Какво стана с банка ДСК

Blinky

Owner
Ами на мен например ми е по-удобно и не съм имал проблеми до сега. Най-близо ми е банкомата за внасяне на пари от другите банки, а и не съм видял нищо по-добро в останалите онлайн банкирания. При ДСК ми харесва и това, че сметката може да се дели на две части - разплащателна и спестовна и винаги може да се прехвърля от едното към другото, може и други да имат такива опции, не знам, но е доста удобно. Също така ми харесва опцията да се гледа наличността без да се влиза в приложението, както и някои други дребни неща.
Уолита също им е ок, ни съм го ползвал само веднъж. Предполагам и другите го имат, това не е нещо мега иновативно.
 

mvmrik

Well-Known Member
Като цяло всички банки са зле, а служителите не са особено компетентни. На мен затова ми е все едно към коя съм, просто гледам да ми е по-удобно и наблизо.Най-добре е да се избегне доколкото е възможно личния контакт и да се използват само автоматизирани системи.
 

nandibandi

Well-Known Member
Става нещо странно в банковия сектор, така или иначе. ЦКБ утре си затварят офиса в Своге, което оставя само две банки в града - ДСК и Уни, като втората е пълна скръб.

Клиентите на ЦКБ масово си закриха сметките, за да не им се налага да ходят в София или Костинброд, където е най-близкия клон на банката. Аз останах, защото не искам да ставам клиент на оснаталите две банки в града, но липсата на офис си е потенциален проблем.
За нова сметка + онлайн банкиране подписваш около 20 страници договор. В други банки това се свежда до заявление + информация за гарантираните влогове, тоест само 2 документа.
В ЦКБ е същото. Подписвах всяка страница (лице и гръб) на "Война и мир", за да си взема новата карта и за онлайн банкирането + някакъв справочник/анкета "опознай клиента си", който трябваше да се попълни. Служителката на банката също не беше очарована от дейността, която трябваше да извърши, но разпоредбите и бумащината в банковия сектор стават все по-абсурдни.

Била съм клиент на ДСК и винаги ще свързвам тази банка с тотална неграмотност и безполезност на служителите. Не знам как е в момента, но съдейки по коментарите, нещата не са се променили в последните 10 годни.
 

waldes

Well-Known Member
Защо има опашки пред дск последно време? Минавам с колата, гледам хора с намордници, чакат нещо пред вратата.
 

ivtcho

Member
Никъде в тарифите им не пише, че обменят на такъв висок курс и това като си купуваш кафе или някой сандвич от някое летище в европейският съюз - в Германия, Холандия, Дания. Тоест операция на ПОС ви обменя на 1.978. Е това, ако не е кожудерство не знам какво е.
Колега ти по колко хиляди евро харчиш за сандвичи, та те бъркат под 2 стотинки на евро? Че на 1000 евра разлика е 20 лева.....
 

D.Ivanov

Active Member
Колега ти по колко хиляди евро харчиш за сандвичи, та те бъркат под 2 стотинки на евро? Че на 1000 евра разлика е 20 лева.....
Колега въпроса е принципен, а не дали ме бърка или не. Защо да ми извиват ръцете като това си е чисто кожудерство и даже не мога да им го намеря из условията и таксите. Кой обича да го цакат, било то с 2 стотинки или с 20 лв ? А по 20 лв знаеш ли как се трупат с времето като пътуваш много и пиеш кафета и ядеш по летища, ресторанти и т.н. в чужбина ? Също, аз имам и еврова карта, която естествено използвам :). Но въпроса, както казах е принципен.
 

ivtcho

Member
Колега въпроса е принципен, а не дали ме бърка или не. Защо да ми извиват ръцете като това си е чисто кожудерство и даже не мога да им го намеря из условията и таксите. Кой обича да го цакат, било то с 2 стотинки или с 20 лв ? А по 20 лв знаеш ли как се трупат с времето като пътуваш много и пиеш кафета и ядеш по летища, ресторанти и т.н. в чужбина ? Също, аз имам и еврова карта, която естествено използвам :). Но въпроса, както казах е принципен.
И аз пътувам доста, ама нямам спомен да съм харчил повече от 10-20 евро на летище.
 

Blinky

Owner
@nandibandi , всички банки са така. Аз за всяка транзакция на гише ми дават поне 3 листа да си ги мъкна към нас. Що за глупости в толкова дигитална среда. Като днес видях това:

el-podpis.jpg

Банките вървят със същото темпо като ел. правителството ни. На никъде. Пълна скръб са в някои отношение. ЦКБ са супер, докато не се сблъскаш с техните ел. подписи и куп документи за подписване за нещо елементарно. ;) Но мога с ръка на сърце да кажа, че до момента от всяка банка, която ме е обслужвала, те са най-ок, не знам защо, но наистина държат ниво все още.

И като стана дума за ДСК, поредното нещо, въртящо се във фейса:

dsk.jpg

И само да кажа за таксите. Не е въпрос за 1-2 лева, въпросът е в това, че всеки, който си изкарва парите честно цени всеки един лев. И на мен никак не ми е приятно ЦКБ да ми взима някаква такса от мисля, че беше 10 или 15 лева (правил съм го отдавна, не помня много много) за това да ми серетне паролата на онлайн банкирането, на акаунта. Извинявам се много, но не знам какво толкова философско има в това. Ако пейпал ми взимаше пари за всеки ресет, до сега щях да съм без бъбрек. :)

Защо има опашки пред дск последно време? Минавам с колата, гледам хора с намордници, чакат нещо пред вратата.
Заради пенсиите, ако се завъртиш по същото време около Български пощи, може би ще видиш същия тип хора да извиват опашки.
 

rujel

Active Member
Колега въпроса е принципен, а не дали ме бърка или не. Защо да ми извиват ръцете като това си е чисто кожудерство и даже не мога да им го намеря из условията и таксите. Кой обича да го цакат, било то с 2 стотинки или с 20 лв ? А по 20 лв знаеш ли как се трупат с времето като пътуваш много и пиеш кафета и ядеш по летища, ресторанти и т.н. в чужбина ? Също, аз имам и еврова карта, която естествено използвам :). Но въпроса, както казах е принципен.
Аз не разбирам какво принципно можеш да видиш в българските банки (а може би и на всички такива). Те винаги си запазват правото да въвеждат правила и такси както си поискат - няма нищо сигурно и принципно в тях. Ето например ЦКБ до времената на корона вируса предоставяше безплатно теглене от сметката ти. Сега при теглене в брой се начислява такса от 4 лева на 1000 изтеглени.

При плащане на стоки в магазини с карта също не виждам адекватна услуга. Там таксите са регламентирани, но са си относително високи. И всичко това е за сметка на купувача, дори и да си плаща в брой (защото закона също толерира банките изкуствено). Не случайно бензиностанциите на Марешки не приемат плащания с карта - това просто вдига цената за продукта. А на банките реално не им струва нищо.

Разбирам че например в PayPal има също такси, но там този сайт няма от какво друго да печели. А банките добре си печелят като си им плащаш ежемесечно такса обслужване на картата.
 

Blinky

Owner
Аз не разбирам какво принципно можеш да видиш в българските банки (а може би и на всички такива). Те винаги си запазват правото да въвеждат правила и такси както си поискат - няма нищо сигурно и принципно в тях. Ето например ЦКБ до времената на корона вируса предоставяше безплатно теглене от сметката ти. Сега при теглене в брой се начислява такса от 4 лева на 1000 изтеглени.

При плащане на стоки в магазини с карта също не виждам адекватна услуга. Там таксите са регламентирани, но са си относително високи. И всичко това е за сметка на купувача, дори и да си плаща в брой (защото закона също толерира банките изкуствено). Не случайно бензиностанциите на Марешки не приемат плащания с карта - това просто вдига цената за продукта. А на банките реално не им струва нищо.

Разбирам че например в PayPal има също такси, но там този сайт няма от какво друго да печели. А банките добре си печелят като си им плащаш ежемесечно такса обслужване на картата.
За жалост е така. Но транзакциите са едно от перата на банките, от които правят парите си. Следват още много други, Карл кредити, влогове, чрез инвестиции, сървиси около обслужване на акаунти, активи и др. Това е положението и няма как да е иначе. Държавата силно седи зад всичко, което решат да си приемат и това си продължава столетия. Също така се получава така, че ние си плащаме тези такси, за да оперираме с нашите си пари за да може държавата от своя страна да следи какво имаш. За това хората са си фенове на кеша, и така ще си остане. ;)
 

Shalon

Member
Аз съм дългогодишен клиент на банка ДСК и съм доволен. На времето бяха едни от първите с електронно банкиране в PayPal можеше да си направиш регистрация и др. благини.
Скоро време проблемите почнаха след поглъщане на Експресбанк. Клиентелата им се увеличи а офисите на Експресбанк са леко казано неадекватни. Два пъти ми се наложи да отида в новите им офиси от "Експресбанк" и в двата случая не можаха да ми решат проблема и ме препратиха към други клонове. При разговори с "бизнесмени" дочух че при очакваната криза ще има банки които ще имат проблеми и, че ДСК за сега има най добрата "ликвидност" и се замислят да си прехвърлят сметките при тях. Не може да се каже със сигурност какво става, но според мен след сливането пред клоновете на ДСК почнаха да се вият опашки.
 

Blinky

Owner
Да, е мога да си го обясня това. Никъде в други банки не съм чакал толкова много за гише. Когато и да отида в кварталния клон тук при нас, сутрин, на обяд, след обяд, все чакаш, поне чакаш навън, че не пускат повече от 3-4ма.
 

angelovarna

Active Member
И аз им се радвам ей така да плащам по 45лв застраховка живот (задължителна към кредита ми) и да ме таксуват всеки месец такса пакет, за пакет, който не съществува (но е прехвърлен като такса по договора ми за кредит откакто бях към Експресбанк).
Отивам в офиса им (бивш такъв на Експреса), да питам каква е тази такса и защо след като я плащам ме таксуват за абсолютно всичко - тегления от банкомат, преводи, всичко.
Мислиха, звъняха си една на друга, накрая дойде шефката ми обясни "ами то е за вас тази такса специална, вярно с 50 стотинки отгоре спрямо максималната ни оферта в сайта ама имате така застраховка."
Тъй като молбата ми беше просто да ми активират един от пакетите им там и приравнят таксата за да е по този начин спазена клаузата в договора ми с тях....ги попитах "каква застраховка, след като вече плащам за такава? След като ще плащам такса, нека зад нея стои някаква услуга!".
Отсреща с присмех "абе господине, вие за една такса ли сте". Ставаше на въпрос за коректност и от двете страни, за таксата ми е все тази, но не обичам да ме правят на глупак.
След този разговор интересното което стана е, че всички начислявани такси за банкомати, преводи и прочее изчезнаха.
С Експреса пак бяха безумия страшни.
Към момента единствено добри впечатления имам от Райфайзен и ПИБ.
Ще ми е интересно да чуя какво ви мнението за Райфайзен?
 

Blinky

Owner
За Райфайзен не съм аз човека да ти даде положително ревю, но все пак ще дам моето. Отказах се от тях по две основни причини - Първата беше защото си открих там карта Маестро, без каквито и да е големи такси за поддръжка, защото и самата карта беше доста спъната като цяло. Отивам да си я закривам, а през тези 2 години, в които не съм я ползвал въобще ми съобщиха, че са вдигали таксата поддръжка и за да я закрия трябва да платя 5х12х2 и ми стана доста неприятно. Както и да, закрих и приключих с тях. Беше голяма драма докато успея да си верифицирам Пейпала. Не можели да го намерят този код от извлечението, че пак плащах и така, най-накрая им излезе, че си и платих за справка. Нямах онлайн банкиране, но все пак. Това не беше с маестрото, преди това имах друга. Нея закрих по-рано. Блокват ти едни 50 лева ($ в моя случай, беше доларова сметка), при дебитните карти, като гарант. Обслужването им, в централния офис - На Иван Асен 2 не беше от най-приветливото. И така я махнах.

За ПИБ нямам мнение. Жената е с нея и е доволна. И онлайна и удобен и лесен. Винаги си я обслужват добре. Таксите не са кой знае колко големи.
 

cross

Well-Known Member
Ще ми е интересно да чуя какво ви мнението за Райфайзен?
Добро обслужване като цяло, фирмената ми сметка е там. Таксите за поддръжка не са ниски в сравнение с други банки, но пък за сметка на това нямам забележки към мобилното приложение и онлайн банкирането - нещо, което не мога да кажа за УниКредит и ДСК, например. Високи лихвени проценти по фирмените кредити (удрят 10%), но за ФЛ имат добри условия.
 

Victor R

Active Member
От Райфайзен преки наблюдения нямам, а само следните косвени:
- Никога не успяха да променят фамилията на жена ми във всичките си системи. Два пъти й издаваха карти с грешна фамилия, които не стават за ползване никъде, където ти поискат личната карта.
- За кредит, който беше погасен, се оказа че дългогодишния процес по промяна на имената е объркал вътрешните им системи и не помня какво точно стана, но 100 пъти я разкарваха да им носи издадени от тях документи понеже при тях нещо не излизало.
- Блокираха й сметката при теглене от банкомат, поради съмнения, че банкоматът може да е скимиран. Това на морето, а тя е сама с детето. Обясниха и, че не могат да й отблокират сметката и ще трябва да си стои без пари до следващия ден. Това в 20ч вечерта, а тя няма с какво да си плати хотела. Правих някакви схеми там и накрая й пратих пари.
- едит: Сетих се още нещо. Системата им изискваше съвсем произволно количество време за да отчете плащане по кредитна карта. В един случай имаше начислена лихва защото плащане, направено 3 дни преди срока, беше отчетено 1 или 2 дни след срока. Обяснението беше, че системата така си работела и трябвало да се предвиди повече време и да се погасява от по-рано.

Смятам това да ми останат единствените наблюдения.
 
Последно редактирано:

Blinky

Owner
Аз с гоните съм забелязал, че всяка банка си има някакво слабо място. Въпросът е дали това слабо тяхно място ти бърка доста работата и дали може да се изтърпи, базирайки се на това, че на другите слабите места са в други насоки. Бил съм само с 3 банки, като съм останал с 2 от тях - ДСК и ЦКБ. И наистина всяка си има нейните проблеми. Явно се учат една от друга, но за жалост забравят за други свои минуси. :)
 

Dafa Web

Active Member
Колега въпроса е принципен, а не дали ме бърка или не. Защо да ми извиват ръцете като това си е чисто кожудерство и даже не мога да им го намеря из условията и таксите. Кой обича да го цакат, било то с 2 стотинки или с 20 лв ? А по 20 лв знаеш ли как се трупат с времето като пътуваш много и пиеш кафета и ядеш по летища, ресторанти и т.н. в чужбина ? Също, аз имам и еврова карта, която естествено използвам :). Но въпроса, както казах е принципен.
Всъщност това колко ще те цакат не е от Банката, а от Банката чийто автомат/банкомат ти използваш. ТЕ няма как да преценят на дневен ред колко ще искат чуждите банки и банкомати да те цакнат като чужденец. С чужда карта в БГ на различни банкомати проблема е сходен и то всъщност не е проблем ами.... " А тая карта не е от наще и нямаме скючен договор с тая чужда банка айде още отгоре по-спъка такса, от не са от наще, да се научат" ...И те така.. Не оневинявам и дск, но като цяло схемата е една и съща навсякъде.... или по-скоро от и за БГ. макар че няма ти разправям къв го ядох в Турция... За превод по банкомат теглих около 400 лв. изплати банкомата ми едва 200 лири и понзай защо, на бележката като видях на каква тарифа обменя банката на която е банкомата и ква е таксата че картата не е тяхна и ми стана лошо . А лирата тогава беше почти равна на левче там без 1-2 стотинки по спомен
 

Горе