Регистрация на фирма

От: Регистрация на фирма

Здравейте,
Честита Коледа!
Моля помогнете със съвет, защото ще регистрирам фирма и трябва да започна все пак от някъде.
1. Нужно ли е предварително да си запазвам името на фирмата, т.е. има ли вероятност да е заето това име, при положение, че съм проверил в базата данни на търговския регистър и не открих такова запазено или регистрирано? Но прочетох някъде, че системата им не работела , както трябва и не можело да и се има доверие.
2. Да речем, че започна със запазване – в сайта на търговския регистър, при подаване на заявление онлайн, открих че имат изискване за прилагане на „разни” документи (не задължително всички, но поне един), като например:декларация относно истиността на заявените данни, декларация че заявените данни са представени от заявителя, документ за внесена държавна такса. Та въпросът ми тук е (може би е очевадно, но все пак J),... задължително ли се заверяват при нотариус всички тези документи?
3. Тази държавна такса в каква сметка се превежда? Ставам банален с този сайт J, но там не открих такава посочена. От къде мога да намеря IBAN-а на тази сметка и дали може директно с карта през портала на търговския регистър, или трябва да се разкарвам до банка за превод?
4. И накрая,... ефективна ли е системата за онлайн заявления в търговския регистър, дали не е по-добре да отиде човек на място и да е сигурен, че си подава правилно документите, без да рискува някой служител да обърка нещо и да ги затрие?

Благодаря!
Весело посрещане на новата година!
 
От: Регистрация на фирма

Поне запазването на името на фирмата го направете офф лайн - на гише в агенцията - става по-бързо (много по-бързо, т.е. веднага, а онлайн ще чакаш доста - нещо като 30 дни). Има и други причини да се запази офф лайн името на фирмата.
А за останалите неща ползвай гугъл и ще намериш отговор на всичките си въпроси.
 
От: Регистрация на фирма

Благодаря, account.bg !
Виждам, че подробно излагате доста необходима и полезна информация в сайта си, за което благодаря още веднъж!
Честита нова година!
 
От: Регистрация на фирма

Здравей Краси,

две три думи по твоите въпроси :)

1. Като цяло, не си задължен да си запазиш фирмено име. Ако обаче искащ да го направиш, проверката в Справки на Търговския регистър е съвсем достатъчна (сайта работи ефективно в този смисъл и базата им данни се обновява постоянно, не знам кой ти е казал, че не може да им се вярва)
2. Да, всичко трябва да е нотариално заверено - като казвам всичко, имам предвид документите които го изискват - декларации, спесимен и пр.
3. Тъй като в сайта ти дават опция за плащане по електронен път (пр. Ипей) ако избереш тази опция, в един момент ще ти се покаже съответната сметка.
4. Тука въпроса е малко спорен, от една страна, таксите са по-ниски, от друга - времето за регистрация е повече. Аз бих отишла на гише, по ред причини.

Off. Моят съвет е, отдели малко парички и наеми специалист - в противен случай, ако не знаеш на 100% какво и как да попълваш, рискуваш да ти откажат регистрацията и да се наложи да плащат после таксата наново (да, такъв е случая - върнат ли тe, губиш таксата)

дано инфото ти е полезно,
поздрави
 
От: Регистрация на фирма

Здрасти ASPD,
Благодаря за препоръките и съветите. Ще ги имам в предвид. А можеш ли тогава по този въпрос да ми препоръчаш нотарус или адвокат тук в София за заверките и консултация евентуално? Или може би направо account.bg, които ми отговориха преди теб в моето запитване?
Мерси :)
 
Иво Апостолов беше измислил хубав начин за проверка ок ли са документите подаваш ги без да плащаш таксата /май ставало по електронен път / трябва да ти ги върнат с обоснован отговор защо ти отказват ако е само заради таксата значи всичко е ок :)

но и аз бих ползвал услугите на специалист спестяват много време и нерви и не е чак толкова скъпо ... аз за първата ми фирма отидох само с лична карта и пари да си платя след като съм говорил по телефона колко ще ми струва :)
 
От: Регистрация на фирма

Около 50 лв. ще ти вземат за услугата. Спестяваш много мъки, висене и разкарване, а отвън е яко студ.
 
От: Регистрация на фирма

Аз имам въпрос относно началният капитал. Колко е добре да бъде. И препоръчайте някоя банка с добро обслужване и читави такси.
 
От: Регистрация на фирма

Може 2 лв може и повече. Зависи за какво ти трябва фирмата. Ако искаш да имаш по-добър имидж за пред банки и повече респект слагаш повечко пари, но ако стане нещо сътоветно ти прибират повече пари. Таксата за отркиване на набирателна сметка е 10лв.
 
От: Регистрация на фирма

irgy.net зависи за какво ще я ползваш фирмата. Ако ще търгуваш със стоки например не можеш да имаш капитал 2 лв, нали се сещаш :)
Доброто обслужване на гише е локално, не казваш за кой град търсиш. Разликата в таксите не е голяма, по-добре се насочи към адекватен персонал. Напоследък имам изключително добро мнение за персонала на Пощенска банка между другото-отзивчиви са и си разбират от работата.
 
От: Регистрация на фирма

Фирмата ще прави това с което си занимавам в момента - изработка на сайтове, оптимизация, приходи от отдаване на рекламни площи (адсенс).
Ако някой сподели добре написан Предмет на Дейност в тази насока, ще съм благодарен.
Също така имам намерение по късно тази година да се занимавам и с ел. търговия (онлайн магазин).
 
От: Регистрация на фирма

В такъв случай е добре да си изчислиш началния капитал да е долу горе колкото разходите за първоначално зареждане за онлайн магазина и допълнителните разходи по дейността.

Предметът на дейност обикновено е общ, а не конкретен. Ти сам ли ще си правиш фирмата? Ако възложиш на адвокат те си имат готови бланки за целта. Ако не намериш нещо конкретно мога да потърся и да ти препиша моя.

Относно банковата сметка-явно най-често ще ползваш междубанкови преводи-така че си потърси банка с ниски такси за тях. Най-скъпи са международните преводи-минимум 20 евро+% от сумата. Ако работиш само в БГ таксите за превод са 0,60 - 2 лв , месечна поддръжка 6-10лв, онлайн банкиране-1-4 лв/месец
 
От: Регистрация на фирма

За Предмета на Дейност порових в търговският регистър и копнах от вече регистрирани фирми в тази сфера на дейност.
За банка ми препоръчаха Прокредит Банк.
За фирмата сам ще я регна, имам готови документи, само имената трябва да сменя и предмета на дейност.
Някой юрист може да изреве, но мисля да си спестя тези 200-300 лв комисионна, които ми искат.
 
От: Регистрация на фирма

Началния капитал на фирмата трябва да стигне за да си платиш осигуровките, данъците другите бюрократични простотии, които се дължат преди фирмата да получи достатъчно приходи.
 
От: Регистрация на фирма

Реално с 200 лв. можеш да си регистрираш фирма (ет), проблема е че веднага започваш да дължиш 108 лв. на месец за осигуровки (за себе си като собственик) + такса за счетоводител (тук може да е от 30-60лв./на месец или 150лв. на година - зависи) + патентен данък (според дейността и общината).
 
От: От: Регистрация на фирма

В коя община си има значение само ако ще извършваш дейности, които се облагат с патентен данък. В другите случаи няма значение в коя община си.
А дали счеотоводителите вземат евтино е относително понятие. Горе долу колкото плащаш толкова получаваш. На мен лично като счетоводител 30-40 лв. ми изглеждат крайно несериозна сума за каквото и да било. Даже да не работи фирмата и само да искаш да си говориш с мене от време на време пак е малка сумата, а какво остава да очакваш някой да ти свърши някаква работа за тези пари. Че ако си в по-голям град и билетчето за автобуса струва примерно левче и аз трябва да дойда до твоя офис, после да отида до НАП и да се прибера до моя офис, като сменя 1-2 автобуса и те парите, които би ми платил (30 лв. например) свършиха. С такава сума едва ли ще предизвикаш интерес у сериозен човек, а още по-малко можеш да очакваш качествена услуга. Според мен цена по-ниска от 100 лв. на месец за обслужване дейността на каквато и да е фирма е крайно несериозна и предполага изключително ниско качество, придружено със сигурни проблеми с разни институции в бъдеще.
 
От: Регистрация на фирма

То това патентния данък не е по избор или по желание. Има дейности, които задължително се облагат с патентен данък (описани са в Закона за местните данъци и такси) и има други дейности, за които няма как да се плаща патентен данък. Няма такива дейности при които имате право на избор.

А относно цената - за да ти стане ясно ще ти дам пример - В този форум се продават разни неща, например сайтове. И често има оферти от типа продавам сайт за 10-20-30-40 лв. - ти за такива пари купил ли си си свестен сайт. Горе долу за такива пари и счетоводителят ти ще е като сайта, който ще купиш за такива пари. Нама София, няма Варна, няма село в централната част на Блакана. Сериозните хора си искат парите. Ако някой ти предложи цена с такъв въпрос, значи е несериозен. За да ти даде цена сериозния счетоводител ще поговори с теб, ще си изясни какво ще правиш, какви са ти перспективите и т.н., за да може да ти определи хонорар, който да го удовлетворява. Без да знае какво ще прави как да ти каже цена. Аз например (въобще не работя в София) когато вземам нов клиент практикувам 1-2 месеца да работя без определен хонорар. След това първо вземам решение искам ли аз да работя с този човек, след това определям хонорар - ако човека е съгласен продължаваме да работим, ако нещо не се харесаме му давам тези 1-2 месеца бонус и толкова.
Значи тези въпроси много ми приличат на въпросите от типа: Колко ще ми струва да ми направите един сайт?
 

Горе