Отказани доставки

Защото се ползва малко. А пък си е някакъв, макар и малък допълнителен разход на магазина. Нямам конкретна статистика колко от клиентите избират начин на плащане "С карта" но със сигурност процента от общите поръчки ще е под 10. Може да споделите в последствие, колко от клиентите ви плащат с карта.
Връщаме се на момента с доверието. Българският клиент няма доверие на българския търговец! Българският клиент може да плати с карта в амазон, спортсдирект, ebay, алиекспрес и всякакви съмнителни магазини и магазинчета в UK, Китай, че дори и щатите, без да е прочел общите им условия, щото са на английски, а клиента не разбира и грам, без да осъзнава, че може да загуби парите от поръчката си и да няма кой да го защити, а тук в БГ, където има и телефони на магазините и информация за юридическото лице и един куп защитни комисии, клиентът не се доверява!!!
Иска да го види, да го отвори, да го пипне и помирише и тогава да плати.
Другото, като пречка за плащане с карта е, че когато в магазина си предлагаш продукти от афилиейт партньорство е малко сложно да се плаща с карта.

Общо взето нещата стоят точно така!

За обаждането - и аз смятах, че не е нужно да се обаждаш. Най-вече тъй като сам започвах ме мързеше да звъня на всички, а и го смятах за ненужно. Е да ама не, сега се обаждаме винаги, когато има възможност, но и не го правя аз вече. Това намали изключително много броя на непотърсените ни пратки. Тъй като много често има грешни номера, адреси, промяна на мнението на клиента, или пък е объркал нещо при поръчка, а някой път даже поръчват още неща по телефона. Има и случаи примерно малкият поръчал нещо, а мама и тати не знаят. Всякакви поръчват - има такива на по 10 години вече и те поръчват - тогава се говори с родител...

За невзети пратки - няма решение. Обаждането също не е решение, може да ограничи загубите, но не и да ги премахне напълно. Няма никакъв начин по телефона или по мейла да речем да разбереш дали някой ще си вземе пратката. Парадоксалното е, че много често дори тези, които ти се струват най-сериозни, които имат 1000 претенции и искат възможно най-бърза доставка - след като им изпълниш всички желания на време просто не си вземат пратката и спират да вдигат телефона. По мои наблюдения хората от по-малките населени места са по-коректни. Естествено най-много невзети пратки има в София, но там са се сбрали и най-много народ. Просто рискуваш с всяко пращане и това е. Дори да има регистър на некоректните, сигурен ли си че пак няма да пратиш пратката? Аз съм имал случай, при който 1 момче не взема пратка, минава се 1 месец - поръчва пак, аз му я пращам пак и си я взема.

Никога не знаеш на кой, какво що и как ще му хрумне. Ето виж за пример Вискяр Градинаров, поръчва си ама после намерил по-близо и не си взема вече поръчаното. Всеки тука си прави каквото иска, така че или се приспособяваш или не участваш. Пазара тук си има своите специфики, пълно е с тарикати и играчи, всеки преди да поръчва си прави проучвания и търси най-ниската цена. За нищо друго не им пука - само цената гледат. Но трудно някой онлайн магазин ще промени пазара или ще превъзпита клиентите. Разбира се от значение е стоката, ако продаваш техника, защо пък да нямаш плащане с карта, там много хора биха го ползвали, тъй като се гледат параметри и цена. Но за модни стоки примерно е абсурд плащането с карта. Не ти трябва и това е, никой няма да го ползва. Всеки знае за преглед и всеки иска да гледа там да не се мине.
 
Всеки тука си прави каквото иска, така че или се приспособяваш или не участваш.
Това е другата версия на "тука е така".

Напротив, участвам си, но работя по световните правила. Да, съответно имам по-малка печалба, но няма смисъл да гадая дали нещата тук ще останат все същите или лека-полека ще почне да се работи нормално (с кредитни карти, без задължителни телефонни обаждания за проверка и т.н.). Получило се е така поради определени причини, а не поради някакъв особен балкански манталитет - в началото (90-те години) бг-търговията нямаше техническите средства, клиентите нямаха карти, нямаше терминали, paypal дори беше ограничен за българи и затова е-пазарът се изроди в това подобие.

Та това всъщност и намеквах - за създалата се ситуация повече са виновни търговците, а не клиентите. Тъй като именно търговците се нагаждат към остарели схеми на работа (копират от другите за по-лесно или просто ги е страх да не пропуснат некой лев), а клиентите пък използват дупките в тази архаичност.

P.S. Не е до тарикатите - тарикати има навсякъде и в някои страни бг-тарикатите изглеждат като наивни бебенца. Въпросът е дали им се позволява да ти врътнат санжето. Въпрос на закони и лична финансова култура.
 
Последно редактирано:
Не казвам, че не могат да се научат. Хората се учат на всичко. Но ще отнеме време. Догодина се надявам да почна продажби в чужбина, сигурно тогава ще въведа разплащане и тук с карти и ще мога реално да видя и евентуално да стимулирам заплащането по този начин. Но в моя случай аз разбирам клиентите си и точно благодарение на прегледа и наложеният платеж продавам повече. Тъй като продавам неща, които попринцип хората искат да видят как им стои, съответно по този начин на пазаруване наблягам на възможността всичко да се види и да се плати само, ако се хареса. Понякога проблемите се превръщат в нещо положително, зависи дали можеш да се научиш да вадиш изгода от негативите и най-вече дали искаш.
 
Догодина се надявам да почна продажби в чужбина
Това пък е другата страна на медала, но си е направо за цяла нова тема.

Естествено, че е добра идея, тъй като излизаш на голям и работещ като швейцарски часовник пазар (да потроля - без наложени платежи, без непредизвикани телефонни обаждания и т.н.). Но пък опираш до куриерските услуги. Които за българите са многократно по-скъпи. Примерно, с DHL Германия внасям в България 12 чифта обувки за 10 евро общо, та познай колко ще струва доставката от България до Германия поне на един чифт?
 
Ето виж за пример Вискяр Градинаров, поръчва си ама после намерил по-близо и не си взема вече поръчаното
Отказал съм, защото ми позволява търговеца.
(Отделно, че така имам на същата цена 3% по-добри параметри, а и вече знам, че и този търговец може да отстъпи добре при покупка. ;) )
 
hueheuheuhe.jpg
 
След като прочетох чата незнайно защо ми се догледа филмо черна котка бял котарак
 
Случка от днес:
Получателката отива в Еконт и казва искам да откажа пратката, трябва ли да платя нещо?
Отговор на Еконт: Не щом не сте я отворила няма нужда да плащате.

Обаче на мен не ми звънят, след няколко дни се свързвам с получателката и тя ми обяснява ситуацията, аз съответно не и вярвам. Тя звъни на Еконт и оттам те ми се обаждат и ми казват,че след като не е прегледала пратката нямали право да я таксуват,нищо че е отишла лично в офиса им. А на мен защо не са ми се обадили не ми стана ясно. Такава ли е политиката на Еконт наистина, как така отива в офиса да откаже пратката и аз сега ще си палтя едни 7-8 лв да си я взема...
 
По принцип да, но в тоя случай са те прецакали. Най-вероятно въпросната клиентка е редовна в еконт и си я познават и заради това са я посъветвали така..Но пък винаги можеш да ги насолиш на шефовете им..Звънни на централния номер и кажи къде какво се е случило и да видиш...ако вдигнеш сериозен скандал може и да ти я върнат за без пари.
 
По принцип да, но в тоя случай са те прецакали. Най-вероятно въпросната клиентка е редовна в еконт и си я познават и заради това са я посъветвали така..Но пък винаги можеш да ги насолиш на шефовете им..Звънни на централния номер и кажи къде какво се е случило и да видиш...ако вдигнеш сериозен скандал може и да ти я върнат за без пари.

Мислих си го, но после си викам какво да се занимавам. Просто ми е интересно това наистина ли е така или служителката ме метна ...
 
@Toshkoxxx изпратил съм доста пратки и ти гарантирам, че това не е вярно. Ясно е написано, че транспорта се поема от получателя, освен ако не си казал да е за твоя сметка. Транспорт в двете посоки се таксува единствено ако получателя не потърси пратката в срок от 30 дни или ако не я върнеш ти.
 
@Toshkoxxx изпратил съм доста пратки и ти гарантирам, че това не е вярно. Ясно е написано, че транспорта се поема от получателя, освен ако не си казал да е за твоя сметка. Транспорт в двете посоки се таксува единствено ако получателя не потърси пратката в срок от 30 дни или ако не я върнеш ти.

Днес получавам върнатата пратка и О ЧУДО! от Еконт са платили лично доставката в двете посоки, явно са се усетили, че е тяхна грешка и са решили да не рискуват.
 
Днес получавам върнатата пратка и О ЧУДО! от Еконт са платили лично доставката в двете посоки, явно са се усетили, че е тяхна грешка и са решили да не рискуват.
Важното е, че са постъпили коректно!
 

Горе