Регистрация на фирма

От: Регистрация на фирма

Аз за моята дадох 300лв на адвокат. Спести ми разкарването и ми беше мирна главата.
Само дето не ми е 2лв капиталът, де, така че не минах тънко .
 
От: Регистрация на фирма

Капиталът (2, 200 или 5000лв), който внасяте по набирателната си сметка, не е разход и не бива да го разглеждате като такъв. Това са пари, от които се лишавате за период от 1 - 3 седмици, докато излезе регистрацията на фирмата. След това отново можете да разполагате с тях.
 
От: Регистрация на фирма

като регистрираш фирмата в началото тя е неактивна нали? Колко време може да стои така неактивна?
 
Re: От: Регистрация на фирма

като регистрираш фирмата в началото тя е неактивна нали? Колко време може да стои така неактивна?
Моято счетоводителка ми каза от първо действие, което се води и първа фактура. До тогава още не е в действие. Или първи договор и каквото се сетиш, излизащо или влизащо в нея като документ. И пари, но те обикновено вървят в документ, така, че пак остава - документ. Но естествено годишните отчети не ти се разминават. :)
 
От: Регистрация на фирма

като регистрираш фирмата в началото тя е неактивна нали? Колко време може да стои така неактивна?

Имам една от 3 години е така. Подава се само нулев отчет всяка година.
 
От: Регистрация на фирма

След като излезе вписването на дружеството в Търговския регистър, следва в банката сметката от набирателна да се трансформира в разплащателна. От този момент вече от името на дружеството могат да се теглят и внасят пари. Колкото до това как се преценява дали фирмата е активна, зависи от съответната дейност. Първото плащане за услуга или стока, продадена от фирмата, вече е активност. Също така и първата извършена услуга или разпореждане със стока от името и за сметка на дружеството. От момента на започване на извършване на такава дейност, следва да се пусне към НАП и декларация за самоосигуряване.
Ако има плащания в брой, не може да се извършва дейност без да има касов апарат. Ако дейността се извършва в търговски обект, той трябва да е заявен в общината. Възможно е да е задължителна и регистрация по ДДС, ако се получава услуга от чужбина или се фактурира към държава-членка на ЕС. Дори наемането на офис може да се счита за дейност, ако договорът се сключва от името на дружеството.
 
От: Регистрация на фирма

Преди време слушах кошмарни истории за това как фирмата не е възможно да бъде неактивна, защото плаща всеки месец такса на банката си за това, че има разплащателна сметка (коя банка няма месечна такса за разплащателна сметка на фирма?). И тази "активност" води до разни неща, с които трябва да се занимава счетоводителя за да бъде спазен закона.
 
От: Регистрация на фирма

Теглиш парите от набирателната сметка и стоят като касова наличност. По този начин нямаш разходни операции по подръжка на разплащателна сметка и не сключваш договор с банката за откриване на такава. Фирмата е неактивна докато не започнеш да издаваш фактури и не подадеш заявление за самоосигуряващ се в НАП. Но ако от банката те накарат набирателната да я трансформираш в разплащателна - това означава сключване на договор, следователно фирмата действа.
 
От: Регистрация на фирма

Значи не трябва да се ползват банки, които "карат" клиентите си да трансформират сметката от набирателна в разплащателна.
 
От: Регистрация на фирма

Значи не трябва да се ползват банки, които "карат" клиентите си да трансформират сметката от набирателна в разплащателна.

Те всичките го прилагат този ноемр. Аз досега не съм срещнал банка, която при молба за закриване на набирателна сметка да не ми "предложи" да открия разплащателна при тях. Ползвал съм следните банки при откриване: ПИБ, Райфайзен, Уникредит, ДСК, Прокредит, SG Експресбанк и ЦКБ.
 
От: Регистрация на фирма

Те всичките го прилагат този ноемр. Аз досега не съм срещнал банка, която при молба за закриване на набирателна сметка да не ми "предложи" да открия разплащателна при тях. Ползвал съм следните банки при откриване: ПИБ, Райфайзен, Уникредит, ДСК, Прокредит, SG Експресбанк и ЦКБ.
Че то това е нормално. Ти ко имаш магазин и някой си купи хляб, няма ли да му предложиш да си купи и сирене? Няма банка, която да те заължава да трансформираш сметка от набирателна в рззплащателна. Вярно е, предлагат, но ако не искаш ти връщат капитала и толкова.
 
От: Регистрация на фирма

Избора на правна форма за правене на бизнес е доста деликатна тема, на която трябва да се обърне сериозно внимание, преди регистрация на фирма. Особено за малък бизнес, в който собственика ще извършва цялата дейност, има доста варианти, в който предимствата и недостатъците трябва да се претеглят внимателно. Ето една много интересна статия по въпроса - http://www.novavizia.com/17501.html. Описват се предимствата и недостатъците на ЕТ, ЕООД, свободна професия и работа на граждански договор.
 
От: От: Регистрация на фирма

Избора на правна форма за правене на бизнес е доста деликатна тема, на която трябва да се обърне сериозно внимание, преди регистрация на фирма. Особено за малък бизнес, в който собственика ще извършва цялата дейност, има доста варианти, в който предимствата и недостатъците трябва да се претеглят внимателно. Ето една много интересна статия по въпроса. Описват се предимствата и недостатъците на ЕТ, ЕООД, свободна професия и работа на граждански договор.

Малко старичка е тази статия, цифрите от 01.01.2014 г. вече са други, както и тези за регистрация за фирма. В нета се намират цени от 160 лв + 10 лв откриване на сметка и 6 лв заверка на подпис - тотал 176 лв
 
Някой може ли да обясни какъв е смисълът на капитала - какво, като имам примерно 20 000 лв. вместо 2 лв. капитал? Ако беше блокиран в банкова сметка, можеше да послужи като един вид гаранция пред кредиторите, че предприятието има някакви авоари, които не може да пипа, освен при ликвидация, но след като парите от капитала са свободно достъпни, какъв е смисълът да се обявява капитал, по-висок от 2 лв. (като оставим апорта и другите подобни ситуации настрана)?
 
От: Регистрация на фирма

Ако си обявил 2 лв капитал, значи в актива имаш само 2 лв. - я пари в кеш, я в банка. Като отидеш някъде да кандидатстваш за финансиране или кредит ще ти се изсмеят с тези 2 лв.
 
От: Регистрация на фирма

Ще му се смеят за 2-та лева по друга причина. Фирмата може да има 2 лева начален капитал, но в банковата сметка да има хиляди (да и стигат да си плаща за счетоводител и заплата/осигуровки на управителя за една година напред).

Обикновено фирмата има разходи, които многократно надвишават 2 лева.

Чисто теоретично може би е възможно да се регистрира фирма с 2 лева капитал, ако приходите започнат да постъпват веднага, така че фирмата да не е на минус (да не се налага да взима заем от собственика за да си плати осигуровките и заплатата на управителя, таксата за счетоводител през първия месец, банковите такси през първия месец и т.н.). Например фирмата може да реализира приход 1000 лв през първия ден от съществуването си и с тях да плати разходите си през първия месец.

Защо точно фирмата не фалира когато при капитал 2 лева има заем 1000 лева - да кажат специалистите. Чел съм, че по някакъв начин успяват да спасят фирмата от фалит през първите месеци, когато фирмата е на минус (обаче е по-удобно да се отваря с повече капитал - за да не се занимава счетоводителя с излишни глупости).

А разходите по откриване на фирмата могат ли да минат като разход за фирмата? Например днес плащам на консултант да регистрира фирма (аз само да слагам подписи, където каже консултанта и нареждам преводи както ме е инструктирал консултанта). Може ли след като фирмата е готова тези разходи да се признаят като разходи на новосъздадената фирма?

(Не планирам да регистрирам фирма в България, просто ми е любопитно доколко е абсурдно законодателството.)
 
От: Регистрация на фирма

Най-общо, размера на капитала илюстрира отгворноста на собствениците към бизнеса и пратньорите си.
С 2 лв. опредлено ще ми изглеждаш безотговорен и безхаберен, с 20 К капитал ще изглеждашдоста по сериозно и отгооврно.
А това дето парите от капитала били свободно достъпни, са едни глупости, на които се хващат само пълните наивници.
Само изглеждат свободно дстъпни, но не са.
За да го разбереш ще ти дам един простичък пример - представи си, че работиш в магазин на касата - та парите в касата са абсолютно достъпни за тебе, но на пръв поглед само, т.е. достъпни са и можеш да правиш с тях акквото си поискаш, докато шефа не си ги потърси - така е и с капитала на фирмата, достъшен е до момента, в който кредиторите започнат да си искат вземанията, точно този капитал е тяхната гаранция, и ако ти междувременно си го изхарчил по кръчмите, ще трябва да го връщаш за да се разплатиш с тях.
 
От: Регистрация на фирма

Аз пък ще дам един простичък контрапример: фирмата има 20 000 лева капитал. Стоят в банката. Управителят решава да плати 15 000 лева на фирма, която да изгради сайт, да го оптимизира, да докара посетители. В банковата сметка вече има 5000 лева. След един месец в сметката има вече 1000 лева, защото фирмата е плащала заплати, осигуровки, сметки за телефон, наеми, данъци. Няколко дена след това започват да валят продажби, баланса по банковата сметка на фирмата започва да се увеличава с по 100 000 лева месечно и след 1 година вече надвишава 1 милион лева.

Доколкото разбирам, няма ограничение върху началния капитал на фирмата, което да забранява с този капитал да се правят разходи.

Има ли някаква грешка в разсъжденията (освен нереалистичните очаквания за печалба, които в над 90% от случаите не се оправдават)?
 
От: Регистрация на фирма

Вземи един отчет за собствения капил и един баланс и ги разгледай. Ще ти стане ясно колко глупости изписа за последните 2 мнения. Надявам се, не си дипломиран счетоводител, защото ще си изгоря дипломите.
 
Последно редактирано:
От: Регистрация на фирма

Тази забележка за дипломите към мен ли се отнася (защото е написана под моето мнение)? Никъде не съм твърдял, че съм счетоводител (въпреки, че си позволявам да тълкувам някои закони свързани с данъчното облагане, като в повечето случаи това е с цел да подчертая колко е глупаво написано законодателството в тази област).

Нямам представа какво е "отчет за собствения капитал" и "баланс".

Въпросът ми по-горе беше има ли проблем фирмата да си харчи парите по банковата сметка, които са внесени като начален капитал. Решава един бизнесмен да прави бизнес, регистрира една фирма с 20 000 лева начален капитал. Тези пари са в разплащателна банкова сметка на името на фирмата. Управителят прави разход за 15 000 лева (примерно инвестира в сайт като плаща на подизпълнител да свърши работата по сайта). При положение, че фирмата може да си плаща разходите (данъци, осигуровки, заплати, наеми и т.н.) без да и свършат парите по банковата сметка - има ли някакъв проблем?

Нали затова е капитала на фирмата - да се правят разходи, които да водят до приходи и в крайна сметка приходите да превишат разходите.
 

Горе