Отказани доставки

Дискусията в 'Онлайн Магазини' стартирана от strana, Дек 11, 2017.

  1. webstil

    webstil Well-Known Member

    Рег.:
    Март 21, 2009
    Съобщения:
    1,772
    Харесвания:
    113
    Точки:
    63
    Общо взето нещата стоят точно така!

    За обаждането - и аз смятах, че не е нужно да се обаждаш. Най-вече тъй като сам започвах ме мързеше да звъня на всички, а и го смятах за ненужно. Е да ама не, сега се обаждаме винаги, когато има възможност, но и не го правя аз вече. Това намали изключително много броя на непотърсените ни пратки. Тъй като много често има грешни номера, адреси, промяна на мнението на клиента, или пък е объркал нещо при поръчка, а някой път даже поръчват още неща по телефона. Има и случаи примерно малкият поръчал нещо, а мама и тати не знаят. Всякакви поръчват - има такива на по 10 години вече и те поръчват - тогава се говори с родител...

    За невзети пратки - няма решение. Обаждането също не е решение, може да ограничи загубите, но не и да ги премахне напълно. Няма никакъв начин по телефона или по мейла да речем да разбереш дали някой ще си вземе пратката. Парадоксалното е, че много често дори тези, които ти се струват най-сериозни, които имат 1000 претенции и искат възможно най-бърза доставка - след като им изпълниш всички желания на време просто не си вземат пратката и спират да вдигат телефона. По мои наблюдения хората от по-малките населени места са по-коректни. Естествено най-много невзети пратки има в София, но там са се сбрали и най-много народ. Просто рискуваш с всяко пращане и това е. Дори да има регистър на некоректните, сигурен ли си че пак няма да пратиш пратката? Аз съм имал случай, при който 1 момче не взема пратка, минава се 1 месец - поръчва пак, аз му я пращам пак и си я взема.

    Никога не знаеш на кой, какво що и как ще му хрумне. Ето виж за пример Вискяр Градинаров, поръчва си ама после намерил по-близо и не си взема вече поръчаното. Всеки тука си прави каквото иска, така че или се приспособяваш или не участваш. Пазара тук си има своите специфики, пълно е с тарикати и играчи, всеки преди да поръчва си прави проучвания и търси най-ниската цена. За нищо друго не им пука - само цената гледат. Но трудно някой онлайн магазин ще промени пазара или ще превъзпита клиентите. Разбира се от значение е стоката, ако продаваш техника, защо пък да нямаш плащане с карта, там много хора биха го ползвали, тъй като се гледат параметри и цена. Но за модни стоки примерно е абсурд плащането с карта. Не ти трябва и това е, никой няма да го ползва. Всеки знае за преглед и всеки иска да гледа там да не се мине.
     
  2. strana

    strana Well-Known Member

    Рег.:
    Авг 7, 2008
    Съобщения:
    2,855
    Харесвания:
    460
    Точки:
    83
    Това е другата версия на "тука е така".

    Напротив, участвам си, но работя по световните правила. Да, съответно имам по-малка печалба, но няма смисъл да гадая дали нещата тук ще останат все същите или лека-полека ще почне да се работи нормално (с кредитни карти, без задължителни телефонни обаждания за проверка и т.н.). Получило се е така поради определени причини, а не поради някакъв особен балкански манталитет - в началото (90-те години) бг-търговията нямаше техническите средства, клиентите нямаха карти, нямаше терминали, paypal дори беше ограничен за българи и затова е-пазарът се изроди в това подобие.

    Та това всъщност и намеквах - за създалата се ситуация повече са виновни търговците, а не клиентите. Тъй като именно търговците се нагаждат към остарели схеми на работа (копират от другите за по-лесно или просто ги е страх да не пропуснат некой лев), а клиентите пък използват дупките в тази архаичност.

    P.S. Не е до тарикатите - тарикати има навсякъде и в някои страни бг-тарикатите изглеждат като наивни бебенца. Въпросът е дали им се позволява да ти врътнат санжето. Въпрос на закони и лична финансова култура.
     
    Последно редактирано: Дек 19, 2017
    sstankov и crazydevil харесват това.
  3. webstil

    webstil Well-Known Member

    Рег.:
    Март 21, 2009
    Съобщения:
    1,772
    Харесвания:
    113
    Точки:
    63
    Не казвам, че не могат да се научат. Хората се учат на всичко. Но ще отнеме време. Догодина се надявам да почна продажби в чужбина, сигурно тогава ще въведа разплащане и тук с карти и ще мога реално да видя и евентуално да стимулирам заплащането по този начин. Но в моя случай аз разбирам клиентите си и точно благодарение на прегледа и наложеният платеж продавам повече. Тъй като продавам неща, които попринцип хората искат да видят как им стои, съответно по този начин на пазаруване наблягам на възможността всичко да се види и да се плати само, ако се хареса. Понякога проблемите се превръщат в нещо положително, зависи дали можеш да се научиш да вадиш изгода от негативите и най-вече дали искаш.
     
  4. strana

    strana Well-Known Member

    Рег.:
    Авг 7, 2008
    Съобщения:
    2,855
    Харесвания:
    460
    Точки:
    83
    Това пък е другата страна на медала, но си е направо за цяла нова тема.

    Естествено, че е добра идея, тъй като излизаш на голям и работещ като швейцарски часовник пазар (да потроля - без наложени платежи, без непредизвикани телефонни обаждания и т.н.). Но пък опираш до куриерските услуги. Които за българите са многократно по-скъпи. Примерно, с DHL Германия внасям в България 12 чифта обувки за 10 евро общо, та познай колко ще струва доставката от България до Германия поне на един чифт?
     
  5. Вискяр Градинаров

    Вискяр Градинаров Well-Known Member

    Рег.:
    Ян 11, 2012
    Съобщения:
    3,860
    Харесвания:
    934
    Точки:
    113
    Професия:
    Артист в градината
    Място:
    Градина Вискяр
    Отказал съм, защото ми позволява търговеца.
    (Отделно, че така имам на същата цена 3% по-добри параметри, а и вече знам, че и този търговец може да отстъпи добре при покупка. ;) )
     
  6. Yurnero99

    Yurnero99 Active Member

    Рег.:
    Дек 8, 2015
    Съобщения:
    286
    Харесвания:
    89
    Точки:
    28
    Пол:
    Мъж
    Професия:
    Digital Overlord
    Място:
    Bulgaria
  7. Yurnero99

    Yurnero99 Active Member

    Рег.:
    Дек 8, 2015
    Съобщения:
    286
    Харесвания:
    89
    Точки:
    28
    Пол:
    Мъж
    Професия:
    Digital Overlord
    Място:
    Bulgaria
    Пробваш да действаш на съвестта, ако не стане намесваш ромите, ако и това не стане почваш да мутрееш. :) Кой от Вас е човека ?
     
    хейтър харесва това.
  8. CTAH

    CTAH Well-Known Member

    Рег.:
    Май 22, 2012
    Съобщения:
    2,587
    Харесвания:
    452
    Точки:
    83
    Пол:
    Мъж
    Място:
    Бургас
    О има и още, намеси адвокати, закон има в държавата, договор, пропуснати ползи, нелоялна конкуренция ....
     
  9. VMiloykov

    VMiloykov Well-Known Member

    Рег.:
    Ноем 20, 2012
    Съобщения:
    1,902
    Харесвания:
    168
    Точки:
    63
    Пуснете продълженеито на разгвора, де...
     
  10. waldes

    waldes Well-Known Member

    Рег.:
    Февру 9, 2011
    Съобщения:
    3,398
    Харесвания:
    686
    Точки:
    113
    След като прочетох чата незнайно защо ми се догледа филмо черна котка бял котарак
     
    ivanitza харесва това.
  11. Toshkoxxx

    Toshkoxxx Member

    Рег.:
    Ян 15, 2018
    Съобщения:
    50
    Харесвания:
    10
    Точки:
    8
    Пол:
    Мъж
    Случка от днес:
    Получателката отива в Еконт и казва искам да откажа пратката, трябва ли да платя нещо?
    Отговор на Еконт: Не щом не сте я отворила няма нужда да плащате.

    Обаче на мен не ми звънят, след няколко дни се свързвам с получателката и тя ми обяснява ситуацията, аз съответно не и вярвам. Тя звъни на Еконт и оттам те ми се обаждат и ми казват,че след като не е прегледала пратката нямали право да я таксуват,нищо че е отишла лично в офиса им. А на мен защо не са ми се обадили не ми стана ясно. Такава ли е политиката на Еконт наистина, как така отива в офиса да откаже пратката и аз сега ще си палтя едни 7-8 лв да си я взема...
     
  12. traiki

    traiki Well-Known Member

    Рег.:
    Септ 27, 2010
    Съобщения:
    1,425
    Харесвания:
    117
    Точки:
    63
    По принцип да, но в тоя случай са те прецакали. Най-вероятно въпросната клиентка е редовна в еконт и си я познават и заради това са я посъветвали така..Но пък винаги можеш да ги насолиш на шефовете им..Звънни на централния номер и кажи къде какво се е случило и да видиш...ако вдигнеш сериозен скандал може и да ти я върнат за без пари.
     
  13. Toshkoxxx

    Toshkoxxx Member

    Рег.:
    Ян 15, 2018
    Съобщения:
    50
    Харесвания:
    10
    Точки:
    8
    Пол:
    Мъж
    Мислих си го, но после си викам какво да се занимавам. Просто ми е интересно това наистина ли е така или служителката ме метна ...
     
  14. Mugen

    Mugen New Member

    Рег.:
    Юли 29, 2018
    Съобщения:
    15
    Харесвания:
    7
    Точки:
    3
    Пол:
    Мъж
    @Toshkoxxx изпратил съм доста пратки и ти гарантирам, че това не е вярно. Ясно е написано, че транспорта се поема от получателя, освен ако не си казал да е за твоя сметка. Транспорт в двете посоки се таксува единствено ако получателя не потърси пратката в срок от 30 дни или ако не я върнеш ти.
     
  15. Toshkoxxx

    Toshkoxxx Member

    Рег.:
    Ян 15, 2018
    Съобщения:
    50
    Харесвания:
    10
    Точки:
    8
    Пол:
    Мъж
    Днес получавам върнатата пратка и О ЧУДО! от Еконт са платили лично доставката в двете посоки, явно са се усетили, че е тяхна грешка и са решили да не рискуват.
     
  16. Mugen

    Mugen New Member

    Рег.:
    Юли 29, 2018
    Съобщения:
    15
    Харесвания:
    7
    Точки:
    3
    Пол:
    Мъж
    Важното е, че са постъпили коректно!
     

Сподели страницата

  1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies.
    Dismiss Notice