Отказани доставки

Дискусията в 'Онлайн Магазини' стартирана от strana, Дек 11, 2017.

  1. VMiloykov

    VMiloykov Well-Known Member

    Рег.:
    Ноем 20, 2012
    Съобщения:
    1,882
    Харесвания:
    150
    Точки:
    63
    За последните 200 пратки при мен има само 2 непотърсени и 1 върната без обяснение. Явно има голямо значение нишата на магазина.
     
  2. CTAH

    CTAH Well-Known Member

    Рег.:
    Май 22, 2012
    Съобщения:
    2,580
    Харесвания:
    450
    Точки:
    83
    Пол:
    Мъж
    Място:
    Бургас
    Това казвам аз нишата е важна и целевата аудитория също. По принцип колкото е по скъпа стоката по-малко продаваш но и нямаш непотърсени и върнати пратки след преглед. Обратното продаваш маратонки по 15-20 лева много пращаш и 30-50% са върнати или непотърсени. Да не забравяме и друг не маловажен фактор. Времето за изпълнение на поръчката, ако доставяш за другия ден или следващия работен , % на непотърсените пратки е по-малък ако доставяш на 5,7, 10 ден този % е много голям.

    Примерно човек има бюджет N лв. за еди какво си . маратонки, бански , джапанки или каквото и да е там има нужда и бюджет. Влиза в нета намира изгодна оферта поръчва си обаче ти доставяш на 4 ден примерно, няма значение защо ... През тези 4 дена нашия клиент си стиска N на брой парите и си живее обаче минава през пазара или пред мола или някъде вижда си чехлите от които има нужда взима и си ги купува. Изразходвал си е бюджета след 2 дни пристига твоята пратка, сорри ама парите са похарчени , въпреки и първоначалните добри намерения.

    А да не говорим за домакините, дошла сметка , детето се разболяло купила антибиотик и хиляди подобни схеми .

    Дори да имат добро намерение и нужда хората ... често се случва в БГ
     
    Вискяр Градинаров и bborisov90 харесват това.
  3. strana

    strana Well-Known Member

    Рег.:
    Авг 7, 2008
    Съобщения:
    2,855
    Харесвания:
    460
    Точки:
    83
    Да, именно тях имах предвид, започвайки тази тема.
    При отказани след преглед и т.н. все пак си има някакво действие от страна на клиента и отношението на търговеца наистина трябва да е спрямо максимата, че "клиентът винаги е прав". Съответно, си има калкулирани разходи.
    Дразнещото (поне за мен) е поръчка, след която се опитваш да станеш невидим. Почти съм сигурен, че повечето търговци ще влязат в положението на клиента, ако той им се обади и каже, че отказва поръчката си (поради каквито и да е причини, дори не е длъжен да ги уточнява). Неприятно е, но е сравнително коректно.
    Докато тръгвайки да се криеш, да не си вдигаш телефона и т.н. автоматично отпадаш от понятието "клиент" и се превръщаш в длъжник.
     
  4. Svetliooo

    Svetliooo Active Member

    Рег.:
    Окт 30, 2017
    Съобщения:
    181
    Харесвания:
    101
    Точки:
    43
    Пол:
    Мъж
    Страшни български предприемачи се намират ... от всичко възможно само пари да се правят, ако може и с нулево вложение. Имаше разни, като им кажа че ще им взема над 1000 лв за даден сайт и изпадат в истерия как може да ги дера толкова много. Този пък ще ги глобява :D
    Като се регистрирах във форума очаквах да се науча от реални бизнесмени, да попия техния опит и знания. Очаквах, че тук са хората, които правят новият facebook, spotify, twitter, google, amazon и т.н. А то какво се оказа - 10 човека с онлайн магазини, които ги мързи да правят каквото и да е и искат само пари да лапат. Това е и в продължение на миналата тема, където ми обяснявате как държавата била виновна. Виновни са хората.

    И да не е офф - просто спри наложения платеж. Или както другите много добре ти казаха - стимулирай ги да плащат предварително. Опитай се да разбереш причината. Тръгваш по възможно най-грешния начин, щял да ги глобява :D rofl .. аман от такива псевдо "предприемачи"
     
  5. strana

    strana Well-Known Member

    Рег.:
    Авг 7, 2008
    Съобщения:
    2,855
    Харесвания:
    460
    Точки:
    83
    Какво е "клиент" всъщност? По Уикито "Клиентът (от латински: cliens, „клиент“) е получател на стока или услуга в търговията и икономиката, предоставяни от продавач или доставчик, обикновено в замяна на пари или друга стойност.[1] В някои случаи клиентът е също потребител на стоката или услугата, но това не е задължително."

    Криещият се длъжник не е клиент. Той не е получил стоката или услугата и не е потребител. Той просто си е пуснал двете имена, телефон и офис на Еконт (което по закон дори не са лични данни) в някакъв сайт.(от типа седи в клуб и "ах кви ботушки за 300 кинта, сега ще си ги поръчам!" докато околните в сепарето цъкат и ахат на баровката. След което тя благополучно забравя за смелата си и безотговорна изява.
     
  6. biaaro

    biaaro Well-Known Member

    Рег.:
    Май 27, 2008
    Съобщения:
    2,693
    Харесвания:
    667
    Точки:
    113
    Място:
    в кюпа
    Има такива клиенти, факт. Но не и в мащаб, който налага да им се обръща внимание. Ако при теб е много голям процент, трябва да видиш къде бъркаш. Потвърждаваш ли всяка поръчка по телефона или директно пращаш?

     
  7. Svetliooo

    Svetliooo Active Member

    Рег.:
    Окт 30, 2017
    Съобщения:
    181
    Харесвания:
    101
    Точки:
    43
    Пол:
    Мъж
    И глобата ли е решение на този проблем ?
    Мисли малко out of the box. Как би го решил amazon ? Дали ще тръгне да глобява клиентите ?
    Проблемът е може би в теб, не толкова в клиента.
     
  8. strana

    strana Well-Known Member

    Рег.:
    Авг 7, 2008
    Съобщения:
    2,855
    Харесвания:
    460
    Точки:
    83
    Що се отнася до предприемачите, това е друга тема. Обсъждал съм я тук преди 5-6 години, не виждам някаква промяна. Проблемът не е в конкретния "предприемач" (в случая става въпрос за онлайн-търговци на стоки, които поне imho няма как да бъдат наричани предприемачи), тъй като по личен опит в Германия и Великобритания тези разходи са минимизирани (и се работи при по-ниска норма на печалба с цел оборот, което пък е изгодно за клиента). На европейския континент са, в ЕС (все още) са и логично следва питането "а защо тогава се получава тази разлика?"
     
  9. strana

    strana Well-Known Member

    Рег.:
    Авг 7, 2008
    Съобщения:
    2,855
    Харесвания:
    460
    Точки:
    83
    Ще перифразирам въпроса. Когато поръчваш някаква стока в известен сайт (пр. Спортдирект или китайските) те обаждат ли ти се по телефона за потвърждение на поръчката? И приемат "наложен платеж"?
     
  10. biaaro

    biaaro Well-Known Member

    Рег.:
    Май 27, 2008
    Съобщения:
    2,693
    Харесвания:
    667
    Точки:
    113
    Място:
    в кюпа
    Значи не го правиш :) Еми какво да ти кажа.... Тука е така брат!

    Кучето е заровено някъде тук, иначе няма да стане...

     
  11. strana

    strana Well-Known Member

    Рег.:
    Авг 7, 2008
    Съобщения:
    2,855
    Харесвания:
    460
    Точки:
    83
    Естествено, че не го правя и няма да го правя :)

    Темата я почнах не да си минимизирам личните разходи от 20 на 10 процента (при 50% норма на печалба проблемът е за коректните клиенти, които плащат с коректността си безочието на длъжниците), а да дискутираме защо "тука е така" и как може да стане както в другите страни от ЕС.
     
  12. tuger

    tuger Well-Known Member

    Рег.:
    Ян 30, 2010
    Съобщения:
    1,518
    Харесвания:
    147
    Точки:
    63
    Място:
    Навсякъде и никъде конкретно
    Проблемът наистина е много голям. Особено като се поръчват стоки чрез olx. Обаждаш им се, ДААА ПРАТЕТЕ ГИ, и след 2-3 дни, ЕМИ НЕ СЪМ ЗАИНТЕРЕСОВАН вече ... и пиеш една студена вода. Едва ли има работещ подход, няма как да ги закараш насила в офиса да си платят ...
     
    CTAH харесва това.
  13. Kill-op

    Kill-op Member

    Рег.:
    Юни 30, 2008
    Съобщения:
    58
    Харесвания:
    8
    Точки:
    8
    Некоректни потребители винаги ще има. Това е лоша практика в цял свят и няма как да се спре. Въпроса е в процентно отношение върнатите пратки да са максимално нисък процент, за да не излизаме на загуба в края на месеца. :)
    Върнатите пратки до голяма степен зависят и от платежоспособността на клиента, ако има достатъчно финансови средства едва ли би търсил по ниски цени след като е поръчал или изхарчил парите. В нашата мила родина, за съжаление голяма част от клиентите ни си броят стотинките си в края на месеца и това вдига процента на отказани пратки. Отделно много деца пазаруват без да имат нужните за това финикийски знаци, което опорочава поръчките им като некоректни. Имал съм случаи в който майки ми се обаждат понеже куриера бил при тях, а те не искали да плащат пратката за дъщеря им. В ОУ на магазина е упоменато, че могат да пазаруват само лица навършили 18 години и че съгласявайки се с ОУ, клиента декларира, че има навършени 18 години, но няма как да отсея всички лъжещи момичета, решили да се правят на интересни в даскало и да си купят това или онова... Такива "поръчки" си ги плащам аз обикновено. Отделно имам случай на 16-20 годишни пикльовци поръчващи за приятелките си с широки пръсти, а като пристигне пратката започват да изключват телефоните си или дават на друг да вдига, вместо да си кажат направо, че отказват поръчката. За 10 години имам десетки такива и подобни случаи, и се радвам че са само десетки!
     
    Последно редактирано: Дек 13, 2017
  14. ivanitza

    ivanitza Member

    Рег.:
    Ноем 27, 2010
    Съобщения:
    42
    Харесвания:
    5
    Точки:
    8
    В онлайн магазините в Германия и Великобритания плащат само с карта нали?
    Сложи и тука само с карта и така ще минимизираш процента на непотърсени пратки. Вече почти всеки има карта. Дори и "малките пикли и пикльовци" използват картите на родителите си. Веднъж като влязат парите...ако иска да си ги взема. А тези, които нямат карти.....не поръчват:)
    Другия вариант с 10% отстъпка когато платят с карта, така пък няма да надуваш цените с 30%, а с 20%....варианти много стига да ти се занимава да тестваш пазара:)
     
  15. Svetliooo

    Svetliooo Active Member

    Рег.:
    Окт 30, 2017
    Съобщения:
    181
    Харесвания:
    101
    Точки:
    43
    Пол:
    Мъж
    Абе друго си е държавата да е виновна и най-доброто решение, което се сетиш да бъдат глоби и по-висока комисионна. Българският предприемач винаги ще ме изненадва със своята "находчивост" :D
     
  16. nandibandi

    nandibandi Well-Known Member

    Рег.:
    Февру 7, 2014
    Съобщения:
    1,216
    Харесвания:
    725
    Точки:
    113
    Пол:
    Жена
    Всеки гледа от собствената си камбанария, но забравяте, че каквото и да продаваме, ние също сме потребители. Ясно, има дебили, които не си вземат доставките - не го разбирам, но не разбирам и слушането на чалга, така че...
    Какво правим с некоректните търговци, обаче?
    Имам следния казус:
    Поръчвам продукт в понеделник, уточняваме, че доставката ще отнеме до 3 работни дни - четвъртък/най-късно петък. Още във вторник получавам sms, в който ми казват, че доставката ще бъде извършена днес (вторник) - викам си супер! Да ама не. Още чакам доставката, която явно ще отнеме повече време, но не съм изнервена, понеже не съм платила предварително, а само леко подразнена от непрофесионализма на търговеца. Ако бях платила, щях да съм бясна.
    У нас наложеният платеж ще бъде основен метод на плащане, докато има тарикати и от двете страни, а в тая държава това означава вечно.
     
  17. strana

    strana Well-Known Member

    Рег.:
    Авг 7, 2008
    Съобщения:
    2,855
    Харесвания:
    460
    Точки:
    83
    Забравих за темата след сума ти консултации с бг-юристи, но колкото да уточня по мнението на nandibandi.

    Наложеният платеж само навява несериозност, а не дава гаранция. Гаранцията си е в правилата на ЕС (на който БГ е член) за 14-дневно връщане. Като потребител плащам само с кредитна карта (ако ми е непознат или ми вдъхва недоверие сайтът - PayPal) и досега не съм имал проблеми дори при нереализирана доставка на поръчка. Напротив, плащали са ми доброволни компенсации.

    Второто - за обажданията. Ми тук потребителят дори няма доверие на търговеца, камо ли търговецът да има на потребителя. Как да се смята телефонен разговор за потвърждение на поръчка (ако не се записва със съответното предупреждение)? Не че споря, че подобни обаждания ще покачат КПД на магазин. Но принципно си има стандартна процедура за работа на онлайн-магазини, по която се работи в по-пазарната част на света (дори ЕС включвам) - защо трябва да се променя, щото "тука е така" и всички да си работят така, щото "тука е така"?
     
    Последно редактирано: Дек 15, 2017
  18. biaaro

    biaaro Well-Known Member

    Рег.:
    Май 27, 2008
    Съобщения:
    2,693
    Харесвания:
    667
    Точки:
    113
    Място:
    в кюпа
    Според мен добрия търговец не се интересува как е по света, а как е на конкретния пазар, на който работи. Какво значение има дали е наложен платеж, плащане с карта или нещо друго. Какво значение има дали се обаждаш или не? Щом пазара го изисква, прави се, край на въпроса.

    Ти искаш да адаптираш пазара към се бе си, а не ти да се адаптираш към пазара, за да ти е лесно! Много ясно, че това няма как да се случи. Като не ти харесва, има пазари, където се плаща само с карти и пейпал, пробвай там. Никой няма да ти пречи.

    И не, няма стандарти за работа на онлайн магазин. Каквото казва конкретния пазар, това е. Като не искаш да се адаптираш, отпадаш. Толкова е просто...


     
    Anani харесва това.
  19. strana

    strana Well-Known Member

    Рег.:
    Авг 7, 2008
    Съобщения:
    2,855
    Харесвания:
    460
    Точки:
    83
    Е нали баш това беше идеята на темата, писах го предварително дори.

    Мохамед се дърпал и трябвало планината да се съобрази с него... Дори не е до глобализацията. Има си търговски практики, налагани в света от векове. Естествено, че рано или късно Мохамед ще се съобрази с планината, щом е част от отворена общност. За мен е по-важно Мохамед да го разбере по-рано и затова съм повдигнал темата. А като не се съобразяваш с планината, рано или късно ще изгориш именно ти.

    И едно е да изгориш в сблъсъка с търговските вериги (нещо, което не одобрявам), а друго е да изгориш, само щото си смяташ, че правилата на твоя пазар ще те защитят, защото не са като другите.

    Протекционизмът винаги е съществувал. но на всички ни е ясно, че България едва ли е подходящ пример за него.

    Няма друг пазар (поне в тази част на света, където се намираш), правилата на търговия са общи. не ги ли спазваш - ще загубиш рано или късно.

     
    Последно редактирано: Дек 15, 2017
  20. biaaro

    biaaro Well-Known Member

    Рег.:
    Май 27, 2008
    Съобщения:
    2,693
    Харесвания:
    667
    Точки:
    113
    Място:
    в кюпа
    Навсякъде си има особености на локалните пазари и търговците се съобразяват с това. Не е нещо ново... Пак ти казвам, никой няма да си рискува бизнеса, като налага нещо, което клиента не желае да ползва. Как търговците ще модернизират потребителите, като ги ограничат. Как ще стане това!? Най-близката аналогия, за която се сещам, е със забраната на цигарите по заведенията. Какво стана? Не намаляха пушачите, фалираха заведенията, щото никой не искаше да влиза в тях. Същото ще стане и с онлайн магазините, ако в момента с магическа пръчка премахнем наложения платеж. Или Бат Бойко го забрани случайно :) Нещата ще се случат по естествен път, дано да сме живи да го видим :)


     
    nandibandi харесва това.

Сподели страницата

  1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies.
    Dismiss Notice