Пак вдигнаха цената на горивата... епизод кой незнам..

Чакайте, чакайте малко! Електрически и не знам си какво. Да подхванем темата за електрическите автомобили - до кога си мислите, че електрическите коли, ще са по-евтини от към гориво? Смисъл, сериозно ли си мислите, че големите корпорации няма да налазят и там? Все някак, ще го направят. И на мен ми харесва идеята - хем евтино, хем екологично, хем по-малко части за сменяне, ама да сме реалисти - прекалено хубаво е за да е истина.
 
Чакайте, чакайте малко! Електрически и не знам си какво. Да подхванем темата за електрическите автомобили - до кога си мислите, че електрическите коли, ще са по-евтини от към гориво? Смисъл, сериозно ли си мислите, че големите корпорации няма да налазят и там? Все някак, ще го направят. И на мен ми харесва идеята - хем евтино, хем екологично, хем по-малко части за сменяне, ама да сме реалисти - прекалено хубаво е за да е истина.
Там цената не може да се вдигне така драстично.. Защото се ползва масово от хора дори които нямат коли.. какво ще направят с бабките ?
 
Да. Лайнарщина. Сипах си за 100 лева и видях, че стрелката ми вече не е там, където беше при последното ми такова сипване. Но здраве да е. Така или иначе това няма да откаже хората. Ще си помрънкат малко, па пак ще си сипят и нищо. Аз пък се дразня, некви бръкми по 1000 лева се движат по улиците и пътищата. Но ще видите, че тия цени пак няма да отсеят тия. :)

Чакаме електрически коли. Ама на някакви нормални цени. Не телса като за един апартамент. :)
 
Tesla са на светлинни години технологично пред останалите производители на електромобили. Големият им проблем е, че са много неефективни при дизайна, който не позволява достатъчно автоматизация и роботизиране, за да падне цената до нормално ниво. Ето подробности:
 
Tesla са на светлинни години технологично пред останалите производители на електромобили. Големият им проблем е, че са много неефективни при дизайна, който не позволява достатъчно автоматизация и роботизиране, за да падне цената до нормално ниво. Ето подробности:
ОО не повярвайми проблема е съвсем на друго място ;) Да кажем че е свързан с много евентуални куршуми ;) За тия неща са избити стотици учени!
 
...жте хора в държави с по-висок стандарт ходят с колела навсякъде. София е достатъчно малък град - нямаме големи разстояния. От единия край до другия са 15-тина км, което е 30-40 минути с велосипед ако си във форма.

П.С. - карам автомобил със сравнително голям бензинов двигател, 2.4. Ходя на работа с колело, защото е по-бързо и приятно. Нямам против да плащам повечко за гориво ако това ще помогне да имаме по-чист въздух и по-малко коли в града.

Как да стане бе човек с тия колелета ми е много интересно, ти деца имаш ли ? Как да заведа дъщеря ми на училище, след това да я взема, оттам на танци и т.н... с колело ли ? Автомобила е необходимост и то голяма, без автомобил си усложняваш живота отвсякъде. Що са касае за екология и т.н. това е още един предтекст просто да ни вземат още пари. Да вземат вместо това да затегнат техническите прегледи и на който колата му не отговаря на нормите за замърсяване да не му подновяват прегледа. Или да взема държавата да прави като другите държави, купуваш си електеически автомобил, връщат ти процент от стойността и т.н., данъците ти са никакви и други привилегии. Но да казваш да се ходи с колело на работа и други подобни някак си не се вързва и то сега зима идва.
 
Метрото ползвайте или градския и да им намалят продажбите да видим как ще дигат пак. Малко е невъзможно ама ако за 1 месец в София 200 000 човека се качат на метра и по градския ще усетят, че не трябва да вдигат бензина, защото ще отчетат големи загуби. Ама всеки иска да си вози в кола и да е вип. На никой не му се бута в рейсове и метра. Пък и от гъзария да е ще дават и 5лв на литър и ще карат :) :)
 
Как да заведа дъщеря ми на училище, след това да я взема, оттам на танци и т.н... с колело ли ?

Аз не си спомням да са ме возили, а съм бил на различни места в детска градинна, 1 клас, 2 клас и от 3 клас нататък. Някога пеша или с градския транспорт се мъкнахме до училище и обратно, сега явно не е така. Но дори да се налага возене, то е в рамките на няколко години докато детето е още малко. Не всеки шофьор има деца точно на такава възраст.

Колкото и високи да са цените за гориво, застраховки и всичко останало, автомобилите няма да намалеят, даже напротив. Мъжете ценят таратайките си повече от жените си и биха умряли за тях (това понякога се случва). Високите цени са привилегия, удоволствието е по-голямо когато е по-тудно. Ако заплатата е добра, ще се вземе скъпа кола. Ако заплатата е смешна, ще се кара смешна бръкма, но и в двата случая голямата част от бюджета трябва да отиде за колата. Ако случайно се появи излишък в бюджета, то той ще отиде за нови гуми и нови свещи, за което събитие след това ще научат всички приятели и техните познати. Повод за гордост е да се каже "Ооо, аз от години не съм се качвал в рейс!". Или пък "Как ще се возя в рейса бе, там е пълно с мангали". Притежанието на собствен автомобил се асоциира със свобода, макар че във финансово отношение си е робство.
 
Ето за какво ми трябва автомобил.. Преди няколко дена колата ми беше на сервис и нямах време да ччакам да я оправят.. тръгнах за Истанбул с автобус.. гледам часовете на тръгване никой не ме устройваше.. Намерих една компания която пишеше че тръгва в 2 часа вечерта и към 9.15 сме в Истанбулл.. след което взех си билет качих се и какво стана ? 6.30 още сме в там.. оставят те на гарата оправяй се.. На мен работата ми беше 10.30 часа.. 4 часа чакаш вънка в студа сам... да забравих и на границата те свалят и пак чакаш в студа.. добре както и да е минаха тези 4 часа , отидох и си свърших работата .. обикалях още 1-2 часа и отидох до автогарата към 3 часа.. какво следва ? следващия автобус е от 18:00 часа.. има и един от 20:00 часа..но викам по-добре 2 часа по рано.. чакам чакам минава си времето и хайде 18:00 часа тръгваме.. излизаме през автогарата и ХОП буса спира на пътя.. приближава се една кола и почват да качват някви колети в буса.. по това време се приблажа цивилна полиция.. спира и почва какво има , какво качвате? Шофиорчето отговаря авточасти за България, полицая вика я отваряйте да видим и какво да вижда 5 кашона пълни с парфюми ментата? Панаира започва.. чакаш 1 час докато вземат един от шофиорите да го вземат на разпит и да описва какво е станало.. най накрая тръгва автобуса.. на теб ти се ходи до тоалетната, но никой не се сеща че трябва да спре поне през 1-2 часа... както и да е стигаме до границата, слизаш от едната страна, минаваш студено е.. спират на безмитната зона , 15 минути не за хората , а да напълнят някви торбички за митничарите от Българската страна.. идваш в БГ граница, слизаш проверят те и хайде чакай в Студа вънка.. духа и вали навън.. тоалетната работи, ти вече се стискаш от 3 часа... идва автобуса и ти се качваш и се радваш че почти си вкъщи.. Идва шофиора и казва имаме проблем ще чакаме малко.. в автобуса някви сирийци ли са авганстанци незнам.. с фалшиви паспорти и хайде на разпит хостесата и всички отгаварящи.. чакаш там допълнително 1.30 часа.. накрая решават да ги връщат и че няма да ги пуснат.. автобуса остава с 10 човека по-малко.. обаче ти чакаш.. трябваше да си вкъщи в 11 часа, а часът е 12.30.. и по-това време най--гадното знаете ли кое беше? ГЛЕДАШ как автобуса от 20:00 часа.. минава през границата и си продължава по-пътя ..а ние тръгваме 30 минути след тях.. спира автобуса по-магистралата и решава че трябва да ти викне такси за да те закара , че не им се влиза в града.. и накрая таксиджията ти иска пари... ахахах ето когато нямаш собствена кола какво става?

Сами можете да смятате колко часа са загубени нали? А цената за пътя е горе долу на едно и също ниво.. като с кола можех да взема с мен поне още 2-ма.. Дали бих пътувал с автобус отново?
 
Как да стане бе човек с тия колелета ми е много интересно, ти деца имаш ли ? Как да заведа дъщеря ми на училище, след това да я взема, оттам на танци и т.н... с колело ли ? Автомобила е необходимост и то голяма, без автомобил си усложняваш живота отвсякъде. Що са касае за екология и т.н. това е още един предтекст просто да ни вземат още пари. Да вземат вместо това да затегнат техническите прегледи и на който колата му не отговаря на нормите за замърсяване да не му подновяват прегледа. Или да взема държавата да прави като другите държави, купуваш си електеически автомобил, връщат ти процент от стойността и т.н., данъците ти са никакви и други привилегии. Но да казваш да се ходи с колело на работа и други подобни някак си не се вързва и то сега зима идва.

Виждам един баща как на рамката на колелото си кара всяка сутрин момченцето си на детска, но всеки път като го гледам се чудя да му се възхищавам ли да ми е жал. Това според мен не е добра опция и то никак, особено в град като нашата родна столица. Тук не само задръстванията са пречка, но мръсния въздух от старите коли, разсеяните и летящи идиоти по улиците. Честно казано не бих си го позволил, дори да ми се струва супер добра идея. Може би бих някога се замислил при условие, че намалее трафика, вредните емисии спаднат драстично, повечето изберат този начин на предвижване, и най-вече стегнат правилата по пътищата.....което след като го написах - това е точно никога. :)

Отделно това е за през определени сезони средство за предвижване. Грам не го виждам да се случи това през зимата, имайки предвид как се чистят улиците. То с шейна не може да го заведеш, а какво остава за колело. Общините като цяло трудно се справят с тези проблеми. Единствената безпомощна стратегия, която въвеждат е ограничаването на колите в центъра ( и като гледам и доста след центъра) със синята и зелената зона. А както споменах това е доста жалка стратегия.

Немислимо е, дори и в градския скапан транспорт да разтикваш детето си по детски, училища, курсове и други събития. Едно време, когато имаше по 3-4 руски коли на светофара, а транспорта беше на нови за онова време, си спомням, че родителите ни ни водеха до центъра с градския транспорт. Беше чисто, нямаше движение, а и нацията ни като цяло много изпростя и деградира, особено сред младите. Наблюдавайте като се качи майка с малко дете дали забмайовците с телефони ще направят място. Чак ме е срам от такива, че носят човешки облик.
 
Виждам един баща как на рамката на колелото си кара всяка сутрин момченцето си на детска, но всеки път като го гледам се чудя да му се възхищавам ли да ми е жал. Това според мен не е добра опция и то никак, особено в град като нашата родна столица. Тук не само задръстванията са пречка, но мръсния въздух от старите коли, разсеяните и летящи идиоти по улиците. Честно казано не бих си го позволил, дори да ми се струва супер добра идея. Може би бих някога се замислил при условие, че намалее трафика, вредните емисии спаднат драстично, повечето изберат този начин на предвижване, и най-вече стегнат правилата по пътищата.....което след като го написах - това е точно никога. :)

Отделно това е за през определени сезони средство за предвижване. Грам не го виждам да се случи това през зимата, имайки предвид как се чистят улиците. То с шейна не може да го заведеш, а какво остава за колело. Общините като цяло трудно се справят с тези проблеми. Единствената безпомощна стратегия, която въвеждат е ограничаването на колите в центъра ( и като гледам и доста след центъра) със синята и зелената зона. А както споменах това е доста жалка стратегия.

Немислимо е, дори и в градския скапан транспорт да разтикваш детето си по детски, училища, курсове и други събития. Едно време, когато имаше по 3-4 руски коли на светофара, а транспорта беше на нови за онова време, си спомням, че родителите ни ни водеха до центъра с градския транспорт. Беше чисто, нямаше движение, а и нацията ни като цяло много изпростя и деградира, особено сред младите. Наблюдавайте като се качи майка с малко дете дали забмайовците с телефони ще направят място. Чак ме е срам от такива, че носят човешки облик.
Да, така е, немислимо е да го влачиш това дете 2 пъти на ден нанякъде из задръствания, мръсотия и простотия. Най-добре ще е всяко училище да си има организиран транспорт за децата, трафика ще намалее доста тогава. И тогава вече може да тръгнем и ние с колелетата :). Но това няма да стане. Сега транспорт имат само частните училища. Там нещата са доста по-добре организирани като цяло не само транспорта, но това е друга тема. Предполагам всеки родител би се съгласил да дава някаква месечна такса да се наеме или закупи автобус и всяка сутрин да вземат детето, после да го връщат, специално за голям град е решение, защото автобуса ще вози 2 класа деца примерно, а иначе майките им или бащите им докато ги заведат на училище с автомобилите целият град е задръстен и след това айде следобед обратно същата картинка. Аз си спомням, че като бях малък сам ходих на училище с рейса, пътувах всеки ден по 30 минути в едната посока. Сега обаче на това време, с тези изроди по пътищата и с тези мръстотии и всичко, което се случва около нас никога няма да пусна дъщеря ми сама да ходи на училище поне не на тази възраст.
 
Да, и това е ако детето е мирно и кротко, а както знаем повечето бащи това да вържеш дете на едно място е мисия с обречен край. Я да чака градския транспорт, я да ходи повече - което пак му е еднообразие, ако не спира на всеки магазин де. Времената за жалост са такива, че без кола и деца ще ти е нанагорно и не говоря специално за ежедневните ангажименти, свързани с децата. Да речем, че детската е до вас и имате зелена светлина от работодателя да напуснете работното си място по-рано, за да вземете детето си, ок, но представете си, че искате да отидете някъде на екскурзия за уикенда, до роднини или някъде. Да, има решение - автобуси, самолети, влакове, кораби, но за жалост логистиката и организацията е в пъти по-тежка, особено ако ще влачите катуна - колички, кошчета, играчки и какво ли не.
 
Как ги правиш тези сметки? Един галон е равен на почти четири литра.
 
45006815-10155936469262005-7630449528117657600-n.jpg


Да си допълня поста. Точно за ей това говорех в предните си постове - за човека, който кара детето си на училище с колело. Днес попаднах и на снимка във Фейсбук групата Забелязано в София.
 

Горе