Оптимизация за Търсачки 2018 г. SEO-то в Днешно Време

biaaro

Well-Known Member
Още от времето на пандите и пингвините, спрях да се интересувам от оптимизация, ама сега ми се вижда по-спокойно и сякаш времето е благоприятно за побутване на сайтовете.

До тук добре, ама никъде не намирам ясна систематизирана информация за добри практики и работещи техники към тази година. Всичко е някакъв талаш от предположения и остарели схващания от когато още аз се занимавах с това, а съм сигурен, че нещата вече не са такива.

Ще нахвърлям някои мисли, ако може хората с по свежа информация да допълнят нещо или да отхвърлят някое твърдение като грешно.

Твърдения
Отрицателни:
  1. Поголовно добавянето на сайта в директории не работи
  2. Сателитните сайтове са опасни и безполезни
  3. Сателитните мрежи са опасни и безполезни
  4. Много линкове от нискокачествени сайтове са опасни и безполезни
  5. Линковете от директории за статии са безполезни
  6. Дублираното съдържание в различни сайтове вреди
  7. Дублираното съдържание в самия сайт също вреди
  8. Малко или никакво съдържание няма стойност
  9. Добавянето на съдържание в сайтове за споделяне на стати (примерно svejo.net) няма стойност
  10. Размяна на линкове с релевантни сайтове е безмислено

Положителни:
  1. Количеството на линковете не е от значение, важно е качеството
  2. Линковете от най-авторитетните директории имат тежест
  3. Линковете от основните социални мрежи имат тежест (соц. сигнали)
  4. Дълги статии (над 1000 думи) са с предимство пред другите, при равни други условия
  5. Уникалното съдържание все още има тежест
  6. УРЛ на статията е важен
  7. Купуване на релевантни линкове от авторитетни сайтове е рентабилно
  8. Скоростта на зареждане влияе положително на оптимизацията
  9. Мобилната версия на сайта е важна за общото класиране и класирането при търсене с мобилни устройства

Със сигурност има още какво да се допълни, но ще спра до тук. Всеки който може да потвърди, отхвърли или добави някое твърдение, ще се радвам да го видя в темата.
 
Последно редактирано:

biaaro

Well-Known Member
Статията е добра, но пълна с обща информация и талаш. Демек за новобранци и добро класиране :) Идеята на темата е малко по друга, но разбирам, че трябваше да я пуснеш тук :)

Мобилната версия е много важна да, ще я добавя после, като седна на пц-то.


Ето ти статия за SEO 2018 - https://seosof.com/seo-оптимизация-на-сайт/

Добави и мобилна версия.
 

Sky

Well-Known Member
E sq ще си проличат пишман сеотата, вече един се е издънил. Чакаме още :)
 

Svetliooo

Active Member
Статията не е моя, не се занимавам със SEO, просто я бях намерил и сметнах, че е подходяща за темата.
 

biaaro

Well-Known Member
Така по-правилно ли е :)

Статия от над 1000 думи не винаги е предимство. Зависи от ниша, конкуренция, семантика и др.
 

biaaro

Well-Known Member
Това ползва ли го някой изобщо?

Мен повече ме интересува как оптимизирате магазините за гласово търсене
 

biaaro

Well-Known Member
Възможно е, само съм го пробвал, ама не ми е идвало на акъла да го ползвам. А и не познавам някой, който го ползва. Ама аз не съм критерии, съобразно възрастовата ми група :)

Ще се учудиш колко добре работи.
 

webstil

Well-Known Member
И как се оптимизира такова нещо? То не изкарва ли същите резултати като стандартното търсене?
 

AMitrev

Well-Known Member
Да не са направили промяна в Google, че се изисква нещо специфично за "гласово търсене"?

При мен все още това си е нормално търсене просто вместо да пиша се ползват гласови команди
 

CTAH

Well-Known Member
Не е същото , семантиката при гласовото търсене е различна .

в смисъл ако в търсачката пишеш "маратонки цена" или '' маркови маратонки'' то в гласовото търсене нещата седят по друг начин. Пример "Кои маратонки са модерни сега" или "Какви маратонки да си купя Adidas или Nike"
 

Беджев Стил

Well-Known Member
Ползва се много
статистиката е че до 2020 над 50% от търсенията ще са с глас
Аз лично се съмнявам, че хората ще искат да говорят на машини. Ще мине цяло поколение, няма да е 2020година :) Осноевен проблем при гласовото търсене е , че хората не искат други да чуват това, което говорят.
 

Горе