, куриера трябва предварително да вземе парите, ако клиента си вземе пратката му ги връща. Стандартна практика от години, не я ли прилагаш? Клиентите, които изобщо не отиват във офиса не можеш да ги хванеш по никакъв начин, но те са пренебрежимо малко и не са проблем. С обувките и дрехите е така, много връщане и подмяна има, но повечето си плащат транспорта безропотно.

    Сега видях, че си написал, че изобщо не отиват да ги видят.... в този случай има нещо грешно при теб. Тези са много малко по принцип!
     
    VladB харесва това.
  10. CTAH

    CTAH Well-Known Member

    Рег.:
    Май 22, 2012
    Съобщения:
    2,585
    Харесвания:
    451
    Точки:
    83
    Пол:
    Мъж
    Място:
    Бургас
    Аз съм забелязал следното, колкото по евтина е стоката и особено ако стоката е дрехи и обувки, толкова е по-голям % на непотърсените и върнатите пратки.
     
  11. ReminD

    ReminD Well-Known Member

    Рег.:
    Ян 22, 2008
    Съобщения:
    6,286
    Харесвания:
    1,221
    Точки:
    113
    Трябва да има и загуби, за да има баланс, както е израза. Ако магазина е физически, пък ще крадът.
     
  12. Yurnero99

    Yurnero99 Active Member

    Рег.:
    Дек 8, 2015
    Съобщения:
    242
    Харесвания:
    76
    Точки:
    28
    Пол:
    Мъж
    Професия:
    Universal Soldier
    Място:
    Bulgaria
    glassofwater.png

    Няма начин. Както казва @CTAH - това е дупка в закона.

    Трябва да издържиш още 5-10 години и вече няма да го има този проблем.
    Вече започна чистката. Скоро ще загинат всички "fly by" е-магазини.
     
  13. Nightgale

    Nightgale Member

    Рег.:
    Май 5, 2016
    Съобщения:
    131
    Харесвания:
    24
    Точки:
    18
    Нещата наистина са комплексни- зависи от стоките, зависи от магазина (какви клиенти привлича и задържа), зависи и от таргета и местата за рекламиране. Говорено е и преди- чрез реклами за целенасочено търсене (търсене в гугъл например), процентът на непотърсени пратки е малък. Чрез всички останали варианти (сайтове, социалки) стоката се "натриса" в лицето на купувача и е твърде вероятно да поръчват импулсивно и после да размислят.
    Ако магазинът поддържа система за предварително плащане при поръчка (paypal, плащане с карта и т.н.) може да се сложи допълнителен стимул на клиентите да платят с карта- примерно 5-10% отстъпка при плащане с карта. Може да се ползва и другия вариант- при избор за плащане с наложен платеж 10% отгоре, но това работи повече негативно, отколкото в плюс.
    И да- законът е изцяло на страната на клиента.
     
  14. Yurnero99

    Yurnero99 Active Member

    Рег.:
    Дек 8, 2015
    Съобщения:
    242
    Харесвания:
    76
    Точки:
    28
    Пол:
    Мъж
    Професия:
    Universal Soldier
    Място:
    Bulgaria

    Много е прав. Насърчаването за предварително плащане с отстъпки и бонуси е правилния начин.
    Така се възпитава потребителя.
    Но акцентирам върху "плащане с карта", а не пейпали.
     
    CTAH харесва това.
  15. VMiloykov

    VMiloykov Well-Known Member

    Рег.:
    Ноем 20, 2012
    Съобщения:
    1,882
    Харесвания:
    153
    Точки:
    63
    Точката беше, защото не може да накараш клиент да отиде да си потърси пратката, ако няма желание. Това не е мизерия, това е избор на клиента. Ние като предприемачи трябва да намерим как да го заобиколим, но да го спреш няма как да стане. Затова е точка. Не за друго. Това, което предложих е най-добрият вариант(според мен) защото така зачеркваш загубите от непотърсени пратки. Стига да успееш да се договориш с Еконт/Спиди спираш да го мислиш.
     
    scorebg харесва това.
  16. traiki

    traiki Well-Known Member

    Рег.:
    Септ 27, 2010
    Съобщения:
    1,357
    Харесвания:
    109
    Точки:
    63
    Въобще не са малко да ти кажа. От опит мога да споделя, че на 100 пратки винаги ще имаш поне десетина непотърсени. Причините са две - първо някои хора просто поръчват и ако не им го пратиш веднага - на другия ден вече не го искат и въобще не ги интересува, че ще те натоварят с доставките. Втората е донякъде в Еконт - не рядко са случаите, в които не пращат есемеси. Лично на мен ми се е случвало поне няколко пъти да не получавам есемес или той да дойде с няколко дни закъснение.
     
  17. strana

    strana Well-Known Member

    Рег.:
    Авг 7, 2008
    Съобщения:
    2,855
    Харесвания:
    460
    Точки:
    83
    Благодаря за последните мнения, има ценни съвети.

    Моят проблем в случая не е как да минимизирам подобни разходи, а чисто принципен. Некоректността трябва да се наказва. Едно е да поръчаш нещо и да го върнеш, ако не ти хареса или поради друга що годе основателна причина, а друго е да поръчаш и да се правиш на умряла лисица след това, макар че ме набутваш поради собствената си глупост или безочие.

    А това, че законът бил такъв, "дупка" и т.н. прилича на изказването на един бивш бг-политик "егати и държавата, щом аз съм й вицепремиер". Ми сменете си законите тогава! Нали сте в ЕС. Или поне ги спазвайте.
     
    VladB харесва това.
  18. Sky

    Sky Well-Known Member

    Рег.:
    Юли 29, 2012
    Съобщения:
    8,781
    Харесвания:
    647
    Точки:
    113
    Пол:
    Мъж
    Място:
    Стара Загора
    Всички знаем с каква цел ти е темата - плюене по всичко българско. Затова ти е и регистрацията във форума.
     
  19. strana

    strana Well-Known Member

    Рег.:
    Авг 7, 2008
    Съобщения:
    2,855
    Харесвания:
    460
    Точки:
    83
    Като си гледам регистрацията от 9 години, то явно съм си нямал друга работа, освен да плюя по всичко българско....

    Ми ако тва е българското, цитирам - "дупка в закона, преклонена главица сабя не я сече, всички знаем, 5 ракии и 3 морета" и т.н то кво да го жаля?

    Конкретната тема има конкретен въпрос или поне е опит да се дискутира казус, който не е единичен частен случай и повечето онлайн търговци в България са запознати с него. А "с "всички знаем" бегай у политиката или си изрази манталитета върху некой исторически паметник.
     
    nandibandi харесва това.
  20. biaaro

    biaaro Well-Known Member

    Рег.:
    Май 27, 2008
    Съобщения:
    2,731
    Харесвания:
    687
    Точки:
    113
    Място:
    в кюпа
    Явно е така, щом толкова хора го казват. При мен са не повече от 10 на 1000, даже и по-малко, като от тези 1000 половината имат обективни причини да не си вземат пратката. Нали говорим за изобщо не потърсени пратки, не за отказани, отказани след преглед и тн.


     

Сподели страницата

  1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies.
    Dismiss Notice