ICN.bg тотално се изложиха!

songangel

New Member
Ползвам хостинг от ICN.bg от края на м. Март 2011г. на сървър в Германия. Отначало всичко беше прекрасно, но лятото дойде първата изненада. Хоствам 2 сайта и наложи ми се да добавя файлче 8KB (!) към единия сайт. Оказа се, че дисковото пространство на харда е заето до такава степен, че дори 8KB не можеше да побере. Погледнах статистиката на панела - заето 528MB от 8GB. Т.е. обещават ти макс. 8GB, но реално нямат предвидено толкова място :) Това беше малка беда и след 1 мейл до хелпдеска оправиха проблема.
По-голям проблем възникна първите дни на м. Декември 2011г. И на двата сайта (+ трети тестов, сложен на поддомейн) започна да дава грешка 500 (internal server error). След 1-2 рефреша текущата страница се показваше. После отново грешка 500. Дори Google Analytics и още 2 сайта за мониторинг ме алармиха, но на мейла ми към съпорта отговора беше: "При тестове на тези линкове всичко работи коректно." Така продължи една седмица докато накрая не се сгромоляса тотално и при обаждане по телефона ми отговориха: "Да, има проблем. Хакерска атака към сайт на клиент, който е на същия сървър. Колегите спряха уеб сървъра, докато оправят проблема"
А къде спахте 1 седмица?!?! Би трябвало да имат мониторинг на сървърите, да не говорим, че и аз ги уведомих, а те не видяха проблем!
И това отмина. Но днес тотално се изложиха (да не ползвам една по-силна дума).
Малко преди 14ч установих, че сайтовете не се отварят. Достъп до CPanel също няма. Изчаках малко и в 14:08 им се обадих, за да разбера какво се случва. По начина, по който ме разпитваше явно ОТНОВО не бяха установили, че има проблем със сървъра. До 19:30 се обадих още 2 пъти и отговора беше "Колегите работят". На въпроса дали поне знаят колко време ще отнеме, не успях да получа конкретен отговор. В 23ч отново опитах да се обадя, но така и никой не отговори на телефона на 24/7 хелпдеск. Сигурно и той работи по въпроса :)
До момента са минали почти 10часа на downtime. За толкова време, ако бяха сериозна компания щяха да са вдигнали нов сървър и да са възстановили всичко от бекъпите. (Изхождайки от презумцията, че сериозните фирми имат N+1 сървъра).
Явно при тях съпорта е просто телефонист, а не осъществява мониторинг. А за резервни сървъри сигурно не са и чували.
За себе си вече взех решение (след 1 месец изтича абонамента), но дано с моя злополучен опит да предпазя и други потребители.
 

kaska

Member
От: ICN.bg тотално се изложиха!

Здравей, ползвал съм ги преди около 1 година, тогава предлагаха доста надежден хостинг но положението им сега не го знам тъй като съм към друг хостинг провайдер. Явно щом казваш сървърите им в Германия не са качествени но горещо ми ги препоръчваха преди време приятели. Надявам се да се подобрят услугите им и към Германия. От 7те месеца който прикарах при тях сайта ми работеше перфектно.
 

songangel

New Member
От: ICN.bg тотално се изложиха!

а случайно да прочете за 7-те дни през декември, когато си играехме на "тука има, тука нема" ?
Ако ти посетиш сайт, който не ти зарежда нормално и трябва да даваш рефреш на почти всеки клик дали ще го посетиш отново???
И не говорим за % ъптайм, а за това, че не ти казват какъв е проблема или времето за отстраняване. А отделно, че явно НЯМАТ мониторинг сървърите и разчитат на клиентите да им се обадят.
Самия аз съм се занимавал с поддръжка и съм се старал, ако има проблем, то аз да съм го научил (и по възможност оправил) преди да са разбрали клиентите.
Имам наблюдения и как работят точно в дейта центъра, където ползват колокейшън въпросните ICN в България (Telepoing) и знам как на плазмите се следи ВСИЧКО - от температура и влажност през захранването до интернет връзките.
 

mantaman

Well-Known Member
От: ICN.bg тотално се изложиха!

Пусни линк на сайта да видиме верно ли е паднал и кога реално ще го вдигнат защото това което си написал към момента са голи нападки.
 

Kenthon

Member
От: ICN.bg тотално се изложиха!

Благодаря за информацията! По принцип ползвам Супер хостинг за повечето си проекти, но се бях запътил да си закупя хостинг план от icn.bg и сега като разбрах определено няма да го направя.
 

songangel

New Member
От: ICN.bg тотално се изложиха!

ето ти линк към единия сайт:
www*web-dating*co/
а ето ти линк и към контролния панел:
dexter*icnhost*net:2083
(не ми дава да ги сложа като линкове, понеже ми е нов акаунта.)
Все още няма връзка!!!
 

Mimkis

Active Member
От: ICN.bg тотално се изложиха!

ето ти линк към единия сайт:
www*web-dating*co/
а ето ти линк и към контролния панел:
dexter*icnhost*net:2083
(не ми дава да ги сложа като линкове, понеже ми е нов акаунта.)
Все още няма връзка!!!
В момента ми показва следното
Този сайт е регистриран за един от клиентите на ICN.BG.
Явно тепърва ще го възстановяват от бекъпа ...
 

songangel

New Member
От: От: ICN.bg тотално се изложиха!

"невероятен" напредък за 23ч откакто им съобщих, че имат проблем...
 

icn.bg

New Member
От: ICN.bg тотално се изложиха!

Здравейте songangel,
Не мога да коментирам цялата написаната от вас информация, тъй като тя касае задълбочен преглед на цялата кореспонденция между вас и нашия технически отдел.
Вече трябва да сте говорили по телефон с колеги от поддръжката, които да Ви информират за това какъв проблем, какво правим за да Ви съдействаме и др. За съжаление проблеми не липсват на никого в този бранш. Едва ли хората от този форум могат да Ви помогнат така както нашия поддръжка.
Не искам да се разпростирам с информация за това какво , как и защо се е получил проблем (изключително сериозен), защото не вълнува голяма част от аудиторията.

Ако желаете предоставете ми на ЛС ваши координати на кои да Ви предоставим конкретна информация.

Ползвам хостинг от ICN.bg от края на м. Март 2011г. на сървър в Германия. Отначало всичко беше прекрасно, но лятото дойде първата изненада. Хоствам 2 сайта и наложи ми се да добавя файлче 8KB (!) към единия сайт. Оказа се, че дисковото пространство на харда е заето до такава степен, че дори 8KB не можеше да побере. Погледнах статистиката на панела - заето 528MB от 8GB. Т.е. обещават ти макс. 8GB, но реално нямат предвидено толкова място :) Това беше малка беда и след 1 мейл до хелпдеска оправиха проблема.
По-голям проблем възникна първите дни на м. Декември 2011г. И на двата сайта (+ трети тестов, сложен на поддомейн) започна да дава грешка 500 (internal server error). След 1-2 рефреша текущата страница се показваше. После отново грешка 500. Дори Google Analytics и още 2 сайта за мониторинг ме алармиха, но на мейла ми към съпорта отговора беше: "При тестове на тези линкове всичко работи коректно." Така продължи една седмица докато накрая не се сгромоляса тотално и при обаждане по телефона ми отговориха: "Да, има проблем. Хакерска атака към сайт на клиент, който е на същия сървър. Колегите спряха уеб сървъра, докато оправят проблема"
А къде спахте 1 седмица?!?! Би трябвало да имат мониторинг на сървърите, да не говорим, че и аз ги уведомих, а те не видяха проблем!
И това отмина. Но днес тотално се изложиха (да не ползвам една по-силна дума).
Малко преди 14ч установих, че сайтовете не се отварят. Достъп до CPanel също няма. Изчаках малко и в 14:08 им се обадих, за да разбера какво се случва. По начина, по който ме разпитваше явно ОТНОВО не бяха установили, че има проблем със сървъра. До 19:30 се обадих още 2 пъти и отговора беше "Колегите работят". На въпроса дали поне знаят колко време ще отнеме, не успях да получа конкретен отговор. В 23ч отново опитах да се обадя, но така и никой не отговори на телефона на 24/7 хелпдеск. Сигурно и той работи по въпроса :)
До момента са минали почти 10часа на downtime. За толкова време, ако бяха сериозна компания щяха да са вдигнали нов сървър и да са възстановили всичко от бекъпите. (Изхождайки от презумцията, че сериозните фирми имат N+1 сървъра).
Явно при тях съпорта е просто телефонист, а не осъществява мониторинг. А за резервни сървъри сигурно не са и чували.
За себе си вече взех решение (след 1 месец изтича абонамента), но дано с моя злополучен опит да предпазя и други потребители.
 

songangel

New Member
От: ICN.bg тотално се изложиха!

Здравейте, ICN!
Писах тук не, за да получа помощ, а за да споделя мнението си от предоставяната от Вас услуга. Все пак хората посещаващи този форум са Ваши настоящи или потенциални клиенти и също може да ги касае качеството на услугата.
Конкретна информация получих едва преди 1 час след поредното (6-то поред) обаждане до вашия хелп деск. При предишните обаждания отговорите бяха "колегите работят", "нищо повече не мога да ви кажа".
За съжаление последната информация, която получих не говори никак добре за Вас. Оказва се, че backup се е правил не на отдалечен сървър, а на същия, където са хостнати сайтовете. Да оставим настрана твърдението, че "едновременно са дефектирали и двата хард диска в райд масива".
Конкретно към Вас имам следните въпроси:
- Осъществява ли се постоянен мониторинг на сървърите и на работата на процесите на всеки един сървър? (ако не знаете как става мога да ви покажа софтуер, предназначен точно за тази цел)
- В колко часа самите вие научихте за срива?
- Нормална практика ли е backup да се прави на същия райд масив?
На Вашия сайт може да се прочете следното: "... Цялото оборудване е тройно подсигурено, а сигурността на данните е осигурена от отдалечени Back-up SAN сървъри." Но това се отнася само за колокейшъна в Телепойнт. За германския дейта център се споменава само в 4-5 реда.
 

Stylish

New Member
От: ICN.bg тотално се изложиха!

Слава богу, че ползвам услугите на Суперхостинг. До този момент (да чукна на дърво :) не съм имал проблеми, а съпорта им е винаги на ниво
 
Последно редактирано:

icn.bg

New Member
От: ICN.bg тотално се изложиха!

Благодаря Ви за отговора,
Ще се опитам да съм максимално лаконичен и точен. Извинявам се ако не отговоря на въпросите Ви по реда по, който ги задавате.
Навярно е станало неразбирателство в комуникацията Ви с колегите по поддръжката. Шанса да изгорят 4 диска от 2 RAID1 масива е доста малък, но не е това което се е случило. Навярно се говорили с колега по телефона и не Ви е пратен емейл с обяснение. Копирам фрагмент от него за да не се повтарям:
"Причината за да не можем да възстановим файловете Ви, е че архивите се намиран на RAID1 масив върху сървъра за по-голяма сигурност. Пазим 2 копия на сайта и 4 копия на архивите ви. Поради грешка в ERP системата за управление процесите в дата центъра (Екзапта/Майкрософт), сървъра започва да се преинсталира поради объркано ID от гореспоменатата система. На 4-татата минута ние установихме това и прекратихме процеса, но за съжаление RAID1 масива е частично форматиран...."
За съжаление архивите в Германския ни дата център са организирани по друг начин а не по начин, по който работи в България (с backup storage servers). По принцип това изключително надежден и сигурен вариант , но не в този случай :( Ние не крием от клиентите си нищо, което се случва като проблем и винаги сме искрени в кореспонденцията си.

Относно мониторинга, Ви каня да ни посетите в офиса ни в Дървеница, както и дата центъра за да се уверите само че следим Laod average, Service status (http, pop, imap, ftp, mysql), брой заявки in/out и др. на всеки 30 секунди и мониторинг на цялото мрежово оборудване на всяка минута. Ще се радвам да ни посетите в ден на отворените врати тази година за да получите повече информация за това как организираме работата си, какво правим за предоставим виско качесто на услугите и т.н.

Да, за съжаление подобни ситуации не се отразяват добре на никой. Самите ние сме изключително афектирано от случилото се, но вместо да търсим виновници, правим всичко възможно да съдействаме на всеки клиент по отделно за да нормализира работата.
Извинявам се ако не в гореизложения пост има правописни грешки или неточности, но бързам да публикувам тази информация, за да продължа да помагам на клиентите които са засегнати от този проблем.
Здравейте, ICN!
Писах тук не, за да получа помощ, а за да споделя мнението си от предоставяната от Вас услуга. Все пак хората посещаващи този форум са Ваши настоящи или потенциални клиенти и също може да ги касае качеството на услугата.
Конкретна информация получих едва преди 1 час след поредното (6-то поред) обаждане до вашия хелп деск. При предишните обаждания отговорите бяха "колегите работят", "нищо повече не мога да ви кажа".
За съжаление последната информация, която получих не говори никак добре за Вас. Оказва се, че backup се е правил не на отдалечен сървър, а на същия, където са хостнати сайтовете. Да оставим настрана твърдението, че "едновременно са дефектирали и двата хард диска в райд масива".
Конкретно към Вас имам следните въпроси:
- Осъществява ли се постоянен мониторинг на сървърите и на работата на процесите на всеки един сървър? (ако не знаете как става мога да ви покажа софтуер, предназначен точно за тази цел)
- В колко часа самите вие научихте за срива?
- Нормална практика ли е backup да се прави на същия райд масив?
На Вашия сайт може да се прочете следното: "... Цялото оборудване е тройно подсигурено, а сигурността на данните е осигурена от отдалечени Back-up SAN сървъри." Но това се отнася само за колокейшъна в Телепойнт. За германския дейта център се споменава само в 4-5 реда.
 

adviser

New Member
От: От: ICN.bg тотално се изложиха!

Късметлия си значи :)
Навярно не си на този сървър, на който преди няколко месеца изгоря нещо в една неделя и чак в понеделник следобед го пуснаха :(
Добре, че не съм на местото на тези администратори защото ,като знам на мен като ми падне някой VPS какво потене става.

Слава богу, че ползвам услугите на Суперхостинг. До този момент (да чукна на дърво :) не съм имал проблеми, а съпорта им е винаги на ниво
 

bobsona

Active Member
От: ICN.bg тотално се изложиха!

Съчувствам на ICN.BG и им пожелавам възможно най-бързо оправяне на проблема и овладяване на ситуацията.
 

songangel

New Member
От: ICN.bg тотално се изложиха!

До ICN.bg:
Да, говорих по телефон с колегите Ви и e-mail с описание на проблема не съм получавал. Вашата версия е различна (но по-правдоподобна) на това, което се е случило.
Единствения e-mail, който получих по случая пристигна пред 4 минути и ще си позволя да публикувам част от него:
"... Колеги Администратори над 20 часа се опитваха да възстановят информация от фатално повредените дискове, но за съжаление след последните файлови проверки под ниско ниво, преди няколко минути получихме информация, че всички данни са безвъзвратно загубени и не може да се възстанови нищо.
Вашият акаунт е автоматично пресъздаден на нов сървър. Много Ви молим за съдействие, като качите Вашите файлове/бази данни от Ваш архив, както и да пресъздадете пощенските си акаунти, паркирани и допълнителни домейни (ако поддържате такива). "
Интересно, че в това писмо отново се говори за повредени дискове :)
Благодаря Ви, ICN, че унищожихте 1-годишем труд. Приключих взаимоотношенията си с Вас.
 

chefo

Member
От: ICN.bg тотално се изложиха!

Случва се ... а ти вземи оттук насетне си прави бекапи по често :) предоверил си се просто, това е.
 

Горе