Facebook - промени и новости

От: Facebook - промени и новости

Спокойно и с рекламата не е никак читава работата ... и там бутат нещо :Х плащам на клик поста е видян 67 000 пъти има само 2 лике ... а друг път за 10 000 получавам минимум 15 .... а да не говоря, че даже и коментари няма ... (рекламата е News feed тип ...)
Това е добре да се надяваме да го оправят ;)
 
От: От: Facebook - промени и новости

Аз имам 40 споделяния, 60 лайка и само 45 клика на една публикация по статистики? Интересно :D



Лелееее, какви ОЛИГОФРЕНИ са тия от Фейсбук. Вече статистиката ми дава, че нямам 45 клика, а само 10, при толкова много лайкове и споделяния. Тия тотално изтрещяха, с минути ми се менят статистиките...
 
От: Facebook - промени и новости

През последните дни забелязвам следното: пускам линк или картинка - 40-60 reach.

Пускам само текст- 500-600 reach.

Това е на страница с 2400 likes.

След като пусна само текста, след него слагам един коментар с линка.

Вече и FB явно искат съдържание.

Някой има ли подобни наблюдения?
 
От: Facebook - промени и новости

През последните дни забелязвам следното: пускам линк или картинка - 40-60 reach.

Пускам само текст- 500-600 reach.

Това е на страница с 2400 likes.

След като пусна само текста, след него слагам един коментар с линка.

Вече и FB явно искат съдържание.

Някой има ли подобни наблюдения?


При мен също е така. Линковете са със супер малко reach, а текста с много по-голям.
 
От: Facebook - промени и новости

Аз пробвах друг начин, част от текста и на най-интересното им слагам линка да го дочетат в сайта . Някои мърморят :lol:, но какво от това, важното е да влязат в сайта. Ефектът е по-голям с вицовете
 
От: Facebook - промени и новости

То добре да влязат в сайта, но нали и трябва да кликнат на някоя реклама, иначе никакъв кяр..
 
От: Facebook - промени и новости

Когато качвам линк и искам да сменя снимката на статията не се получава само зарежда и до там и това цял ден някой има ли същия проблем ?
 
От: Facebook - промени и новости

Когато качвам линк и искам да сменя снимката на статията не се получава само зарежда и до там и това цял ден някой има ли същия проблем ?
Само това да беше. Някога снимката е много дребна, друг път не изкарва снимка, не зарежда статията. През 5 дена различни неща. Все нещо не зарежда, не се визуализира, плюе error. Ръчкат ли ръчкат. По-бъгав сайт рядко съм срещал. Да им имам и милиардите и уебмастърите :)
 
Да, аз си мислех, че при мен е повредата. Последно време все се чудех, не я ли захапа тази картинка. Защо при публикуването на поста само линка се визуализира. :) Промените текат, което означава, че скоро ще има и други въведения. Доста неща промениха последно време. Но и чат пат на мен и мои приятели news feed-овете изчезват. А сега последния бъг, който забелязах е,че от таб на страница, не можеш да отидеш на главната страница, като си на някоя апликешън. Защо не ръчкат в тестова среда? Защото ако в тестова среда работи, не вижда проблем да не сработи в реална. Но пък и се искат много тестове, а те искат да пускат новостите от днес за утре явно и няма май много време да минат през пълна проверка. :)
 
От: Facebook - промени и новости

Пиша тук, че не знам къде :D Днес към обяд някъде видях една тема за фактури при плащане на реклами във фейсбук, обаче нямах достатъчно време да кликна на заглавието и да видя темата, а сега не мога да я намеря. Търсих разделите , гледах с търсачката- нищо. Къде е тая тема? Или пък някакви подобни теми, свързани с рекламата във фейсбук, да се информирам, че скоро мисля да почвам с реклами, а досега никога не съм пробвал там.
 
От: Facebook - промени и новости

Ами за фирма ще ми трябват фактурите, а иначе рекламата предполагам се прави през профил във фб или този на страницата. Хич не ми е ясно още, но скоро ще разуча как стоят нещата.
 
Re: От: Facebook - промени и новости

Ами за фирма ще ми трябват фактурите, а иначе рекламата предполагам се прави през профил във фб или този на страницата. Хич не ми е ясно още, но скоро ще разуча как стоят нещата.
Да, рекламата е през профила ти. ;) Като вкарваш билинг данните, там си има подробно полета и няма как да изпуснеш момента коя опция да избереш. ;)

Лесно е, удобно и определено ще докараш добра цена на един клик. ;)
 
От: Facebook - промени и новости

Ами за фирма ще ми трябват фактурите, а иначе рекламата предполагам се прави през профил във фб или този на страницата. Хич не ми е ясно още, но скоро ще разуча как стоят нещата.

Да, влизаш през профила си в страницата, избираш какво точно ще рекламираш(пост или страницата ), попълваш всичко и плащаш. За мен минуса тук е, че издава много фактури... Което ми оскъпява осчетоводяването после.
 
От: Facebook - промени и новости

Видео за проблема на Фейсбук

[video=youtube;l9ZqXlHl65g]http://www.youtube.com/watch?v=l9ZqXlHl65g[/video]
 
От: Facebook - промени и новости

Много добре обяснено, браво, готино видео.
 
От: Facebook - промени и новости

Три начина да прецакате алгоритъма на Facebook за Organic Reach

[URL="http://ivosiliev.com/%D1%81%D0%BE%D1%86%D0%B8%D0%B0%D0%BB%D0%BD%D0%B8-%D0%BC%D1%80%D0%B5%D0%B6%D0%B8/date:2014-01-17/fejsbuk-marketing-organic-reach_2719.html?fb_action_ids=10151973795888640&fb_action_types=og.likes"източник[/URL]


1. Албуми със снимки

… но не какви да е албуми. Като, че ли все още малко хора знаят, че за да стартират едно от подобренията за рекламните си формати, Фейсбук пуснаха специфичен вид постове, в които можеш да добавиш повече от една снимка. Снимките правят нещо като албум, но всъщност не създават нов албум в таба със снимки от фен страницата. Тези постове са специфични като вид, но като начин на създаването им са изключително лесни. Просто си създавате нов снимков пост, но добавяте не една, а няколко снимки (поне 3 броя) преди да го публикувате.
Поне за момента такъв пост носи трикратно повече не-платен (органичен) reach от всички други (с изключение на видео-постовете в повечето случаи).

Бонус съвет: Следете reach-а на въпросния албумен пост и когато видите, че започва да спада, следва да го „съживите“ с още две неща. Първо: пуснете коментар с линк до сайта Ви под поста, от името на страницата. Второ: кликнете на снимките от албума и една по една й задайте description(описание) също с линк до сайта Ви.
2. Bumping на постове в час-пик

В чужбина вече е доста познато, но не съм намерил информация от български източници за bumping на постове. Името идва от една част на алгоритъма, която се нарича „Story bumping“ и именно тя се манипулира за по-голямо органично достигане до аудитория.

Идеята е да видите в своите статистики (facebook insights за фен страницата) в частта „Posts“, където са дадени дните и часовете от седмицата, в които има най-много фенове онлайн. В тези пикови периоди безмилостно пускайте повече постове, с които споделяте един и същи линк (имате ли open graph протокол за сайта си, където е този линк? прочетете повече по темата тук) и евентуално един и същи хештаг.

Embed-нете въпросния пост в сайта си – използвайте частта му за коментари като място за дискусия относно съдържанието на страницата Ви. Досещате се вече – тази страница трябва да е добре подбрана, за да предизвика дискусия :)

Embed-ването на постове е нещо изключително ефективно и същевременно непопулярно у нас, а точно то може да Ви спести разходи за фейсбук реклама. Проблемът, че не го ползвате е изцяло Ваш – не на фейсбук :)

При тази стратегия с bumping-a мерете общия organic reach на всички пуснати в час-пик постове, а не само на един или няколко. Идеята с bumping-a е да е така организиран (внимание! Съществено важна е landing страницата, която ще споделите), че да доведе до успех с другия „гад“ от новия алгоритъм – Last Actor. Идеята при него е, че тези, които взаимодействат имат по-голям шанс да виждат в бъдеще нови постове от Вас, обаче за сметка на други фенове, които не са толкова активни. Last Actor така хубаво „закла“ някой страници с купени фенове или последователи, събрани с like gate в игри, че направо ги пристрасти към платените фейсбук реклами за дълго. Well done, Facebook, well done!

Бонус съвет: Самоизненадайте се – пуснете друг тип статус от тези, които стандартно пускате. Например, ако до момента постовете Ви са над 50% снимкови или линкове – пуснете текстов пост (той пак може да има линк в себе си, но без link preview). Вероятно ще изненадате сами себе си колко добре могат тези постове да работят и да си докарате над 300% reach спрямо другите типове статуси.

Бонус съвет №2: Отново следете как се случва organic reach-а за постовете и като видите, че все по-слабо се увеличават виделите го - в постовете с най-много импресии сложете коментар с линк.

Бонус съвет №3: Ако някой се излъже да коментира някой от постовете при bumping – веднага пуснете и Вие коментар, но, внимание, като Reply, а не като нов коментар.
3. Ако не ви се дават пари на Facebook – подарете ги на феновете си!

От месеци насам съм изненадан колко от Вас без изобщо да се замислят хвърлят по 20-30 долара за реклама на някой пост. Понякога и повече. Не ме разбирайте погрешно – няма нищо лошо в това да си плащате на Facebook, за да показва на Вашите фенове Вашето съдържание. Феновете, които доброволно преди време докарахте във Фейсбук и на които доброволно пишете ежедневно във фен страницата – същите тези хора, за чието внимание във Facebook и в Google сега си плащате.

Няма как, нито Фейсбук, нито Google са Ви приятели – никога не са Ви били, осъзнайте се! Защо й е на някоя бизнес компания да Ви дава нещо безплатно? В бизнеса няма безплатни неща – има изгодни и неизгодни, но не и безплатни.

И ако Фейса и Гугъл не са ви приятели, то бихте искали Вашите фенове да са, нали? Защото ако сте приятел(ка) с феновете си, те ще Ви помагат, ще Ви имат доверие, ще купуват от Вас. В такъв случай защо с такава лекота давате всичките си пари за facebook ads и google adwords, но стотинка от тези бюджети не давате на самите фенове?

Ако все още не знаете – Facebook промениха своите правила за провеждане на конкурси и промоции във фен страниците. С две думи – разрешават да пускате промоции под формата на пост. За да участват, хората могат да пуснат коментар или да харесат поста и това е тяхното „записване“ в промоцията. Агенцията ни дори създаде безплатен инструмент, чрез който да теглите списък с харесалите или коментиралите и от него да изтеглите победители в промоцията.

Разбира се… от тогава насам всеки един ден вече близо месец, получавам най-различни мейли и лични съобщения във фейсбук как някой е правил промоция с пост, и как това го е докарало до катастрофа, съмнения за честността на провеждане, фалшиви харесвания или коментари и пр. проблеми, които са му коствали не просто пари, нерви и време, но и най-важното: намалено доверие и влошена репутация на бранда.

Защо Ви разказвам за промоциите в пост? Защото най-често с тях правите и друга грешка – плащате за рекламата им. Ако наградния им фонд е примерно 200лв. и платите още толкова за рекламирането им чрез boost post, Вие на практика губите още един награден фонд, който сте дали на Фейсбук за реклама. Замислете се, обаче, за какво точно плащате? За популяризирането на пост сред фенове и техните приятели. Дори феновете да взаимодействат – това НЕ касае алгоритъма за organic reach! С други думи всяко харесване и коментиране се води paid reach и НЕ помага в бъдеще да увеличите organic reach! Още по-лошо – Facebook рекламира сред фенове, но и сред техните приятели (разбира се, другия вариант е безумното рекламиране сред какви да е хора, таргетирани по демографски признаци – ако имате толкова много излишни пари, пробвайте с него), за които не знаем нищо – дали те се интересуват изобщо от бранда или просто участват за нашата награда?

Препоръчвам Ви нещо съвсем различно, което недоумявам, защо отново не се случва в българския уеб, след като е толкова очевидно – периодични промоции към феновете БЕЗ фейсбук рекламирането им. Давайте им ваучери всяка седмица, вместо за тези пари да правите фейсбук реклама на постовете. Помолете ги да пуснат коментар и НЕ теглете с томбола победителите (във Фейсбук има един куп наети гурута в маркетинга, които от месеци тръбят, че промоциите в пост с томбола са самоубийство – според мен не е лошо да ги послушате поне за това). Изберете най-оригинален коментар, като предложете на хората да подкрепят с Like коментарите, които на тях най-много им харесват, за да Ви помогнат в избора. Ако постоянно раздавате ваучери – кой ще е недоволен и кой ще търси конспирации в механизма на играта Ви? А как се осребряват ваучерите? С покупки, естествено!

… и това ме навежда на мислъта, че трябва да Ви споделя
Най-важния съвет!

Спрете да мислите за тея алгоритми и щуротии. Раздаването на ваучери, например, не е никак революционна маркетингова панацея, но никой не го прави. И това е, защото гледате числата за брой фенове, брой „видели това“ или „видели онова“. Някой даже продължават да си изчисляват колко им струвал един фен. Какъв фен?! Това е някой, който е натиснал някакъв бутон някъде из Фейсбук – той не Ви е фен, даже никакъв не Ви е. Но вие изчислявате колко ви струва той все едно гледате колко калории има в храната, за която сте си платили.

Спрете да мислите за алгоритмите и помислете за хората. Те не са Ви фенове, защото Вашата фирма не е Майкъл Джексън. Най-важния съвет от мен е да намерите това, което ще я направи Майкъл Джексън! Гледайте цифрите, плащайте за реклама, следете тенденциите – това ще Ви помага винаги. Но се вглеждайте в хората. Когато се вглеждаш дълго време в някого обезателно събуждаш любопитството му. След това остава да му покажеш нещо интересно, за да задържиш вниманието му към себе си. Това не са го измислили Фейсбук :)
 

Горе