Оптимизация за Търсачки 2018 г. SEO-то в Днешно Време

biaaro

Well-Known Member
Преди почти 20 години си купих ЕРИКСОН Т28, малко по късно ЕРИКСОН Т10, единия от двата беше чудо на технологията, не си спомням кой точно модел от двата имаше гласово набиране :) Функция, която хората определяха като чудо, не че работеше правилно, но на 5 опита един уцелваше :) Та искам да кажа, че това не е нещо ново, а не се е наложило за талкова време, така че не се знае дали ще е масово използвано в близко бъдеще.
 

BlackFriday

Well-Known Member
Хубаво е да се отбележи и блякхат техниките, който знае какво прави е в + който не знае е -

Много големи сео фирми ползват такива техники :)

И моето мнение е че нищо не се е променило по мои наблюдения от 2008 до сега...
 

CTAH

Well-Known Member
хората пишат на клавиатури от поне 200 години, това им е вродено, но говорят на машини от няколко години. вероятно жените първо ще възприемат тази технология

Не ща да споря с теб, щото си прав, ама и ти много добре знаеш че 80+ % от трафика е от мобилни устройства без клавиатури а точно там масово се използва войс сърча
 

Беджев Стил

Well-Known Member
Не ща да споря с теб, щото си прав, ама и ти много добре знаеш че 80+ % от трафика е от мобилни устройства без клавиатури а точно там масово се използва войс сърча
а, само си лафим :) никой не знае накъде ще поеме технологията, но трябва да бъдем гъвкави. Силата винаги е била в разнообразието, не в монопола на една технология
 

AMitrev

Well-Known Member
@CTAH това което казваш е едно и също нещо, така че нищо не се променя.

Ако си правил сайтовете да се харесват на търсещите машини то дали хората ползват гласови команди за теб е все едно, но ако си следвал методи и гадателски умения на някой SEO специалист тогава кой знае... може да се роди и нова "наука" :D
 

Dafa Web

Active Member
Още от времето на пандите и пингвините, спрях да се интересувам от оптимизация, ама сега ми се вижда по-спокойно и сякаш времето е благоприятно за побутване на сайтовете.

До тук добре, ама никъде не намирам ясна систематизирана информация за добри практики и работещи техники към тази година. Всичко е някакъв талаш от предположения и остарели схващания от когато още аз се занимавах с това, а съм сигурен, че нещата вече не са такива.

Ще нахвърлям някои мисли, ако може хората с по свежа информация да допълнят нещо или да отхвърлят някое твърдение като грешно.
Отрицателни:
  1. Поголовно добавянето на сайта в директории не работи
  2. Сателитните сайтове са опасни и безполезни
  3. Сателитните мрежи са опасни и безполезни
  4. Много линкове от нискокачествени сайтове са опасни и безполезни
  5. Линковете от директории за статии са безполезни
  6. Дублираното съдържание в различни сайтове вреди
  7. Дублираното съдържание в самия сайт също вреди
  8. Малко или никакво съдържание няма стойност
  9. Добавянето на съдържание в сайтове за споделяне на стати (примерно svejo.net) няма стойност
  10. Размяна на линкове с релевантни сайтове е безмислено

Положителни:
  1. Количеството на линковете не е от значение, важно е качеството
  2. Линковете от най-авторитетните директории имат тежест
  3. Линковете от основните социални мрежи имат тежест (соц. сигнали)
  4. Дълги статии (над 1000 думи) са с предимство пред другите, при равни други условия
  5. Уникалното съдържание все още има тежест
  6. УРЛ на статията е важен
  7. Купуване на релевантни линкове от авторитетни сайтове е рентабилно
  8. Скоростта на зареждане влияе положително на оптимизацията
  9. Мобилната версия на сайта е важна за общото класиране и класирането при търсене с мобилни устройства

Със сигурност има още какво да се допълни, но ще спра до тук. Всеки който може да потвърди, отхвърли или добави някое твърдение, ще се радвам да го видя в темата.
МОЯ ВЕРСИЯ

Твърдения
Отрицателни:
  1. Поголовно добавянето на сайта в директории не работи - добавянето в подбрани директории помага ( има уловка, която няма да псоделя ;) )
  2. Сателитните сайтове са опасни и безполезни - ако се оптимизират на поне минимално ниво - добавяне на ново съдържание, поне 3 пъти месечно или минимум един път в краен вариант, така стават полезни ВЪПРЕКИ ниския си левел.
  3. Сателитните мрежи са опасни и безполезни - Подбират се качествени, и рядко да се добавя ново съдържание в тях. Зъдържат място, но не дават PR
  4. Много линкове от нискокачествени сайтове са опасни и безполезни - ДА!
  5. Линковете от директории за статии са безполезни - Побират се директории, полезни са и дават доста голям PR, особено ако са в качествени директории и съдържат само качествено съдържание, не само самата директория, НО и самата статия. Като препоръчвам статии над 900 думи.
  6. Дублираното съдържание в различни сайтове вреди - ДА!
  7. Дублираното съдържание в самия сайт също вреди - ДА! -
  8. Малко или никакво съдържание няма стойност - Зависи какъв тип съдържание.Мултимедийното може да мине с кратко съдържание, изображенията също.
  9. Добавянето на съдържание в сайтове за споделяне на стати (примерно svejo.net) няма стойност - Има, трябва да се подбират. Напоследък са доста нападнати от спамъри и ми се струва, че скоро време ще умрат :(. Но по мои наблюдения дават доста голямо отражение. Повече вършат работа за развиване на статия.
  10. Размяна на линкове с релевантни сайтове е безмислено - Все още дава тежест.
  11. ДОБАВЯМ - Времето на сайта offline, над 3-4 часа дава голямо отражение в отрицателна полза!

Положителни:
  1. Количеството на линковете не е от значение, важно е качеството. - ДА! И все пак повече-качествени линкове за ключова дума по-голям ефект и трудно бутане на място от конкуренцията.
  2. Линковете от най-авторитетните директории имат тежест - ЗАВИСИ! Има ''авторитетни'' звънкащи по цял ден обикалящи опбявите да си търсят клиенти, сайта им е със сертификат за ''Най-добра фирма'' или самите те дават такъв, но като им видиш историята на домейн и самото оптимизиране на сайт, нещата обръщат лодката... Много малко са истински авторитетните със качествено оптимизиран и направен сайт.
  3. Линковете от основните социални мрежи имат тежест (соц. сигнали) - ДА! - Единствено линковете от фейсбук вече не дават голямо отражение. Това е лично наблюдение върху сайтове на които изобщо не съм им правил грам нищо по социалните мрежи и пак са на добри позиции.
  4. Дълги статии (над 1000 думи) са с предимство пред другите, при равни други условия - ДА!
  5. Уникалното съдържание все още има тежест - ДА!
  6. УРЛ на статията е важен - ДА!
  7. Купуване на релевантни линкове от авторитетни сайтове е рентабилно - ДА!
  8. Скоростта на зареждане влияе положително на оптимизацията - ДА!
  9. Мобилната версия на сайта е важна за общото класиране и класирането при търсене с мобилни устройства - ДА!
 

Dafa Web

Active Member
Ползва се много
статистиката е че до 2020 над 50% от търсенията ще са с глас
Къде е 2020-та и къде са 50-те процента... ОК сред милиард поне сметни тоя процент сегашния, щом до 2020-та ще са едва 50 процента п опредвиждане, да мисля ли, че сега няма и 10 ?! ....

НО, да определено ще бъде след време използвана функция. Но не виждам, разлика в оптимизирането... Мисля, че бъркаш нещата... Гласовото търсене е функция, но няма нищо общо със SEO. Единственото, което е примерно, гугъл да слага реклама на най-търсеното, да лансира най-търсеното. но ТОВА го има като цяло в търсещите машини на мобилните устройства, дори в търсенето през браузър от мобилно устройство малко по малко се прекарва тази иновация.

Аз лично се съмнявам, че хората ще искат да говорят на машини. Ще мине цяло поколение, няма да е 2020година :) Осноевен проблем при гласовото търсене е , че хората не искат други да чуват това, което говорят.
Оо не, хората станаха тъпи и мързеливи. Визирам по-голямата част от населението на Земята... Може да не е 2020, но до 2025 с напредването на технологията, тези идиотщини в научно фантастиките със вървенето из стаята и говоренето и докато се движиш по стената да се движи и картината... Всъщност в няколко имения подобно нещо вече съществува. И не е трудно да си го направиш ;)
 

kpetrov

Well-Known Member
Гугуто си има достатъчно опции за профилиране на търсенето. Но ест. най-много 1% от потребителите да ги ползват. И затова е така според мен.
 

web_i_reklama

Active Member
Едно клипче по темата зa SEO от днес. Убеден съм, че SEO-то, само по себе си, губи ефикасност - затова и SEO оптимизаторите масово говорят за SEO + социални медии. В крайна сметка, става дума за цялостен маркетинг, а SEO-то, като инструмент в кутията на майстора, има своята роля.

 

scorebg

Active Member
Едно клипче по темата зa SEO от днес. Убеден съм, че SEO-то, само по себе си, губи ефикасност - затова и SEO оптимизаторите масово говорят за SEO + социални медии. В крайна сметка, става дума за цялостен маркетинг, а SEO-то, като инструмент в кутията на майстора, има своята роля.
На 20 секунда го затворих и при това имах интерес от подобно видео....Как си мислите, че ще накарате някой да изтърпи да гледа една картинка 5 мин с общи приказки незнам...?
 
Последно редактирано:

Dafa Web

Active Member
Едно клипче по темата зa SEO от днес. Убеден съм, че SEO-то, само по себе си, губи ефикасност - затова и SEO оптимизаторите масово говорят за SEO + социални медии. В крайна сметка, става дума за цялостен маркетинг, а SEO-то, като инструмент в кутията на майстора, има своята роля.

Хахахах...... Добре преведи си абревиатурата, просто е... SEARCH ENGINE OPTIMISATION - ПРИНЦИПНо това включва всички възможни похвати ( социални мрежи, медии, разпространение, приятели, мрежа от линкове и т.н. и т.н. ) И все още на топа си седят само гугъл инструментите, дори по-малко важност носи тяхната собствена социална мрежа. Докато всичките техни тулове са в плюс, всичко останало е след тях... по реда на номерата за правилната оптимизация. Това някой ''много оргинален'' го е измислил в тоя клип.... Изобщо дори не е малка намесата, напротив сега е още по-важна оптимизацията, защото е по-трудно да се лансираш сред хилядите а в много ниши дори милиони сайтове.....! А това е доказано, че дори само с платена реклама във фейса и Адуърдс, НЕ помага! Все пак гугъл, освен от адуърдс, печелят и от нас със платените тулове и т.н. и бизнес щуротии, за които НИЕ им докарваме клиенти.... Двупосочен бизнес ;) С годините обаче си мисля, че не всички ще могат да се справят, ще издъхнат много сайтове, доста оптимизатори също заради претрупването... Все пак никой не иска да плаща за нещо, от което няма да има полза.. Големите сайтове с утвърдени места, ще станат доста и малките трудно ще навлизат...... Но до тогава все още има време :) Пазете си клиентите :D
 

maxtur

New Member
Съдържание и пак съдържание, аз скоро започнах един проект За Нея . Следвам 3 прости правила:

1. Съдържание
2. Само релевантни линкове
3. Скорост на зареждане.
 

EliaCapaccio

Well-Known Member
На 20 секунда го затворих и при това имах интерес от подобно видео....Как си мислите, че ще накарате някой да изтърпи да гледа една картинка 5 мин с общи приказки незнам...?
Микрофонът му е за 10 лв. от Уеб камерата. Супер досадно е, чува се и някакво потупване. Несериозно.
 

TheCrazyBastard

Well-Known Member
хората пишат на клавиатури от поне 200 години, това им е вродено, но говорят на машини от няколко години. вероятно жените първо ще възприемат тази технология
Аз познавам лично няколко човека, с които работя и са мъже, които използват постоянно гласовото търсене, честно казано и не е далеч моментът наистина това да се ползва все повече. Даже други, които не подозираха за тази опция в андроид телефоните си, са впечатлени и за секунди се научиха и им хареса. Аз лично все още съм консервативен, защото търся по точно определени изрази и не желая някой да ми ги изменя, тъй като съм наявно поне към този момент как да намеря по-бързо онова, което търся, а не да си губя времето в търсене и разглеждане на резултати.
 

hristonev

Active Member
Това гласово търсене да не разпознава и текущото ти душевно състояние. И бат Гошо вика тоя е на кеф дай да го доим или тоя е беден, щото гласа не идва от айфон пращаме го към щанда за "растителни продукти (сиренето скъпо...)".
 

Горе